![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() blazerin vaihdelaatikkoelikkä kun tässä ollaan ilman maasturia vielä, ja tarjoutui mahdollisuus ehkä ostaa -77 blazer. laatikkona on ilmeisesti th350. ja vikana on että ei liiku eteenpäin, vain nytkähtää. taakse menee kyllä komiasti. olisiko pannat kenties palanut? kysymys kuuluu mistä tiedän mikä loota siellä välissä on? kannattaako korjata/korjauttaa? ja pystyykö itse korjaamaan jos työkalut pysyy käsissä ilmeisesti korjaus manuaaleja riittää? vai hankkiiko jostain vaihtolaaikon? minköhintaista remonttia on tulossa? paljonko käytetystä joutuu maksamaan? kun auto maksaa 700e niin en ihan hirveitä viitti investoida pelkkään laatikkoon kun pitää siihen muutakin tehdä. Edited by - tjl on 02/12/2006 23:31:14
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
jos se auto jotenkin on muuten kasassa, niin kannattaa korjauttaa, ja melko samanverran myös maksaa kun toi autokin... tosin 700 mä ostaisin tommosen vaikka heti varaosiksi itelleni
![]() laatikoita pystyy kyllä korjailee itsekkin, jos on sopivat työkalut, jokapojalta se ei kyllä onnistu, itse en ole viitsinyt edes yrittää, kun on henkilöitä jotka korjaa niitä ammatikseenkin. käytetyissä on yleensä se vika että kukaan ei hyvää pios myy, se on tullut todettua. pikkuvikoja ... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
omistajalla olisi kyllä th350 takavetosen laatikko, mutta eikös se niin ollut ettei sovi suoraan?
joo ei se 700 kyl paha hinta ole.taitaa olla 35" otteessa, ja sisusta pirun komee. on voittanu 90 luvun alussa jossain päin jonkun näyttelyn voittajakin. on tosin rupsahtanu aika pahasti ulkokuori. paljonkos tollasessa 350 pikkulohkossa on löylyä? pitäis kuitenkin suht pienellä saada kilpiin, hitsiä näyttää vaan jonnin verran ja maalata. Edited by - tjl on 02/12/2006 19:31:36 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
no niin. laatikon korjaajiakin on selvitelty tässä.
mutta vielä mietityttää että missä pyörii tollasen mohkön bensan kulutus? pääseekö 20 maantiellä? tiedän etttä riippuu paljon ajotyylistä, säädöistä ja yms... se ainakin auttaa että irrottaa etkardaanin, kun tuo on käsittääkseni jatkuvalla nelivedolla.mutta sitä en mieliisti tekisi. yritin search:illa etsiä monellakin eri avain sanalla mutta ei löytynyt kun diisseliversiosta. muuten auto pitäisi olla ajokunnossa. onkos vaikea löytää tohon ruosteettomia ovia, on paskamaiset korjaa. missä hinnoissa pyörii? Edited by - tjl on 03/12/2006 11:05:51 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Uudet ovet kuulemma 150 eur/kpl. Ehjiä käytettyjä on vaikea löytää..
Niin ja jos blazerin osto epäilyttää niin laita yv:tä niin haen auton pois puolestasi ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
tänään saa tietää että voinko auton noutaa pois.
ajattelin siitä 600-700 maksaa. joten ei ole hinnan kiroissa.onkos tuo laatikon irroitus millanen homma, lähinnä että kuika paljon se painaa? taitaa kaikki pultit olla tuumakokoisia? mistäs paikoista kannattais kysellä laatikon korjausta? saakos tuohon muka jotain uuttakin peltiosaa? onkos paha homma nostaa kori rungolta? vaikka kuulemma runko on ehjä... jos tuon hankin niin ainakin sisusta tulee myyntiin, mikä on upea.plyyshiä, paksut verhoukset, hieno puolikaari sohva takana yms. ja jos en osta niin pistän vaikka tänne auton kuvat ja myyjän numeron. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
aika yksin puheluksi menee...
mutta mutta.kuten tuossa aikaisemmassa viestissä kuvailin tuota vikaa. niin on ruvennut mietityttämään kun lakkasi toimimasta jossain remontin yhteydessä. olisiko mahdollista että siltä olisi jotain irti, vääntynyt? kai täällä nyt jollain jotain tietoa on? overdriven sivuilta olen search:illa jo etsinyt. elikkä pannat voivat olla palaneet, minkä huomaa öljyjen väristä/hajusta. mikä voi aiheuttaa palamisen, kun käsittääkseni on levinnyt aika nopeesti.eli vanhuus ei tässätapauksessa tule kyseeseen. minkä hintaista on vaihtaa nuo pannat jossakin? myös venttiilikoneisto voi olla ilmeisesti jumissa. onko mitään vinkkejä mitä kannattaisi tutkia ennen irroitusta/korjaamolle vientiä. muutakuin ölpän väri? onko missään mitään vianetsintä kaavaa yms. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
-Kori on kohtalaisen helppo irroitella, tosin uskomattoman paljon on kaikkiaan irroitettavaa sälää.
