![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#176
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#177
|
|||
|
|||
![]()
Ei tullut ei ja nyt näyttää paaaljon paremmalta, tuo otsikko!
![]() Nyt uskaltaa jo pitää sivua auki, ihan vaikka joku hipsisikin selän taakse kuikuilemaan. Viimeksi muokannut iroc : 22.09.2012 21:50 |
#178
|
||||
|
||||
![]() Tuossa perjantaina kun satoi vähän reilummin kotimatkalla, niin huomasin, ettei pyyhkijät yhtäkkiä pyyhkineetkään kokomatkaa. Arvasin, että oli tuo muovinivel irronnu varresta. Tänään pikkupikakorjaus; pikaliimalla kiinni ja tommonen pieni tuki varmistamaan paikallaan pysymistä ![]() |
#179
|
||||
|
||||
![]() Bikinit kuntoon ens kesäksi
Jykillä oli Suzukiin bikini kaupan, joten pakkohan se oli hakea pois, ennenkuin joku muu ehtii
![]() Kotona pesun yhteydessä huomasin, että oli saantu rätti vähän kipeää toisesta kulmasta. Lasinkehyksen yläreunaan tuleva muovilista oli toisesta reunasta revennyt, samoin nepparilipareen kanttinauha hieman irronnut. Joku suutari tms. olisi tuostakin varmaan kolmatta kymppiä halunnu palkkioksi, jos olisi vieny korjattavaksi. 'Kotisuutarina' köyhdyin hommasta oluen verran. Itselleni ![]() Vähän karhunlankaa ja Repair Extremeä väliin, niin luulisi pysyvän. Nyt on hyvä fiilis, kun ensi kesänä vähän epävakaammassakin säässä ajella ilmavammin ![]() |
#180
|
||||
|
||||
![]()
Muusta en tiiä niinkään, mutta saattanan kalliita suutareita sielä etelässä!
![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#181
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#182
|
||||
|
||||
![]()
Kulmakorvessa vinssaillessa ihmettelin, kun vinssi alkoi pitää outoa ääntä.
Tänään sitten muiden hommien ohella tulin avanneeksi vinssin moottorin ja ikävä näkyhän siellä odotti ![]() Ei kenelläkään sattuisi olemaan tiedossa, mista tuommoiseen Runvan EWX6000 vinssiin saisi uutta kestomagneettimottia? Viimeksi muokannut J0hannes : 28.05.2013 23:29 |
#183
|
||||
|
||||
![]() Pientä puhdetyötä tiistaina ja keskiviikkonaTakajarrut auki, jumineet männät puhtaaksi, uutta rasvaa ja jarrukengille teräsharjaa. Vaihdelaatikon kannake oli rusetilla, joten sitä piti hieman oikoa, tässä jo suurinpiirtein suoristettu. Kannake putsailtu hitsausta varten, Jakolaatikko oli öljystä märkä mitä vit*#! ![]() ![]() Massat taitaa palaa ![]() ![]() Kastenin hyllylevystä vahviketta ![]() Tommosta soiroa laitoin etureunan väliin vahvikkeeksi Ei välttämättä olis pitkää saumaa tarvinnu, mutta aattelin, että jos ens kerralla tarvii korjailla, niin se on sitten koko perhanan palkin uusiminen siinä vaiheessa ![]() Maali pinnassa ja kohti uusia haasteita ![]() Tänään tuli kyllä halvaksi nousta sängystä, kun tilaukseen meni uusi Rock 8000 sähkövinssi, 4x4 Partsilta vähän uutta etujousta, kompuraa ja ohjausiskaria, sekä Lowrange Off Roadista laittoivat S-postia, jotta laitahan kortinnumerot meilillä, niin saavat vaihdelaatikon laakerisarjan ja muura palikkaa matkaan ![]() |
#184
|
|||
|
|||
![]()
Päiviä jolloin nettiä ei kannattaisi aukaista ollenkaan
![]()
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#185
|
||||
|
||||
![]()
Ennen Virolahden reissua sain asenneltua uuden Rock RP8000 vinssin.
