![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Mitä rasvaa lehtijousiin?Pitäisi saada jouset elvytettyä notkeammiksi, eli tälläista reseptiä ajattelin käyttää: Avaan pakat, hion latit ja rasvaan välit. Mitä rasvaa/öljyä/vaseliinia kannattaa käyttää?
|
|
|||
|
|||
![]()
Vaijerivaseliini pysyy varmasti parhaiten.
|
|
|||
|
|||
![]()
MoS2, eli se musta vaseliini. Voitelee vielä itse rasvan kuivuttuakin.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vanhan kansan miehet laittoi kunnon tervaa. Ei mitään lirua vaan hautatervaa.
|
|||
|
|||
![]() Avohammaspyörä vaseliini
Tai muu suolaveden kestävä vassu.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tervattuja pulttejakin ruuvattu auki ekalla. Vaikka vehkeet seissy pihalla isältä pojalle.
|
|
||||
|
||||
![]()
Terva taitaapi olla parempi suoja kuin voiteluaineena...
|
|
|||
|
|||
![]()
Tästä on keskusteltu ennenkin, kai se toimii kunnes on hiekkaa pil*köh* välissä. Muistan myös nähneeni kuvan jostain itäautosta jossa lehtijouset on alunperin ympäröity suojapussilla. Itse oon vaan hionu lateja liukkais lamellilaikalla.
|
|
|||
|
|||
![]() terva parempaa säilytykseen
ja sitä vedenkestävää vassua sinne pakanväliin.
Kaveri hio bj-40 soa pakat pykälättömäksi, ja veti vaseliiniä reilusti väliin ja päälle ja sitten veti moottoripyörän sisukumista leikatun kordarin päälle. Itse voisin kokeilla tuota vaseliinissä uittamista, ja päälle sitten ensiksi elmu-tuorekelmua ja sitten kunnon kerros jesaria (ilmastointiteippiä) toki tuokaan ei kestä mahdottomia kalliokosketuksia, mutta jos vähänkään, niin auttasko? Jos suojaamattomat pakat, niin vasaralla meisseli latien väliin ja esim hss-2000 kolinapurkista väliin. Itse tein hj-61 dobisoneiden rasvaukseen jääkaapin termostaatin kapillaariputkesta ja M6 kierteellä olevasta rasvanipasta neulan, jolla pääsee rasvaamaan rässillä nuo välit. (heplointa juottaa tuo kapillaariputki ensin esim. läpireiälliseen ja toisessa päässä m6 kierteiseen messinki tangon päähän ) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lehtijousiin ryhtiä ilmapusseilla? | TeaM-PKR | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 29.10.2010 16:53 |
Truupperin lehtijousiin liittyvä kymysys.. | knockout | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 05.10.2009 23:23 |
Mitä karttaohjelmia käytätte ja mitä gps:ää? | telipeto | Tekniikka & Jutustelu | 53 | 25.09.2008 06:37 |
sj410:n lehtijousiin uretaanipuslat | juice | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 29.03.2008 09:55 |
Vitaran kytkinakseliin rasvaa? | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 04.02.2008 19:14 |