![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#176
|
||||
|
||||
![]()
Niistä vanhemman mallin mersun pakuista löytyy sitä 5v lootaa, jossa on se ykkönen 6.15, pakki jotain 5.5 pintaan ja vitonen on sitten suora. Eikös se kannata samantien metsästää sellainen loota?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#177
|
|||
|
|||
![]()
joo eikös ne ole "pystykoneisen" lootia? vissiin kyl tolla sprintterin kytkin kopalla saa yhdistettyä "vinokoneeseen"... joku vois tarkentaa et miten toi vanhan pakulootan naittaminen om602:seen tapahtuu...
myös vinkkejä kytkimen valintaan tarvittas. n. 200hv pitäs kestää ja vääntöä 400-500nm sitten pari kuvaa sormesta EI HERKKÄ HIPIÄISILLE!!!!! |
#178
|
||||
|
||||
![]()
http://4x4abc.com/Mercedes-Benz.G-Cl.../getriebe.html
Eli käytännössä etsit purkamolta tuon G1/18-5/6,15 711.116 laatikon. Ilmeisesti nuo viimeiset numerot voi vaihdella "pakuissa", mutta silti lootan kylessä on yleensä lätkä, mistä pitäisi siis löytyä merkinnät 18-5/6.15. Naittaminen tapahtuu nimenomaan toisen kytkinkopan avulla eli startti on eripuolella kuin vanhoissa tornimoottoreissa. Bolt on. Hyvällä tuurilla se voisi olla valmiina siinä pakun laatikossa, jos luovutusauton moottori on ollut 2,9L porauksella oleva OM602. Kytkinkoppa voi olla harvinaisempi, tosiaan suurin osa on noista tiheistä laatikoista on ollut kiinni tornimoottorissa. Eihän sitä tiedä vaikka se sun nykyinen kytkinkoppa onkin juuri oikea? edit typoja ja muuta...voimankestosta vielä...ihan varma ei voi olla, mutta aika jytyä tekoa nuo mersun omat lootan ovat olleet ja käyttötarkoitus on kuitenkin ollut "pakettiauto". Mulla on ainakin ollut käytössä tässä n. 180hv bensamosassa (olikohan vääntöä joku 300NM) ja 36" pampperssit...ei mitään heikkoa. Uskoisin kestävän tuolla 200hv/400nm spekseillä. Laitat samalla isoimman kytkimen mitä mahtuu (paku tai 280 bensan kytkin......300 bensa 4-nelimaticissa tais olla kans aika iso levy mutta olikohan siinä erilainen vauhtipyörä kans...sellaista vois yrittää löytää vaikka mersuforumilta?)
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... Viimeksi muokannut petr : 22.02.2013 10:20 |
#179
|
||||
|
||||
![]()
Niin ja komea on sormi joo
![]()
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#180
|
|||
|
|||
![]()
Tuota sachsin race m5 asetelmaahan nuo st mersumiehet ainaski on käyttäny! Tuommosen lykkäsin pajeroon. Väännönkestoa sachs lupaa 590nm. Hintaa saksasta tilattuna tuli 270e.
Malli siis tämä 999 765 ja 240mm http://speed-autoteile.fi/index.php?...roduct_id=1395 999 618 on m3 228mm asetelma. Sille sachsi lupaa väännönkestoa muistaakseni 480nm. Naapurin poika on lykkäämässä omaan meseen semmosta. Tämän taitaa saada saksasta johonki 240e http://speed-autoteile.fi/index.php?...roduct_id=1360 Mutta tuon ko naapurin pojan pikkuveli laitto omaan 603:seen meseen sprintterin asetelman ja levyn. Väännönkestoista en tiiä mutta kuitenki 250mm setti tais olla. Jos kiinnostaa saksasta lähtä tilaileen niin voin sivuhistoriasta kaivaa sen sivun, tosin löytyy kyllä googlaamallaki mutta vie aikaa ![]() |
#181
|
|||
|
|||
![]()
mulla olis hyllyn päällä valmiina 300 zx nissanin asetelma, tosiaan centerforcen stage2 mallinen eli keskipakois tiukkaava kytkin siis. taidan käyttää sitä.
jos alkaa luistaa niin sitten käy paikoilleen exidyn racing asetelma suoraan. 240mm asetelma siis, oli gr:ssä ja hyvin pelas. |
#182
|
|||
|
|||
![]()
Tohon mersun kytkin asiaan palaten, tuo 228mm lienee isoin mikä mahtuu om602:sen vauhtipyörään? missäs mersussa on sit tollanen asetelma ja mikä niistä olis jäykin mahdollinen? niin ja levy pitäs olla harvapoorisella keskiöllä, eli 10 rihlasella...
mistä ja minkä merkkistä kytkin pakettia kannattas kytätä? tamgearssilta saa ainakin jotain pakun kytkintä... hullulta tuntuu et toi 228mm asetelma kestäs 200hv/400nm, ku mulla on sutinu 240mm sachi jo 150hv:n tehoilla ja 265mm samoilla tehoilla tatsuneissa. tosin on ollu jotain tarvike asetelmia ja käytettyjä vielä. st miehiltä on turha mitään kysyä kun ei ne ymmärrä et 38,5" bokkeri ei asfaltilla sudi ja muutenkin vierintä vastus on hieman eri kuin jollain 255/40r18 kumilla ![]() |
#183
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli joskus yhdessä audin koneessa bemarin sintteri kytkin ja mesen laatikko joten tutkippa bemmin kytkimii.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#184
|
|||
|
|||
![]()
tuolla 618 loppusella asetelmalla ja 250 d jousittamattomalla levyllä ajeltu yli 500nm väännöillä semmoset uudet löytys mahdollisesti ylimääräisenä
|
#185
|
||||
|
||||
![]()
Siinä jotain kytkinjuttua parin vuoden takaa: http://forums.offipalsta.com/showthr...t=65707&page=2
Jäykin 228 asetelma taitaa olla 410 Mersussa.