Aikaisempien kiinanvinssikokemusten pohjalta, päätin avata sen ja vaihtaa kiinanvassut johonkin kunnolliseen sekä päätin laittaa vinssin moottorille tuuletuksen, jotta samanlainen moottorikuolema ei pääse tapahtumaan uudelleen, kuin mikä kävi tuolle edelliselle. Moottorin päähän tuli kaksi paineilmaletkuliitäntää ja suunnitelmassa olisi toteuttaa paineilmalla tuuletus, jotta vinssatessa saa moottoria jäähdyteltyä ja normiajossa kuivateltua kosteudesta. Vinssiä purkaessa yllätyin positiivisesti vinssin laadusta. Näköjään Rockilla panostetaan hieman myös tuotekehittelyyn, eikä ainoastaan halvalla kopioimiseen ![]() ![]() Oli ilahduttavaa huomata, että vinssin puolikkaat yhteen liittävät kanget oli alumiinia, eikä jotain kromattua mustaa, joka ruostuu. ![]() Lisäksi vinssin vaijerin kiinnike näyttää jämäkältä, eikä ole niitä perinteisiä kaapelikenkä ruuvilla rumpuun tyyppisiä... ![]() Rummun laakeri metallia, jossa joku pinnoite, iso plussa ![]() ![]() Ensisilmäyksellä vaihdelaatikon sisukset näyttää kelvollisilta. Ovat joka käyttäneet jotain kunnon rasvan näköistä ![]() ![]() Joka kumminkin näyttää ihan schaisselta verrattuna Retinax Ep2 kanssa... ![]() Sisukset levällään. Tässäpä on halpis kiinanvinssin vaihteisto, jonka olen nähnyt, jossa viimeisen planeetan kuori on oikein valua! ![]() ![]() Rummun vapautinta piti hieman kiertää, kun vinssin kiinnityspisteet on pystyssä, eikä vaaka-asennossa. ![]() Mjoottori näyttäisi myös olevan suht hyvälaatuonen, kenelläkään ideaa, mitä tuo sininen tahna tuossa käämin päällä on? Jotain tasapainotustahnaa? ![]() Ilmaliittimet, alkuun vedän vain hytin puolelle, että ei hörpi vettä putkeen, mutta jossain välissä pitää ilmajärjestelmästä vetää paineenalentimen kautta ilma pihisemään pilliin. ![]() Vinssi kiinni, rummun vapautus tuli juuri sopivaan kulmaan ![]() ![]() Huohotinletkut tulee puskyrin kiinnikkeen kevennysreiästä hyvin läpi. (Jota piti hieman kylläkin rälläkällä avartaa) ![]() Asennuksen jälkeen totesin tilan riittävän ![]() ![]() Akussa alkaa vain navat olemaan täynnä ![]() Vinssiapinakoplaa käytin vielä ankkurina kelatessa narun sisään. ![]() Ensituntuma on, että tämä on nopeampi, kuin vanha vinssi, katotaan, miten jaksaa vetää |
#186
|
||||
|
||||
![]()
Ennen Virolahden reissua ei ollut aikaa laittaa uutta Rough Countryn HD ohjausiskaria kiinni, joten tuossa maanantaina laittelin sen paikoilleen
![]() Rungon puolelle tulevan liinnikkeen tein uuden, kun iskarin mukana tullut putken ympäri pultattava kiinnike ei oikein passannut. ![]() 6 millistä lattaa, jonka taittamiseen hyödynnettiin prässiä ja jotain aarrekasasta löytynyttä kankea ![]() ![]() Kiinnike hitsattu paikalleen. ![]() Pikainen testikierros virallisella koeajolla osoitti, että ohjausvarsi ei ota kiinni. ![]() ![]() Vaikka kuvassa näyttääkin siltä, ei iskarin kiinnike ota kiinni. ![]() ![]() Ei ota kiinni tässäkään ![]() |
#187
|
||||
|
||||
![]() Uutta jousta
Tänään hain 4x4Partsilta uudet Trailmasterin 40mm korottavat jouset, kun nuo miljoona vuotta sitten Offivarusteesta ostetut Ironmanin sarjan etujouset olivat osoittautuneet ajan kuluessa olevan eriparia ja auto oli hassusti nyykällään oikean etukulman suuntaan. Näillä toivottavasti korjaantuu ryhtivamma
