Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.12.2004, 17:28
Pasi Pasi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.03.04
Sijainti: Pornainen, Finland.
Viestit: 340
Perusasetus

Lämmityslaitteen moottorin putsiaine


Juuri kun sain kaupasta haettua uudet hiilet lämppärin moottoriin, niin johan kerkes ennen kotia vanhat hiilet loppumaan täysin, piti koko puhallin sammuttaa, meteli oli jo liian kova.

Moottorin ympärillä oli runsaasti vuosien saatossa kertynytttä punamustaa hienoa töhnää, hiilen pölyä ja muuta polyä ja likaa. Tarttis varmaan putsata jollain. Millä? CRC? Rasvan/liimanpoistospray MegaCleaner? Paineilma? Jotain muuta? Vai laitanko takas kasaan ilman suurenpia ihmettelyjä?

Kertokaa nyt kokeneemmat, ei ole tullut sähkömoottoria koskaan putsailtua...

--
T: Pasi & Pajero -89 3.0V6

__________________
Terv Pasi
__________________
Ilman offipeliä...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.12.2004, 17:33
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Mä oon aina suihkutellu jollain electrospray tms. tököteillä noita.Hommaa vielä semmosta kiivaasti haihtuvaa, niin ei tarvi ihmetellä "rasvan" kanssa.Ja tietysti paineilma on kans hyvä apu, järjen kanssa, ja muistaa varoa simmuja ettei lennä niihin mitään.

Life sucks, then you die...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.12.2004, 17:36
Pasi Pasi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.03.04
Sijainti: Pornainen, Finland.
Viestit: 340
Perusasetus

Niin no, nyt kun tarkemmin katson, niin tuossa Mega Clean Futurassa lukeekin ihan selvällä suomella "Puhdistus ja rasvanpoistoaine sähkölaitteille..."

Tuo kyllä vie kaiken voitelun mennessään, tarvitseekos se moottori sitten vielä voitelua tuon pesun jälkeen?

--
T: Pasi & Pajero -89 3.0V6
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.12.2004, 17:40
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Ja muista, kun paineilmalla puhallat hiilipölyä, tee se ulkona ja seiso selkä tuuleenpäin. Ei ole nimittäin helppo hengittää jos pölyä imaiset keuhkoihin.
Nimimerkki: kokeillut tuotakin....

Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.12.2004, 17:43
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Tarviihan siinä päätylaakerit jotain liukastetta, ainakin yleensä tommoset.Bitsumishistä ei oo kokemuksia, mut kai se on ihan tavan sähkömoottori vaan siinäkin.

Mä oon laitellu noihin pikkusiin moottoreihin ihan moottoriöljyä, ja jos laakerin ympärillä on huopa niin siihen kans joku tippa.Ex-duunissa oli semmosta kivaa vaseliinia , ei kai noihin voi mitään kovin ärtsyä rasvaa laittaa ettei ahista turhaan.

Nää nyt on omat viritykset, mut noilla on pärjätty aina.

Life sucks, then you die...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.12.2004, 10:52
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Laakerit ovat varmaan kestovoideltuja, olivat ne sitten kuulalaakereita tai sintrattua ja öljyllä kyllästettyä tyyppiä. Ei kai siinä puhdistaessa tarvitse niitä laakereita suihkutella, se pölyhän on useimmiten siellä kenttäkäämien välissä pienissä koloissa. Ankkurin (pyörivä osa) kun ottaa pois, pitäisi olla helppo nakki. Paineilma on myös kova sana. Muuta öljyä/rasvaa ei varmaan kannata sinne kaataa(ainakaan lorottamalla), sitoo vaan pölyä ehkä vääriin kohtiin ja aiheuttaa turhaa kulumista. Jos oikein viimeisen päälle hyvän haluaa niin hakee uudet laakerit kaupasta.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.12.2004, 19:26
Pasi Pasi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.03.04
Sijainti: Pornainen, Finland.
Viestit: 340
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Laakerit ovat varmaan kestovoideltuja, olivat ne sitten kuulalaakereita tai sintrattua ja öljyllä kyllästettyä tyyppiä. Ei kai siinä puhdistaessa tarvitse niitä laakereita suihkutella, se pölyhän on useimmiten siellä kenttäkäämien välissä pienissä koloissa. Ankkurin (pyörivä osa) kun ottaa pois, pitäisi olla helppo nakki. Paineilma on myös kova sana. Muuta öljyä/rasvaa ei varmaan kannata sinne kaataa(ainakaan lorottamalla), sitoo vaan pölyä ehkä vääriin kohtiin ja aiheuttaa turhaa kulumista. Jos oikein viimeisen päälle hyvän haluaa niin hakee uudet laakerit kaupasta.

Viimein kun sain homman loppuun asti katsottua, niin pari kommenttia:

- Motonetin hiilet ei sovi paikalleen ilman viilaamista
- Toinen päätyliukulaakeri oli jumittanut täysin, sieltä se hirveä ääni, piti teräsvillalla hieman sipaista jotta sai sen taas pyörimään
- "kestovoidellut" huopapalat päätyliukujen ympärillä oli aivan kuivat, eli kyllä ne joskus öljyä kaipaavat
- Esivastuksen (jonka uusin syyskuussa) yksi vastuslanka oli palanut poikki, Motonetin takuukaveri antoi uuden tilalle, napisi kyllä hieman, että autossa voi olla jotain vikaa sähköissä...

No nyt taas puhallin hurisee mukavasti ilman sivuääniä. Mutta muuta hommaa riittää...



--
T: Pasi & Pajero -89 3.0V6
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Nissan GR:n lämmityslaitteen moottori pastirolli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 10.03.2008 13:00
ostetaan hj lämmityslaitteen etuvastus titanix O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 13.02.2007 18:29
Lämmityslaitteen puhallin (GR) SKO Tekniikka & Jutustelu 4 12.01.2007 10:09
o: bj:n lämmityslaitteen moottori mikko-sika O/M/V Muut 1 29.08.2005 15:45
O: Lj70 -86 lämmityslaitteen moottorin siipi Makrus O/M/V Muut 2 21.01.2005 16:17


Sivu luotu: 14:20 (GMT +2).