![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#127
|
||||
|
||||
![]()
Tässäpä muutama räpsy jonka ehdin ottaa.
Kilpailu jo alkanut osalla autoista. Ekana suuntasin sivakkaan. Matkalla tuli tiellä vastaan Cherokee joka näytti kuin joku paskatunkio olisi saanut renkaat alle ![]() Onneksi jotku tiimit näyttävät esimerkkiä kuinka toimitaan kun lähdetään siirtymälle yleiselle tielle. Pyykkipojat tiskaa ikkunoita. Tästä se ränni nevalle alkoi. Jeppiksen pojilla oli vastustanut heti parinsadan metrin jälkeen. Aluksi oli luulo että kansipahvimennyt, mutta varmentui myöhemmin isommaksi remontiksi ja kisa jäikin tähän. Sitten uralla tuli vastaan LJ. Joka eteni välillä kuin ajokoira. Helppoa ei ollut Staffillakaan eteneminen. Keltalankahlaajat 3 tuli vastaan nevalta. Sitä tulikin lähdettyä seuraamaan takaisin alkua kohti kun kuulin ettei nevalla ollut kuin yksi muu auto joka teki remonttia. Volvo rännissä. Lätäköstä löytyi elämää. Jatkuu... |
#128
|
||||
|
||||
![]()
Sivakassa käynnin jälkeen kello oli jo sen verran, että päätettiin Jyrkin kanssa lähteä käymään maankaatopaikalla. Se oli yleisöalue joka avautui vasta klo14.00
Ensimmäisenä alueelle tuli Team Pätkä. Auton uittamisesta onkin jo esillä kuvia ja videoita sen verran että laitetaan vaan yks lisää. Vasta sen jälkeen kun Pätkä oli saanut vinssattua itsensä kuiville tuli alueelle muita autoja. Jouni ja Jeep. Lantikkalla olikin vähän hankalampaa tänne meno kuin jeepillä. Olihan niillä kyllä eriluokatkin. Hienosti kutistunut HJ. Pieskossa Suzuki vinssaa rinteeseen. Kosketushäiriöiden takia alkoi lämmöt nousta. Myöhemmin illalla käynti maankaatopaikalla ja Team Pätkä taas uittamassa autoaan jopa toistakymmenen metrin päässä edellisestä upottamisesta. Sunnuntaiaamuna Mudarakett paratiisin alueella. Muita tiimejä samalla alueella. Näinhän siinä kävi kuten kuvassa lukee ![]() Kiitokset Sponsoreille, maanomistajille, kilpailijoille ja muille järjestäjille. |
#129
|
||||
|
||||
![]() Pätkä sora montulta
http://www.youtube.com/watch?v=zIe209pnzhc
Loistavat kisat; Kiitokset ja mitä nöyrimmät kumarrukset tiimille Make, Vellu ja Tero iliman teidän loistavaa pa nostusta olisimme olleet ihan täysin pisteitä. Kiitokset ja kumarrukset kilpailujen järjestäjille hienoista puitteista taas kerätä lisää kokemuksia ja oppia lisää tästä hienosta lajista....(ehkäpä sitten kun nämä kaikki osakilipailut on koluttu läpi olis viisaampi ..... Erityis KIITOS parhaimpiin kuuluvalle kilpailujen johtajalle nimittäin Alatalolle... Erityis kiitos Team looserille kun noukki meidät tuolta merijärven tieltä ja hinasi meidän öljy hullun hiluxin maaliin ja pisteille. Tiivistettynä meiän tiimin onkelmat, Eka pätkällä tipahti arpit pois pelistä (turhaa vinssaamista jonkin verran) No vikahan löytyi irronneesta kompuran releen liittimestä. Toinen pätkä takavalo (vasen) paskaksi. Kolmas pätkä kuskin puolen murros poikki maljan juuresta (Taisi olla tml murros, ne kuulemma paukahtaa ko.kohdasta) Neljäs pätkä joku hullu (minä itse) ajoin auton sellaiseen savivelliin että auton ohjattavuus katosi (korjattiin saven kuivattamisella ja putsauksella) Viides pätkä auto kylijelleen, olokapää otti maahan (koska ikkuna oli auki) ja pieni märsti ottassa. edelläseurauksena öljy hulluus ja hiluxi kiersi hetken 16 000 r/min ja rallatus alkoi ... Auto kesti ajaa lampoperältä ampumaradan risteykseen n,10km Terveisin Paul
__________________
No niin, mennäänpäs tuon suon yli että heilahtaa🤣 |
#130
|
|||
|
|||
![]()
Team Offroadtarvikkeen (P06) puolesta isot kiitokset järjestäjille, maanomistajille, kanssakilpailijoille ja muille myötävaikuttaneille mahtavista maastoista, hyvistä järjestelyistä ja hauskasta seurasta. Haastetta oli nasakasti isopyöräisellekin, monella rastilla joutui jopa toteamaan että seuraava...
