Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #376  
Vanha 03.02.2011, 19:01
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Tulikohan tuo spoileri laitettua oikeaan päähän kattoa?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	snorkkeli1.jpg‎
Views:	1038
Size:	91,3 Kt
ID:	16978   Click image for larger version

Name:	snorkkeli2.jpg‎
Views:	1029
Size:	89,2 Kt
ID:	16979   Click image for larger version

Name:	snorkkeli3.jpg‎
Views:	994
Size:	90,6 Kt
ID:	16980   Click image for larger version

Name:	snorkkeli4.jpg‎
Views:	995
Size:	84,8 Kt
ID:	16981  
Vastaa lainaten
  #377  
Vanha 05.02.2011, 12:24
Vitura:n Avatar
Vitura Vitura ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.09
Sijainti: Luumäki
Viestit: 137
Perusasetus

Spoileri


Toi lisää varmaan pitoa mukavasti yli 200kmh nopeuksissa ja hyvä paikka sponssitarralle.
Vastaa lainaten
  #378  
Vanha 06.02.2011, 21:50
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

No niin kaikki sääntöekspertit. Onks nää kaaret nyt trial-sääntöjen mukaiset? Materiaali on norjankromattua, asbestitonta kierrätysvesijohtoputkea. Tälläset Ville oli Ziippiin tuunannut.

__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #379  
Vanha 09.02.2011, 18:00
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Eiköhän toi diagonaali ole ihan sääntöjen mukainen kun kukaan ei ole vastavaitettä esittänyt. Täytyy huomenna tehdä loputkin kaaret samasta matskusta Missähän välissä paparazzi kerkes kuvan ottaa. Peltihommat alkaa jo sen verran tympiä, että tullut näperreltyä välillä muita osia kuin koria. Laitoin ohjaussimpukkaan pari lisänippaa ja siihen saikin menemään melkein koko päivän, kun ne kuulat ei meinanneet millään löytää omaa paikkaansa. Samalla hioin ja maalasin simpukan ja pari muutakin osaa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	P1050447.jpg‎
Views:	386
Size:	90,0 Kt
ID:	17078   Click image for larger version

Name:	P1050461.jpg‎
Views:	387
Size:	89,5 Kt
ID:	17079   Click image for larger version

Name:	P1050463.jpg‎
Views:	396
Size:	92,5 Kt
ID:	17080  
Vastaa lainaten
  #380  
Vanha 09.02.2011, 19:04
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Eikö siihen tulekaan etuakseliin ne 5-pulttiset Fordin navat?
Vastaa lainaten
  #381  
Vanha 09.02.2011, 19:18
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
siihen saikin menemään melkein koko päivän, kun ne kuulat ei meinanneet millään löytää omaa paikkaansa.
Pitääki ottaa kuva ku meen tallille et miten käy kun ei ole ihan varma että miten ne kuulat pitää laittaa sinne sisään
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #382  
Vanha 09.02.2011, 19:28
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Eikö siihen tulekaan etuakseliin ne 5-pulttiset Fordin navat?

Ei ne oikein sovikaan suunnitelmiin kun etuakseli on 60,5" levee, niin molempiin päihin saman pulttijaon sovittamisessa meinas tulla ongelma. Speicereillä taka-akselista tulis liian leveä verrattuna etuakseliin. Takavetareihin ei mahdu koneistamaan isompaa jakoa. Fordin etunavat on pienemmillä sisemmillä pyöränlaakereilla kuin miulla jo valmiina olevat Jeepin vastaavat osat. Ainut järkevä ratkaisu on teettää taakse uudet vetarit uudella jaolla, kun toisessa vetarissa on lisäksi vähän vikaa. Sama kun teettää 6X5.5" jaon ja pääsee laittamaan eteen ne isompi laakeriset navat. Lisäksi leimarenkaat saa lainattua isäukon tai kartturin autosta kun laittaa tuon yleisemmän jaon. Ostatko Ford palikat takaisin?
Vastaa lainaten
  #383  
Vanha 09.02.2011, 19:31
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Pitääki ottaa kuva ku meen tallille et miten käy kun ei ole ihan varma että miten ne kuulat pitää laittaa sinne sisään
Loppupelissä se oli ihan helppo juttu. Pikkasen haastetta hommaan toi kun kaveri hakkas ja rälläköi vieressä sekä kuunteli radio Rockia suunnilleen täysillä., mut en ottanu ees yhtä kaljaa kesken homman
Vastaa lainaten
  #384  
Vanha 09.02.2011, 20:26
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Mä en ole edes uskaltautunut yrittämään simpukan purkua ja kasausta, joskus kyllä kattonut tollasen peruskorjausohjeen. Grandissä itse asiassa on vähän klappia simpukassa (pitää kyllä vielä öljyt sisällä), pitää nyt kattoa jaksaako sitä ruveta korjaamaan vai ettiikö ehjän romikselta..