-Ja jos et autoa osta niin laittelepa yv:tä niin sovitaan välityspalkkiostasi ![]() -Vaihteisto kannattaa irroittaa itse alakautta ja viedä kokonaisena laitettavaksi. Se kannattaa laittaa kerralla kuntoon asti. Pitemmän päälle ketuttaa ottaa useasti vaihteistoa irti. -Missäpäin asut, voisin suositella jotain samalta suunnalta olevaa vaihteistopajaa? Remppa maksaa 500-1000 euroa riippuen kuinka paskana se on. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
riihimäellä asustellaan.
vinkit aina paikallaan. eiköhön auton kohtalo selviä lähipäivinä. ilmotan sit yv:llä tiedot jos en sitä itse osta.eikä mitään välityspalkkiota,harrastajat jelppii toisiaan. Edited by - tjl on 03/12/2006 22:10:38 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Peltiosia voi kysellä vaikka SouthwestTradelta.
Ilman etukartaania ei kannata ajaa, tai ei se edes liiku, kun se 203-jakis lykkää vedon sinne missä vähiten vastusta. Toki voi laittaa jakiksen 4hi-loc asentoon, mutta helpommalla pääset kun hommaat napalukot siihen niin ei tarvi jumpata kartaanin kanssa. Laatikon remppa ei ole mahdoton rasti. Hommaat korjausoppaan, luet sen muutaman kerran läpi ja hommiin. Mä vaihdoin yhteen 350-laatikkoon uudet pakat ja tiivisteet, panta meni samalla, sekä asensin shift-kitin. Osat oli muistaakseni 150€ paikkeilla. Takavetosen laatikko käy, mutta kannattaa vaihtaa sisukset siihen nelivedon kuoreen, on vahvempi. Ero mm. turbiinikopan kiinnityksessa. Nelikossa alukoppa, takavedossa pelti/muovikoppa. Heikki H. FJDC Montenegros #21 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Ei muuten käy takavedon laatikko muuten kuin ottamalla laatikon perästä häntä pois ja vaihtamalla lyhyempi akseli ,että saa sen sopimaan jakolaatikkoon.Turbiinikoppa on kyllä mun mielestä samanlainen ainakin niissä mitä mulle on tullut,2 laatikkoa oon onnistunu hajottaan kun on murtunut kuori laatikon perästä raivomaisessa rynkytyksessä ,jakolaatikko painaa muistaakseni 82 kg.laitoin lisätuennan ettei pääse rynkyttään.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Jepulis.. Pääakseli on vaihdettava nelivetolodjun akseliksi, uusikaan ei ihan mahdottomia maksa. Lukkoturbiinilla varustetuissa takavetoaskeissa on molemmat jaot B.O.P ja Chevy, toisaalta hyvä juttu. Ei käsittääkseni sen heikompi, kun käyttää normaalia turbiinia tai tietysti vahvempaa esim: TCI, B&M, Hurst tms..
Teetin Loimaalaisella automaattipreppaajalla itselle CJ-5:een just tuommoisen. Modifoi vielä offikäyttöä ajatellen.. ja on toiminut Buickin moottorin jatkeena Hurstin turbiinilla ainakin toistaiseksi hyvin. Korvasin jakiksen kumityynyn Energy Suspensionin uretaanisella, jota myös suosittelen ..eikä maksa maltaita. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tosiaan, pääakseli on lyhyempi. Sama pää kesät talvet niin ei sitä kaikkea muista.
Heikki H. FJDC Montenegros #21 |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Jeep-Antti,mistä hommasit jakiksen uretaanisen tuen ? Kyselin joskus South Westiltä mutta niillä oli vaan eioota.
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
saa tarjota korjauskäskirjaa!
ei pitäis ilmeisesti olla mahoton vaihtaa.just sain tietää että isä on johonkin vanin laatikkoon pannat vuos pari sitten vaihtanu.ihan ilman ohjeita kylläkin... mistäs voi tilata osia tollaseen? kyl taidan auton noutaa pois, mikäli sen saan ostettua. onneks ei ole julkisesti myynnissä, tuntuu olevan kysyntää. edittiä: mitä erikoistyökaluja tarttee varata jos alkaa remontoimaan? Edited by - tjl on 04/12/2006 16:43:10 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Vanhemmissa blazereissa pitäs olla tämmönen avattava luukku lattiassa.
