Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.11.2012, 16:47
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

mitä sitä hyvää muuttamaan..?




__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.11.2012, 17:02
JariKoo:n Avatar
JariKoo JariKoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.08
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 213
Perusasetus

Mitä sitä turhaan rahoja tuhlailemaan tuotekehittelyyn...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.11.2012, 17:07
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.268
Perusasetus

Niimpä...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.11.2012, 17:49
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Niimpä...

Voi jeesus että repesin... kiitos päivän parhaista nauruista...

Tai stten saksalaiset insinöörit eivät vain osaa tehdä kerralla tuotetta jota yksinkertaisesti ei tarvitse muutella jatkuvasti.
Tekee kerralla riittävän hyvän niin ei tarvitse piirrellä ympyröitä uusiksi.
Kova kolaus saksalaiselle insinööritaidolle kun pitää ladalle hävitä...

Viimeksi muokannut L-200 : 15.11.2012 17:51 Perustelu: lada-edit
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.11.2012, 18:17
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.324
Perusasetus

Höpö höpö, kateellisten puheita.

5-sarja, ja bemari yleensäkin on huono esimerkki mallien muuttumisesta. 5-sarja on uusittu 7-9 vuoden välein, eli ei kovin usein. Jos tuolle viivalle laitettaisiin vuosien 1972 ja 2010 väliset corollat, niin montako autoa olisi rivissä?

4-syl M10 moottori oli tuotannossa 25 vuotta, eipä sitäkään kauhean usein tarvinnut uusiksi laittaa...

Neuvostoliitossa tehtiin tosiaan tunnetusti kerralla hyvää. Sen minkä puoluekokous hyväksyi, niin sillä mentiin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.11.2012, 18:25
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Niimpä...

Voi taivas että repesin! Hyvä etten tuolilt tippunu!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.11.2012, 22:45
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ei tainnu -80 olla kanttilamppulaatokkaa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.11.2012, 23:13
pahapaimen:n Avatar
pahapaimen pahapaimen ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.09
Sijainti: Hamina
Viestit: 562
Perusasetus

VAZ-2105 (1981 - 1984)

2105:ssä oli uusi 1.3 -litrainen moottori jossa nokka-akselia käytti ketjun sijasta hammashihna. Uutuuksina oli mm. termostaattiohjattu imuilman esilämmitys ja automaattiryyppy. Vaihteiston välitykset olivat uudet edeltäjiin verrattuna. Korin pellit kattoa ja lattiaa lukuun ottamatta olivat uudet, etu- ja takavalot olivat suorakaiteen muotoset ja ovenkahvat olivat uudet. Peilit olivat sisältä säädettävät joissakin vuosimalleissa ja uutta olivat myös takasumuvalot joissakin autoissa, alumiiniset puskurit ja uusi kojelauta jossa oli myös volttimittari. Istuimet olivat uudet, samoin verhoilut.

Omapaino: 990 kg
Kantavuus: 400 kg
Huippunopeus: 145 km/h
Kiihtyvyys 0-100 km/h: 18 s
Moottorityyppi: VAZ-2105
Iskutilavuus: 1294 cc
Sylinterin halkaisija: 79 mm
Iskunpituus: 66 mm
Sylinterinkannen tyyppi: 2105-1003011
Puristussuhde: 8,5
Venttiilejä: 8
Huipputeho: 65 hp @ 5400 rpm
Suurin vääntö: 94 Nm @ 3200 rpm
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.11.2012, 23:30
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Höpö höpö, kateellisten puheita.

5-sarja, ja bemari yleensäkin on huono esimerkki mallien muuttumisesta. 5-sarja on uusittu 7-9 vuoden välein, eli ei kovin usein. Jos tuolle viivalle laitettaisiin vuosien 1972 ja 2010 väliset corollat, niin montako autoa olisi rivissä?

4-syl M10 moottori oli tuotannossa 25 vuotta, eipä sitäkään kauhean usein tarvinnut uusiksi laittaa...

