![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]() päivitystä ym
tänään kauheella höyryllä rockkarin kimpppuun ja osiksi pitkin hallia.ei siinä montaa minuttia mennyt kun oli motti pois keulalta ja vanha turbiini irti. nyt taitaa olla uuden turbiinin stlaspeed 3000 rpm tietämissä.tuntu voima tuplaantuvan kun reviteltiin tasamaalla ja kivikossa. startti onkelmat ratkes yksi hiilistä umpi jumissa. sit pikku hifistelyä ilma tikkujen alapää siirrettiin olka-akselin ulkopuolelle ei ota enään kiinni runkoon kun hieman kallistelee . la pikku video kun poggeri pöyrii http://www.youtube.com/watch?v=-_a04C1jEnU ja mitä tuohon kaasuttimen toimintaan tulee nyt on kokemusta nokka pystyssä nokka alhaalla ja molemmilla kyljellä ei mitään onkelmaa käydä pätistää komeesti.
__________________
TEAM KUTUNJUUSTO Viimeksi muokannut GENOBI : 23.04.2010 18:12 |
#27
|
|||
|
|||
![]()
Pidä sitten laatikon lämpöjä silmällä
|
#28
|
||||
|
||||
![]() punkka ollaan tulossa
pientä pinta remonttia ossin kanssa ruvettiin tekemään rokkariin punkan ajoja varten ja taas lähti lapasesta!!! pelti perät vaihtu valu-aksuloihin.joka nurkkaan levy jarrut,ohjaustehostin touhut uusiksi,ym,ym pientä. ja pientä bling blingiä ratti pikalukolla,neste käsijarru.on se vielä hieno tuo kahva kun erottuu edukseen! nyt pääsee hiipimään kun ossi asensi jakolaatikon jossa on hidas ja nopee puoli.toivottavasti saadaan kuntoo 20,11 mennessä!! ainoa asia mihin ei koskettu oli hollikan kaasari!!
__________________
TEAM KUTUNJUUSTO Viimeksi muokannut GENOBI : 05.11.2010 22:05 |
#29
|
||||
|
||||
![]()
eiks noi punaset vieterit oo yleensä madallus jousia???
![]() koita ny si pitää se punkalla ehjänä et saadaan se kämmäkkään kans!!!
__________________
"ja taas kartaani pa***na!!!" POWER TEAM team PÖRÖ POWER |
#30
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Tänään olin Ossin kaverina Hämeenkyrössä. Ostoskoriin tarttui paljon mielenkiintoista osaa Rokkariin asennettavaksi. Siitä voi vielä tulla kiva häksätin ellei sitten käy kuten JMC:n, kun jonkun kohdan saa kuntoon, viedestä pamahtaa joku toinen. Silloin harvoin kun toimii, kannattaa ottaa niistä vähistä hetkistä mahdollisimman paljon irti. Todennäköisesti Punkka osoittautuu näiden molempien autojen kohdalla tälläkin kertaa voittamattomaksi. |
#31
|
||||
|
||||
![]()
On se komia kun on kunnon kumi!!!säh
öt ja ilmavehkeet uupuu mut liikkuujo omin voimin
__________________
TEAM KUTUNJUUSTO |
#32
|
||||
|
||||
![]()
Meinaakko punkalle 44:lla?
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
#33
|
||||
|
||||
![]()
kyllä pidettiin kahvikuppi palaveri asiasta millä kumeilla matkaan ja picu päätti et 44" te sinne lähdette!
__________________
TEAM KUTUNJUUSTO |
#34
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#35
|
||||
|
||||
![]() controll panell
komia keskikonsiili tuli tehtyä ja vipuviidakko siihen liitettyä. sifterikin pultattiin käytännöllinen? no joo jos osaa!!! noi 44" pultattiin irti ja tilalle tuli ossin vanhat ja sen ensimmäiset isot renkaat. pikku juttuja vielä ja paljon kyllä me keretään punkalle puhtaasti!
__________________
TEAM KUTUNJUUSTO |
#36
|
|||
|
|||
![]()
Palataan vielä tähän projektiin, sillä Holleyn toimiessa erinomaisesti, on tullut aika parannella konehuoneen muuta tekniikkaa.
