Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #776  
Vanha 04.04.2012, 18:54
taimikko taimikko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.06.09
Sijainti: Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
joo vaan omaani ku käytin leimalla ni oisin kyllä huomannu jos olis katsuri kokeillu pakkivaloja

Tarkka poika. Mä en taas kyttäile katsastusmiehiä, oon nääs noita heteroita.
Vastaa lainaten
  #777  
Vanha 04.04.2012, 19:08
taimikko taimikko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.06.09
Sijainti: Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MakeG Näytä viesti
Joo siis ihan sama datsuni mullakin. 2001 Double cab Navara täälläkin.
Noin siinä otteessa on että 255/70 ja 15. Tutkin ne vanhat gummit, oli jotkut Kumhot ja niissä luki 255/70-15 ja sen alapuolella 31-10,5-15.
Eli joku rinnakkaiskoko tais olla. Otin kumminkin varman päälle ja väänsin alle 30-9,5-15 AT:t. Ei ainakaan hankaa mihinkään...
Kävin ihan vartavasten tarkistamassa otteesta että 16 tuumaa oli otteessa. Ostaessa alla oli kuitenkin Nissanin alkuperäiset alumiinivanteet, 15-tuumaiset
Vastaa lainaten
  #778  
Vanha 04.04.2012, 19:41
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja taimikko Näytä viesti
Tarkka poika. Mä en taas kyttäile katsastusmiehiä, oon nääs noita heteroita.

ei nyt oikein auennu mulle mitä meinasit,tai sitte luetun ymmärtäminen on vaikeaa.. jos sulla on 4 peruutusvaloa kytketty erikseen ni kyllä kai sen huomais jos se katsuri olis kokeillu että toimiiko ne peruutusvalot..

PS: kuin myös hetero
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #779  
Vanha 04.04.2012, 20:17
taimikko taimikko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.06.09
Sijainti: Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
ei nyt oikein auennu mulle mitä meinasit,tai sitte luetun ymmärtäminen on vaikeaa.. jos sulla on 4 peruutusvaloa kytketty erikseen ni kyllä kai sen huomais jos se katsuri olis kokeillu että toimiiko ne peruutusvalot..

PS: kuin myös hetero
Se oli sellanen vanha juttu, peruutusvaloja ja puskureita, varmaan oltiin villeviisivuotiaita tai jotain. Huonovitsi. Ei vedetä palkokasveja sieraimiin. Kun kirjoitit "en muista että ikinä olis kukaan kokeillu pakkivaloja leimalla" niin ainakin täällä ne kokeillaan. Pakki rapsahtaa päälle ja katsuri tsekkaa peileistä. Muistaakseni faijani auto joskus hylättiin kun oli peruuttanut pakkivalon kantoon, tai ehkä se oli vaan korjauskehoitus. Voihan näissä toki olla katsastusasemakohtaisia eroja.
Vastaa lainaten
  #780  
Vanha 04.04.2012, 20:22
MakeG:n Avatar
MakeG MakeG ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.08.09
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 140
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja taimikko Näytä viesti
Kävin ihan vartavasten tarkistamassa otteesta että 16 tuumaa oli otteessa. Ostaessa alla oli kuitenkin Nissanin alkuperäiset alumiinivanteet, 15-tuumaiset
Joo, tossa oli mulla ne 255 leveet renkaat just niillä Navaran omilla 15" vanteilla. Ihan hyvin ne siihen päälle oli sopineet. Ihan mielenkiinnosta, kun tuntuu että noita maksimi vetopainoja keksitään vähän päivien mukaan näihin, paljon sulle on merkattu maksimi painoksi jarrulliselle kärrylle?
Vastaa lainaten
  #781  
Vanha 04.04.2012, 20:27
taimikko taimikko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.06.09
Sijainti: Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MakeG Näytä viesti
Joo siis ihan sama datsuni mullakin. 2001 Double cab Navara täälläkin.
Noin siinä otteessa on että 255/70 ja 15. Tutkin ne vanhat gummit, oli jotkut Kumhot ja niissä luki 255/70-15 ja sen alapuolella 31-10,5-15.
Eli joku rinnakkaiskoko tais olla. Otin kumminkin varman päälle ja väänsin alle 30-9,5-15 AT:t. Ei ainakaan hankaa mihinkään...
Joo ei 31 hankaa mihinkään ja tilaa tuntuu olevan niin reilusti että seuraavat renkaat kun ostan niin ne on 235/85-16. Rengaslaskurin mukaan 31,73 tuumaa eli 80,59 mm mutta "Sirocco 825 mm ja extreme 810 mm" myyjän ilmoittamana.
Vastaa lainaten
  #782  
Vanha 04.04.2012, 20:32
taimikko taimikko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.06.09
Sijainti: Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MakeG Näytä viesti
Joo, tossa oli mulla ne 255 leveet renkaat just niillä Navaran omilla 15" vanteilla. Ihan hyvin ne siihen päälle oli sopineet. Ihan mielenkiinnosta, kun tuntuu että noita maksimi vetopainoja keksitään vähän päivien mukaan näihin, paljon sulle on merkattu maksimi painoksi jarrulliselle kärrylle?
3000 kg mites sinulla?
Vastaa lainaten
  #783  
Vanha 04.04.2012, 20:34
taimikko taimikko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.06.09
Sijainti: Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja taimikko Näytä viesti
Joo ei 31 hankaa mihinkään ja tilaa tuntuu olevan niin reilusti että seuraavat renkaat kun ostan niin ne on 235/85-16. Rengaslaskurin mukaan 31,73 tuumaa eli 80,59 mm mutta "Sirocco 825 mm ja extreme 810 mm" myyjän ilmoittamana.
siis 805,9 mm
Vastaa lainaten
  #784  
Vanha 04.04.2012, 20:40
MakeG:n Avatar
MakeG MakeG ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.08.09
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 140
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja taimikko Näytä viesti
3000 kg mites sinulla?
No oho, sen samat 3000 kg.
Sehän on hyvä sitten!
Mulla oli tätä Double Cabia ennen 2000 vuoden King Cab/Navara, siis se kaks ovinen, ruotsintuontia sekin, ja siinä oli maksimi vetopaino 2300 kg... No okei onhan se vähän keveempi mutta silti ihmettelen sitä että miten noissa oli 700:n kilon ero. Lavan kantavuus kuitenkin taitaa olla lähes sama.
Vastaa lainaten
  #785  
Vanha 04.04.2012, 20:53
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja taimikko Näytä viesti
Se oli sellanen vanha juttu, peruutusvaloja ja puskureita, varmaan oltiin villeviisivuotiaita tai jotain. Huonovitsi. Ei vedetä palkokasveja sieraimiin. Kun kirjoitit "en muista että ikinä olis kukaan kokeillu pakkivaloja leimalla" niin ainakin täällä ne kokeillaan. Pakki rapsahtaa päälle ja katsuri tsekkaa peileistä. Muistaakseni faijani auto joskus hylättiin kun oli peruuttanut pakkivalon kantoon, tai ehkä se oli vaan korjauskehoitus. Voihan näissä toki olla katsastusasemakohtaisia eroja.