![]() ![]() Kuvasta näkee selvästi, kuinka taaempana olevat IronManit ovat eri korkuiset ja pituiset ![]() ![]() Trailmasterit vaikuttaa muutenkin laadullaan. Silmiinpistävimmät erot on 2. lehden kiertäminen norran ympäri edessä ja teflon/nylon limput lisälehtien etureunoissa kitkaa vähentämässä ![]() ![]() Puslat irti vanhoista jousista ja uusiin kiinni. Joka väliin liukkarina Retinaxia ![]() ![]() Itse vaihtohommasta ei tallentunut yhtään kuvaa, mutta laitoin varmuudeksi pulttien ja puslien sisällä olevien metalliholkkien väliin kuparitahnaa ja muualle Retinaxia lisää ![]() ![]() Sitten pientä joustojen testailua ![]() ![]() Hurjan paljon se jousi elää, todella paljon notkeammat ovat, kuin edelliset... |
#188
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin kuvassa näyttää jousi melkoisen notkealta, luulisi ajo-ominaisuuksien paranevan noilla.
__________________
Tumpula Racing Team |
#189
|
||||
|
||||
![]()
aika jännästi tuo ohjausiskari kun on rungossa ja raidetangossa niin tulee varmaankin
bumpsteeriä aikalailla. |
#190
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ajossa en ole huomannut mitään ihmeempää bumpsteeria. |
#191
|
||||
|
||||
![]() Viikonlopun rykäys
Onhan tuo takajarrujen taikominen levyiksi ollu "työnalla" jo hiukan pidemmän aikaa...
Levyjarrujen muutossarja sekä vitaran satulat myös tuli hommattua Sakari65:ltä joskus 2008, Uudet levyt,satulat, tiivisteet jne hankin 2009, Satulat puhalsin ja kunnostin maastoajoneuvohallilla 2010 ollessani valtion leivässä, levyjarrukiinnikkeet sai pulverimaalin kesällä 2012 ja armon vuonna 2013 päätyivät kaikki hartaudella auton taka-akseliin kiinni ![]() Aloitin vaihtelemalla varalla olleisiin vetareihin uudet laakerit, kun tuossa tiesin pyöränlaakereiden olevan loppu. Herätti kyllä vähän epäilyksiä tämän varaosavetarin asennus ![]() Pieninä muruina kaikki kyllä lopulta lähti irti ![]() Ilmeisesti aikaisempi asentaja ottanut vähän reippaammin krympistä ainetta ![]() Uusi laakeri ja krymppi solahtivat kyllä siististi paikalleen, kunhan ensin vähän putsasi pintoja. Pinnapultit paikalleen Oli nähtävästi autokin päättänyt, että rumpujarruilla ei liikuta enään metriäkään, kun oli akselitiivisteen välistä kussut peräöljyt rumpuun... Selvisipähän, miksi jarruttaessa veti vähän oikealle ![]() Vetari lähti yhteistyökykyisesti vetovasaralla houkutellen Samoin akselitiiviste, kunhan olin ensin kokeillut, miten ruuvimeisselin saa sopimaan nenänvarteen ![]() 32 Hylsy on aika kova juttu ilmeisesti tiivisteitä asentaessa, muuta käyttöä ei ole vielä ollut ![]() "uudet" akselit kiinni kuin myös kiinnikkeet sekä jarrut ja paja kiinni lauantain osalta. Aamulla verstas auki ja viimeisenä hommana letkujen kiinnittely Tosin tulin siihen tulokseen, ettei putkihommiin sen kummemmin tarvinnut ruveta, kun tuossa on ihan priimakunnossa orkkisputket ja niihin sai letkut kiinni, kun vähän väänsi toista päätä ![]() Ilmausta vaille valmis Kotona vielä kurkistus alle, ettei mikään ole vuotanut jne. Tolle putkelle voisi vielä kötöstellä jonkun kiinnikkeen tuohon päähän... Vituran satuloissa on sen verta pienempi halkaisija männässä, etten viitsinyt heti alkaa jarrupaineensäädintä ruuvailemaan kiinni. Ensituntuma on, että olettama oli oikea, koska etujarrut menee edelleen ensin lukkoon ![]() |