Onnittelut myös voittajille ja muille mitalisteille. Proton II sija oli myös iloinen yllätys kun itsekkin olin tässä tiimissä ekaa kertaa (sotkemassa) mukana. Pannaan sen kokemattomuuden piikkiin se vajaa 200 pojoo mikä jäi uupumaan siitä tappipaikasta... ![]() Henkilökohtaisia mietteitä tähän perään... Ensimmäinen henk.koht. palkintosija... JES! : ![]() Henkilökohtaisesti kiitän Timoa Jarkkoa ja Juha-Mattia aivan loistavasta reissusta, oli muuten hauskaa vaikka väsy painoi ja kintut oli kipeenä ryynäämisestä... Juha-Matti on kyllä kova jätkä juoksemaan, ei kyllä pitkin tarvinnut kuskin odotella sitä narua puuhun... Jarkolla ja minulla ei jäänyt muuta kuin toimia "atomikellon ![]() ![]() ![]() ![]() Kaimalla on ratin pyöritys hallussa ja mikäs tollaisella sitimaasturilla ajellessa, kun ei ajoa hirveesti haittaavia teknisiä ongelmiakaan ollu ja renkaassa riitti pitoa... Kyllä orggiksen tai paremminkin suorat akselit ja proton mutka-akselien ero ajamisen ja etenkin etenemisen helppouden suhteen on kuin yöllä ja päivällä. Isot renkaat ja mutka-akselit olivat iso etu pitkässä kannokossa ja louhikossa ja pehmeessä... Esim. Sivakkanevan alkuränni olisi ollut aikamoista vinssaamista mutta takaisintullessa kaima oikaisi suon reunalla koiven kaasun päälle niin vinssiä tarvitsi vasta siinä alussa olleessa syvässä montussa, ehkä siitäkin olisi päässy vauhdilla yli mutta piti varoa autoo joka oli osittain uralla... Nivalla olisi samassa rännissä vietetty varmasti paljon laatuaikaa vinssin kanssa... Itse nevalla ei menny kuin pikkuisen yli 2 tuntii kun kaikki rastit oli haettu ja oltiin kovalla tiellä. Saattaapi monia nämä ajatukset hymyilyttää mutta ajakaapas vaikka yksi kisa orggiksella tosissaan niin saattaapi hymy hyytyä... Toivottavasti Juukaan saadaan Mersu liikkeelle, käypi kohta hävettämään kun aina on muitten kyydissä istumassa... Muutama kuva loppuun... Tuollainen rasti tuli vastaan... Ukot kyydissä 3310kg suolla... Konepellin huuhtelu menossa Välillä joutui ihan töihinkin |
#131
|
|||
|
|||
![]()
Team Loser kiittää kilpailunjärjestäjiä, kanssakilpailijoita sekä maanomistajia hienosta kisasta. Kelitkin suosivat, niin mikäs siinä oli offatessa.
