![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1026
|
|||
|
|||
![]()
Hela taitaa olla Bushing. Ite en oo vielä tähän vaihtanu.
Tuolta löytyy englanninkieliset manuaalit kuvineen, dieselkoneita lukuunottamatta: http://www.nicoclub.com/FSM/hardbody/ josta selvinnee lisää.
__________________
![]() |
#1027
|
||||
|
||||
![]()
http://nissan4u.com/parts/king_cab/e...llustration_2/
Tuosta kuvasta kahottaessa Bushing olis tuas pusla miun käsityksen mukkaan?!?!!? ![]() Ja net on uudet kun tulivat korosatsin mukana tulleisiin ylätukivarsiin.... Noh, kuha mätänetistä tulloo osat ni sitte mie viimoseks niän ![]()
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
#1028
|
|||
|
|||
![]() heloja on vaiheltu joo
vanhat poltteli poies ja uuet sitte prässis tilalle... vanhojen poistos men tussates aikaa ku olin alkuu liika hienovarane mutta uuet meni kyl ihan nätist tosi pienel painamisel paikallee, melkee paljain käsin ois laitellu.
|
#1029
|
|||
|
|||
![]()
No voi hyvän tähen, kylläpä se nyt jaksaa vastustaa
![]() Ei meinaa terrano jaksaa nostaa ahtoja, vasta kun viiveellä. Ensin naputtaa vähän, ja sitten ikään kuon turbolagilla potkaisee - aivan ko vanhassa turbo saabissa ![]() ![]() Edit. Kyllä piisaa maalaiselle ihmettelemistä - vaihdetaanpa aluksi vaikkapa ilmanputsari. ![]() Viimeksi muokannut Sampo : 20.10.2012 18:42 |
#1030
|
|||
|
|||
![]() sampolle...
eiks terraanon ahtoputkes ookkii kkasuläppä mitä aukasee painekello... siin just ennen imusatsii... oli ainakii mul yhes terranos minkä purin ni semmone hässäkkä. laittelin sen terrano koneen kingii ja laitteli vaparin imusarjan ku ei ollu turhii rensselii siin mitkä takkuaa menoo.
|
#1031
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#1032
|
|||
|
|||
![]() taas sampolle
jos mä oisin sä ni repisin orkkis ahtoputken pois ja laittasin koolerin keulille ja teksin sitten uuet putket, ja samalla ottasisin sen egr systeemin pois käytöstä esim tulppaamalla sen putken. se egr osaa sotata kaikki paikat ku nokista ilmaa sinne imupuolelle päästelee.
|
#1033
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#1034
|
|||
|
|||
![]() nissan kc:n ahdot?
moro,mites nissani teillä kestää ahtoja?TÄLLÄ HETKELLÄ ITELLÄ PAIKALLA VAKIO TD 27 ja vakio ahdot ku pitäs poistaa se ylipaine venttiili ku ei ota ku 0,9.
|
#1035
|
|||
|
|||
![]() maagelle
ei varmaa vakio ahtimel kannata alkaa hulluttelee ahtojen kaa... mut mul on ollu ny aika kauan ahtot yli 2.5 baarii eikä toi kattila oo viel miksikää menny, tosin se ny ei oo orkkis ahtimel ja on se välijäähyteltykin jo. mutta vakioahtimen kaa en paljoo ahtoi uskaltas nostaa ku varmaa karkaa pakopaine taivaisiin ja sitähän ei edes hyvät moottorit kestä.
|
#1036
|
|||
|
|||
![]() Renkaista
Morjesta!
Kyseessä siis vm.99 kingcap. Koitin ettiä topikista mutta en mielestäni löytänyt selkeää vastausta. Ensi kesäksi olis tarkoitus hommata isompaa rengasta alle. Vanteiksi aattelin 10x15. Mutta mikä rengas koko ? 31" menee ainakin mutta mahtuuko isommat alle ja vielä ajamaan ? Koria olis tarkotus korottaa n. 6cm |
#1037
|
||||
|
||||
![]()
moro!
kertokaa noviisille mikä on kun ei etupäässä tapahdu mitään pyörimistä renkaiden suhteen vaikka olisi iso tai pikkupuoli päällä,takapyörät kyllä sutii molemmat mut edessä ei tapahdu mitään,ja tietenkin automaattilukot navoissa. tässä hiukan kuvia kyseisestä kulkineesta rojekti alkaa olla loppu suoralla, niin mistä pitäis löytyä runkonumero kyseisestä vehkeestä -88 2,5td.ite epäilen noita automaagisia lukkoja mut ennenkö vaihdan ne niin voisko olla joku muu tyypi vika ku nelikko ei pelaa. |
#1038
|
||||
|
||||
![]()
Perskeles.... Onpa näpäkän olone kingssi!!
