Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.11.2007, 17:49
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Onko tietoa/kuvia fsj cherokeesta sd33:sella


Itellä ois projekti käynnistymässä ja kiinostaisi nähdä miten muut ovat värkänneet mm. koneen korvakkeet, apulaitteet yms.

Teknikka ois vapari sd33 sovitettuna th350 lootaan jonka perään kaipailen jakolaatikkoa. Akseleissa 3,54 välitykset etu murikka apparin puolella ja tällähetkellä tekniikkana fiatin 3,5 ja jeepin 3-lovinen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.03.2008, 16:58
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Kai jollain on ollut patrollin kone jeepissä? Projekti ois tässä keväänmittaan starttaamassa joten muiden kokemukset kiinnostaisi kovasti.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.03.2008, 18:14
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Joo, tuo Hiivatin 3,5 on aika yleisesti käytösse ollut, myös muissa kuten Rangessa.

Mulla oli -76 mallin Wagoon, jo vuonna -78 Hämeendiesel laittanut tuollaisen ja tottakai Jeepin oma 3 lovinen ja 3,54 välitykset, niin ei sillä mitään tehnyt.

Tuollaista Patukan tekniikkaa ei kovin moni ole tainnut laittaa. Sehän on tunnetusti heikko kone.
Tojo 12H-T ja laittaa HJ61 vaihteiston ja jakiksenkin, siinnä olisi järkevä ratkaisu.

--

Yks tuttu laittoi Cedricin 2,8 jatkeeksi TH350.

Se oli jotain 6 tai 8 mm levyä josta teki adapterin eli siihen teki reiät, jotta sen sai pultattua koneeseen kiinni.
Ja toiset reiät jotka kävi laatikon kaavelin jakoon.

Sit sorvas sopivan adapterin jolla vetolevyn ja turbiinin sai kammen päähän kiinni.

Helppoa kun vain on vehkeet jolla tehä tai tuntee sorvareita jotka suostuu ilta hommina väkertää, kallista teetättää normaali tunti hinnalla.
Ja vaatii vähän mielikuvitusta/oma päistä järkevää rakentelu taitoa.

Tuo paketti tuli takavetoon joten jakolaatikkoa ei tarvinnut istuttaa.
Mutta 350:hän niitä saa mistä vain.

---

Ja koneen korvakot on helpot kun sopivasti käyttää orggis korvakoita ja sit vähän säveltää oman mallin mukaan.
Kunhan muistaa taas käyttää järkeä, että ei oo juosten kustu.

Esim, mulla tohon yhteen Dodge+12H-T projektiin tuli, Dodgen tyynyt ja toisella puolen Toyotan korvakkoa apuna käyttäen, ja toinen puoli täysin oma valmiste.
http://kuvablogi.com/nayta/658192/
http://kuvablogi.com/nayta/658191/

Ja Jeep-Bedfordissa, rungosta pulttaa irti ne Jeepin rungon puoleisetkorvakkeet ja tein tilalle uudet joihin laitoin Scanian kumityynyt.
Ja moottorin puoleiset korvat täysin oma valmiste.
Vähän huonosti kuvista näkee.
http://kuvablogi.com/nayta/662169/
http://kuvablogi.com/nayta/662170/

______________________________
http://Jeep-Ukko.kuvablogi.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.03.2008, 18:34
-Epeli -Epeli ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 636
Perusasetus

Mulla on jeepissä tekniikka HJ:sta eli kone ja laatikot.



----------------------
no voi helvetti, ai ny tuli tommonenki ongelma...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.03.2008, 20:22
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Ensinnään kiitoksia jeep ukolle kuvista ja stoorista.

Ai ei ole patrollin sd33 hyvä moottori. Harmi kun mulla on semmonen jo th350:ssä kiinni. Olisiko kannattavampaa sovittaa tuota fiattia mikä nyt on keulilla ton th350 kanssa yhteen?

Ei noita hj61 tekniikoitakaan kasva puissa ja hinnat on sitten paljon ajetuillakin kalliit.

Th350c mikä mulla on on takaveto mallin laatikko eli siihen ei suoraan käy mikään jakolaatikko ellei vaihda ulostuloakselia. danan 20:siä minulla olis useita mutta saa nähä saisko semmosen soviteltua tohon.

Fiksumpi ois vissiin hommata joku np 208 tai jotai mut sit ei kardaanin nivelet käy ja noita danoja ois valmiiks ja varaosiksi.

