![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() KatsastushuumoriaTästäkin aiheesta voi olla jo keskustelua, mutten löytänyt mitään erikoista. Eli millaisia huumoripitoisia katsastustuloksia tai reissuja löytyy. Meillä vaimo yritti leimata omaa -94mallin kauppakassiaan. Vikoja löytyi peräti 9 kpl. Ensimmäinen niistä oli karvaa ratissa! Sillä oli joku karvainen naisellinen hömpötys ratinsuojus talvipakkasien varalle. Katsastusmiehelle tuo ei kelvannut.. Pisti hiiukan hymyilyttään. Vaimokkeellakin oli kuulemma naurussa pitelemistä, kun katsastusmies rupesi esittelemään listaa. Ensimmäisenä on karvaa ratissa.. ![]() Sitten yksi syy oli takaniskatukien puuttuminen.. Mistä lähtien tuollaiset on ollut pakolliset jossain -94 vuosimallin autossa? Ei käsitä moista.. ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
ln46 16tuuman lukkovanteet 205 16 nastarenkailla...
Tuomio liian isot vanteet... olin että "anteeksi :O " joo o liian isot, no otin sitten rekisteriotteenhansikaslokerosta, ja esittelin että ihan ensiasennus kokoa kuule on .. nimim. vituttaa vieläkin (jari nyymi) ja mä vielä mennessä kävin vaihtaan lapikkaat alta pois, ja ne oli lavalla kyytiä ottamassa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Ihan oikeaa huumoria täällä länsirannikolla joskus 5 v sitten. Katsastin vanhaa -74 Rangea, jossa oli vikaa toisensa jälkeen, siis pikkuvikaa joka ei katsastusta sinänsä haitannut. Kasuri oli ruotsinkielinen ja suomenkieli varsin huono. No siinä sitten ajettiin montun päälle ja kasuri tutkiskeli alla läpi kävellen ja tokaisi, että eipä näissä rungollisissa autoissa ole mitään sanottavaa ja tuli pois. Etuakselin ilmaan saanti oli työn ja tuskan takana kun tunkissa ei nostovarat riittäneet ja palikoita ei riittävästi ollut väliin laittaa vaikka alla oli vain 33". Ote oli rento loppuun saakka kun kasuri kävi koeajolla ja kyppäsin itse hanttimiehen paikalle. Tiukassa kaarteessa oikealle Rangen ovi aukesi ja oli todella vähästä kiinni ettei se kasuri lentänyt autosta asfaltille. Hallin nurkalla hän vain totesi hoonosoomella että "olipa vähällä ettei insinööri tippunut kyydistä". Olin täysin varma jotta hylky tulee kun oli niitä pieniä puutteita kuitenkin ihan liikaa. Leima kuitenkin laitettiin paperiin ja kasuri totesi, että onhan siinä niitä vikoja riittävästi, mutta ei sillä paljoa taideta ajaakaan. Korjaa sitten seuraavaksi kerraksi. No, sitä seuraavaa kertaa ei muuten ole vielä tullut... TT |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Aikoinaan olin katsastamassa ekaa kertaa kleinbussia, kiire oli kun tarkotus oli lähteä samana päivänä mäntyharjulle mökkeilemään. Setä aloitti vittuilun välittömästi, tarvikepuhallin ei kuulemma riitä huurteen poistoon, takavalojenki pitäis kuulemma toimia. Pohjasta oli ruoste vienyt koko kotelon, kone tiputteli öljyä. Paljon oli muitakin puutteita mutta eipä enää muista, siinä sitte alaleuka väpättäen jo mielessä perumassa mökkireissua kun setä löi leiman rekisteriotteeseen ja kirjoitti romaanin sen takapuolelle. Lämmöllä muistelen vieläkin sitä katsastusreissua, sen jälkeen ne ei oo menny noin putkeen.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() ei aina niin huumoria...
Omista erilaisista kotteroista on helmapellit hakattu erinäisillä rautatangoilla etsien ilmeisesti ruostetta niin että maalit haljennu ja kerran etsimällä etsi paikkaa ja kun ei löytäny teki reiät lancerin takaiskareiden kupeeseen koteloon.. tuumasi vaan että täällä on yleensä pehmeää... kolmannella kerralla sai lopulta molemmilta puolilta läpi pitkällä rengasraudalla... oli muuten viimeinen kerta kun olen siellä konttorilla käyny, ja enkä mene enää...
![]() ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
^ Tää on ilmeisesti teidän paikallinen asema jossa inssi repi entisestä Opelista helmasta paloja...
