Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.04.2009, 16:51
komu komu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.03.05
Sijainti: Loimaa
Viestit: 205
Perusasetus

Mistä Mazda/Rangerin osia?


Vaihtelin tuossa kesärenkaita -03 B2500 Mazdaan ja huomasin samalla että oikea etuvetoakseli/nivel oli 20mm irti navasta, Sokka oli lähtenyt irti ja vetoakseli oli pääsyt tuohoamaan itsensä ja napakupin (eli se uloin "holkki" joka on kartiopulteilla kiinni.

Mistä saan uudet? onko merkkiliike ainoa? mitä mahtaa maksaa? Kaikki iskarit ja Takajousipakat ovat myös vaihdon tarpeessa, Ihan peruskamaa olis hakusessa alustaan,

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.04.2009, 18:15
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Mazda B2500 ja Ford Ranger on merkkiensä omassa varaosajakelussa, vaikka varmaan samoja osia on lähes kaikki. Eivät kumpikaan lupaa ristiin sopivuutta, eli omalla vastuulla. Motonetissa on Mazdaan jotakin, mutta en nähnyt vetoakselin osia, suojakumeja olisi ollut. Ulkomailta tilaamalla löytyy, mutta sopivuus jää sitten omaksi riskiksi.

Mutta niihin vetarin osiin sitten. Reilu vuosi sitten kyselin vetonivelien hintaa. Forilta ei saanut kuin täydellistä vetoakselia kahdella nivelellä ja väliakselilla, suojakumeilla jne. Mazdalta sai niveliä erikseen, mutta olisi maksanut kumin kanssa lähes saman kuin Fordilla koko vetoakseli. Ei tainnut jäädä satasta enempää hinnan eroa. Ostin sitten vetoakselit Fordilta n. 500-550 erkkiä kappale. Jää vanhat varavetareiksi, kunhan vaihtaa niihin uudet suojakumit ja rasvat niveliin.

Vetarin tumpin napaan kytkevän kupin voisi periaatteessa korvata jollakin tarvike-napalukolla, mutta kysypäs jäsen Gikseriltä, hänellä on niistä muistaakseni vähän huonoja kokemuksia. Jos muisti pelaa oikein, niin tarvike-napalukon pooriosa jäi turhan lyhyeksi saadakseen kunnon otteen vetarin tumpista. Jos auto on RFW-systeemillä varustettu (etuvedon voi vapauttaa napilla kuskin paikalta), ei taida käydä kuin alkuperäinen manuaalinapalukko, jos sekään.

Siitä napakupista on siis poorit mennyt sileäksi? Hommaa jostakin uusi. Minä voin ostaa kohtuuhintaan sen risan
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.04.2009, 18:22
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Ai niin, niistä takajousista ja iskareista. Vaihdoin takapakat Dobinsonin vajaan pari tuumaa korottaviin uretaanipuslilla ja takaiskarit Omen Nitro Chargereiksi.

Jouset myi http://www.ipefix.fi ja iskarit http://www.cros4wd.com.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.04.2009, 18:27
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Offtopikki mutta jos joku tietää mistä saisi uuden paineasetelman b2600 ny pankaahan viestiä,saattaa olla sama kytkin kuin tähän b2500 mutta asia ei ole varma
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.04.2009, 08:43
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Omassa rangerissa on OME:n koko alustasarja. Tyytyväinen olen ollut. Noita OME:n iskareita saa erikseenkin ja muita komponentteja. Setti tuli reilu vuosi aikaa cross4wd:tä. Takajouset oli kuorma -mallia, mutta otin niistä yhdet lehdet pois, kun niillä ei ollut sillon tavallisia. Myös ohjausiskariksi on sovitettu OME, joka on peräisin Suzukista.

Vetarin suojakumit hajos omista viime keväänä. Asiaan saattoi olla osuutta myös sillä että etupäätä on nostettu vääntösauvoja säätämällä 35-40mm. Uudet suojakumit hankin Offroad Tarvikkeestä ja oli jotain parempaa laatua. Ovat kestäneet hyvin menossa sen jälkeen.

Noista napalukoista. Mulla oli kokeilussa AVM:n napalukot, jotka oli tarkoitettu B2500 mazdaan, mutta ne sopivatkin vain niihin malleihin, joissa on ollut alunperinkin napalukot. Pyörän napa on varaosakirjan mukaan erilainen niissä joissa on RFW systeemi tai tehdaslaiset napalukot. Tuo AVM sopi napaan muuten hyvin paikalleen, mutta vetoakselin boori ei tullut napalukon sisään kuin 10-15mm, kun se alkuperäisessä taitaa tulla 30mm. Palautin napalukot sitten takaisin. Olisivat toki saattaneet toimia, mutta kestävyydestä ei ollut täyttä varmuutta.

Tuota B2600:n kytkintä kannattaa kysyä paikallisesta varaosaliikkeestä. Autoasi liikkeestä kävin kysymään kytkintä tuohon omaan rangeriini, niin sieltä olisi löytynyt ainakin paria eri vaihtoehtoa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.04.2009, 20:03
komu komu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.03.05
Sijainti: Loimaa
Viestit: 205
Perusasetus

mitä OME:n sarja silloin maksoi?

Viimeksi muokannut komu : 11.04.2009 20:06
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.04.2009, 11:25
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja komu Näytä viesti
mitä OME:n sarja silloin maksoi?
Nyt en ole aivan varma, mutta muistelisin että olisi ollut 1150e. Tuo oli siis niillä vahvemmilla takajousilla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mazda-rangerin tuunausta JiiPee Maasturiprojektit 47 06.09.2010 19:53
Myydään MAZDA NISSAN FORD OSIA perse arska O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 28.01.2009 07:44
Myydään Ford Rangerin / Mazda BT-50 Pohjapanssari ja Lavarauta Heze.R O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 23.09.2008 06:45
O: Mazda B2500 osia komu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 13.03.2008 21:55
Mistä osia? pate20 Tekniikka & Jutustelu 1 30.01.2008 00:09


Sivu luotu: 19:02 (GMT +2).