![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#776
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tarkka poika. Mä en taas kyttäile katsastusmiehiä, oon nääs noita heteroita. |
#777
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#778
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ei nyt oikein auennu mulle mitä meinasit,tai sitte luetun ymmärtäminen on vaikeaa.. jos sulla on 4 peruutusvaloa kytketty erikseen ni kyllä kai sen huomais jos se katsuri olis kokeillu että toimiiko ne peruutusvalot.. PS: kuin myös hetero ![]()
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#779
|
|||
|
|||
![]()
Se oli sellanen vanha juttu, peruutusvaloja ja puskureita, varmaan oltiin villeviisivuotiaita tai jotain. Huonovitsi. Ei vedetä palkokasveja sieraimiin. Kun kirjoitit "en muista että ikinä olis kukaan kokeillu pakkivaloja leimalla" niin ainakin täällä ne kokeillaan. Pakki rapsahtaa päälle ja katsuri tsekkaa peileistä. Muistaakseni faijani auto joskus hylättiin kun oli peruuttanut pakkivalon kantoon, tai ehkä se oli vaan korjauskehoitus. Voihan näissä toki olla katsastusasemakohtaisia eroja.
|
#780
|
||||
|
||||
![]()
Joo, tossa oli mulla ne 255 leveet renkaat just niillä Navaran omilla 15" vanteilla. Ihan hyvin ne siihen päälle oli sopineet. Ihan mielenkiinnosta, kun tuntuu että noita maksimi vetopainoja keksitään vähän päivien mukaan näihin, paljon sulle on merkattu maksimi painoksi jarrulliselle kärrylle?
|
#781
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#782
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#783
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#784
|
||||
|
||||
![]()
No oho, sen samat 3000 kg.
![]() Sehän on hyvä sitten! Mulla oli tätä Double Cabia ennen 2000 vuoden King Cab/Navara, siis se kaks ovinen, ruotsintuontia sekin, ja siinä oli maksimi vetopaino 2300 kg... No okei onhan se vähän keveempi mutta silti ihmettelen sitä että miten noissa oli 700:n kilon ero. Lavan kantavuus kuitenkin taitaa olla lähes sama. ![]() |
#785
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ei herneitä ![]() konttori kohtanen aika pitkälti...toisille kelpaa ja toisille ei...
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#786
|
||||
|
||||
![]()
Tulipahan tänään shimmattua nissanista takaperä, 2 milliä, 1 per puoli,
tuntus ainaki ku kävi hangessa kokeilemasssa että alko vetää molemmilla,, kaippa tuota ois voinu enemmänkin kirrata vaan kokeillaan miten menee ja katotaan sitte.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#787
|
||||
|
||||
![]()
Muistikko eis ottoo kuvija perän aukasusta???!!!
vaikka tuskin näissä kovinpaljoo eroja on kitkalukkoperissä vuosimallista riippumatta. Oli itellä viimeeks peräööliä vaihtaessa tarkotus näppästä takakansi perästä hittoon, muttei ollunna siihen hättää mistään uutta tiivistettä vanahan tilalle...
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
#788
|
|||
|
|||
![]() simmauksesta
pelkät simmilevytkö lisäsit väliin? tarvii tässä piakkoin tehdä vissiin sama homma itte...
|
#789
|
||||
|
||||
![]()
joo,pelkät similevyt ja laitoin ne sinne alimmaisiksi,ja niitten päälle vasta se jousi levy ja sitte sen päälle ne loput.
