Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.09.2010, 17:34
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

KAM Differentials?


Onko kellään kokemusta KAM Differential:sin lukoista? En ainakaan äkkiseltään löytänyt haulla mitään juttua niistä.

Firma löytyy netistä www.kamdiffs.com/

Mainostavat tekevänsä halvempia päälle/pois kytkettäviä lukkoja kuin ARB. Sähkötoimisia. Asentamisessa näkyy olevan jonkun verran hommaa kun tasauspyörästön koppaa pitää laikata ja hitsata, mutta asennettu systeemi on yksinkertainen eikä tarvi kompuraa.

Kokemuksia? Onko laadukas tuote? Jimnyn taka-akselille harkitsen lukkoa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.09.2010, 17:36
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Ainakin KAMin vetarit ja muut on laatukamaa niin luulen, että ei nuo lukotkaan mitään sutta ole!
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.09.2010, 20:23
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ilmeisesti tuotteet ovat laadukkaasti valmistettuja ja hyvistä materiaaleista. Et kertonut mihin autoon osia halajat, jos kyse on Roverin akseleista, niin olen nähnyt suomessa auton johon lähettivät muoviset(!) banjokopat. Ja lisäksi etuakselissa panhard-tanko menee niin läheltä akselia, että sen kiinnityskorvaa akselissa oli täytynyt muuttaa, että sopi paikalleen Kamin banjokopan kanssa. Jokainen ymmärtänee, että muovinen osa offroad-auton akselissa ei ole optimaalinen vaihtoehto ja akselin kiinnityspistemuutokset täytyy tehdä todella asiallisesti.
Eli jos tilaat Kamin lukkoja, niin varmistu siitä, että osat sopivat LHD-autoon ja ovat toivottuja materiaaleja.
Jos taas et ole rakentamassa trial-autoa jossa jokainen kilo on liikaa, niin on vaikea keksiä haittoja kompressorin olemassaololle.
Itse käytin ed. rangessa ARBia kahdella n. 40e tarvikemyymälän kompuralla ja 10l säiliöllä. Paino näistä oli yhteensä n. 7kg, koska säiliö oli alumiinia. Arbissa on kyllä omat oikkunsa, että ei sitäkään voi varauksetta suositella.

Antti L&Dumbon Sisko tunnarit long gone

kiitos ja anteeksi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.09.2010, 20:26
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Niin ja siinähän se selvällä suomen kielellä lukee, että Jimnyn taka-akselille olet lukkoa laittamassa. Mie sitte opettelen lukemaan täällä seuraavaks jahka kerkiän.

Antti L
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.09.2010, 21:42
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Kompuran paino ei mua haittaa kunhan sille vaan löytyy jostain sopiva paikka, Jimnyssä kun ei ole liian paljon tilaa. Toi oli ihan asiallinen vinkki että sen kompuran ei tarvi välttämättä olla just ARB:n valmistama.

KAM lukoista on jokseenkin vaikee löytää käyttökokemuksia, kukaan ei tunnu edes kauheasti haukkuvan niitä. Jossain aussioffareiden sivuilla oli jotain juttua, mut sekin sen luonteista että niissä on kuulemma ollut aiemmin "some issues", mutta nyt ne haluais päästä aussimarkkinoille että sais sieltä referenssin (en kyllä huomannu kattoo mikä päivämäärä niissä keskusteluissa oli).

KAM Diff sanoo netissä että niiden banjokoppa Jimnyyn on 8 mm paksua alumiinia, joka on vahvempaa kuin orkkis teräskuori. Muovinen koppa olis kyllä aika huono vitsi!

Ei mulla ole mikään hätä saada lukkoa ainakaan vielä, kunhan pyöritelen ideaa päässäni kaiken varalta...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.09.2010, 21:53
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Kai ne kamin kilkkeet ihan saman ajaa, lantikoissa käyttää briteissä paljonkin. Monelta land Rover keskustelu palstalta löytyy aiheena kamm or arb locker?
Itse mietin samoja osia aikoinaan, eikä vieläkään pois suljettu ole. Ainoa ongelma on että Suomesta ei ilmeisesti vieläkään löydy edustajaa ja nopeata osatoimitusta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.09.2010, 11:13
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

tuolta on ainakin enen saanut kammilaisia
http://www.offroadpaja.fi/

henkkoht olen arb kannalla mutta tää on vaan mun mielipide
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.09.2010, 11:21
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sami_k Näytä viesti
tuolta on ainakin enen saanut kammilaisia
http://www.offroadpaja.fi/

henkkoht olen arb kannalla mutta tää on vaan mun mielipide
Se vanha KAMin mekaaninen lukko oli mielestäni paras, täysin mekaaninen. Sääli, että lopettivat sen valmistuksen. Ainakin muutamissa Discoissa on havaittu, että napapultit pitää vetää kiinnitysliimalla kiinni jos haluaa, että pultit pysyy. Tai sitten HuoltoRepissä on testissä sellainen bling-bling napa, joka voi olla yksi vaihtoehto. Tuolta voi myös kysellä hintoja http://www.huoltorep.fi (pulkkinen)

nyybinä myllis
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 18:08 (GMT +2).