![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() VeneensiirtokustannuksistaPitäisi saada n.8metrinen purkkari Stadista Kalkkisiin. Onko kellään mitään käsitystä mitä venehiiapin vuokraaminen kustantaa tai sattuisiko palstalaisista löytymään alantyyppejä? (Ja jos täältä löytyy jo vastaava topikki, niin saa senkin linkittää,sillä mie en kyl bongannut..)
__________________
You got mud on your face You big disgrace Somebody better put you back in your place. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Soitteleppa tonne,olisivatten jo lähtö päässä jos vaikka meno kuormana sais vietyy. http://www.kuljetusliikeanordstrom.fi/
__________________
-Kaikki alta 100 tonnimetriset on laskureita, yli olevat on nostureita -Rantakunnossa se on hyljekkin -KYM#6 |
#3
|
||||
|
||||
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
omat kokemukset tonttilan noston ja kuljetuksen suhteen ovat ainakin positiivisia. Hinnankin saa varmaan neuvoteltua sopivaksi oikealla äänensävyllä
![]() Näveri niminen kaveri siellä ajeli melkein pelkästään veneitä ja rahtaili meidän 10 metristä aikanaan sopuhintaan sinne ja tänne. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Miksikäs ei meritse purjehtien
Eikös se olis helpointa viedä meritse kun kerta on kesä ja lämpimiä ilmojakin luvassa vai eikö löydy käypästä miehistöä
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
jonkinmoinen ongelma saattaa muodostua siitä, että tohon kalkkisiin ei oo viel meritietä... luulisin ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
|||
|
|||
![]() On se hyvä että jotkut sentään lukee näitä juttujaLainaus:
![]() ![]() Päijänne-Saima Kanavahankkeita Päijänteen ja Saimaan välillä Ajatukset läpikulkuvesiteistä syntyivät Suomessa 1600-luvulla, kun Pietari Brahe esitti, että kaikki suuret vesistöt yhdistetään toisiinsa. Hän kiinnitti tuolloin huomiota erityisest vesireittiin Päijänteeltä Poriin, mutta myös reittiin Päijänteen ja Saimaan välillä. Israel Nesselius esitti vuonna 1710, että Saimaan ja Päijänteen välille olisi kanavoitava vesitie, joka jatkuisi edelleen Pohjanlahdelle Poriin. Innostus läpikulkuvesiväyliin ja erityisesti reittiin Päijänteen ja Saimaan välillä väheni vähitellen 1700-luvulla. Venäjä ,oli paha vihollinen, jonka ajateltiin käyttävän vesiväylää hyväkseen hyökkäyksessä länteen. Erityisesti vuosien 1755-56 valtionpäivillä pidettiin suorastaan vaarallisena vesiväylän rakentamista Saimaalta länteen. Seuraavan kerran Saimaan ja Päijänteen välinen kanavahanke nousi esiin 1840-luvulla. Senaatti piti hanketta mahdollisena toteuttaa, mutta ei halunnut tehdä asista päätöstä, koska samaan aikaan oli esillä Saimaan kanavahanke. Myös viipurilaiset kauppiaat asettuivat voimakkaasti Päijänteen ja Saimaan välisen kanavan taakse, koska he halusivat, että liikenne Keski-Suomestakin suuntautuisi Viipuriin Saimaan kanavan kautta. Hanketta tutkittiin tarkoin vuosina 1857-61 ja siitä tehtiin kustannusarvio. Se otettiin esille valtiopäivilla vuosina 1863-64. Aloite kuitenkin hylättiin, koska samaan aikaan oli suunnitteilla rautatie Pietariin. Kanavahanke oli jälleen 1920-luvulla esillä, mutta sitä pidettiin liian kalliina. Kun Suomen Vesitieyhdistys esitti Kymijoen kanavointia 1990-luvulla, liitettiin hankkeeseen myös Mäntyharjun kanava Saimaan ja Päijänteen vesistön välille. Reitti olisi mahdollistanut vesitien merelle sekä Saimaalta että Päijänteeltä. Tarmo Hurskainen © 2005 Viimeksi muokannut Byrocrat : 01.06.2011 23:44 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Mutta kiitoksia kaikille nuista vinkeistä ylempänä! Otan luurin kätöseeni ja rupeen rimpauttelemaan!
__________________
You got mud on your face You big disgrace Somebody better put you back in your place. |