menikö aikaa kaikki 1,5h ku irrotti vetarit,jarruputken,koppa auki niin edespäin ja sitte kasaaminen... ei ollu kovin kaksinen homma..tänään täytyy koittaa vielä tuolla maastossa että miten se alkaa pitämään että pitääkö kiristää lisää.. nyt on kirrattu 2 milliä eli 1 milli per puoli... tosiaan, kardaania ei tarvi irrottaa,
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#790
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
en ottanu kuvia....tiiviste meni päreiksi ittelläki vaa heitn sen roskiin ja laitoin silikoonin väliin... eiköhän nuo oo kaikki samanlaisia noissa nissaneissa, datsunissahan se on erillainen,,
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#791
|
||||
|
||||
![]()
Tulipahan semmonen aivopieru eilen mieleen ku oltiin rytö hommissa että mitähän jos, Kääntäisi tuosta KC:eestä nuo runko palkit nurinpäin
![]() Ku nehän laskeutuu pirusti alas päin heti taka-akselin etupuolelta,,Niin kääntäis ne ympäri periaatteessa...Sais sen palkin verran lisää maavaraa... Täytyy purkaa hytti pois tuosta toisesta Nissanista ja alkaa tutkimaan sitä että miten se olis helpoin toteuttaa... Eikö se periaatteessa olis ihan laillinen ratkaisu koska akseli-väli ei muutu mihinkään ja runko pysyy melkein alkuperäistä vastaavana... Siinähän sitä olis alku kesäksi rojektia, ![]()
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#792
|
||||
|
||||
![]()
Hei. Mites onnistuu YD25 laakerointi kone paikallaan. Mitäs tarvii tehdä et saa öljypohjan irti muutako avata sen pultit
![]() |
#793
|
|||
|
|||
![]()
Nissaniin en ole perehtynyt, mutta helpommin onnistuu kun irrottaa koneen, samalla vaivalla irrottaa koneen ja onhan se paljon helpompi vaihtaa osia kun kone on pukissa. Yhteen erimerkkiseen koneeseen olen vaihtanut laakerit koneen ollessa paikoillaan. Vaatii vaihteiston, kardaani(e)n ja vauhtipyörän irrottamisen sekä jakopään purun, muuten ei saa runkolaakereita vaihdettua. Kampirauta on sangen v**tumainen laittaa alakautta paikoilleen, vaatii melkein toisenkin käsiparin. Ja sitä öljyä ja muuta sontaa sitten tippuu kokoajan silmille kun alakautta rassaa
![]() |
#794
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei oo paha vaihtaa kone paikallaan. Pari öljypohjan pulttia on vaa pahas paikas, et joutuu löysäämää laatikon pultteja jot pääsee niihi käsiksi. Tästähän ei siis tarvii vaihtaa runkolaakereita, joten onnistuu kone paikoillaan helpommin. Ihekkii tein tän rojektin vaikkei ollu mitään aikaisempaa kokemusta, mut tekemällä oppii ![]() |
#795
|
||||
|
||||
![]()
joo eipä tarvii muita laakereita vaihdella... Kone remontit sitten erikseen
![]() ![]() |
#796
|
||||
|
||||
![]()
Joo kannattaa tiputtaa etuperä poikkipalkkeineen alas, ni on sit helpompi työskennellä. Yllättävän helppo homma kuha ei piä liia kiirettä. Digikameralla ku ottaa purkuvaiheessa aina välillä kuvasia, ni on sit mukavampi kasailla
![]() |
#797
|
||||
|
||||
![]()
Nissanilla ollut aikanaan asentaja mut silloin nuo yd moottorit vasta tulivat... Jakopää ongelmien ja moottorien ryntäämisten takia jokunen mosa tulikin vaihdettua mutta ei tuonne alakertaan ikinä tarvinnut niihin aikoihin katsella...
![]() |
#798
|
|||
|
|||
![]()
Ne kaksi pulttia, minkä takia kone pitäs irroittaa askista, voi aukaista kun poraa kaksi 13mm reikää alumiiniseen "kytkinkoppaan", kohdat näkyi selvästi, kun oli purkanut tarpeeksi, olikohan että syvennys öljypohjasta pois?
ja etuperä pitää purkaa pois. näin ainakin jossain suuruusluokkaa 2005 olevassa kinkkukaapissa |
#799
|
||||
|
||||
![]()
Niin juu muuten jos jollain tiedossa tuollaista YD25 moottoria.. siis kokonaista ehjää niin sellasellekkin olis tarvetta... Siit meni lohkokin kappaleiks. Mitenköhän oon taas itseni onnistunut sotkemaan kaikkeen paskaan ku omiakin projekteja olis.
![]() |
#800
|
|||
|
|||
![]() Mitä nesteitä käytätte? Siis autossa ;)
Väline on KC 1988 4WD TD25 koneella.
Mitä suosittelette öljyiksi, jäähdytysnesteeksi, periin, vaihteistoon, yms? Käyttö toistaiseksi maantiepitoista. Passaako punainen jäähdyttimeen, Delvac koneeseen... ei tarttis hankkia niin paljoo erilaisia purkkeja talliin. Ja tuohon otsikkoon liittyen, siis konehuoneessa... ![]()
__________________
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |