Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.08.2008, 20:46
*make*:n Avatar
*make* *make* ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 201
Perusasetus

suzuki sj 413 pölläytti


Oli suzukilla vähän raskaampaa vedettävää (1000kg sementtisäkki/pirummoiset kärryt) niin pitemmässä alamäessä moottori jarrutuksessa lykkäsi aikamoiset siniset savut, viittaakohan vika ohjureiden kumeihin koska muuten ei öljyä vie eikä savutakkaan. pitänee varmaan ohjureiden kumit samalla vaihtaa kun jakohinha.

ihme kun tälleen "erikoistilanteessa" pölläytti

Mitä mieltä asiasta ollaan?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.08.2008, 21:17
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.245
Perusasetus

Pölläyttikö nimenomaan moottorijarrutuksen aikana vai heti kun painoit vähänkin kaasua?

Itse veikkaisin kyllä väljyyttä sylinteri-männänrengas alueella, ainakin yksi väljä sj413 moottori teki just tuota eikä ollut korjaantunut ohjurikumeilla.

Perustapahtuma tuossa on työtahdin aikana sylinteriin muodostuva alipaine (kaasuläppä kiinni, ei räjähtävää bensa/ilma seosta) joka aiheuttaa moottorin pyörinnän vastustamisen (=venttiilit kiinni, mäntä alas, moottori jarruttaa) ja samalla imee öljyä palotilaan. Ja öljyä on tarjolla kun kone kiertää ja öljy roiskuu.
Heti kun bensa/ilma seosta on tarjolla tapahtuu työtahti jolloin öljy palaa myös ja tuloksena näyttävä suojasavu

Huonot ohjurikumit melkolailla aina pölläyttää käynnistäessä mutta teoriassa voi se öljy tulla sieltäkin männän päälle moottorijarrutuksessa.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.08.2008, 22:46
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.326
Perusasetus

Suzukeista en tiedä mitään, mutta samalla periaatteella ne Otton keksimät moottorit käyvät.

Samaa mieltä LaaLaan kanssa. Mulla teki yksi henkilöauto just samaa. Vaihdoin siihen ohjurinkumit, ei vaikutusta. Myöhemmin kun uusin alakerran, savutus lakkasi. Ei välttämättä mitään hälyyttävää, normaalia kulumista vain.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.08.2008, 08:51
*make*:n Avatar
*make* *make* ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 201
Perusasetus

alkoi savu tulla pitkän alamäen loppu päässä ja huomasin kun painoin kaasua ja sillonkin viellä vähän. ei tosiaan koskaan viellä ole pölläyttänyt eikä sitä öljyäkään vie. nyt pölläytti kun oli 1000kg säkki perässä taisi olla erikoistilanne niin pitää seurailla tuskin siellä mitään ihmeellistä on, puristuspaineet pitää mitata kun pääsee takaisin töihin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.09.2008, 20:15
*make*:n Avatar
*make* *make* ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 201
Perusasetus

ohjurin kumit vaihdettu ja vika loppui. nyt kestää jarrutella alamäessä suur semennti säkin kanssa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48
m/v suzuki sj 410 offiape O/M/V Ajoneuvot 0 16.04.2007 14:32
M: Suzuki sj 410 Toi-ota O/M/V Ajoneuvot 9 04.09.2006 13:29
O: Suzuki SJ Tomppa82 O/M/V Muut 4 15.08.2005 20:12
o: suzuki sj jocke O/M/V Muut 0 17.09.2003 20:50


Sivu luotu: 23:13 (GMT +2).