![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Pajeron startti - mikä vikanaEli ongelmaksi on pajerossani vm.90 2.5tdic, etteivät startit kestä autossa. Eilen meni jo toinen startti lyhyen ajan sisään. startit on vieläpä hajonneet samalla tavalla eli, paskoilla akuilla joista virta loppumassa, startattu pitkään. syy pitkälle startille että autossa ollut vähän dieseliä ja auto ollut kenollaan parkkeerattu. Eli vähän omaa tyhmyyttäkin mukana ![]() Eli nyt kiinnostais tietää mikä startista menee jumiin ettei enään pelaa. onko kokeiltu käynnistää ruuvimeisselillä suoraan startin päästä, startin navat kipinöi muttei startti pyörähdä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
palaa käämit moottorista liian vähän virtaa hitsaa ,lisää löpöä ja uudet akut tulee pitemän päälle halvemaksi kun starttien vaihtelu.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
aivan varmasti tulee edullisemmaksi.
pystyyköhän tuota käämittään uusiksi tai hommaan pelkät käämit=? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onko se alennusvaihde minkämoisissa rasvoissa?Omassa jo epäilin paskoja akkuja tai huonoa maadotusta mutta sit otin startin pöydälle(=parkkipaikalla pimeässä autossa,kännykän valo hampaissa
![]()
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#5
|
|||
|
|||
![]()
hyvinhän tuo lähti pyöriin kun korjasi irti sulaneet tinaukset. ilmeisesti käy niin kuumana tms. jos akun jännite huono ja joutuu pitkään starttaan. onneksi tuli kuntoon.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Viime viikonloppuna pajeron startti pyöritti vaivalloisesti mjoottoria pikku ilmaussessioiden jälkeen. Eihän se käyntiin jaksanut, eikä ihme kun startin purettuani enää vain yksi hiili oli kiinni tinauksissa. Sulaneethan ne oli, perskele. Vanha ja tuttu vikahan se taas ilmeni, viime kerralla oli kansi halki ja -30 pakkasta kun koitin käymään väkisin ja sama hommeli.
Vähän olivat hiilet lopussa, joten tilailin varaosaputkasta uudet kikkareet tilalle. Olisko nuo parempi juottaa hopealla, vai estääkö tavan juotostinalla kiinnitys moottorin polttamisen lopullisesti? Lämpösulakkeenahan se toimii näköjään.. ![]() Tulipa samalla vaihdeltua kaikki ruuvit starttiin, putsattua kunnolla ja kevyesti voideltua. Tuo pajeron startin paska ominaisuus, eli kumipalalla nivelöity siirtohaarukka oli näköjään jo tiukattu toisella jousella, joten sen trimmailua ei enää tarvittu.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
![]() |
Luokat |
pajero startti |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä vikana? | tonis | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.01.2015 18:33 |
Mikä vikana nuhapumpussa TDI-300 | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 06.05.2008 08:45 |
Mikä BJ:n laturissa vikana? | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 02.10.2006 22:11 | |
mikä vikana? | P.S-77 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.09.2006 11:08 |
Mikä vikana suzukissa???? | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 16.04.2006 21:27 |