#192
|
||||
|
||||
![]()
Tähänkin räjähti leima tänään, että heilahti
![]() Täytyy sanoa, että Tuusulan Jusslaan asatussa A-katsastuksessa oli todella htvä palvelu ![]() ![]() |
#193
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#194
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tänäään oli ohjelmassa yleistä kunnossapitotoimea, mutta tulikin ihan oikeita hommia, kun huomasin takakardaanin pultin olevan poikki käkkärirummulla. Onneksi varastossa oli yksi SJ410 valoton jakis, josta saaattoi kannibalisoida ehjät tilalle ![]() Samalla oli tilaisuus hioa uutta tartuntapintaa rumpuun Ja vetää tietysti uutta väriä pintaan ![]() |
#195
|
||||
|
||||
![]()
Tänään ihmettelin vähän noita Omegan tehostajan asennusta edellyttäviä juttuja.
Pumpun kiinnikettä oli edellisen omistajan toimesta "paranneltu", joten pitää vähän tsuumailla, meneekö minkälaisella modailulla paikalleen. Omegan simpukan reikien suurennus 12mm terällä Vähän erikoisempia pultteja adapterilevyyn Näihin mikkiliimaa päälle Kempistä hanat kaakkoon ja tavaraa päälle Tosin pinta piti hioa tasaiseksi, jotta menee runkoa vasten Olisiko arvon raadilla ehdotusta, mikähän näistä nivelistä voisi olla hyvä aihio uuteen ohjausvarteen? |
#196
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä rojektikertomus! Eikös tää ollu vielä parivuotta sitten ihan vakio?
Olisko muuten tuohon adapterilevyyn olisi saanut uppokantapultit noiden hitsattujen sijaan? Toivottavasti noi pultit ainakin oli hitsausvaiheessa vähän syvemmällä kuin kuvassa ennen hitsiä. Aika kovia voimia vaan tuolla ohjauksessa ja kun maastorengas vähän vatkaa siirtymillä niin voi yrittää murtaa irti tollasia. |
#197
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itse kun hitsasin (kevät talvella) tollei vinssipetiin hinauskoukua varten pultit pystyyn. Ja nyt sit kun alkukesästä tiukkasin mutskut, ni meni pari päivää pultit korkkas hitsauksista.
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#198
|
||||
|
||||
![]()
Tuon paksuseen levyyn saa jo aivan riittävän vahvan kierteenkin, niin tein itse, eikä mitään ongelmia eikä arpomisia ollu asian kanssa. Yhden pultinhan tuossa saa kuitenkin menemään simpukan ja rungon läpi suoraan.
Niveleksi jompi kumpi noista keskimmäisistä.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#199
|
||||
|
||||
![]()
Juu kierteet ois kannattanut tehdä tuohon lappuun,meillä repesi taivalkoskella kaverin suskasta simpukka irti. Oli mielenkiintoinen ajaa vaikka simpukka köytettiin liinalla runkoon kiinni.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Suzukin vanteita | LaaLaa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 21 | 13.07.2007 09:21 |
suzukin rakentelua .. | longfiedteam | Linkit | 2 | 10.01.2007 19:38 |
Tarinoita tosi elämästä (työ sellaisesta) | Ex_inkkari | Chit-Chat | 5 | 15.11.2006 23:18 |
o: suzukin | luke_L | O/M/V Muut | 0 | 14.11.2004 21:52 |
Tarinoita TV-lupatarkastuksista | Laskos | This And That | 0 | 11.10.2002 10:55 |