Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.01.2012, 12:00
wakoneekeri:n Avatar
wakoneekeri wakoneekeri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.06
Sijainti: heinola
Viestit: 95
Perusasetus

kierrejouset vai lehtijouset??


Mietiskelin laittavani berttaani kierrejouset mutta olen saanut useammalta henkilöltä palautetta ettei ole mitään hyötyä jäykkäakseliseen laittaa kierrejousia!ja saavutetaanko SOAlla mitään etua??
olisin kiitollinen jos voisitte kommentoida kokemuksianne asiasta!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.01.2012, 12:11
hazzinen:n Avatar
hazzinen hazzinen ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.06
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 927
Perusasetus

saat siittä soalla paremmin kaatuavan ainekii =0)#
__________________
kötköttimet on kivoja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.01.2012, 12:13
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wakoneekeri Näytä viesti
Mietiskelin laittavani berttaani kierrejouset mutta olen saanut useammalta henkilöltä palautetta ettei ole mitään hyötyä jäykkäakseliseen laittaa kierrejousia!ja saavutetaanko SOAlla mitään etua??
olisin kiitollinen jos voisitte kommentoida kokemuksianne asiasta!
No jos ei mikään muu ole rajoittava tekijä kuin ominaisuudet niin kierrejouset. Kalliimpi, vaikeammin tehtävä ja muutoskatsastettava kuin mitä SOA mutta muuten ominaisuuksiltaan parempi.

Tukivarsien toteutukseen ja kiinnityspisteiden suunnitteluun kannattaa uhrata aikaa ja vaivaa, rakenteen toimivuus on pitkälti kiinni tuennasta.

Ilmeisesti kyseiset henkilöt eivät koskaan ole ajaneet kierrejousitettuja maastureita jos ovat sitä mieltä ettei kannata jäykkäakseliseen laittaa...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.01.2012, 12:13
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=92121

Tuossa hieman aihetta sivunnu edellinen keskustelu...

...Mutta kysynys kuuluu miksi? Jos varmasti taidot riittää ja homma ei jää kesken niin mitä vaan voi tehdä,mutta bertat ovat häviävä osa ajoneuvokantaamme joten mieti että jos välttämättä haluat kynäjousivehkeen niin semmoisen saat jo siten että myyt bertan ja ostat semmoisen.

Ja mikä vika niissä orkkis jousissa on? Jos ne loppu niin niitä saa uusiakin. Jämäkäthän ne on mutta sitä se laite on muutenkin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.01.2012, 18:24
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Kokeile istua vaikka vanhemmankin rangen kyydissä, niin sulla on sitten vankka mielipide siitä millainen jousitus tulee olla huonoille teille tehdyssä maastoautossa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.01.2012, 20:02
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

x2, on muuten vähän eri kyyti kuin bertassa. Kierrejousi toimii paremmin sekä maastossa että tien päällä. Ne sun "ei kierrejousta jäykälle akselille" kaverit on vielä 60-luvulla tai ei muuten vaan tiedä mistään mitään.

Toki vankkurinjousi -> kynäjousi muutoksen voi tehdä huonostikin, mutta aika paska sen pitää olla että olis huonompi kuin vanha umpiruostunut lehtijousipakka.

Ja kyllä, lehtijousialustastakin saa hyvin jos tekee tarpeeksi töitä. Pakat akselin alla vaan syö etenemiskykyä aika hyvin, ja SOA vaatii akselille lisätuentaa.

Oon ollut parin bertan kyydissä missä on hyvä lehtijousialusta, mutta molempiin kaikki paitettu uusiksi, toiseen monta kertaa. Ja sitten on ne vanhat vakiobertat, joissa oppii pitämään maantielläkin kielen keskellä suuta, ettei poikittainen routarantu lyhennä sitä.

Maastoajossa kierrejousialustan rikkoontuminen harvinaisempaa, letijousilaisista menee norria poikki joskus harvakseltaan.

Viimeksi muokannut Paavo : 02.01.2012 20:08
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.01.2012, 06:00
wakoneekeri:n Avatar
wakoneekeri wakoneekeri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.06
Sijainti: heinola
Viestit: 95
Perusasetus

Kyllä itse kallistun kierrejousien puolelle ! pitää haalia kamat kasaan ja ruveta värkkäämään! kiitos kommentoinneista !
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.01.2012, 10:39
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Onko kukaan kokeillut norralla ja coileilla ?
Muutamassa jenkkien rakennelmissa moista nähnyt.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.01.2012, 14:20
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 663
Perusasetus

Nii, mites Lalli bj40 monsteri bertta auto?? Mutta miten ton kilpiin saaminen?? :O
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä.
https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ

ISORY
SLCK #556
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.01.2012, 16:04
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.423
Perusasetus

Kun asiaa oikee rupee miettimää(ja joskus mietittykki), niin mikähän juju on Toyotalla ollu, kun on pitäneet latijouset 90-luvulle saakka - ja muualla myöhempäänkin eri malleissa mukana?

Ite oon kierteidenn kannalla, joskin en oo koskaa ollukkaa hyvän lehtijousivehkeen kyydissäkää...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.01.2012, 16:23
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 663
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Kun asiaa oikee rupee miettimää(ja joskus mietittykki), niin mikähän juju on Toyotalla ollu, kun on pitäneet latijouset 90-luvulle saakka - ja muualla myöhempäänkin eri malleissa mukana?

Ite oon kierteidenn kannalla, joskin en oo koskaa ollukkaa hyvän lehtijousivehkeen kyydissäkää...
Oisko joku, Helpompi/nopeampi/halvempi ratkaisu ollu?? Tai jos olisivat laittaneet kierteet, niin jos olisivat rikkoneet patentteja tms..
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä.
https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ

ISORY
SLCK #556
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Bj kierrejouset Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 08.10.2010 11:00
Ostetaan kierrejouset?! tommitt O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 27.08.2010 07:59
Kierrejouset & lehtijouset? Tekniikka & Jutustelu 4 24.12.2005 09:11
Kierrejouset VS Lehtijouset SoSo Tekniikka & Jutustelu 7 12.09.2005 11:12
M kierrejouset joker O/M/V Muut 0 16.03.2005 17:56


Sivu luotu: 03:14 (GMT +2).