Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.03.2004, 12:29
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Rengasmerkkien kokoja, painoja, kumen pehmeys


Satuimpas löytämään tällaisen taulukon tuolta netistä surffaillessani. Mielenkiintoista huomata saman kokoisten renkaiden painoeroja eri valmistajien välillä, paino korreloi ilmeisesti rungon vahvuuden/kudosten määrän suhteen.

Popular Tire Sizes & Weights
As Gathered from Manufacturer's Websites by JeepMonkey

Goodyear MT/R
Advertised Size Actual Diameter Weight
33/12.5 32.4" 58 lbs
35/12.5 34.4" 61.5 lbs
37/12.5 36.4" 65 lbs

Super Swamper SSR
Advertised Size Actual Diameter Weight
33/12.5 33.4" 67 lbs
33/14.5 33.5" 77 lbs
35/10.5 35.2" 70 lbs (estimated)
35/12.5 35.3" 79 lbs
35/14.5 35.2" 82 lbs
37/12.5 36.8" 78 lbs

Super Swamper Radial
Advertised Size Actual Diameter Weight
33/10.5 32.7" 51 lbs
33/12.5 32.7" 55 lbs
36/12.5 36.2" 67 lbs

BF Goodrich AT
Advertised Size Actual Diameter Weight
33/10.5 32.7" 40 lbs
33/12.5 32.7" 49 lbs
35/12.5 34.7" 52.5 lbs

BF Goodrich MT
Advertised Size Actual Diameter Weight
33/9.50 32.8" 40 lbs
33/12.5 32.9" 51 lbs
35/12.5 34.9" 55 lbs

Mickey Thompson Baja Claw Radial
Advertised Size Actual Diameter Weight
33/12.5 33.0" 54 lbs
35/12.5 35.0" 64 lbs

Yokohama Geolander MT
Advertised Size Actual Diameter Weight
33/12.5 32.7" 55 lbs
35/12.5 34.5" 60.5 lbs

Tire Hardness Ratings
From the March 2001 Issue of JP Magazine
Durometer Readings (lower = softer)
Make & Model Durometer Reading
Goodyear MT/R 52
Yokohama Geolander 55
SuperSwamper SX 62
MT Baja Claw Radial 62
BF Goodrich MT 64
BF Goodrich AT 64 (estimated)
Pro-Comp MT 66
MT Baja Claw Bias 68

-- Eino Grön ja ikivihreät tangat....häh? --

__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.11.2005, 18:01
ariman:n Avatar
ariman ariman ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.12.04
Sijainti: Eagle-City, Finland.
Viestit: 1.033
Perusasetus

Onko petr päässy kokeilee miten MTR pitää lumella?

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.11.2005, 18:37
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Eipä oo vielä oulun alueella lunta...

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.01.2006, 19:56
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Noo... ?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.01.2006, 20:06
H@nde:n Avatar
H@nde H@nde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.01.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 153
Perusasetus

Taitaa olla Petr laittanut oikee talvikummit alle

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.01.2006, 20:17
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

No joo. On ajettu lumellakin. Yllättävän hyvä pito. Umpihangessakin menee kuin "isompikin" auto. Menemistä varmaan auttoi se, että mulla on nappulan reunat ihan teräviä, johtuen suuresta maantieajosta verrattuna moneen muuhun offiautoon ja pyöreiksi suditettuihin nappuloihin.

Tienpäälläkin käytös on aika rauhallista...siis luistaahan se enemmän kuin oikea talvirengas, mutta luistoon lähtö ja pidon palautuminen on rauhallista ja hallittua verrattuna muutamaan muuhun maasturin "AT" renkaaseen. Tämä voi toki olla myös hieman autokohtaista miten se rengas reagoi.

Vaihdoin joulun alla taas alle Nokian C2 nastakumet 215/75-16 koossa vaihtelun vuoksi. Tulihan järkyttävän ruma auto. Mutta siis siihen jos vertailee MTR:n ajo-ominaisuuksia niin pakkaskelillä ja karkeahkolla lumella ei kovin merkittävää eroa. Kiillotetut risteysalueet, nollakeli ja irtohötylumi tuo jo selvää eroa pitoon. Käytännössä se näkyy siis jarrutusmatkan pituudessa kun kiihytys ei ole ongelma 4x4 autolle. Lisäksi sitten kun vähän "leikki" ja vetelee sladeja niin tuollainen raskas 33" kumi ottaa pidon kiinni paljon hitaammin kuin pieni pyörä...eli lukkojarrutuksesta ohjautuvuuteen menee enemmän aikaa ja sivuluisussa sutivien renkaiden herkkyys saada taas pitoa on huonompi. Vähän vaikea selittää, mutta siis ajokäytös sellaista hieman hidasta ja raskassoutuista verrattuna oikeaan talvirenkaaseen.

Todistetusti " epänormaali käyttäjä ja kohtuuton ylikuormittaja "
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.01.2006, 22:21
ariman:n Avatar
ariman ariman ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.12.04
Sijainti: Eagle-City, Finland.
Viestit: 1.033
Perusasetus

Kovasti tutulta kuulostaa. BFG ATn kuvio voi olla parempi, mutta kumiseos taas kovempi.
Suojatien merkki oli lähellä lähteä mukaan toissailtana takavedolla, pito palautuu nollakelillä tosi hitaasti.

edit: Miten Swampperin SSR? Onko käyttäjiä ja kokemusta?

Edited by - ariman on 02/01/2006 22:27:23
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.01.2006, 16:13
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Toi MTR rengas oli jenkkien mielestä parhaimmasta päistä talvikeleillä niiden testeissä, siinä oli ne vavallisimmat ATt ja MTt. Se oli niiden mielestä niin lähellä oikea talvirengas kun oli mahdollista tämmöisillä renkailla. Se on erittäin pehmeä rengas ja sen takia se ei kovettuu yhtä paljon pakkasella kun ne muut. Itellä on BFG MT ja toimii sekin mutta MTR taitaa olla vielä vähän parempi. Mutta joiden mielestä se kuluu turhan äkkiä jos ajaa asfaltilla mutta ei se ole mikään katurengas vaikka se on kuulemma erittäin hiljainen jos vertaa muihin MT renkaisiin. /Sten

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.01.2006, 16:17
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Toi viimeinen ilmoitus oli mun /Sten

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.01.2006, 18:35
juhaK juhaK ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 191
Perusasetus

Aikas linjassa tuntuu olevan noin shoret kun mitattiin 10v vanhasta swampperista(TSL) niin lukema oli 66. Samalla toi hiukan kuvastaa myös renkaan kestävyyttä ajossa tiellä eli kovemalla pitäis päästä pidemmälle. Toisaalta mietityttää että mikä on Swamperin pidon salaisuus kun kumi on kuitenkin yllättävän kovaa. Runkoko?

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.01.2006, 09:36
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Hmm.. mun mielestä TSL:n kumi on yllättävän pehmeää, mut vertailupohja on ohuehko. Kuvio tietysti vaikuttaa kans pitoon.

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kenellä on painavin BJ-40 (Autojen painoja) mikjus Tekniikka & Jutustelu 75 03.12.2013 22:27
Paljonko painoja 33" mutiaisissa? KariS Tekniikka & Jutustelu 18 07.11.2005 20:47
Moottoreiden painoja ZeiZei Tekniikka & Jutustelu 3 13.02.2005 18:46
HJ61 stefojen kokoja? mace Tekniikka & Jutustelu 10 28.08.2004 22:56
mog 406 ja jotain muita painoja TimJus Tekniikka & Jutustelu 6 10.08.2004 15:22


Sivu luotu: 19:37 (GMT +2).