Voipi olla että luukku on pulteilla kiinni vain manuaalivaihteisissa. vm 89 blazerissa luukku oli pistehitseillä kiinni. ![]() kannattaa tsekata. Helpottaa laatikon irroitusta. kuva linkattu TÄÄLTÄ B-music, psychobilly, rockabilly, trash......it's Batmobilly! |
#17
|
||||
|
||||
![]()
hyvä. kyseessä on nyt 79 vai oliko 77. eli taitaa olla vanhempi blazer.
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Trade Parts varastoi hyvin Ford osaa. Siks mullakin Jeepin syyläri on -65 Mustang malli, jarruletkut on mustang osaa ..kuten rattiakselin niveletkin jne... Trade Parts toimittaa myös Jenkeistä Currie Enterpraissin tuotteet. Valmiit akselit, vetarit, esim: Ford 9" akselit Wranglereihin ym... PS: Jukka tietää myös Ford moottoreista "jotain". Osoituksena Stock Suomenmestaruus 429 Cobra Jetillä ja Mercury Cougar Eliminaattorilla. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Heikki H. FJDC Montenegros #21 |
#20
|
||||
|
||||
![]()
hyvä tietää.
elikkä milläs nimellä se korjaus opus oli? eilen sen kyllä löysin vielä overdriven sivuilta muttn enään löydä.prkl. ja sitten olisi kiva tietää millaset tehot tollasessa on? tarttee ilmeisesti sen vin koodin? mistä löytää? ja mitä toi möhkö kuluttaa(bensaa tietysti) mut kuin paljon? |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Ota laatikko ja jakis yhtenä nippuna alakautta pois (painavat yhdessä varmaan yli 100 kg.)Itse teen niin ,että kakkosnelonen ovien tuuletusikkunoista läpi ja ketjutalja siihen roikkuun ja ei muuta kun paketti alas .Itse en kyllä lähtis laatikkoo korjaan se on sen verran tarkka homma että jos jotain teet väärin niin ei muuta kun taas laatikko pois ,eikä se muuta kuin turhauta ylimääränen työ , ilmeisesti viime rempassa tehty jotain väärin tai sitten pakat on palaneet.
|
#22
|
||||
|
||||
![]()
kyllä taidan ite kuitenkin yrittää. saas nähä nyt säästäis ainaki paljon rahaa.työ ei sinänsä haittaa. prijekti tuo ulis kuitenkin olemaan, ajoon tuskin ainakaan 6kk.
mistä voi ostaa osia? |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Kuluttaa käyttäjästä riippuen n.14-16 l/100km. maantiellä . Mun siviili Blazer vei n.15-16 satasella kun käytiin lapissa ja oli vielä telikärry perässä.Hevosia tais 350:ssä olla jotain 165 jos en ihan väärin muista.
|
#24
|
||||
|
||||
![]()
Olen kyllä Eepeen kanssa samaa mieltä että vaihteisto kannattaa viedä ammattilaiselle. Tai toinen vaihtoehto on että perehtyy laatikon sielunelämään ihan tosissaan. On nimittäin aivan eri asia asentaa vaihteistoon korjaussarja tai ihan oikeasti korjata vaihteisto!
Jos kerran asut riihimäellä niin vie vaihteisto Parolaan automaattihuolto Päiviselle. Suosittelen! Laittoi minulta Suburbanin vaihteiston aikanaan kuntoon asiantuntevasti. |
#25
|
||||
|
||||
![]()
no onhan sekin kyllä vaihtoehto.toisaalta olisi ihan mielenkiintoista yrittää korjaa ite.
tulee aika ristiriitaista tietoa jokasuunnasta. jotkut sanoo et korjaa ite, pystyy jos viittii nähdä vaivaa. kun taas jotkut sanoo et ei missäännimessä kannata. no jos auto tulee niin ainakin se pitää sieltä pois ottaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Blazerin etumurrosnivel | kole | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.08.2006 17:17 |
O:blazerin kääntövarsi | mauno | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 25.07.2006 21:34 |
O: blazerin takaikkunalista | Nutti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.07.2006 13:50 |
O: Blazerin (K5) takajouset yms. | O/M/V Muut | 7 | 16.09.2005 10:54 | |
o: blazerin vaihdelaatikko | O/M/V Muut | 1 | 14.12.2004 11:19 |