Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.04.2010, 17:33
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Dana perän shimmaus.


MIten noi jenkit on keksinytkin noin monta tapaa merkata pinjonin paikan. Aina ennen on ollut joku merkki tyyliin 0, +1, -3, tai sitten joku numero tyyliin 2,516. Nyt uudessa välitysessä on vaan merkintä 376. Vanhassa 2,261 sekä merkintä 238. Miten tota kolminumeroista nyt oikein sitten tulkitaan??

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.04.2010, 19:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Oliskohan noi pelkät tuuman tuhannesosat mitä tossa on haettu? Eli tyyliin jos perässä pinionin nimellinen asennussyvyys on vaikka 2.500, ja pinioniin merkattu esim. 625 niin sen verran shimmejä lisää alkukasauksessa? Itsellä oli muistaakseni juuri tuolla tavalla yksissä Yukonin välityksissä merkattu (D30 akseliin), sitten taas Fordin 8.8:iin joka shimmataan samalla lailla oli Yukonin välityksessä vain +3 kaiverrettu pinioniin.

..eikai noista jenkeistä oikein ota selvää..

edit: Ai juu, mulla oli ainakin myös kaiverrettu jotkut numerot merkkaamaan, että pinjoni ja lautaspyörä on samaa sovitettua paria.

Viimeksi muokannut Timo_L : 13.04.2010 19:13
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.04.2010, 18:56
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Mitenhän tuo nyt on?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.04.2010, 22:08
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

kokeile mitata poskilaakereiden kekitasosta pinioniin nähden, meneekö lähellekään tota lukua

on näitä tiheämpiä jenkkivälityksiä tullut kasattua ilman mitään merkintöjä, kokeilemalla vaan.
esim. yhteen cherokeehen meni samoilla kuin alkuperäisissä ja tojotaan piti pinionia viedä 4mm syvemmälle. tais molemmat olla yokonin tuotteita.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.04.2010, 07:07
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Niinno, eihän noista luvuista sinänsä tarvi välittääkkään. Ainakin mun ymmärtääkseni ovat enemmänkin vain suuntaa- antavaa tietoa että millaisilla shimmeillä kandee lähteä liikenteeseen pinionin syvyyden kanssa. Aika guru saa olla jos kerrasta vetäisee shimmit oikein joka rakoon

Mun piti ainakin purkaa sekä etu- että takaperä aika moneen kertaan että sai hammaskosketuksen ja -välyksen kohdalleen. Tosin en ollut välityksiä sitä ennen asentanutkaan joten meni vähän harjoittelun puolelle.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hdj:n lukko Lj:hin "SHIMMAUS APUJA??"(Lock-Right) TAKAPERÄÄN!! -Stedt- Tekniikka & Jutustelu 28 21.06.2020 21:06
Ostetaan Dana 60 Etu/Takaakseli/kardaanit ja Dana 300 jakolaatikko toyman2005 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.08.2009 19:04
öljysuositukset dana 35c ja dana 30? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 03.04.2009 20:34
10 bolt chevyn perän shimmaus?! Miuge Tekniikka & Jutustelu 3 14.11.2008 21:42
bj olkalaakereiden shimmaus Tekniikka & Jutustelu 3 30.05.2006 20:28


Sivu luotu: 15:59 (GMT +2).