Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jubet
On suomen laki ihmeellinen. Tuttu toi betonipumin saksasta. Auto oli ollut serbiassa tai jossain sillä suunnalla, tullut saksaan vaihtoautona. Vm2006 euro3. Saksassa seiso 2vuotta nyt tuli suomeen. Auto rekisteröitiin saksaan tuossa välissä ilman ongelmaa. Nyt ei saa suomeen rekisteröityä, kun on euro3. Euro4 saisi rekisteröityä. Nyt Veholla selvityksessä, onko niillä ollut "häntälupia" ja saisi sitä kautta rekisteriin. Jos lupia ei löydy, niin joutuu vaihtaan euro4 moottorin tai koko alustan. Onko muilla tullut vastaan? Eniten ihmetytti kun saksaan saatu rekisteröityä mutta suomeen ei?
|
Saksassa ei aina lueta niin tarkkaa...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reetu
Tuliskos tuos mitään ongelmia, jos rekkais Saksaan suomalaisen firman nimiin, ja ajas normaalisti? Katastuttaa tietty Saksas.
|
Suomen tullin ohjeiden mukaan kilvet pois tavattaessa... kuten tuon minun tutkimuksen mukaan bensakoneella olevista N2G maastureista...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jubet
Kyllä se on kuorma-autoksi rekattu saksassa. Suomen kilpiin ei saa. Trafin kans ne ongelmat ollu ei konttorin. En nyt varma ole, että olisiko saksassa käyny lapsus ja menny väärin rekisteröinti. Ymmärsin että marraskuu 2006 olis vaihtunut euro4 ja auto olis ollut rekisteröity eka kerran joulukuu 2006.
|
Kyllä suomen trafi tullilla terästettynä on "Jumalasta seuraava", vielä on epäselvää, kumpaan suuntaan...
Siis kaikki EU:ssa rekisteröidyt kulkineet voi katsastaa suomeen: JOS ne trafin mukaan on käypäsiä, tulli huolehtii "vaan veroista...." ja niitä mitataan verottajan "laskutavan" mukaan, siis vaikka poltat auton (500e pakettiauton, jossa takapenkit omin luvin...) siihen paikkaan, niin maksat (maahantuonnin yhteydessä ...) maksamattoman veron.... ja ulosottoon....?