Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Corvette Finland > Vuosimallit 1984-1996
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.03.2004, 18:51
esmi esmi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 24.03.04
Viestit: 8
Perusasetus

Trouble Code 53


Terve. Kevät tulee, lumi sulaa ja kohta saa taas Veten ulos tallista... tai sitten ei.

Kävin äsken tallilla laittamassa Veten (1989) käyntiin ja heti oli mittarit punaisella. Ses-valo paloi ja laturivalo oli punaisena. Laitoin testerin (AutoXray) kiinni autoon ja errorin pentele sieltä paukahti: 53, system voltage is too high. Chiltonin manuaali sanoo että battery voltage error or EGR problem or Personal Automotive Security System circuit.

No just joo. Akku on ihan uusi, joten siinä ei luulisi olevan vikaa. Onko kellään ollut samaa vikaa aikaisemmin? Mistä vikaa pitäisi lähteä etsimään.

t. Esmi

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.03.2004, 21:41
VetteMan VetteMan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 103
Perusasetus

Code 53 : System Charging Voltage High or Low

If voltage is more than 17.1 or less than 10 volts, this code will be set. Check battery leads, alternator drive belt for tightness and have electrical shop check alternator output. Voltage with engine off should be 12 volts. Voltage with engine running should be 14-15 volts. Use digital volt meter for checks and measure at the battery terminals.

Onko ollut akunkenkä irti vai kiinni säilytyksen ajan?
Tai sitten vaan startatessa jännite pudonnut ja sillä antanut koodin.
Nollaa ja kokeile antaako se vielä sen uudelleen.

- I'm not driving fast, I'm flying low! -
- Corvette '84
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.03.2004, 23:55
esmi esmi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 24.03.04
Viestit: 8
Perusasetus

Ei se taida olla vikakoodi, sillä voltit lähtee pikkuhiljaa kohoamaan (13.7:stä aina kohti 17 volttia). Pidemmälle en ole raaskinut päästää, vaan sammuttanut auton. Laturivalo palaa koko ajan punaisena.

Ai niin, säilyttelin akunkengät irti ja asensin juuri uuden akun ennen kuin tämä tapahtui.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.03.2004, 00:41
VetteMan VetteMan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 103
Perusasetus

Taitaa olla laturin säädin mennyt rikki vähän siltä vaikuttais.

- I'm not driving fast, I'm flying low! -
- Corvette '84
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.03.2004, 01:20
ZR1 ZR1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.02
Sijainti: .
Viestit: 220
Perusasetus


Kannattaa olla varovainen tuon ylijännitteen kanssa. Aikanaan Camarosta meni jännitteensäädin laturista ja se lykkäsi 32 volttia ulos..

Ajovaloista ei palanut vain polttimot, vaan ne räjähtivät sirpaleiksi umpioiden sisällä.

Ei edes uskalla ajatella, kun Vetessä on niin paljon elektroniikkaa..



Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.03.2004, 18:03
esmi esmi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 24.03.04
Viestit: 8
Perusasetus

Feel the Force Man!!

Asia on kunnossa, laturin jännitteensäädin oli rikki. Ostin FinnVetestä uuden ACDelcon laturin (240 €) ja laitoin kiinni autoon. Kaikki on nyt kunnossa ja auto on tarkoitus ottaa huomenna ajoon.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
OBD Error Code P 0700:Kohta köyhä? zuk_newbie Tekniikka & Jutustelu 17 13.02.2007 15:58
Jeepin "option code"-lista? tug3 Tekniikka & Jutustelu 3 12.05.2005 22:26
Zip code Yleiset 1 08.07.2003 21:38


Sivu luotu: 09:25 (GMT +2).