ei herneitä

konttori kohtanen aika pitkälti...toisille kelpaa ja toisille ei...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #786  
Vanha 05.04.2012, 18:25
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Tulipahan tänään shimmattua nissanista takaperä, 2 milliä, 1 per puoli,

tuntus ainaki ku kävi hangessa kokeilemasssa että alko vetää molemmilla,,

kaippa tuota ois voinu enemmänkin kirrata vaan kokeillaan miten menee ja katotaan sitte.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #787  
Vanha 05.04.2012, 22:44
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Muistikko eis ottoo kuvija perän aukasusta???!!!
vaikka tuskin näissä kovinpaljoo eroja on kitkalukkoperissä vuosimallista riippumatta.
Oli itellä viimeeks peräööliä vaihtaessa tarkotus näppästä takakansi perästä hittoon, muttei ollunna siihen hättää mistään uutta tiivistettä vanahan tilalle...
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #788  
Vanha 05.04.2012, 22:46
juuso85 juuso85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: kymenlaakso
Viestit: 78
Perusasetus

simmauksesta


pelkät simmilevytkö lisäsit väliin? tarvii tässä piakkoin tehdä vissiin sama homma itte...
Vastaa lainaten
  #789  
Vanha 06.04.2012, 07:30
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

joo,pelkät similevyt ja laitoin ne sinne alimmaisiksi,ja niitten päälle vasta se jousi levy ja sitte sen päälle ne loput.


menikö aikaa kaikki 1,5h ku irrotti vetarit,jarruputken,koppa auki niin edespäin ja sitte kasaaminen...

ei ollu kovin kaksinen homma..tänään täytyy koittaa vielä tuolla maastossa että miten se alkaa pitämään että pitääkö kiristää lisää.. nyt on kirrattu 2 milliä eli 1 milli per puoli... tosiaan, kardaania ei tarvi irrottaa,
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #790  
Vanha 06.04.2012, 07:33
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
Muistikko eis ottoo kuvija perän aukasusta???!!!
vaikka tuskin näissä kovinpaljoo eroja on kitkalukkoperissä vuosimallista riippumatta.
Oli itellä viimeeks peräööliä vaihtaessa tarkotus näppästä takakansi perästä hittoon, muttei ollunna siihen hättää mistään uutta tiivistettä vanahan tilalle...

en ottanu kuvia....tiiviste meni päreiksi ittelläki vaa heitn sen roskiin ja laitoin silikoonin väliin... eiköhän nuo oo kaikki samanlaisia noissa nissaneissa, datsunissahan se on erillainen,,
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #791  
Vanha 07.04.2012, 17:48
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Tulipahan semmonen aivopieru eilen mieleen ku oltiin rytö hommissa että mitähän jos, Kääntäisi tuosta KC:eestä nuo runko palkit nurinpäin

Ku nehän laskeutuu pirusti alas päin heti taka-akselin etupuolelta,,Niin kääntäis ne ympäri periaatteessa...Sais sen palkin verran lisää maavaraa...


Täytyy purkaa hytti pois tuosta toisesta Nissanista ja alkaa tutkimaan sitä että miten se olis helpoin toteuttaa...

