Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #22  
Vanha 02.02.2014, 22:14
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Halpa ja toimiva: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M.../Pumppu-20365/

Ei toi millään lappoperiaatteella kyllä toimi, tuosta punaisesta "mokkulasta" kun puristeleee niin neste liikkuu.
Siis jaksaako tuolla liikutella esim. +5 C asteista 80w-90? joku +30-40 C atf varmaan liikkuu.

Itse laitoin tuohon Wararenkaaseen vaihteistoöljyt (Fordin omaa, maksaa hunajaa nuo 2x litra, moottoriöljy FORD-markkisenä halvempaa kuin esim. mobil) ja laitoin laatikkoon noin 10mm reiällä olevaa kirkasta muoviletkua pitkin: +80 C asteista öljyä trattiin, meni varmaan reilusti alta 5 minuuttia tuossa 2x litran pullo! yhtäpitkään meni pullojen aukaisemisessa, pullo menee aika pehmeäksi: eikä kestä vääntää sinettitrengasta rikki! mutta muistaapahan seuraavalla kertaa

Tuolle peräöljylle, alunperin 80w-90 nyt 75w-80; tein vanhasta Hiilidioksidi sammuttimesta täyttölaitteen; ylipaineventtiiliin juotin auton sisärenkaasta pelastetun venttiilin: siis paine menee nousuputkea pitkin sammuttiman pohjalle pitää siis tankata 2 litraa oljyä ja reiluun litraan sitten 10 kg painetta, ja irroittaa liitin venttiilistä paine päällä, muuten öljy tuppaa nousemaan renkaantäyttöpistooliin

Ja tuon väliaikaisen hätäratkaisun tein oman BJ:n ensimmäisessä öljynvaihdossa reipas 20v sitten; Anttilasta ostettu 500 ml käsipumpulla en saanut varmaankaan desilitraa öljyä perään, kun alkoi valua väärästä päästä...
Ja olin tyhmyyksissäni noudattanut ohjetta; ajon jälkeen lämpimästä perästä/vaihteistosta/kulmavaihteesta öljy valuu parhaiten ulos.... siis lämmintä +5 astetta, ja sekä etu- ja takaperä, että pää- ja jakovaihteisto ynnä vinssin kulmavaihde tyhjänä, ja aamulla piti olla jo 100 km päässä

P.S tuo Pakkotilanteessa tehty Väliaikaisratkaisu toimii vieläkin...

Kunhan löydän sopivan autoklaavin tms. säiliön+ kannen, teen siitä semmoisen säiliön, minne sopii ainakin kaikki litran pullot: ja sitten nousuletkuun hana, jolla saa stopattua öljyntulon-> noita "harvinaisempia" öljyä voi aja paineella suoraan litran pullosta, ja sitten voi valuttaa täyttöletkun tyhjäksi k.o pulloon. (parin kilon paineella, ja 8mm reiällä olella metrin mittaisella letkulla "normaalit" öljyt liikkuu "nätisti")

p.s.s Kaikki Minun Tekemät viritykset k.o aiheen alalta lienee laittomia, siis pitää tehdä niin hyvin/ja vain omaan käyttöön, ettei tule vahinkoja....
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Sisu a-45 / proton jakolaatikkoon räjäytyskuvia? farmari Tekniikka & Jutustelu 5 12.08.2007 14:50
Bj:iin jakolaatikkoon ATF:ää?? SoSo Tekniikka & Jutustelu 19 02.05.2006 06:29
LJ:N jakolaatikkoon välityksiä TML Tekniikka & Jutustelu 3 24.04.2005 05:51
automaatin sovitus bj jakolaatikkoon SoSo Tekniikka & Jutustelu 5 14.04.2005 05:42
Vinssissä käytettävät voiteet ?? Tapsa_ja_Dumbo Tekniikka & Jutustelu 10 25.02.2005 21:12


Sivu luotu: 16:53 (GMT +2).