![]()
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
#1039
|
|||
|
|||
![]()
juuh tässä taas ittekseni mietiskelen näitä suuria suunitelmia nissanin suhteen... Eli kun olen ostamassa tuollaista -80 luvun nelikko kinkkukaappia ( ei ole kyllä vielä mitään lukkoon lyöty että lähinnä rahaa vasta kerätessä) ja kun olisi tulossa työ autoksi ja sillä ku pitäs kärryäkin vedellä niin vähä huolettaa noi jarrut siinä... Että lähinnä miettinyt et kuin helposti sinne saa rakennettua levyt taaksekkin...? Että mahtaako jostain vehkeestä kohtuu pienillä muutoksilla saada rakennettua sinne levyjarrut taaksekkin...? niin ja sitten tämä on luutavasti tyhmä kysymys ja on luutavasti useampaan kertaan täälläkin selitetty, mutta mites tota alustaa korotetaan tälläsessä kinkkukaapissa...?
|
#1040
|
|||
|
|||
![]()
Avaa tankin korkki. Jos suhahtaa niin sulla ei tankin huohotus pelaa -> ei saa soppaa alipaineisesta tankista.
|
#1041
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ainakin tuossa -87 laitteessa runkonumeron pitäisi löytyä apparin puolelta eturenkaan taakse (sivusta katsottuna) jäävän runkopalkin päältä. Nimimerkillä inssi yritti kyseistä runkonumeroa paikallistaa muutoskatsastuksessa, mutta kun olin siirtänyt toisen akun paikkaa sopivasti niin eipäs nähnytkään konehuoneesta tiiraamalla koko numerosarjaa ![]() |
#1042
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itse ajelen TD25 konehella johon laitettu mitsun pikkumutka + varmasti ylimitoitettu ahtoputkisto + välijäähy. Ahdot huimat 0,3bar, varmasti olisi varaa nostella, mutta onnekseni en ole vielä saanut aikaiseksi ![]() |
#1043
|
|||
|
|||
![]()
siel konehuonees on holset hx35superi omavalmistepakosatsin jatkona sit iso kooleri ja 12millin kiinapää pumpus ja konehan on td27. konetta en oo avannu ja sillo ku alottelin tota viilaa ni koneena ol td25 ja on sekii saannu painetta saman verta eikä siitäkään mikään poksahtannu. kaippa noi kestäs enempikii painetta kuhan pakopaineet pysyy kuris ja ahtoilman lämpötilat kans. kytkinhän nois on sit probleema kun sitä voimaa rupee ottaa reilummin. mää oon ny vissii kuus kertaa ottannu lootan irti parin vuoden sisää ku on pari lootaa pamahtannu ja tuli kokeiltuu eri kytkimii. ny on patrollin exedy racingi sinne soviteltuun ja se ny on toistaseks pitänny. on ne rättipäät vetänny td42 pannus vissii viittä baarii. semmone kattila vois viiä tota laviskaa aika sutjakasti. tost mun pirssist on muutama kuva tuol : http://s1058.photobucket.com/albums/t419/Juuso85/
|
#1044
|
|||
|
|||
![]()
on muuten tosi komia pirssi tol ratsunriiselil! on joutunnu muutaman tunnin värkkäilee noit putkii. on mun mielestä kyllä hyvällä maulla värkkäilty... tohtiiko sitä noin hienol pelil ees poistuu pikitieltä metsän puolelle? ne automaattinapalukot on on kyl yhet romut muuten.... tai on varmaa uuteen ollu ihan hyvät mutta ei tollee 25 vuotta vanhas autos oo enää oikeen toimintavarmat.
|
#1045
|
|||
|
|||
![]() osa 11 halki
Yritetäänpäs laittaa kuvaa josta voisi havainnollistaa rikkinäisen osan, koska autosta kuuluu neliveto päällä omituista naksahtelua kun laittaa vedon päälle tai äkisti sen löysää.
Eli olisiko kyseisen rikkinäisen osan syy ääneen, koska yksi kiinnitys pulttikin sieltä puuttui. Ja tarkennus vielä että tuon osan numero 15 kohdalta tuo ns. uloke on toiselta puolelta haljennut, siitä tosiaan puuttui yksi kiinnitys pulttikin kokonaan jonka uusin kun puuttumisen huomasin. Tuo vika oli tosiaan autossa kun sen ostin ja huomasin senkin vasta kun alustaa tutkailin tarkemmin. Viimeksi muokannut JTH77 : 28.10.2012 14:53 |
#1046
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sen uupuminen voi aiheuttaa sen naksahtelun ku pääsee liikkuun hieman. Rempan aikana ei sinne ees tullut katottua, kun oli puhetta navoista (olihan niissäkin osa puutteita). |
#1047
|
||||
|
||||
![]()
hyvä homma täytyy alkaa ettimään sitä runkonumeroo tuolta hanttimiehen puolen etu päästä.runko kun on hiekkapuhallettu ja epoksilla pohjat sekä pinta maalit kolmeen kertaan niin ei näy enää missään eikä ehdoin tahdoin viittis ehjää pintaa rikkomaan.myöntää täytyy ,että muutama ilta vierähti putkihässäkkää värkätessä,orkkis lava oli tietenki mätä ja aattelin tehä pikkasen erinäkösen ku yleensä mut rautaa se vaan on. siin pikkasen lisä kuvia.
|
#1048
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eipä siinä muuta kuin päästin koko osan irti ja kuskaan sen töihin, pitää pestä enimmät rasvahiekat pois ja sit kempin liimaa päälle ja mahdollisesti hieman vahviketta lisäksi. Vetoniveliä aluksi epäilin, mutta ei ne kyllä yhtään naksahdellut vaikka kuinka rinkiä ajoin. Näitähän on oikeastaan mukava laittaa kunhan vain osaa jotain tehdä, tietenkin halli ja nosturi olisi hyvä apu ja mukavuus. |
#1049
|
||||
|
||||
![]()
On tuo vaan aika hieno!!!
![]() Lainaus:
|
#1050
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Onhan se... Jos vaan aikaa aina ois värkätä ja väsätä sillai ettei ois vuotta työn alla. Oma oli näet sen ajan työn alla. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |