![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Siihen lienee montaakin eri tarinaa mutta yksi on ainakin se että näin on saatu moottorit korkealle, kasvattamatta koneen/laskutelineen kokoa. Tämän tarkoituksena taas on estää moottoreita imeksimästä maasta kaikkea mahdollista irtoroskaa kun koneella on kuitenkin jonkinlaiset kyvyt toimia muiltakin kuin fiineiltä asvaltti/betonilentoasemilta.
Sitten on aina vaadittavat ominaisuudet ja saatavilla olevat moottorityypit jne jne... Täyttä totuutta ei taida tietää kuin koneen suunnittelija. Isompia ja tehokkaampia ko.koneeseen ei ikinä ruvettu suunnittelemaan kun se taas olisi vaatinut siiven uudestaan suunnittelun kun eivät nekään loputtomiin kestä lisääntynyttä tehoa. Nuokin pikku kattilat vääntävät komeasti siipeä/pankkaa maakoekäytössä. Moottorit itsessäänkin ovat mielenkiintoisia, alunperin ne eivät edes olleet tavallisia suihkumoottoreita. KVGs LF507, ALF 502, Lycoming T55.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| SJ oikeissa töissä | MuumiPappa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 18.02.2010 18:34 |
| Mihin olet ollut/olet koukussa? | Skorpioni | Chit-Chat | 14 | 09.03.2008 22:41 |
| Töissä on mahtavaa | Ex_inkkari | Chit-Chat | 24 | 10.04.2005 21:29 |
| Töissä väiteltyä ! | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 02.09.2004 16:18 |
| Uudenvuoden yö töissä | Intiaani_Chief | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.01.2004 10:17 |