Eikö se periaatteessa olis ihan laillinen ratkaisu koska akseli-väli ei muutu mihinkään ja runko pysyy melkein alkuperäistä vastaavana...


Siinähän sitä olis alku kesäksi rojektia,
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #792  
Vanha 18.04.2012, 08:23
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Hei. Mites onnistuu YD25 laakerointi kone paikallaan. Mitäs tarvii tehdä et saa öljypohjan irti muutako avata sen pultit niin ja siis näät surullisen kuuluisat kiertokangen laakerit ja pukkien pultit.
Vastaa lainaten
  #793  
Vanha 18.04.2012, 09:01
estate estate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.11
Sijainti: Kyyjärvi
Viestit: 106
Perusasetus

Nissaniin en ole perehtynyt, mutta helpommin onnistuu kun irrottaa koneen, samalla vaivalla irrottaa koneen ja onhan se paljon helpompi vaihtaa osia kun kone on pukissa. Yhteen erimerkkiseen koneeseen olen vaihtanut laakerit koneen ollessa paikoillaan. Vaatii vaihteiston, kardaani(e)n ja vauhtipyörän irrottamisen sekä jakopään purun, muuten ei saa runkolaakereita vaihdettua. Kampirauta on sangen v**tumainen laittaa alakautta paikoilleen, vaatii melkein toisenkin käsiparin. Ja sitä öljyä ja muuta sontaa sitten tippuu kokoajan silmille kun alakautta rassaa
Vastaa lainaten
  #794  
Vanha 18.04.2012, 10:48
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L Näytä viesti
Hei. Mites onnistuu YD25 laakerointi kone paikallaan. Mitäs tarvii tehdä et saa öljypohjan irti muutako avata sen pultit niin ja siis näät surullisen kuuluisat kiertokangen laakerit ja pukkien pultit.

Ei oo paha vaihtaa kone paikallaan. Pari öljypohjan pulttia on vaa pahas paikas, et joutuu löysäämää laatikon pultteja jot pääsee niihi käsiksi. Tästähän ei siis tarvii vaihtaa runkolaakereita, joten onnistuu kone paikoillaan helpommin. Ihekkii tein tän rojektin vaikkei ollu mitään aikaisempaa kokemusta, mut tekemällä oppii
Vastaa lainaten
  #795  
Vanha 18.04.2012, 12:00
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

joo eipä tarvii muita laakereita vaihdella... Kone remontit sitten erikseen Sitä lähinnä mietein miten mahtuu ölppäpohja tulee pois mut ilmeisesti hyvinkin ja saahan sitä akselia alaspäin niin paljon ku haluu jos tarvitsee
Vastaa lainaten
  #796  
Vanha 18.04.2012, 23:48
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Joo kannattaa tiputtaa etuperä poikkipalkkeineen alas, ni on sit helpompi työskennellä. Yllättävän helppo homma kuha ei piä liia kiirettä. Digikameralla ku ottaa purkuvaiheessa aina välillä kuvasia, ni on sit mukavampi kasailla
Vastaa lainaten
  #797  
Vanha 19.04.2012, 09:22
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Nissanilla ollut aikanaan asentaja mut silloin nuo yd moottorit vasta tulivat... Jakopää ongelmien ja moottorien ryntäämisten takia jokunen mosa tulikin vaihdettua mutta ei tuonne alakertaan ikinä tarvinnut niihin aikoihin katsella...
Vastaa lainaten
  #798  
Vanha 19.04.2012, 09:42
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ne kaksi pulttia, minkä takia kone pitäs irroittaa askista, voi aukaista kun poraa kaksi 13mm reikää alumiiniseen "kytkinkoppaan", kohdat näkyi selvästi, kun oli purkanut tarpeeksi, olikohan että syvennys öljypohjasta pois?
ja etuperä pitää purkaa pois.

näin ainakin jossain suuruusluokkaa 2005 olevassa kinkkukaapissa
Vastaa lainaten
  #799  
Vanha 19.04.2012, 09:49
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Niin juu muuten jos jollain tiedossa tuollaista YD25 moottoria.. siis kokonaista ehjää niin sellasellekkin olis tarvetta... Siit meni lohkokin kappaleiks. Mitenköhän oon taas itseni onnistunut sotkemaan kaikkeen paskaan ku omiakin projekteja olis. No saahan vähän tarvike rahoja omiin jutskiin...
Vastaa lainaten
  #800  
Vanha 19.04.2012, 18:01
juhaj juhaj ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.12
Sijainti: Pohjois-Sawo
Viestit: 50
Question

Mitä nesteitä käytätte? Siis autossa ;)


Väline on KC 1988 4WD TD25 koneella.

Mitä suosittelette öljyiksi, jäähdytysnesteeksi, periin, vaihteistoon, yms?
Käyttö toistaiseksi maantiepitoista.

Passaako punainen jäähdyttimeen, Delvac koneeseen... ei tarttis hankkia niin paljoo erilaisia purkkeja talliin.

Ja tuohon otsikkoon liittyen, siis konehuoneessa...
__________________
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 02:32 (GMT +2).