Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.09.2009, 23:57
RoJu:n Avatar
RoJu RoJu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.07
Sijainti: Puskankylä
Viestit: 59
Perusasetus

KDJ D4D moottorilämmitin


Moron,

Tuossa mun kruiserissa ei ole minkään sortin lämmitintä asennettuna, ja tänään selvisi, ettei siihen saa lohkolämmitintä asennettua. Vaihtoehtoina lienevät siis letkulämmitin, vepasto ja nuotio.

Letkulämmittiä haukutaan tehottomiksi. Onko tosiaan näin? Kahdessa eri traktorissa mulla on ollut letkulämmitin, joka kovallakin pakkasella lämmittää koneen käyntilämpöiseksi hujauksessa. Eikö autoon saa semmoista?

Vebasto taasen on turhan kallis. Mä en tarvitsisi siihen ajastinta tai kaukosäädintä, kunhan olisi napit mistä sen saa päälle ja pois.Onkohan moista karvalakkimallia olemassa?

Muita vaihtoehtoja ?

t. Make

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.09.2009, 00:22
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Itselläni on parina viime talvena ollut ihan Onnettoman Surkeesti käyntiinlähtevä Patrolli SD33T -koneella.
Hehkut ym. elimistölle tärkeät osat olivat kunnossa. Suuttimet tiensä päässä, mutta sehän vaan korostaa tämän tarinan tarpeellisuutta...

Eli jos päräytin auton käymään edes plussakelissä, niin kyllä vaan oli mäki täynnä savua ja naapurien savuhälyttimet alkoivat piippaamaan...

Kerran kokeilin sitä kyseisen auton lohkolämmitintä laittaa päälle piiitkän seisonnan jälkeen, niin nyt tulivatten naapurit ihan ulko-ovelle asti.
Possahti sevverran äänekkäästi ja poltti vielä talon 25A:n pääsulakkeenkin siinä samalla. Oli niin tehokas vastus...

Siitä suivaantuneena hain tallin perukoilta wanhan alavesiletkuun sopivan letkulämmittimen vastuksen ja asensin sen autooni .
Puolen tunnin lämmittäminen -20 asteen pakkasessa & samanaikainen akkujen lataaminen auttoi niin uskomattoman paljon, että se sama reuhu, mikä nikotteli kesähelteilläkin, niin käynnistyi ihan nätisti puolen tunnin alavesiletkun lämmittimellä...

Sitten ihan asiallisesti tuohon kysymykseesi: Kyllä niitä vesiletkun väliin asennettavia lämmittimiä löytyy edelleenkin joka sorttia.

Sinun Itsesi pitää vaan päättää, että haluatko olla riippumaton verkkovirrasta (230V), vai asennatko autoosi sopivan akkukäyttöisen polttoaineella toimivan lämmittimen.

Tarpeen mukaan ne voidaan asentaa vaikka molemmat. Roikkaa käytät rakennuksen lähellä ja Eberiä/Webastoa/? siellä missä ei ole sähköä saatavana.

Tämä jälkimmäinen toimii vaikka taukolämmittimenä pilkkireissulla, että siinä mielessä itse laittaisin molemmat systeemit autooni. On niitä kyllä ollutkin, mutta noi tarpeet muuttuvat iän myötä...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.09.2009, 12:26
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Juu, letkulämmitin vaan. Defalta löytyy asennusohjeetkin: http://www.defa.com/doc/DIV/460408.pdf
ja http://www.defa.com/doc/700/701.pdf

Defalta ja Calixilta löytyy ainakin tehokkaampia vastuselementtejäkin aina 2000W asti. Noi irtonaiset letkulämppärit ei ees maksa aivan tolkuttomia, taitaa alle satasellakin saada 750 wattisen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Minkälainen moottorilämmitin? HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 39 01.12.2007 20:11


Sivu luotu: 10:46 (GMT +2).