Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.07.2008, 09:33
ockelbo4500 ockelbo4500 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 28.07.08
Viestit: 2
Perusasetus

VITARAssa ongelmia, apuja kaivataan


Eli tuli tuossa pari kuukautta sitten hommattua tuollainen -92 mallinen 5-ovinen vitara. koneena siis 1.6 16Valve. Auto on nyt saatu jo siistiin kuntoon päällisin puolin, mutta moottorin toiminnassa on mielestäni jotain häikkää. Eli onko normaalia että, kun autolla yrittää ajaa tasaista vauhtia niin kaasua aivan hitusen löysättäessä alkaa auto nykimään aivan kuin se ei osaisi päättää antaako bensaa vai ei. Ongelma on pahin maastoajossa, jossa se saa helposti aikaiseksi ns. kenguruefektin .
Epäilen että vika voisi johtua jostain anturista joka ei toimi aivan niikuin pitäisi. Voisiko joku kertoa ainakin kaasuläpän asentoanturin mittausohjeet ja säätöarvot. Lisäksi tuli mieleen että onko autossa kampiakselin asentoanturi missä ja voisiko se kenties olla rikki. tuo tuli vain mieleen kun kierroslukumittari näyttää noin 500rpm liikaa. Eli ottaako kierroslukumittari signaalinsa kampiakselin asentoanturilta vai mistä? Vika saattaa kyllä olla mittaristossakin(kiekkamittarin suhteen siis), koska myös polttoaine ja lämpömittari näyttävät hieman väärin.

Jos muilla kokemuksia tälläisesta niin ois kiva kuulla kokemuksia.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.07.2008, 08:42
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Vitaraa ei ole, mutta nykiviä bensahölöjä kyllä o ollut. Veikkaisin ilmavuotoa ailmamassamittarin jälkeen. Onkos siinä jotain haitariletkua ilmanputsarin ja ilmamassamittarin jälkeen?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.07.2008, 21:52
ockelbo4500 ockelbo4500 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 28.07.08
Viestit: 2
Perusasetus

No nyt on taas tutkittu asiaa lisää. Eli löysin tuon TPS anturin mittaus ja säätöohjeet USAlaisilta nettisivuilta. Anturi on yhtä arvoa lukuun ottamatta ohjearvojen sisällä ja tuokin yksi joka menee ohi arvoista, on hyvin lähellä. No voi siinä edelleen olla jotain vikaa. suurin vika löytyi kuitenkin yhdestä tulpanjohdosta, joka on jotenkin mystisesti mittarin mukaan poikki, vaikka auto kävi ihan hyvin neljällä. Uusilla johdoilla nykimiset kuitenkin tunnustais ainakin vähenneen.
Tuo TPS anturi on siitä erikoinen, että Suomesta ei kuulosta saavan kuin imukotelon mukana hintaan 850€. USA:ssa noita näytti kuitenkin olevan myynnissä tommosella 30$, että se siitä. Pitää varmaan tilata Ameriikasta jos vielä tarvetta ilmenee.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajero 2.5 TD teho hukassa, apuja kaivataan Kelaperse Tekniikka & Jutustelu 30 14.01.2012 05:10
turbon ongelma, apuja kaivataan. Offroadrunner Tekniikka & Jutustelu 11 19.02.2008 16:39
tollolle apuja Tekniikka & Jutustelu 1 21.12.2007 18:32
Apuja kaivataan sevy.8 Tekniikka & Jutustelu 2 03.08.2005 11:08
Apuja HJ45seen.. Nalle Tekniikka & Jutustelu 5 15.07.2004 12:52


Sivu luotu: 21:55 (GMT +2).