Tässä yksi hauska yksityiskohta. Konepelti on kuin lentoon lähdössä ja kaventaa samalla kuskin näkökenttää. Syynä liian korkea jäähdytin, joka taitaa olla jostain vanhasta traktorista lähtöisin. Lämpöongelmat johtuvat ilmeisesti myös tuosta jäähdyttimen korkeudesta. Vesi ei kierrä riittävästi. Tälläinen tilattiin JEGSiltä. Tämän jälkeen saadaan kaksi asiaa kuntoon: konepelti vaakatasoon ja veden kierto paremmaksi. Tähän eteen vielä kaksinopeuksinen puhallin, JEGSiltä sekin. Sehän on tullut moneen otteeseen testattua, kiitos Genobin, että tuo Holley toimii kirjaimellisesti "riittävän" hyvin eri kallistuskulmissa. Punkallakin kaadon jälkeen Genobi sammutti auton itse, Holley olisi kyllä kyljelläänkin jaksanut hoitaa tehtävänsä. Mutta voimaa ei tunnu moottorista löytyvän. Nyt Ossin tarkoituksena on vaihtaa moottoriin uudet kannet, jakopää ja sytytyksen vahvistaja. Eli tässä vaihdettavat osat: (Hämeenkyrön puskista on hankittu nuo muut) Tämän projektin jälkeen heppoja pitäisi laukata noin nafti 400. ![]() Tässä lähtökohta. On rengas näemmä vähän pyörinyt kun Genobi on saanut jotain ruskeeta matskua kylkiin. ![]() ![]() |
#37
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#38
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä. Mielenkiintoinen kokemus. Olimme hänen molemmissa toimipisteissä ja näkemistä oli paljon.
![]() Viitaten tuohon sanomaani Hämeenkyrön puskiin, suosittelen navikaattorin mukaan ottoa mikäli on ensi kertaa käymässä. Vaikka navikaattorimme kertoi meidän olevan ruutulipulla, emme siltikään ymmärtäneet missä se etsimämme kohde on. Viimeiset 50 m todellakin meni puskaan. ![]() ![]() |
#39
|
|||
|
|||
![]()
Eilisen päivän aikana Ossi irroitti vanhan jäähdyttimen ja alkoi sovittelemaan uudelle istuvaa paikkaa. Koska jäähdyttimet ovat täysin erinmalliset, muutostöiltä ei taaskaan vältytty. Eli rälläkkää, rautaa ja hitsikonetta tarvittiin jälleen kerran.
Vielä vähän lisää hitsuuttelua ja siistimistä, niin uuden jäähdyttimen paikka on siinä. Seuraavaksi testaus että kaikki keulapellit tulevat sopimaan. Näyttäisi siltä että tästä voisi vielä auton näköinen tulla. ![]() Seuraavaksi on vuorossa auton purkaminen. Homma ei lähde käsistä vaikka se siltä kuulostaisikin. Rokkari on kuluneen vuoden aikana kokenut niin voimakasta rakentelua, korjailua ja parantelua, että se on pakko hiekkapuhaltaa ja maalata ylitse. Tuon näköisenä se on lähinnä auton irvikuva. ![]() Ajattelin seurata tällä osiolla kaikki toimenpiteet, vaikka ideana alunperin olikin vain se heppojen lisääminen. Muuten tähän tulisi pitkä väli ennen kuin päästään seuraavan kerran konehuonetta rämpläämään. Käsistä tämä homma lähti siinä mielessä, että ilman tuota hyvää Hollikkaa Genobi ei olisi edes päässyt Punkalla niin pahaan paikkaan. Ja kaikki vuoden aikana tehdyt toimenpiteet ovat enemmän tai vähemmän johtuneet parantuneesta konehuoneen tekniikasta. ![]() ![]() |
#40
|
|||
|
|||
![]()
Vielä pikku parantelu ennen purkamista. Noi keulapellit eivät ole koskaan olleet kunnolla tuettu. Sen vuoksi ne ovat aina olleet solmussa pienemmänkin tällin jälkeen. Tällainen ratkaisu tukee hieman ja tähän putkeen on hyvä kiinnittää roiskesuojat maalauksen jälkeen.