Tollanen vaihteleva näpärtely on välillä ihan hyvää terapeuttista toiminta peltitöiden sijaan, nimim. "Kokemusta on"
Vastaa lainaten
  #385  
Vanha 09.02.2011, 20:43
susuki:n Avatar
susuki susuki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.06.10
Sijainti: ristiina
Viestit: 335
Perusasetus

ja kuvia???
Vastaa lainaten
  #386  
Vanha 10.02.2011, 14:46
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Loppupelissä se oli ihan helppo juttu.
Niinhän se oli, luulin silloin Viikon kerkesin ajaa kun huomasin et Dodge ei enää käänny kunnolla oikealle, ja välillä ohjaus meni nakeliin kun kunnolla käänsi oikeaan laitaan. Simpukka osiks ja sisus oli ton näköinen:



Ja matoruuvi pilalla:



Samoin simpukan mäntä oli pilalla kun hajonneet kuulat pyörivät sen ja matoruuvin välissä. Puolet kuulista oli murentunu.
Ja tämä vain sen takia kun en jaksanut mennä laittamaan hidasta pöytäkonetta käyntiin ja tarkistaa että miten ne kuulat sinne sisään laitetaan. Niitä EI pidä laittaa siten että kaikki kuulat menee sinne männän sisään, vaan se U:n mallinen peltikouru täytetään ensin ja loput männän sisään.
Mitä tästä opimme; seuraavan kerran ku ei ole ihan varma, niin luetaan ne ohjeet
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #387  
Vanha 11.02.2011, 18:08
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Tollee miun simpukassa oli menny kuulat sekaisin pikku hypyssä Repron rinnekisassa aiempina vuosina. Kääntyvyys oikealle katosi, mut kaikki osat oli ehjiä. Nyt kun kasasin simpukan, niin senhän pääsi testaamaan kun pyöritteli ilman sitä sektorivarren akselia. Kuulat karkasi heti jos eivät olleet oikeassa järjestyksessä paikoillaan. Jeepin simpukassa piti viisi kuulaa laittaa siihen kouruun.

Kaikessa askartelussa palanut taas tuhottomasti aikaa, eikä ole paljon valmista tullut. Spoileriin eli snorkkeliin saatu putsarit istutettua. Muutaman reiän tein puolentoistamillin levyyn Repron esimerkin mukaan, saa nähdä mitä tästäkin syntyy. Samaan palikkaan liittyy noi viimoisen kuvan kulmaraudat.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	P1050481.jpg‎
Views:	737
Size:	87,8 Kt
ID:	17111   Click image for larger version

Name:	P1050470.jpg‎
Views:	837
Size:	93,0 Kt
ID:	17112   Click image for larger version

Name:	P1050471.jpg‎
Views:	746
Size:	93,9 Kt
ID:	17113   Click image for larger version

Name:	P1050472.jpg‎
Views:	723
Size:	91,8 Kt
ID:	17114  
Vastaa lainaten
  #388  
Vanha 16.02.2011, 16:58
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Kävin tänään hakemassa muutaman kangen kaariputkea. Nyt kun vielä joku sääntönikkari kertoisi miten tehdään lailliset kaaret nelioviseen autoon, jossa halutaan säilyttää takapenkin käytettävyys? Vaikka mie miten tihrustan kuvia tuolta AKK säännöistä, niin en löydä sieltä kuin ohjeet oikeiden kilpureiden kaariin. Tarviiko kolmen poikittaiskaaren rakenteessa keskimmäinen ja takimmainen olla pääkaaren vaatimukset täyttävää kamaa?

Tulliin oli saapunut paketti Amerikan yhdysvalloista, joka sisälsi etuakselille tukivarret. Tollaiset sinne nyt sitten pitäisi sovittaa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	P1050518.jpg‎
Views:	656
Size:	93,0 Kt
ID:	17221  
Vastaa lainaten
  #389  
Vanha 16.02.2011, 20:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Paljonkos maksoi rubicon expressin tukivarret?

Noista on muuten sitten useilla jenkkilän foorumeilla kerrottu olleen jonkin verran ongelmia laadussa viimeisen vuoden- parin aikana. Yleisin vika ollut ala-arvoiset hitsaukset (hitsiaineen tunkeuma ollut aivan olematonta) tukivarsien ja kierreosien saumassa -> katkenneita tukivarsia.
Vastaa lainaten
  #390  
Vanha 16.02.2011, 21:28
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Paljonkos maksoi rubicon expressin tukivarret?

Noista on muuten sitten useilla jenkkilän foorumeilla kerrottu olleen jonkin verran ongelmia laadussa viimeisen vuoden- parin aikana. Yleisin vika ollut ala-arvoiset hitsaukset (hitsiaineen tunkeuma ollut aivan olematonta) tukivarsien ja kierreosien saumassa -> katkenneita tukivarsia.

