Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.12.2010, 17:06
Natosj:n Avatar
Natosj Natosj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.10
Sijainti: Kainuu/Sotkamo
Viestit: 268
Perusasetus

Suzuki sj sähköongelmaa.


Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään kun suikan laturi lataa 10 Volttia suoraan laturista mitattuna?
Ja akusta kun mittaa niin näyttää vain reilua 12 volttia. Kokeiltu myös toisella laturilla!

Olisiko jännitteensäädin rikki? Missä kohtaa tämä säädin sijaitsee?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.12.2010, 17:40
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.245
Perusasetus

Lataussäädin sijaitsee sj410:ssa kuskin jalkatilassa vasemmalla.
Tarkista myös laturin hiilet, niissä usein on syy lataamattomuutenn.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.12.2010, 17:51
Natosj:n Avatar
Natosj Natosj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.10
Sijainti: Kainuu/Sotkamo
Viestit: 268
Perusasetus

Milläs tavalla lataussäädin mitataan että toimiiko se??

Hiilet on seuraavana ostoslistalla mutta en usko että ne olisi molemmissa latureissa vikana.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.12.2010, 19:21
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.245
Perusasetus

410:n lataussäätimessä on peltinen koppa, jonka saa ruuvattua irti. Yleensä sieltä sisältä löytyy SELVÄ syy toimimattomuuteen. Eli suosittelen ottamaan irti ja tarkastamaan visuaalisesti ensimmäiseksi.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.12.2010, 19:28
Natosj:n Avatar
Natosj Natosj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.10
Sijainti: Kainuu/Sotkamo
Viestit: 268
Perusasetus

Kävin katsomassa kopan alle mutta siellä näytti kaikki olevan ok.

Nyt kun mittasin akun jännitettä taas niin näytti n.13-14 volttia eli ihan normaali.
Aika mielenkiintoinen tapaus!

Kun laittaa kierroksia niin valot himmenee ja kirkastuu välillä. Joku siellä vielä temppuilee mutta mikä??

Olisiko muita hyviä tarkastuskohteita?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.12.2010, 20:08
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

ne hiilet ! jos kerran pätkii, välillä saa kontak ja välillä ei ?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.12.2010, 11:23
Natosj:n Avatar
Natosj Natosj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.10
Sijainti: Kainuu/Sotkamo
Viestit: 268
Perusasetus

Joo vaihtelen seuraavaksi hiilet sinne laturiin.

Kiitos kaikille apua antaneille!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.12.2010, 15:14
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.869
Perusasetus

Onkos kaiikki maadoitukset tarkastettu? Ettei ole mitään hapettumaa tai muuta vikaa maajohdoissa.
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.12.2010, 17:37
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Perusasetus

Laittaa samantien kunnon maakaapelin koneesta runkoo ettei joudu sen virranjakajasta koriin lähtevän paukkulangan varassa olemaa.
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.12.2010, 22:26
Natosj:n Avatar
Natosj Natosj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.10
Sijainti: Kainuu/Sotkamo
Viestit: 268
Perusasetus

Nyt on aukaistu laturi ja hiilet ihan kunnossa olevia!

uuden akun laiton vanhan tilalle ja sillä ei merkitystä niin kun vähän arvelinkin!
Koneesta myös runkoon menevä kaapeli OK!

Mitäs vielä?? Alkaa jo mielenkiinto loppua kun ei pääse ajelemaan...

Onko tässä enää muuta mahdollisuutta kun joku johto on vaan murtunu ja ottaa välillä kontaktia??!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.12.2010, 12:24
Natosj:n Avatar
Natosj Natosj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.10
Sijainti: Kainuu/Sotkamo
Viestit: 268
Perusasetus

Onko suzukin laturi tasavirta vai vaihtovirta laturi??

Entäs pystyykö latausrelettä jollain tavalla säätämään? Vikaa ei tunnu löytyvän...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.12.2010, 19:59
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mittaa vielä kerran


sillä jos laturilla 10v ja akulla 12v, niin silloin ainut ongelma ei ole tuo lataaminen, vaan myös joko
joko laturin päävirtakaapeli tai laturin ja akun -navan välillä on katkos

ts mittaa käynnissä ollessa ensin jännite akulta ja sitten laturilta sa jos heittää yli 0,5 (siis laturilla enemmän-)niin mittaa laturin kuoren ja akun - navan välinen jännite, normaalisti 0,1 ---> 0,2 volttia ja sitten laturin latausvitaliittimen ja
ja akun + navan välinen jännite, normaalisti max 0,4 volttia.

Jos laturilla pienempi jännite kuin akulla, niin laturi on todennäköisesti palanut, ja vieläpä latausvirtakaapelin katkoksen takia.

eihän sulla ole päävirtakytkintä? tai onko kukaan käyttänyt akunkenkää irti auton käydessä?

tuon säätimen virittely on mahdollista (siis mikäli se avattava mekaaninen säädin, mutta kannattaa tietää mitä tekee,--> sillä sielta saa helposti särettyä paljon kallista tavaraa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.12.2010, 21:53
Natosj:n Avatar
Natosj Natosj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.10
Sijainti: Kainuu/Sotkamo
Viestit: 268
Perusasetus

Voishan tuota kokeilla ihan uudella kaapelilla eli laturista + napaan uusi piuha.
Päävirta kytkintä ei ole tietääkseni ja ei ole myös käytetty akunkenkää irti!

Latausrele ei itsessään ole kallis. n.20-30€ mutta saattaahan se särkeä muutakin.

Tässä kävin taas pari päivää sitten ajamassa niin hetken toimii ,sitten alkaa pätkimään ja kun kääntää valot pois niin pätkiminen loppuu ja matka jatkuu...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 03.01.2011, 11:29
Natosj:n Avatar
Natosj Natosj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.10
Sijainti: Kainuu/Sotkamo
Viestit: 268
Perusasetus

Nyt suzuki taas toimii niinkuin pitääkin!

Latausreleessä oli jotain häikkää kun puhdistelemalla rupesi toimimaan ja rikkinäinen kondensaattori aiheutti pätkimistä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux sähköongelmaa -ja- Tekniikka & Jutustelu 3 28.10.2009 22:38
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48


Sivu luotu: 17:11 (GMT +2).