![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Kompressori ongelma.Kompura otti ja poltti moottorinsa tänään ja siitä sain taas intoa yrittää saada vanha ja ISO kompura toimimaan.Sain sen kaverilta pari vuotta sitten mutta ei ole löytynyt ketään joka siitä jotain ymmärtäisi. Siinä on kummalliset putkitukset kampikammioon. ja venttiilejä vaikka minkälaisia vaikka paineen säätimet puuttukin. Värkki käy tasaisesti ja puhaltaakin ihan iloisesti vähän vaikka miltä putken suulta. Alla kuvia jos joku lulee jotain ymmärtävänsä huutaa hep niin minä kyselen lisää. Kyseessä on korkeapaine kompura mutta jos nyt rajais sen noin 10 kiloon.
Viimeksi muokannut HiluMiks : 07.10.2010 14:28 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Näyttäisi olevan "mulkattu" - Kaksivaiheinen kompura jossa on väli- ja jälkijäähdyttimet . 1. vaiheen lauhteenpoisto ja kevennysventtiilit toimivat hydraulisesti joka varmistaa että kompressori ei kuormitu ennen kuin tarvittava öljynpaine on saavutettu. Lepuutusventtiilit toimivat pneumaattisesti. Viimeksi muokannut Fjs-Amilo : 06.10.2010 21:00 |
#3
|
|||
|
|||
![]() 150 kg |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ei
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
äläkä siellä viisastele vaan kerro tietosi tai ole vaiti |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mistäs tosta kuuluis ottaa painelähtö ekassa kuvassa oikeassa alareunassa yksi liitos ja kolmos kuvassa mittarin yläpuolella toinen lähtö mutta siitä ei tule ilma,siinä on joku venttiili kun sen nakkaa veks niin sitten tulee.
mistäs se saa oljynpaineen kun ei noissa putkissa ole öljyä tipan tippaa. Mittarin alapuolella vasemmalla olevan venttiilin tiivisteet taitaa olla huonona eikä ainakaan paikalliset tienny niitä saatavan kun teettämällä noin 50€ hintaan. jos joku oikeasti tästä jotain ymmärtää niin laitapa privalla puh:no niin minä soittelen. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
joku saksaa ymmärtävä vois vaik tutkii noilta sivulta jos löytys jotai apuu: http://www.jab-becker.de/index.php?i...&lang=de&cid=8
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Jos tarvittavaa tietoa et ole vielä saanut tai löydy, niin melko helpolla vois päästä jos tuon rakenteen muuttaa yksinkertaisemmaksi.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tuolta löytyy uusia mallia vaikka aika samanlaisia nekin ovat
ja ihan suomen kielellä. täytyy soitella tuonne joku päivä mutta ne voi tietty sanoa että osta uudempi http://www.compressor.fi/www/media/E...cker_Sohne.pdf |
#12
|
||||
|
||||
![]()
se olis meininkikin MUTTA jos nuo putken kampikammion kyljestä purkaa onko sillä jotain haittavaikutusta.....
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Jos käyttö tulee sähkömoottorilla ja et tee kymmenien kilojen paineita jatkuvasti, niin kaikki ylimääräset roippeet veks. Öljyn kiero vaan takas kampikammioon mikäli ylipäätään kiertää tai rakenteen salliessa koko pumppu pois ja turhat venttiilit pois. Normaali painekytkin moottorille ja kunnon takaiskuventtiili kompurasta lähtevään putkeen. Tai jotain.
Jaa niin toi isompi sylinteri on matalapaine ja pienempi korkeapaine. Siitä korkeapainesylinteristä lauhduttimen jälkeen saapi lähdön. Nyt se ulostulo näyttää olevan painemittarin (öljy?) yläpuolella olevassa venttiilissä. Viimeksi muokannut Mutamies : 07.10.2010 17:42 |
#14
|
|||
|
|||
![]()
kuten tyyppikilpi kertoo on ilman tuotto 180 litraa minuutissa eli sama kuin pikku valovirtakompressorissa.eli ei tarkoitettu muuhun kuin kovaan paineeseen pienellä ilmamäärällä.normaali käytössä täysin hyödytyn lohko.
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
voishan ton putkituksen muuttaa rinnankin sillonhan litrat muuttuu. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Kompuran koko antaisi ymmärtää, että kyllä siinä litroja on.
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
no eipä ole kovin isot sylinterit kun katsoo pinnapultteja,sähkömoottorin koko kertoo tarkemmin mihin se pystyy.ja käytännössä toi toimii noin kytkettynä yksisylinterisenä,toinen tekee paineen ehkä 10kg luokkaa ja toinen nostaa sen sitten ylemmäksi.
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
Luulis pulttipyssyllä mutterin aukeavan kun täydet paineet lyö...
Mutta kyllä sillä saa ilmaa,se pitää vaan löytää riittävän kovat paineet kestävä säiliö ja paineenalennin.Ilma kun puristuu kokoon niin tuolla paineella tuotettu 180l on aika paljon enemmän litroja 8bar paineella,yli 700 litraa. |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Sähkömootttori onkin 3kw kun tarkistin muistin väärin
Joskus löysin taulukon litroista eri kiloille ja kyllä se oli 10 kilon kohdalla ihan riittävä norni hommiin ja ne on paine litroja ei imu niinkun yleensä ilmoitetaan. Viimeksi muokannut HiluMiks : 09.10.2010 12:22 Perustelu: väärä muistikuva |
#20
|
|||
|
|||
![]()
painetuotosta puhutaan yleensä,lelut erikseen.3kw ei kovin kummosia ilma määriä tule vai osaako joku arvon herroista rikkoa fysiikan lakeja
|
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kun nuo rahat hupenee tässä lajissa muutenkin ajattelin säästäväni rahaa jos sais tosta toimivan kohtuu hinnalla. Litroja ei tartte olla kun sen verran mitä pulttikone sun muut tarttee. Tänään purin ylimääräiset putket pois vielä hommattava paineensäädin ja katkaisija sekä muutama liitin ja siten testataan kuin äijän käy. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Kompressori 12V | _Metal_ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 14.09.2009 13:30 |
Ostetaan Kompressori 7.5kw | Panze | O/M/V Muut | 2 | 23.05.2009 22:42 |
Kompressori | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 31.07.2008 22:29 |
O: 12V kompressori | O/M/V Muut | 4 | 15.07.2005 14:38 | |
O: Kompressori | Tumi | O/M/V Muut | 2 | 28.10.2004 14:35 |