![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Onko tietoa/kuvia fsj cherokeesta sd33:sellaItellä ois projekti käynnistymässä ja kiinostaisi nähdä miten muut ovat värkänneet mm. koneen korvakkeet, apulaitteet yms. Teknikka ois vapari sd33 sovitettuna th350 lootaan jonka perään kaipailen jakolaatikkoa. Akseleissa 3,54 välitykset etu murikka apparin puolella ja tällähetkellä tekniikkana fiatin 3,5 ja jeepin 3-lovinen.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kai jollain on ollut patrollin kone jeepissä? Projekti ois tässä keväänmittaan starttaamassa joten muiden kokemukset kiinnostaisi kovasti.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo, tuo Hiivatin 3,5 on aika yleisesti käytösse ollut, myös muissa kuten Rangessa.
Mulla oli -76 mallin Wagoon, jo vuonna -78 Hämeendiesel laittanut tuollaisen ja tottakai Jeepin oma 3 lovinen ja 3,54 välitykset, niin ei sillä mitään tehnyt. Tuollaista Patukan tekniikkaa ei kovin moni ole tainnut laittaa. Sehän on tunnetusti heikko kone. Tojo 12H-T ja laittaa HJ61 vaihteiston ja jakiksenkin, siinnä olisi järkevä ratkaisu. -- Yks tuttu laittoi Cedricin 2,8 jatkeeksi TH350. Se oli jotain 6 tai 8 mm levyä josta teki adapterin eli siihen teki reiät, jotta sen sai pultattua koneeseen kiinni. Ja toiset reiät jotka kävi laatikon kaavelin jakoon. Sit sorvas sopivan adapterin jolla vetolevyn ja turbiinin sai kammen päähän kiinni. Helppoa kun vain on vehkeet jolla tehä tai tuntee sorvareita jotka suostuu ilta hommina väkertää, kallista teetättää normaali tunti hinnalla. Ja vaatii vähän mielikuvitusta/oma päistä järkevää rakentelu taitoa. Tuo paketti tuli takavetoon joten jakolaatikkoa ei tarvinnut istuttaa. Mutta 350:hän niitä saa mistä vain. --- Ja koneen korvakot on helpot kun sopivasti käyttää orggis korvakoita ja sit vähän säveltää oman mallin mukaan. Kunhan muistaa taas käyttää järkeä, että ei oo juosten kustu. Esim, mulla tohon yhteen Dodge+12H-T projektiin tuli, Dodgen tyynyt ja toisella puolen Toyotan korvakkoa apuna käyttäen, ja toinen puoli täysin oma valmiste. http://kuvablogi.com/nayta/658192/ http://kuvablogi.com/nayta/658191/ Ja Jeep-Bedfordissa, rungosta pulttaa irti ne Jeepin rungon puoleisetkorvakkeet ja tein tilalle uudet joihin laitoin Scanian kumityynyt. Ja moottorin puoleiset korvat täysin oma valmiste. Vähän huonosti kuvista näkee. http://kuvablogi.com/nayta/662169/ http://kuvablogi.com/nayta/662170/ ______________________________ http://Jeep-Ukko.kuvablogi.com |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on jeepissä tekniikka HJ:sta eli kone ja laatikot.
---------------------- no voi helvetti, ai ny tuli tommonenki ongelma... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ensinnään kiitoksia jeep ukolle kuvista ja stoorista.
Ai ei ole patrollin sd33 hyvä moottori. Harmi kun mulla on semmonen jo th350:ssä kiinni. Olisiko kannattavampaa sovittaa tuota fiattia mikä nyt on keulilla ton th350 kanssa yhteen? Ei noita hj61 tekniikoitakaan kasva puissa ja hinnat on sitten paljon ajetuillakin kalliit. Th350c mikä mulla on on takaveto mallin laatikko eli siihen ei suoraan käy mikään jakolaatikko ellei vaihda ulostuloakselia. danan 20:siä minulla olis useita mutta saa nähä saisko semmosen soviteltua tohon. Fiksumpi ois vissiin hommata joku np 208 tai jotai mut sit ei kardaanin nivelet käy ja noita danoja ois valmiiks ja varaosiksi. Mites epelin jeeppi liikkuu hj:n osilla? sulla on siellä vissiin jeepin omat harvat perät? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mä oon ollu kyllä aina siinä uskossa että sd33 on lähes pomminvarma kone..
-1986 HJ-61- -1986 HJ-60- SLCK#113 Pohojanmaan Offroad Ry |
#7
|
|||
|
|||
![]()
nii...siis walmetin 411 tdi on pomminvarma kone...(1.268934 km nyt mittaris)
ei kai patukankaan kone mikään kovin huono ole...kuis nmeinaat toteuttaa alipaine jutut jotta 350 aski vaihtaa.. pajatonttu |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Vai Patrolin 3,3 vaparikone heikko, kaikkea sitä kuulee
![]() ![]() ![]() Note! This message was posted anonymously! |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Eikö olis helpompaa hakea jostain vielä patrollin laatikot?
---------------------- no voi helvetti, ai ny tuli tommonenki ongelma... |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Olis varmaan mut haluisin tohon automaatin.
Ja eikös nuo alipaineet saa patrollin imusarjasta kun siinä on kaasuläppä niinkuin bensa vehkeessä? |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä dieseli alipaine pumpun vaatii.