![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kuplaa aikoinaan katsastelin ja ekalla näytöllä en ehtinyt ees papereita inssille antaa kun hyppi tasajalkaa hallissa ja hihku et tää on hylätty,ajovalot liian alhaalla.
Olihan ne 1,5 cm,kuplasta keulaa laskettu. Toinen näyttö,jousitus liian jäykkä. Soitto läänin päällikölle ja kysymys että kuinka jäykkä/löysä jousitus tulee olla,vastaus tarkoituksen mukainen. Takas konttorille,hylkäyksensyy,paikkoja hitsattu pohjaan sisäpuolelle. Viimein leima,mut eipä setät huomant 2,1l konetta eikä laittomasti tummennettuja laseja Tämä tapahtui vuonna miekka ja kirves
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua. Istun tai kävelen, Pylly päästää sävelen! RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet LA CH 31 TT eli Tupla TEE www.wuoksioffroad.com montenegro offroad club #98 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Katsuri sanoi että yhden korjauskehotuksen laittaa, mutta muuten ok.
Kehotus oli että jarru rummut maalattava korin väriseksi ![]() Oli tuttu katsuri...
__________________
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Liian öljyinen konehuone on ilmeisesti hylkäysperuste. Myös emännälle kauppakassia katastaessa sanottiin alapallon löysyyden ja jarruvalojen toimimattomuuden jälkeen että "Liian vähällä selvisit". Tämä nauratti kyllä kovasti :-D
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Joskus aikanaan ´70 Hornettia leimasin. Edessä oranssit parkit/vilkut ja olleet siinä jo ainakin vuosikymmenen. Katsuri hylkäs ja tuumas, että etuparkkien väri väärä. No meikäläinen siltä seisomalta motonettiin ja hyllystä halvimmat e-hyväksytyt parkit mitä löysin. Nippusiteillä maskiin kiinni, vähän johtoa ja konttorille. Leima tuli. Siinä sitten mielen osoituksen omaisesti revin ne kilkkeet irti siinä parkkiksella ja orkikkset toimintaan. Enkä muuten sille konttorille toiste ole mennyt.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Viimekerralla kun tätä alla olevaa pernasalad-patrollia olin leimaamassa niin katsuri totes että, ihan hyvä auto tämä on kunhan katsoo silmät kiinni
![]()
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#13
|
||||
|
||||
![]()
bj75 leimaus, homma rupes olee jo ohi, ja suddenly toinen katsuri karjas "ei helvetti sull on ainakin 20 senttiä liian pitkät riipukkeet!"
![]() Alla itoolan riiput, ei IHAN niin pitkät... |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Trollia kun olin muutosleimalle tarjoamassa paikallisella konttorilla niin heer katsuri tote että, laske kakskyt senttiä ja katotaan sen jälkeen uudelleen....En laskenut vaan vaihdoin konttoria--> sieltä soitto akeen ja homma bueno korotukset otteeseen
![]() Heh syytön mä siihen olen että ko sanat sanonut katsuri on anti-jättiläinen eli niinku persjalkanen ![]()
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Muutama vuosi sitten menin katsastamaan Mersua joka hylättiin Etusivuvilkkujen ja Varoitus kolmion puuttumisen takia, tai alkup. varotuskolmio oli mutta Katsurin mielestä se ei ollut hyväksyttyä tyyppiä vaikka Tehtaalta asti on mukana ollutkin. ostin ja asensin vilkut ja menin näyttämään autoa ja leima tuli mutta 1kk ajelun jälkeen menin tallille ihmettelemään alustasta jo jonkin aikaa kuulunutta kolinaa ja oik. alapallossa oli 5mm välystä. Aika laadukasta toimintaa katsastuskonttorilta.
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Kaverilla autossaan pientä öljy vuotoa, perusteltu näin:
![]() ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Aikanaan nuorena katsastettiin kaverin vanhaa rämää englantilaista sedania. Pohja ja kynnyskotelot olivat aivan lahot. Vedettiin jesarilla reiät tukkoon ja alettiin käsipumpulla pumppaamaan betonia kynnyskoteloihin. Homma otti aikansa mutta teipattiin lisää ja pumpattiin niin johan oli kotelot täynnä betonia. Oli talviaika ja kova pakkanen. Auto pihalle ja ruiskutettiin letkulla vettä auton pohjaan. Sisälle odottelemaan ja sama uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. Ja sitten katsastukseen.
