Nyt tuli ajankohtaiseksi koneen vaihto tuohon SJ410:iin.
Menee hermo ton corollan laatikon kanssa, kun vatkaa ja tärisee koko kosla, eikä pykälät oikein kiukuttelematta toimi. Moottorissa ei sinällään mitään pahaa sanottavaa paitsi kaasari. En jaksa alkaa puurtamaan tuon kanssa vaan vaihdan mielellään jonkun uudemman tekniikan.
Eli auto on siis SJ410 -87 (levyjarrut edessä) ja siihen on edellinen omistaja muutoskatsastanut Toyon 4K koneen ja 5-v laatikon. Otteessa ei ole merkitty muutosprosentteja. Kysymys kuuluukin että millä ehdoilla tuo 4K kone on tuohon autoon mennyt? Onko tarvinnut vaihtaa jotain osia esim. SJ413:sta vai meneekö vakio 410 toleranssien sisään?
Mites nyt jatkossa eli kun tuossa olisi tyrkyllä -92 G13BA kone 1-pisteruutalla ja haluisin sen keulalle. Mitä pitää todistaa kun menee muutoskatsastukseen? Tarviiko mitään koska autossa on jo samankokoinen kone otteessa? Tuossa koneessa on tietääkseni katti mukana, joten se pitää olla mielestäni alla jos auto on 15-04 päästöillä (autosta ei tule kuitenkaan vähäpäästöistä). Missä se raja meni ??/87.
Mikä laatikko olisi hyvä jatke tuohon G13BA koneeseen? Onko Vitaran laatikoissa jotain sopivaa? Ajattelin pitää 410:n oman jakolaatikon...