No, voi se patrollin kone olla ihan OK. Oon vaan kuullut juttuja että alumiini kannet ei kestä vakionakaan. Ja jos turboo laittaa, niin poks heti. Ainut että en itse ole patrolleihin perehtynyt, missä vuosimallissa vaihtuu valurauta alumiiniin. JNE... Sehän on totta että se on jeesuksen aikainen maamottorimainen kokoonpano. Eli sen puoleen varma toiminen. Anteeksi minun tyhmyyteni ja tietämättömyyteni Nissaneita kohtaan ![]() Tojotan tekniikoita saa halvalla kun ostaa kolari auton. Jeep-Ukko Note! This message was posted anonymously! |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä Patrolin 3,3 on ihan valurautakannella, ainakin omani näyttäis olevan, eihän se muuten kunnon maamoottori-ikiliikkuja oliskaan
![]() ![]() Jees, nou haard fiilings;D -nyypipatukkakuski- Note! This message was posted anonymously! |
#13
|
|||
|
|||
![]()
3.3:set on kaikki valurautakannella mutta 2.8 on sekä että.
Mun jeeppiin olisi näillä näkymin tulossa nissanin sd33 moottori, gm th350 laatikko ja np 203 jakolaatikko. Voi olla että tulee aika laiska automaatilla ja jatkuvalla nelivedolla. Mitenkähän ton etujousituksen toteuttas? Laittaisiko sitä apukierrejouset ja vähentäs lateja pakoista vai tuleeko vaikea ajettava jos värkkään soa:n kun tulee työ ajot ajeltua tällä jeepillä? Perähän nousee helposti kääntämällä taka riipukkeet alaspäin. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
mä en ole muita harrastanutkaan, kun patroolia ja yhtään konetta en ole saanut rikki. ja varmasti on mun käytössä todella kovilla. ei ole sd33 pannu heikko.
*team grasshopper* -LISÄÄ MUTAA!!- -esory- |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Soa vaan
Ja itellä on jeepin omat perät tosiaan, paljoa kokemusta ajosta ei ole kun projekti on vielä vähän kesken mut ihan sopivilta tuntuu välitykset. ---------------------- no voi helvetti, ai ny tuli tommonenki ongelma... Edited by - -Epeli on 10/03/2008 19:51:58 Edited by - -Epeli on 10/03/2008 19:54:19 |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Mietes kun tohon jeepin dana 44:seen tekee soan nii kuis se perämurikan puoleinen jousen alunen (mikälie mihin jousilatit nojaa) kun se on perämurikan valussa ni kuis se olette kääntäny yläpuolelle?
Tarkoitus olis korottaa vain senverran et saa 33" pyrimään max joustoissakin. |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Juu kyllä kaikki 3.3patrollin koneet on valurautakannella varustettu.
Ja kestää turbottaa niinkuin kaikki vapari patrollin jälkiturbottaneet tietää ![]() -Eki |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Joo ei varmaan kestä. Voi olla että turbotus olisi paikallaan tässä projektissa ettei tuolla liikenteessä tarttes olla korvat punottaen tien tukkona.
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
http://kuvablogi.com/nayta/662199/
http://kuvablogi.com/nayta/662214/ http://kuvablogi.com/nayta/662215/ Tuossa muutama huono kuva D44 SOA, Jeepissä, alla 35". Laitetaan nyt vielä tuo http://static.petrisimolin.com/galle...o-STA70148.JPG ______________________________ http://Jeep-Ukko.kuvablogi.com Edited by - Jeep-Ukko on 12/03/2008 19:57:31 |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Eikös sd33 koneessa ole startti 24v ja Jeepissä 12v sähköt että paatko sinne jonkun toisen 12v startin vai miten tuon olet ratkassut?
|
#21
|
|||
|
|||
![]()
Otat ivecosta sen boxin millä saa pelittämään.
Eikö ivecot ollu 24 volttisia ja fiatit 12v ? ---------------------- no voi helvetti, ai ny tuli tommonenki ongelma... |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Startin sovittelin moparista kun kävi tuo hammastus. On välitetty 12v peli ja pyörii ihan kivasti tuo sd33 vaikka diesel onkin.
On alkanut vähän huolestuttaa että tuleeko takakardaanista liian lyhyt kun tuo sd33 nissani+th350+np203 on jo pienen henkilöauton mittainen(ja painoinen) yhdistelmä eikä noita kardaanin kulmia paranna sekään et tossa taka-akselissa on murikka apumiehen puolella reunassa. |
#23
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
cb Note! This message was posted anonymously! |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Niin varmaan jää. Ite unohdin suosiolla nuo välikardaanisuunnitelmat ja pitkä tekniikka paketti tulee ilmankin. Mihin tarvitset tuota loikkaria ton ld28:n kanssa? Ei ainakaan normi 3,54 välityksillä ole juuri loikkarille tarvetta.
Minkälainen turbo patrollin koneeseen olisi sovelias? Iteltä löytys joku saabin garrett 2.3 bensa koneesta. olisikohan se passeli vai liian pieni? Tehotavoite vois olla joku 120-150hp. |
#25
|
|||
|
|||
![]()
To3 garretti luulis olevan ihan hyvä pieneen patrollin piristykseen
---------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Onko käytännön tietoa...? | Tikru75 | Chit-Chat | 3 | 23.01.2005 20:03 |
Onko tietoa lr v8 dieselöinnistä | lantikka | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 21.10.2004 08:37 |
Onko tietoa plasmaköysistä? | Micke | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 04.10.2004 16:59 |
Onko tietoa va.pe.pa:sta......?? | Ahma | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 30.11.2003 21:36 |
Vanteista, onko tietoa. | jarski | Yleiset | 0 | 01.07.2002 16:12 |