Kaveri oli ratissa ja minä hallissa katsomassa katsastusta. Ensi normaalisti jarrut, ohjaus yms. Sitten katsuri oli menossa sen "hakun" kanssa auton alle testaamaan pohjan kestävyyttä. No, jää oli alkanut sulaa lämpimässä hallissa ja auton alla "satoi". Katsuri kastui ja tuli kiiruusti pois auton alta. Ihmetteli aikansa tilannetta ja alkoi sitten auton ulkopuolelta testailla kynnyskoteloita sillä hakulla. Kovilta tuntuivat, betonia kun olivat täynnä. Ei muuta kuin auto alas pukilta ja leimatut paperit käteen. Kyllä nauratti kotimatkalla. Kaveri vielä myi pommin seuraavalla viikolla hyvään hintaan.
__________________
Tumpula Racing Team |
#18
|
||||
|
||||
![]()
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#19
|
||||
|
||||
![]()
ei oikein mitään varsinaisia tarinoita tule mieleen... hylkäysperusteita joitakin...
takavetopickuppissa oli joskus "seisontajarrupolkimen matka rajoittunut alkuperäisestä" samainen auto aina jarrutesterissä nyppäs viisarit kaakkoon ![]() matulan ln65 hiluxissa taasen oli soikea äänevaiimennin vaikka tässä automallisa kuuluu olla pyöreä, samaan autoon haettiin myös toyotalta 120€ paperi missä todettiin mm. että akselin alla on yli 180mm maavaraa mustaakseni senverran piti g-kirjaimen saamiseksi otteessa olla. myös takapuskurin ja sen kiinnikerautojen positamisesta/puuttumisesta moitittiin. PA-farmaricapricessa ei ulottunut pakoputken pää joskus korilinjan ulkopuolelle joten sitä piti 3 senttiä jatkaa... en muista että mulla oikein omissa autoissa olis mistään muusta hylkyjä tullut... |
#20
|
|||
|
|||
![]() hiace
Mun hiace on ihan katsastusinssin toimesta todettu ympäristöhaitaksi
![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]()
kaverin autossa, konehuone pestävä eu-direktiivien mukaiseksi
|
#22
|
||||
|
||||
![]()
Laurelia katsastettaessa pomppasi himmeiden umpioiden takia. Uudet maksoi hunajaa ja romiksella ei ollut, kun kaikilla muillakin ne oli himmeät. Kävin hakeen kaverilta lainaan 96 Saabin umpiot ja hitsasin ne paikoilleen. Ne Saabin umpiot oli suunnilleen nejänneksen Laurelin omista, niin pistin pahvista ympärille paikat, ettei ole niin härskin näköinen. Katsastaja huusi ja noitui niinku lappalainen ja totesi mielihyvikseen, ettei ne ole säädössä ja vaati tulla säätämään kohdlleen. Väänsin umpiot näyttään suoraan ja leima tuli vittuilujen kera.
|
#23
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Joskus se pomppaa vähästäkin kun on kasurilla "oikea" asenne. Opiskeluaikoina JKL:n katsastusasemalla näytin BX Sitikkaa. Nuorehko vetelä räkä-kasuri tuli halliin ja sanoi että "taas näitä", otti paprut ja katsasteli ja patsasteli. Hylky tuli toisen takarekisterivalon palamattomuudesta ja vetokoukun pistorasian kannen puuttumisesta. Hieman opiskelijabudjetilla eläessä kyrsi. Sittemmin olen kyllä saanut myös hylyn "ympäristöhaitasta", kun koneesta alkoi kampiakselin stefa vuotamaan oikein urakalla just ennen katsastusaikaa. Se tosin on ihan ymmärrettävä syy. Tulipahan ihan riittävän iso remppa siitä sitten. TT |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Yli kaksikymmentä vuotta sitten, Hannuksenpellon kontturilla katsastin Mexico-replica Escorttia. Aikansa ähkäiltyään suorahampaisen laatikon kanssa, ingenjööri suditti suikka vinossa liikkeelle kolmosella nosturinrampit kolisten. Totesin; et näis uusis saksalaisis on ykkösvaihde jo ihan vakiona (vuodet jotain kahekskytluvun loppua, eskon vm-69) .....
-Hylky tuli. -syynä suuntavilkku on liian lähellä ohjauspyörää /alle 50mm....että näin... |
#25
|
||||
|
||||
![]()
Kaverin Taunusta katsastaessa meni päästömittarit rikki oikeen kahdesti, ainaki katsastussetän mukaan. Totes ekakerralla että tää vikalista korjaantuu vaa autoa vaihtamalla.
Vanha tenua tankkii kikka kyllä vaikuttaa hiukka päästöihin, mutta oli se noloo kun Fiesta vainaasta unohtu lisätä se bensa ennen konttoria, tenut kyllä kaadettii.. Hups. ![]()
__________________
__________________________________________________ _____________________________ Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa. Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa. |