Neuvostoliitossa tehtiin tosiaan tunnetusti kerralla hyvää. Sen minkä puoluekokous hyväksyi, niin sillä mentiin.
Taikka golfia,eikös siitäkin ole kohta tulossa jo joku 10korimalli,ainoana muutoksena edellisiin 5 on valot ja muutama uusi suunitteluvirhe.
Corollaa on tehty äkkiä laskettuna 11 erinmallista 46vuodessa. Eikä tuo 25v nyt kauan ole,mitsun 4G63 moottori on ollut käytössä 80-luvun alusta aina tähän päivään asti,muutamilla pikku muutoksilla. Ja samaa lohkoahan käytetään seka perus lancerissa että EVO lancereissa.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy

Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 15.11.2012 23:38
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.11.2012, 09:43
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahapaimen Näytä viesti
VAZ-2105 (1981 - 1984)

2105:ssä oli uusi 1.3 -litrainen moottori jossa nokka-akselia käytti ketjun sijasta hammashihna. Uutuuksina oli mm. termostaattiohjattu imuilman esilämmitys ja automaattiryyppy. Vaihteiston välitykset olivat uudet edeltäjiin verrattuna. Korin pellit kattoa ja lattiaa lukuun ottamatta olivat uudet, etu- ja takavalot olivat suorakaiteen muotoset ja ovenkahvat olivat uudet. Peilit olivat sisältä säädettävät joissakin vuosimalleissa ja uutta olivat myös takasumuvalot joissakin autoissa, alumiiniset puskurit ja uusi kojelauta jossa oli myös volttimittari. Istuimet olivat uudet, samoin verhoilut.

Omapaino: 990 kg
Kantavuus: 400 kg
Huippunopeus: 145 km/h
Kiihtyvyys 0-100 km/h: 18 s
Moottorityyppi: VAZ-2105
Iskutilavuus: 1294 cc
Sylinterin halkaisija: 79 mm
Iskunpituus: 66 mm
Sylinterinkannen tyyppi: 2105-1003011
Puristussuhde: 8,5
Venttiilejä: 8
Huipputeho: 65 hp @ 5400 rpm
Suurin vääntö: 94 Nm @ 3200 rpm
Onhan tuo niin modernin kuuloista että turhaa uutta tekemään Mites jenkkien koneet? Ainakin niiden bensa V8:en perusta on suunniteltu jo joskus 60-luvulla. Taitaa Corvetessakin olla vielä työntötankokone. Pikku parannuksia tehdään kyllä, mutta perusmoottori sama.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.11.2012, 10:13
pahapaimen:n Avatar
pahapaimen pahapaimen ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.09
Sijainti: Hamina
Viestit: 562
Perusasetus

Olin 80 luvun ihan lopussa raipossa ladan maantulo paikassa massaamassa noita venäläisen insinööri taidon helmiä. Oli aamulla oikein silmiä hivelevä näky mennä töihin kun tuhansia ladoja oli varastossa siinä pellolla. Siellä massattiin mm. Puolaan menevät ladat yms.

Isä ukko osti tollasen 2105 80-luvun alussa ja hävetti ja v*tutti aivan perkeleesti. Tosin sittemmin itsekin olen pari laatuskaa omistanut ja ylpeyteni niellyt, hyviä ja yllättävän kestäviä autoja.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.11.2012, 10:47
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Onhan tuo niin modernin kuuloista että turhaa uutta tekemään Mites jenkkien koneet? Ainakin niiden bensa V8:en perusta on suunniteltu jo joskus 60-luvulla. Taitaa Corvetessakin olla vielä työntötankokone. Pikku parannuksia tehdään kyllä, mutta perusmoottori sama.

50-luvulla.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.11.2012, 10:53
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
50-luvulla.
Joo niinhän se taitaa olla.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mitä käy keilapallolle kun sitä ampuu? tjl Chit-Chat 18 21.01.2007 17:43
OTTAKEE POIS! mitä sitä hyvvee vaihtammaan. pyykkipoeka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 14.12.2006 13:17
daihatsu mitä hyvää/ huonoa? methäman Tekniikka & Jutustelu 3 23.10.2005 18:25
Mitä sitä Jeepille tekis??? HEKULIINI Chit-Chat 36 08.06.2005 13:18


Sivu luotu: 19:52 (GMT +2).