Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.06.2009, 06:53
jnu003003
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Pajero 2,3 TD -86 lyhyt startissa vika


Hiilet on vaihdettu. Toimi muutaman käynnistyksen OK, ei enää. Starttimoottori ei käynnisty, kuuluu vain klik kun
avaimesta vääntää. Mitähän kannattaisi seuraavaksi tehdä? Ilmeisesti vika ei voi olla muualla kuin starttimoottorissa,
vai voiko?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.06.2009, 07:41
sds500 sds500 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 194
Perusasetus

Voi olla, tarkistappa myös solenoidille menevä johto, akulta releelle ja sieltä startille, voi olla ettei saa riittävästi virtaa vetääkseen startin päälle.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.06.2009, 08:09
jnu003003
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Jännite laskee


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sds500 Näytä viesti
Voi olla, tarkistappa myös solenoidille menevä johto, akulta releelle ja sieltä startille, voi olla ettei saa riittävästi virtaa vetääkseen startin päälle.
Kun laittaa virrat päälle, jännitemittari näyttää n. 10 V. Hetken kuluttua kuuluu naksahdus
(ilmeisesti hehkutukseen liittyvä?), ja jännite 12V. Kun yrittää startata, jännite laskee taas n. 10 V:iin.
Voiko vika olla akussa? Tuon voisi testata tietysti antamalla lisävirtaa toisesta akusta?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.06.2009, 09:03
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jnu003003 Näytä viesti
Kun laittaa virrat päälle, jännitemittari näyttää n. 10 V. Hetken kuluttua kuuluu naksahdus
(ilmeisesti hehkutukseen liittyvä?), ja jännite 12V. Kun yrittää startata, jännite laskee taas n. 10 V:iin.
Voiko vika olla akussa? Tuon voisi testata tietysti antamalla lisävirtaa toisesta akusta?

Kyllähän tuossa voi olla jo, että akussakin vikaa jos jännite tasan 12 hehkun loppumisen jälkeen. Eli koitas apuvirtaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.06.2009, 09:28
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jnu003003 Näytä viesti
Hiilet on vaihdettu. Toimi muutaman käynnistyksen OK, ei enää. Starttimoottori ei käynnisty, kuuluu vain klik kun
avaimesta vääntää. Mitähän kannattaisi seuraavaksi tehdä? Ilmeisesti vika ei voi olla muualla kuin starttimoottorissa,
vai voiko?
vois epäillä et on startin helat väljät.. kuumana teki itsellä jossain autos vajaa 10 vuotta sitten samaa, ei jaksanu enää kuumana startata. vaihdettiin hiilet eikä auttanut. sit vaihdettiin uudet helat niin toimi vajaa vuoden mut sen jälkee piti vaihtaa koko startti.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.06.2009, 11:57
mikaylikoski mikaylikoski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.06.08
Sijainti: siikainen
Viestit: 164
Perusasetus

moi
onkohan siinä samanlainen tartti ku mulla oli lj 70 ppisessä ja mulla meni solenoidista ne kosketuspinnat sököksi ja sitten ei kyllä tartannu ollenkaa..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.06.2009, 20:27
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Jos on tyypillinen japanilainen alennusvaihdestartti niin nuo solenoidin koskettimet.Jos on Denso niin saattaa onnistua paikallaankin aukaista se solenoidin kansi ja vaihtaa/puhdistaa nuo pinnat.

Joskus käy niinkin että kun kiristetään virtakaapeli kiinni niin nasta pyörähtää hieman mukana,muuta ei sitten tarvitakaan.Kosketuspinta nousee nimittäin sillä puolen niin paljon korkeammalle ettei välikappale yllä enää yhdistämään virran kulkua moottorille.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.06.2009, 09:50
Koikkalainen Koikkalainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 55
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jnu003003 Näytä viesti
Hiilet on vaihdettu. Toimi muutaman käynnistyksen OK, ei enää. Starttimoottori ei käynnisty, kuuluu vain klik kun
avaimesta vääntää. Mitähän kannattaisi seuraavaksi tehdä? Ilmeisesti vika ei voi olla muualla kuin starttimoottorissa,
vai voiko?
Tarkista myös akkujen maadotusroikat. Erityisesti moottorin kylkeen tuleva.

Koita apukaapeleilla väliaikaisesti maadottaa akut moottoriiin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.06.2009, 11:33
JarnK JarnK ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.08
Sijainti: SIPPOLA
Viestit: 87
Perusasetus

jos naksahtaa starttihetkellä niin vika on 70% varmuudella solenoidissa...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.06.2009, 19:23
-pajero- -pajero- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.04.07
Sijainti: Hamina, Finland.
Viestit: 506
Perusasetus

onko solenoidin piuha kunnossa et ei ole poikki? ja on kunnolla liittimes kiinni?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
"O" lyhyt pajero make69 O/M/V Ajoneuvot 1 21.11.2007 16:08
O:Lyhyt pajero Vas.vetari vm.90 k81 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 20.07.2007 13:31
M pajero 2.5td 88 lyhyt O/M/V Muut 1 27.06.2005 19:34
Jeepin akku hyytyi. Startissa se vika oli. HEKULIINI Chit-Chat 7 26.04.2005 08:05
M: Pajero -87 lyhyt O/M/V Muut 4 16.08.2004 22:10


Sivu luotu: 21:55 (GMT +2).