![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#31
|
|||
|
|||
![]()
Terveeks !
Mulla oli 3B:n kylessä Toyotan ( tietysti ... ) oma remmiahdin sc14 Veto toteutettu kiilahihnalla , koskapa se oli helpoin toteuttaa . Ja paskapuhetta on että ei olisi tarkka linjauksesta ... lyhimmillään hihna kesti vajaat 14 km , juurikin linjausvirheen takia ---> lämpiää ja alkaa luistaa ...lämpiää lisää ja poks ! Ahtopaine oli 0,6 -0,8 luokkaa ja kyllä oli myös cooleri nokalla ...varaa olis ollu nostaa paineita pykälällä tai parilla , mutta pumppu lakkas tuottamasta ruokaa Olis vaatinut pumppumodin , mutta kun piti pystyä leimaamaan ilman ahdinta ...jätettiin tekemättä koska huoltomies sano että seuraavalta tasolta ei oo paluuta vapariksi ![]() Linjauksen ja kiristimien lisäyksellä toimi aivan perkeleen hyvin ...toi kaivattua vääntöä alas lisää . Pysty käyttään jopa vitosvaihdetta 35-tuumasten kanssa , itte asiassa 70 km/h lasissa niin pysty heittään "loikkarin" SE että onko vaikeempi vaiko helpompi ku turbo ... ei pysty vastaan ku en oo vastaavaa turbomodia vielä tehny ![]() Mutta tuumasin että kyllä toi remmi vois olla helpompi ... -ei tarvii pakoputkimuutoksia pelkkä imuröörin modaus riittää -turbo käy aivan s**tanan kuumana , remmi ei juur lämpene ...palovaara pienenee -Öljynkierto pitää järjestää turbolle , tossa remmissä oli ittesssään öljy ( muisti vaan vaihtaa ) No remmissä on tietty se kiilahihna ,mikä katkee just sillon ku pirssi on suossa nokallaan ... Muistaakseni profiilissä pitäs olla muutama kuva tuosta toteutuksesta , autona bj-75 ja mottina 3B ...jos kiinnostaa ... Kuvissa on näköjään vol. 1 ilman cooleria ja "tee.se.ise"-mallin imu ja paineputket ![]() Lopullisessa versiossa dumppi oli heti remmin jälkeen ja sitä ohjattiin sähköisesti kytkinpolkimessa olleella katkasijalla ...elikkä kun paino kytkintä , kytkeytyi alipaine dumppiin ja se aukes ...tää säästi ahdinta ja kiilahihnaa Ilman tuota "viritystä" keräs ahtoja reilut 2 kiloo ( jos putket pysy kiinni )silloin kun vaihto vaihdetta ...ei hyvä ... Juu ja ei ollu mitään mag.ohjausta ahtimessa ...hipohipoo Viimeksi muokannut Palde : 07.01.2014 20:11 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan volkkarin remmi ahdin | höpöhöpö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 13.11.2009 22:04 |
Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) | Jooseppi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.03.2009 21:07 |
Myydään Remmi deksu | AsA | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 28.12.2008 09:55 |
remmi ahtimesta | Tekniikka & Jutustelu | 48 | 19.08.2008 14:51 | |
Nettiautossa eaton remmi | MakeH | O/M/V Muut | 9 | 08.03.2005 19:08 |