![]() Aamuhan alkoi kahdella kauimmaisella rastialueella eli 1:llä ja 2:lla. Ne menivätkin ihan mukavasti, muutama rasti taisi jäädä hakematta koska pelkäsimme vettä. ![]() Sieltä valuimme sitten kolmosalueelle louhokselle, jossa alkoikin sitten kartturi (eli minä) sekoilemaan. Jonkinverran jouduimme ajelemaan siksakkia koska en "huomannut" kaikkia rasteja... ![]() Tämän jälkeen olikin sitte siirryttävä paikalliselle huoltoasemalle tankkaamaan niin autoa, kuin miehistöäkin. Reilun puolentunnin tauon jälkeen tarkoitus oli mennä maakaatopaikalle, rajallisen aukiolon takia. Vaan kuinkas kävikään, minä katsoin taas vaiheeksi karttoja miten sattuu, ja aloitimme 6 alueen väärästä päästä. Tulimme vihdoin ja viimein klo 22 maakaatopaikalle, joten aikaa ei liiemmin ollut ihmettelyyn. Tunnissa saimme kuitenkin melkein kaikki ns. helpot rastit kerättyä ja pisteitäkin niistä taisi saada ihan mukavasti. Sieltä matka jatkui kiireen vilkkaa Paratiisin alueelle, jossa jäi pohjoispuolen rastit kokonaan hakematta, kiitos tiukan aikataulun ja sekoilevan kartturin. Päädyimme loppujen lopuksi hakemaan ensin hakkuu aukealla olleet rastit, jonka jälkeen miehistö vaati taas virvokkeita. Kahvin jälkeen otettiinkin Paratiisin eteläpuolella olevat rastit, josta siirryimmekin sitten alueelle nro. 9. Ilmeisesti miehistöstä alkoi virta loppua 9 alueella, koska tahti hidastui huomattavasti. Paljon oli siimoitettuja rasteja, jossa sai Patrollia vekslata ihan urakalla. ![]() ![]() Kun ne vaikeudet oli vihdoin ja viimein voitettu, oli valinnan paikka, kisakeskukseen vai 10 alueelle hakemaan muutama rasti vielä. Päädyimme 10 alueelle hakemaan muutaman helpon rastin josta alkoi sitten matka kisakeskukseen. Kisakeskukseen päästyämme kilpailunjohtaja tuli heti kysymään että olisiko halukkuutta hakea Team Sermax pois tien laidasta jotta saisivat hyväksytyn tuloksen. Hetken arpomisen jälkeen painostin Ruudolffin ottamaan suunnan kohti Merijärventietä. Kiire meinasi tulla, sillä aikaa oli jäljellä n. 30 min. Onneksi Hiluxi oli saatu nilkutettua muutaman kilometrin päähän Oulaisten keskustasta, joten aikasakoiltakin vältyttiin muutaman minuutin turvin. Lopputuloksena protojen neljänsiä, josta olen ainakin itse ihan tyytyväinen. Omalla tahdilla mentiin kisa läpi, poislukien maakaatopaikka. Kalusto kesti ehjänä ehkä myös juuri siitä syystä että turha hötkyily loisti poissaolollaan. Erityiskiitokset Akille ja Napolle vinssiapinoina olemisesta, homma toimi mallikkaasti. Ja Kimmolle siitä että sain kokeilla kartanlukua, opetti aika paljon. Lopuksi vielä onnittelut kaikille palkinnoille päässeille, ja vielä kerran kiitokset kilpailunjärjestäjille hyvästä kilpailusta. Varmasti tulen ensi vuonna, jos joku sattuu mukaansa huolimaan. ![]() |
#132
|
||||
|
||||
![]() Videon tynkää kisoista
http://www.youtube.com/watch?v=7qy81mbKt10
http://www.youtube.com/watch?v=U6HX-Zbo53E&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=IK9B7L-7xJw http://www.youtube.com/watch?v=YsB405ZdGMc
__________________
No niin, mennäänpäs tuon suon yli että heilahtaa🤣 Viimeksi muokannut SERMAX : 17.05.2011 20:03 |
#133
|
|||
|
|||
![]()
team pätkä kiittää kilpailunjärjestäjiä mukavasta kisasta! kitkametille iso kiitos vinssauksesta! team pyykkipojan huoltopäällikkö makelle kiitos kuivien kenkien lainasta! pieniä vastoin käymisiäkin oli kun tankkiin oli kondensoitunut vettä
![]() ![]() |
#134
|
|||
|
|||
![]()
Kiitokset järjestäjille, maanomistajille ja tottakai kilpakumppaneille hyvästä kisasta S09 Kura rt:n puolesta.
Kisa oli todella onnistunut vaihtelevine maastoineen vaikka ei ite keritty puoliakaan alueista käymään. Ekaks käytiin louhoksella pyörähtämässä, sieltä takas paratiisiin käymään aika rajotettua aluetta jossa alko sitten ongelmat puhenneiden renkaiden suhteen (oli muuten eka kerta kun oli vararenkaat mukana ja jopa kaks) sekä vuotavan simpukan, samalla tuli jotenkin sotkettua alueet ja hätyytettyä huolto ykkös alueelle josta ne ei meitä löytäny jännä juttu sinällään. Noo sieltä kun päästiin kirrattiin simpukkaa jonka jälkeen tarjottiin takas päällystetylle tielle ja suuntana uudet alueet. No sitten selvis ettei patella pysty ajamaan yli 35km/h ilman hervotonta voplausta. Kaarrettiin sitten maakaatopaikalle josta muutama helppo ja samalla vinssailtiin Pätkä pois lätäköstä. Tämän jälkeen hokastiin että sielähän on se taka-aluekkin ja ei muutakun sinne, no väli tien kohalla loppu kamerasta akku ja ei muuta kun takas huoltoon. Lopuksi ajeltiin muutama lenkki paratiisin alueella, jonka jälkeen maaliin. Tuloksena oli yllätys kyllä stanun kakkos sija ja samalla cupin kakkos sija |
#135
|
||||
|
||||
![]() |
#136
|
||||
|
||||
![]() Kiitos
Kiitos koko MESEnGerin porukan puolesta kaikille tasapuoleisesti.