__________________
www.classicjeepparts.com |
#186
|
|||
|
|||
![]()
Oli siellä boggerit tai ei niin nuo saschin sre asetelmat pitää varmasti sen mitä lupaavat.
|
#187
|
|||
|
|||
![]()
edit. suunnitelmat selkenee. vauhtipyörä sorvataan vakiosta. asetelmaks tulee gr:n center force.
enää tarvitaan 240mm levy tiheellä poorituksella, eli 26 pooria. Viimeksi muokannut jv : 28.02.2013 12:21 |
#188
|
|||
|
|||
![]()
Ainakin 300coupe 124 12venttiilisestä löytyy 240mm levy 26 boorisena. Kiinteänä ja jousitettuna.
|
#189
|
|||
|
|||
![]()
kiitoz. nyt metsästämään mitä moinen kikkare maksaa, yks vaihtoehto olis hommata 250mm sprintterin levy ja sorvata siitä vähä pois.
|
#190
|
|||
|
|||
![]()
kiintiä makso näin ulukomuistista pikkasen pääle 200€ ja jousitettu ~150e hujakoilla
![]() |
#191
|
|||
|
|||
![]()
ei sitteriä. suolla ajaessa joutuu kumminkin joskus luistattamaan nii menee heti paskaks.
sen verta et onko toi kaksoismassavauhtipyörän levy ku kaikki katalookit kertoo et siinä ois just toi 240mm ja 26-poorinen levy. sitävaan et käviskös tollanen mun "jäykkään" vauhtipyörään... |
#192
|
||||
|
||||
![]()
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen..
![]() ![]() |
#193
|
|||
|
|||
![]()
paljoko tuommosen centerforcen pitäis pitää?
|
#194
|
|||
|
|||
![]()
ei tietoo mut alunperin tarkotettu 300zx nissaniin, johan niissä jotain 300hv on vakiona... ja tää on vakiota paljon parempi
ainakin offikäytössä kestää mielettömästi luistattaa kytkintä. savut tullu kytkimestä kymmeniä kertoja eikä oo tuntunu missään. ajokin ehkä hieman rajua kun pehmeellä suolla yrittää pysyä vakio välityksillä, ilman etulukkoa porttaali-monstereiden perässä joilla kokonais välitys luokkaa 70-110:1 kun mulla on 42:1 ![]() Lainaus:
![]() kunhan sais tän sormen kuntoon nii ehke tuo vapuksi ois ajossa... |
#195
|
||||
|
||||
![]()
Pysyks muuten sormessa luut ehjänä?
|
#196
|
|||
|
|||
![]()
käsittääkseni jousitettu on normaaliin ja jousittamaton olisi 2 massavauhtipyörään?
sen kummemmin en tiiä miksei passaisi se kiinteällä keskiöllä oleva levy. oiskohan jtn eroa mitoissa syvyyden puolesta? |
#197
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
joo näin ittekkii ajattelin. jousittamatonta siis ettimään. Lainaus:
pysy juu, lekuri oli sitä mieltä et ois pitäny murtua, vaan ku ei oo koskaan yhtään luuta murtunu tai katkennu vaikka on tullu kaikenlaisten vehkeitten kanssa painittua, mopot ja motocross pärrä oli kans omiaan aiheuttamaan asfaltti ihottumaa. varusteita kun ei koskaan ollu muuta kuin kypärä ja rauta kärkiset maiharit. silti mentiin samaa tahtia kuin muut "välineurheilijat" ![]() |
#198
|
||||
|
||||
![]()
pysy juu, lekuri oli sitä mieltä et ois pitäny murtua, vaan ku ei oo koskaan yhtään luuta murtunu tai katkennu vaikka on tullu kaikenlaisten vehkeitten kanssa painittua, mopot ja motocross pärrä oli kans omiaan aiheuttamaan asfaltti ihottumaa. varusteita kun ei koskaan ollu muuta kuin kypärä ja rauta kärkiset maiharit. silti mentiin samaa tahtia kuin muut "välineurheilijat"
![]() joo itte tot touhua seuraneena oon miettinny et ihme et on hengis viel tai et vähintää rullatuolis..mut hyvä näin! |
#199
|
|||
|
|||
![]()
olikos pulu sullakin jousittamaton viton levy leveekantisessa?
|
#200
|
||||
|
||||
![]()
oli eilen puhetta, mutta enpä saa hintaa pelkälle levylle
![]() ja tuo aiemmin mainittu 320 bensan taitaa olla kaksmassaselle vauhtipyörylälle, eli onks se silloin jousittamaton ? motonet tuntee moisen, muttei oo saldoissa, hinta oli joku 129,90 €
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 01.03.2013 10:24 |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: halpa pikkumaasturi, pätkä-patrol, pätkä-pajero | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 02.02.2014 21:37 | |
Myydään pätkä gr -92 | lumi | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 07.02.2012 22:45 |
Myyty pätkä gr -91 | vertti | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.08.2010 16:14 |
Myydään Pätkä GR | jakenbj | O/M/V Ajoneuvot | 13 | 06.05.2010 17:00 |
o:pätkä | O/M/V Muut | 1 | 05.04.2005 09:40 |