Niin, mitään näyttelyautoa tästä ei tehdä. ![]() ![]() ![]() |
#41
|
|||
|
|||
![]()
Pitihän se arvata, että kun on kahdesta valita: auton purkua, hiekkapuhallusta ja pohjatöitä vs. kansien vaihto, kumpaan vaihtoehtoon aamulla kukonlaulun aikaan oli päädytty. Aamulla näkymä oli tällainen. Autoa oli purettu vain tämän verran.
Ja moottorityömaa näytti tältä. Reportterin pitäisi olla aktiivisempi mikäli aikoo pysyä mukana tapahtumissa. ![]() Tässä ei nyt hienostella. Olisihan tuota moottoria voinut pestä pari päivää, maalata kauniin punaiseksi ja kiillotella vielä päivä pari. Moottorin ollessa kuitenkin melkoinen rasvaprässi ja ottaen huomioon käyttöolosuhteet, tärkeintä on vain kiinnittää suurempaa huomiota varsinaisen vaihtotyön eri vaiheiden tunnolliseen työskentelyyn. Eli muistaa putsailla ja katsoa ettei roskia pääse moottorin tekniikkaan. Ja kyllä siinä asennustyön edetessä monenmoista tuubia tyhjeni ja spray suihkeita suihkittiin. Tässä valmis paketti paikalleen nostettavaksi. Jos ei muuta hyötyä, niin auton paino tulee ainakin kevenemään hieman. Ja kaiken järjen mukaan noilla kansilla pitäisi väkisinkin muutama lisä heppa tulla. Dynoon sitä ei viedä vaikka sytytystulpat onkin merkattu viivoilla. Testit tulevat olemaan aistinvaraisia pihalla tapahtuvia, jossa kiinnitetään huomiota boggerin pyörimisnopeuteen. ![]() Hieno yksityiskohta. |
#42
|
|||
|
|||
![]()
Jakopäätä ei vaihdettu, sillä pienen tarkastelun jälkeen näytti siltä että siitä ei olisi vastaavaa hyötyä. Sitäpaitsi uusi näytti heppoisemmalta kuin nyt paikoillaan oleva. Tässä kohtaa tietenkin voi myös todeta, että toivottavasti ei tarvitse katua.
Päivän toinen aikaansaannos valmistui osaksi omasta sorvista. Kardaanin tukilaakeri. Laitan myynti-ilmoituksen tuonne myyntiosioon noista vanhoista kansista. Jos kiinnostaa, kannattaa käydä lukasemassa ilmo kunhan saan sen tästä seuraavaksi kyhättyä. |
#43
|
|||
|
|||
![]()
Parin viime päivän on tämäkin projekti edennyt askeleen lähemmäksi koeajoja.
![]() Kansien vaihdon seurauksena, tuli aiheelliseksi asentaa uudet rullakeinuvivut. Vanhat olisivat jääneet väärään kulmaan ja saattaneet aiheuttaa ongelmia aikojen saatossa. Eli kuvastakin näkee hieman eron. Seuraavaksi kevyttä hiekkapuhallusta, hiontaa ja peittelyä jotta saadaan uudet vellit niskaan. Teamin kuuluisa sinapin keltainen väri on loppunut. Ison saavin pohja paistaa. Tässä kohtaa on hyvä vaihtaa koko väritys, sillä se sinappi väri ei soveltunut korkkarimaalaukseen ja oli sitäpaitsi turhan kallistakin. Nurkista löytyi muutama ämpäri jostain asiakantyöstä yli jäänyttä vanhaa rallin keltaista. Turha sitä olisi ollut enää vanhentaa ja kun värikin sattuu olemaan silmään sopiva ja helppo maalata, miksi enää enempiä miettimään. Tässä uusi teamin väritys. Koska vaihdelaatikko vaatii huollon ja putsauksen, moottoria ei vielä laiteta paikoilleen. Ossi suoritti vain sellaista kevyttä kivaa kasailtavaa kuten tarrojen liimaus. ![]() Pientä herkuttelua, nappistartti. ![]() Varustelutason nosto: oviverhoilut! |
#44
|
||||
|
||||
![]()
Miten noi oviputket oikeen menee?
Tai toi yks? O.o |
#45
|
|||
|
|||
![]()
Hyvä havainto. Tässä kuva sisäpuolelta.