Maksoi puol omaisuutta, vaikka sainkin ostettua noi sarjana ilman sitä kiinnityslevyä. Ebaysta löytyi ja toimitus kesti tuhottoman kauan. Saattaa olla että kopioin nuo varret ja myyn alkuperäiset pois, kattoo nyt miten innustusta riittää.
Vastaa lainaten
  #391  
Vanha 17.02.2011, 06:19
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Saattaa olla että kopioin nuo varret ja myyn alkuperäiset pois, kattoo nyt miten innustusta riittää.
Hä? olisithan sä osannut tehä noi varret ilman malliakin!
Vastaa lainaten
  #392  
Vanha 17.02.2011, 17:37
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
Hä? olisithan sä osannut tehä noi varret ilman malliakin!
Ei insinöörit osaa mitään tehdä, eikä varsinkaan ilman mallia. Löyty kuva pari tuntia auton hankinnan jälkeen



Karkaskohan mopo kuitenkin käsistä.

Vastaa lainaten
  #393  
Vanha 18.02.2011, 08:24
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Ei insinöörit osaa mitään tehdä, eikä varsinkaan ilman mallia. Löyty kuva pari tuntia auton hankinnan jälkeen

Karkaskohan mopo kuitenkin käsistä.
Mikäs kysymys tuo nyt oli?
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #394  
Vanha 18.02.2011, 21:04
Rambleristi Rambleristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.09.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 164
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Mikäs kysymys tuo nyt oli?
Kuvaisko tää jotenkin tilannetta???

Vastaa lainaten
  #395  
Vanha 18.02.2011, 21:54
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

Ite rossia ajaneena toi kuva vihlas kulkusia myöten Mut asiaan, mites ville toi "etuspoileri" sanoo puu hipaisuista?? Nii ja oli akseleissa sama välitys
Vastaa lainaten
  #396  
Vanha 19.02.2011, 07:43
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niko69 Näytä viesti
Ite rossia ajaneena toi kuva vihlas kulkusia myöten Mut asiaan, mites ville toi "etuspoileri" sanoo puu hipaisuista?? Nii ja oli akseleissa sama välitys
se "spoileri sanoo sitä samaa ku muutkin snorkkelit. Tuosta minun muovi snorkkelista lentää sälöt ja tuo menee ruttuun ja vielä taidaa jäädä toinen puoli hönkimään.
Vastaa lainaten
  #397  
Vanha 19.02.2011, 17:00
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rambleristi Näytä viesti
Kuvaisko tää jotenkin tilannetta???


Just tolta tää projekti tällä hetkellä tuntuu. Spoileri kestää mitä kestää, sen näkee sitten mutta onpahan erilainen kuin muilla.
Vastaa lainaten
  #398  
Vanha 25.02.2011, 22:39
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Tuli tänään pari pakettia osia Espanjasta ja kaikki meni niin kuin pitikin, joten uskaltaa tilata sieltä osia isommankin erän. Huomenna jos jaksaisi iltapäivästä laittaa tallin lämpimäksi ja sovitella etuakselin osia paikalleen.


Vastaa lainaten
  #399  
Vanha 25.02.2011, 22:47
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

ahaa, tommosta vihreellä teipillä pakattua munki täytyy sitten odotella, tuliko kotio asti vai omiko itella sen johonki konttoriin...
Vastaa lainaten
  #400  
Vanha 31.03.2011, 20:08
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
ahaa, tommosta vihreellä teipillä pakattua munki täytyy sitten odotella, tuliko kotio asti vai omiko itella sen johonki konttoriin...
Kotiin saakka noi paketit kuskataan. Pientä näpertelyä saatu taas tehtyä. Ekassa kuvassa etupään sisäänjoustonrajoitin lähes valmiina asennettavaksi autoon paikalleen. Tokassa kuvassa Chevyn pääsylkky sovitettuna Jeepin kakskalvoiseen tehostimeen. Kiitos taas kerran vinkistä Asikkalan suuntaan. Sit viimoisessa kuvassa jonkinlainen suojakehikko alkuvaiheessa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	joustonrajoitin.jpg‎
Views:	506
Size:	61,8 Kt
ID:	17994   Click image for larger version

Name:	pääsylkky.jpg‎
Views:	459
Size:	67,9 Kt
ID:	17995   Click image for larger version

Name:	kaaret1.jpg‎
Views:	584
Size:	80,4 Kt
ID:	17996  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Projekti Mall Crawler #2 - Cherokee moggiakseleilla Timo_L Maasturiprojektit 295 03.05.2013 10:53
O: halpa XJ cherokee projekti KooPee O/M/V Ajoneuvot 8 29.05.2008 19:43
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) Timo_L Maasturiprojektit 89 19.04.2008 10:52
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 13:47 (GMT +2).