Mites epelin jeeppi liikkuu hj:n osilla? sulla on siellä vissiin jeepin omat harvat perät?

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.03.2008, 20:27
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

Mä oon ollu kyllä aina siinä uskossa että sd33 on lähes pomminvarma kone..

-1986 HJ-61-
-1986 HJ-60-
SLCK#113
Pohojanmaan Offroad Ry
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.03.2008, 22:05
uazman uazman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 11.03.04
Sijainti: tampester
Viestit: 268
Perusasetus

nii...siis walmetin 411 tdi on pomminvarma kone...(1.268934 km nyt mittaris)

ei kai patukankaan kone mikään kovin huono ole...kuis nmeinaat toteuttaa alipaine jutut jotta 350 aski vaihtaa..

pajatonttu
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.03.2008, 22:19
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Vai Patrolin 3,3 vaparikone heikko, kaikkea sitä kuulee Itseasiassa on samanlainen ikiliikkuja kuin Toyotan 2H.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.03.2008, 22:21
-Epeli -Epeli ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 636
Perusasetus

Eikö olis helpompaa hakea jostain vielä patrollin laatikot?



----------------------
no voi helvetti, ai ny tuli tommonenki ongelma...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.03.2008, 23:08
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Olis varmaan mut haluisin tohon automaatin.

Ja eikös nuo alipaineet saa patrollin imusarjasta kun siinä on kaasuläppä niinkuin bensa vehkeessä?

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.03.2008, 08:48
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kyllä dieseli alipaine pumpun vaatii.


No, voi se patrollin kone olla ihan OK.

Oon vaan kuullut juttuja että alumiini kannet ei kestä vakionakaan.
Ja jos turboo laittaa, niin poks heti.

Ainut että en itse ole patrolleihin perehtynyt, missä vuosimallissa vaihtuu valurauta alumiiniin. JNE...
Sehän on totta että se on jeesuksen aikainen maamottorimainen kokoonpano. Eli sen puoleen varma toiminen.

Anteeksi minun tyhmyyteni ja tietämättömyyteni Nissaneita kohtaan =D


Tojotan tekniikoita saa halvalla kun ostaa kolari auton.

Jeep-Ukko

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.03.2008, 18:28
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kyllä Patrolin 3,3 on ihan valurautakannella, ainakin omani näyttäis olevan, eihän se muuten kunnon maamoottori-ikiliikkuja oliskaan 2,8 on muistaakseni sitten alumiinikannella

Jees, nou haard fiilings;D

-nyypipatukkakuski-

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.03.2008, 17:45
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

3.3:set on kaikki valurautakannella mutta 2.8 on sekä että.

Mun jeeppiin olisi näillä näkymin tulossa nissanin sd33 moottori, gm th350 laatikko ja np 203 jakolaatikko. Voi olla että tulee aika laiska automaatilla ja jatkuvalla nelivedolla.

Mitenkähän ton etujousituksen toteuttas? Laittaisiko sitä apukierrejouset ja vähentäs lateja pakoista vai tuleeko vaikea ajettava jos värkkään soa:n kun tulee työ ajot ajeltua tällä jeepillä?
Perähän nousee helposti kääntämällä taka riipukkeet alaspäin.

Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.03.2008, 18:14
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Perusasetus

mä en ole muita harrastanutkaan, kun patroolia ja yhtään konetta en ole saanut rikki. ja varmasti on mun käytössä todella kovilla. ei ole sd33 pannu heikko.

*team grasshopper*
-LISÄÄ MUTAA!!-
-esory-
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.03.2008, 19:50
-Epeli -Epeli ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 636
Perusasetus

Soa vaan

Ja itellä on jeepin omat perät tosiaan, paljoa kokemusta ajosta ei ole kun projekti on vielä vähän kesken mut ihan sopivilta tuntuu välitykset.

----------------------
no voi helvetti, ai ny tuli tommonenki ongelma...

Edited by - -Epeli on 10/03/2008 19:51:58

Edited by - -Epeli on 10/03/2008 19:54:19
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 10.03.2008, 20:20
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Mietes kun tohon jeepin dana 44:seen tekee soan nii kuis se perämurikan puoleinen jousen alunen (mikälie mihin jousilatit nojaa) kun se on perämurikan valussa ni kuis se olette kääntäny yläpuolelle?

Tarkoitus olis korottaa vain senverran et saa 33" pyrimään max joustoissakin.

Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 11.03.2008, 12:52
Eki- Eki- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.01.08
Sijainti: Liminka
Viestit: 58
Perusasetus

Juu kyllä kaikki 3.3patrollin koneet on valurautakannella varustettu.
Ja kestää turbottaa niinkuin kaikki vapari patrollin jälkiturbottaneet tietääkaikki saa rikki jos haluaa. Esim. Minä tiedän että patrollin kone EI kestä yli 7000rpmmää.


-Eki
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 11.03.2008, 15:35
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Joo ei varmaan kestä. Voi olla että turbotus olisi paikallaan tässä projektissa ettei tuolla liikenteessä tarttes olla korvat punottaen tien tukkona.

Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 12.03.2008, 19:53
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

http://kuvablogi.com/nayta/662199/
http://kuvablogi.com/nayta/662214/
http://kuvablogi.com/nayta/662215/
Tuossa muutama huono kuva D44 SOA, Jeepissä, alla 35".

Laitetaan nyt vielä tuo
http://static.petrisimolin.com/galle...o-STA70148.JPG
______________________________
http://Jeep-Ukko.kuvablogi.com


Edited by - Jeep-Ukko on 12/03/2008 19:57:31
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 20.03.2008, 18:21
AJK AJK ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 139
Perusasetus

Eikös sd33 koneessa ole startti 24v ja Jeepissä 12v sähköt että paatko sinne jonkun toisen 12v startin vai miten tuon olet ratkassut?

Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 21.03.2008, 15:03
-Epeli -Epeli ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 636
Perusasetus

Otat ivecosta sen boxin millä saa pelittämään.

Eikö ivecot ollu 24 volttisia ja fiatit 12v ?



----------------------
no voi helvetti, ai ny tuli tommonenki ongelma...
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 24.03.2008, 23:07
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Startin sovittelin moparista kun kävi tuo hammastus. On välitetty 12v peli ja pyörii ihan kivasti tuo sd33 vaikka diesel onkin.

On alkanut vähän huolestuttaa että tuleeko takakardaanista liian lyhyt kun tuo sd33 nissani+th350+np203 on jo pienen henkilöauton mittainen(ja painoinen) yhdistelmä eikä noita kardaanin kulmia paranna sekään et tossa taka-akselissa on murikka apumiehen puolella reunassa.

Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 28.03.2008, 14:58
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Startin sovittelin moparista kun kävi tuo hammastus. On välitetty 12v peli ja pyörii ihan kivasti tuo sd33 vaikka diesel onkin.

On alkanut vähän huolestuttaa että tuleeko takakardaanista liian lyhyt kun tuo sd33 nissani+th350+np203 on jo pienen henkilöauton mittainen(ja painoinen) yhdistelmä eikä noita kardaanin kulmia paranna sekään et tossa taka-akselissa on murikka apumiehen puolella reunassa.

aikomus olisi nostaa wagoneerin nokalle nissan LD28 ja opelin 4v loikkari automaatti aw71 jonka perään lyhyellä kardaanilla jeepin puretun laatikon sisään ja kytkentä dana 20 jakikseen. melko lyhyeksi takakardaani jää

cb

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 30.03.2008, 21:48
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Niin varmaan jää. Ite unohdin suosiolla nuo välikardaanisuunnitelmat ja pitkä tekniikka paketti tulee ilmankin. Mihin tarvitset tuota loikkaria ton ld28:n kanssa? Ei ainakaan normi 3,54 välityksillä ole juuri loikkarille tarvetta.

Minkälainen turbo patrollin koneeseen olisi sovelias?

Iteltä löytys joku saabin garrett 2.3 bensa koneesta.
olisikohan se passeli vai liian pieni? Tehotavoite vois olla joku 120-150hp.

Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 30.03.2008, 21:55
-Epeli -Epeli ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 636
Perusasetus

To3 garretti luulis olevan ihan hyvä pieneen patrollin piristykseen


----------------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Onko käytännön tietoa...? Tikru75 Chit-Chat 3 23.01.2005 20:03
Onko tietoa lr v8 dieselöinnistä lantikka Tekniikka & Jutustelu 7 21.10.2004 08:37
Onko tietoa plasmaköysistä? Micke Tekniikka & Jutustelu 8 04.10.2004 16:59
Onko tietoa va.pe.pa:sta......?? Ahma Tekniikka & Jutustelu 7 30.11.2003 21:36
Vanteista, onko tietoa. jarski Yleiset 0 01.07.2002 16:12


Sivu luotu: 14:33 (GMT +2).