Tätä ratkaisua tehdessä on otettu tietoinen riski että lopputulos ei ole hyväksyttävä mahdollisessa trial-katsastuksessa. Vai onko? Onko oviputkien taivuttaminen varsinaisesti kiellettykään? Sellaista kohtaa ei löydetty. ![]() Kuvasta ainakin näkee sen että pääkaaren kiinnityspisteet ovat aika korkealla. Tuosta kun olisi tehty suora vinottaistuki oviaukkoon, kuskilla olisi voinut olla vaikeuksia päästä kajuutan puolelle. ![]() Varsinaista trial kilpuria tästä ei tehdä, mutta olisihan se hienoa päästä kilpailemaan jos sille tuulelle tullaan. ![]() ![]() |
#46
|
||||
|
||||
![]()
"1.1.2007 jälkeen, tulee käyttää kuvien 253-9, 253-10 tai
253-11 mukaisia oviputkia. Oviputket voivat olla irrotettavia. Piirroksia voidaan yhdistää ja kehikon tulee olla symmetrinen molemmin puolin." Toihan on yhdistelmä X (253-9) ja kolmio (253-10) ovikehikkoa... ![]() ![]() Symmetriasta en edes arvaa mitään!!! Kuitenkin Genobi muokkaa sitä sen verran, jotta symmetriat on sitte "hifistely" autoissa!! ![]() ![]() Jos ne rutisee katsastuksessa kaaresta, niin siitä ylemmän putken taivutuksesta, EHKÄ(PÄ)?? ![]() ![]() Ja laita Ossi hitsaamaan ristikkoon vahvikkeet, niin sitte ei rutise siitäkään! "Taivutusten tai liitosten vahvistaminen Kuvan 253-34 mukaisella metallilevystä taivutetulla U-muotoisella kappaleella on sallittu. Aineen vähimmäispaksuus on 1,0 mm ja putkea vastaan olevien sivujen pituus on 2-4 x suurimman vahvikkeeseen liittyvän putken halkaisija."
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#47
|
|||
|
|||
![]()
Luulempa että mestari itse on päätöksensä tehnyt ja noilla mennään, kävi miten kävi.
![]() Voipi olla että ensimmäiset kilpailut tuolla kokoonpanolla ovat Kuttulandian sitä sun tätä kisat, joten se taitaa olla mestarista itsestään kiinni kuinka tiukan katsastuspäällikön omiin kisoihinsa järkkää. Olishan se ikävää jos osallistuminen evättäisiin. ![]() ![]() |
#48
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#49
|
|||
|
|||
![]()
käsijarru tässä autossa on rasitteena kilpailuita ajatellen.Monen näköisiä virityksiä tuli rakeneltua mut kaikista tuli liian isoja.Lipposelta tilailin renkaita yhteen rojektiin niin tuli puheeks siellähän niitä on eikä pahan hintasiakaan
__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö" VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI |
#50
|
|||
|
|||
![]()
näyttää ihan wilwoodin mekaaniselta käsärisatulalta http://www.wilwood.com/Calipers/Cali...me=Mech%20Spot
joskus vuosia sitten tein hiluxiin evo1 version kardaanikäsijarrusta tuollaisella satulalla, kyllä sen sai toimimaan kun vipuvartta lisäili pariin kertaan mutta muuten en ollut siihen tyytyväinen. olisko hinta ollut 70-80e tai jotakin sen tapaista, saa molemman kätisiä. jos kardaanijarruja meinaa niin tän sarjan satula on ziljoon kertaa parempi kuin wilwoodi http://www.allprooffroad.com/pickupbrakeupgrades/33 tuollainen paketti mulla on hiluxissa ollut käytössä reilun pari vuotta, pitää ja toimii. satulaa saa ostettua pelkästään ja pienellä tai isolla rakentelulla tollasen saa sovitettua mihin vaan. sori topicin tilapäisestä ryöstöstä ja vastaamisesta vaikkei multa kysyttykään....mutta racers place Laakkonen mulle toimitti wilwoodin, näin ainakin muistelisin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Holley 750vac | lasse228 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 12.05.2009 06:22 |
v: holley 650 tuplapumppu | KG | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 23.05.2006 23:04 |
750 carter vai 600 holley? | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 19.04.2006 22:22 |
Jeep 360 V8 + Holley? | Make66 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.11.2005 12:15 |