...vahvistetut raidetanko ja ohjausvarsi prosessissa...bedlockien pultit kirrattu...bensapumpun suojaus mietinnässä...etuvinssin sisäänkelaamis lakko jatkuu... Ja kuvia löytyypi täältä: http://www.flickr.com/photos/real_th...7626743945964/ -Jani-
__________________
Toyota Hilux 2,4D-4D -17 M-B 280GE -87 (Yhteishyvä) (Nissan KC 2.5TDi -05) (Nissan Terrano2 2,4i -96) (Mitsubishi L-200 2.5TD -96) |
#137
|
|||
|
|||
![]()
Oliko viitasaaren nurkilla kotimatkalla jotain seuruetta poliisit kuristanut? Kaveri vain oli ollut samoilla suunnilla liikenteessä niin soitti että LP:n pojat on saanu suuren luokan konnan kiipeliin.
|
#138
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#139
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Hiluxsin haku reissulta tultiin eli ei oltu hupiajelulla ja vähä puolustukseksi että ei kuletettu loppuun asti niin pelättiin että jäähään Lipposen alle. Toinen pelastusreissu tehtiin vanhankaatopaikan suunnalle ja tuotiin jeeppi kisakeskukseen. Katsastajat kiittää kilpailijoita ja kisaorgasaatiota, vaikka seläntakana oli moitittu löysästä katsastuksesta ja kyllä se Pekka hoiti hommasa OK. |
#140
|
|||
|
|||
![]()
No ilmankos se kulki kuin kiskoilla päästä päähän...
![]() ![]() ![]() |
#141
|
||||
|
||||
![]()
Tällainen video oli jäänyt puhelimeen Lintutornista
|
#142
|
||||
|
||||
![]()
Poimikohan kukaan mukaan sitä moottorisahaa sieltä 146 rastin läheltä? Me kun mentiin ekana sille alueelle niin se loju siellä maassa parin kiven välissä... Nostettiin sellaaseen puuhun sitten näkösälle... Jos kyytiin ois koukattu niin kait siitä hylsy olis tullu vaikka kuin olis selitelly
![]() ![]()
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari |
#143
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#144
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#145
|
||||
|
||||
![]()
Koskenperältä valmetista varastetun turbon selvitys ja salapoliisi työtä tarjottu paikalliselle Sherloc Holms salapoliisi järjestölle.... (Koskenperähän on meikäläisen koti-perä joten päätin selvittää mitä täältä etelästä käsin voin...)
Kuulostellaan......
__________________
No niin, mennäänpäs tuon suon yli että heilahtaa🤣 |
#146
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.mylppy.com/linkitettyja/p...2011/traktori/ |
#147
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
> Ja jos joku rupeaa keräämään kolehtia omistajalle, niin olen ainakin mukana omalta pieneltä osaltani. Kuten myös. -Paavo |
#148
|
||||
|
||||
![]()
+1
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#149
|
||||
|
||||
![]() Viikko vierähtänyt
Kilpailu kisanjohtajan silmin meni aikalailla kuin ajattelinkin. Kisan järjestelyt sujuivat muuten mallikkaasti, mutta ne paperihommat... No siitä kuultiin kyllä Mylpyltä
![]() ![]() |
#150
|
||||
|
||||
![]()
Team Mudarakett puolesta isot kiitokset järjestäjille, maanomistajille ja kanssakilpailijoille.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Punkalla "jotain ajoa" 7.5.2011 | tare | Tapahtumat | 133 | 25.05.2011 08:01 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |
Oulaisten paratiisi offi kisa onko???? | painepesuri | Tapahtumat | 1 | 13.04.2011 18:02 |
Paratiisi Offi 2010 14-16.5.2010, Kiitokset kaikille!! | oska80 | Tapahtumat | 227 | 13.06.2010 18:57 |
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa | Pörö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 21 | 13.02.2010 21:22 |