![]() |
![]() |
|
Yleiset Tämä on Club Corvette of Finlandin yleinen keskustelupalsta. Palsta on jaettu vuosimalleittain. Tähän yleistä-osuuteen voi kysellä/vastailla muuta Vetteen ja kerhoon liittyvää. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Mittareita lisää - kokemuksiaOon aatellu hankkia lisämittareita Vetteeni A-palkkiin ja erillinen 5" kierroslukumittari. Onko jollakin selaisia autossaan ja millaisia ne on asentaa? Katsastusviranomaiset voivat kyllä puuttua näkökentän peittävään tachoon, mutta A-palkin mittarit ovat varmasti hyväksyttävissä - minnehän sen sijoittaisi? oon ajatellu seuraavia FUEL PRESSURE ja AIR/FUEL RATIO ja valmistaja on tietysti AUTOMETER Kertokaa mitä tykkäätte suunnitelmista tai onko parempia ehdotuksia. Hauskinta on että on automaatti ja aion hommata rundarin vaihtovalolla =D Note! This message was posted anonymously!
|
|
|||
|
|||
![]()
Ei kellään ole kokemuksia tai kommenteja lisämittareista!!? Odotin, että joku olis edes tuominnut sen synniksi ja mauttomaksi sekä tarpeettomaksi =O Meilläpäin ei siis panosteta tuollaisiin asioihin Vettessä - sääli. Corvetten tärkein juttu on kuitenkin se olemus, pörinä ja nämä ulkoiset jutut.
Note! This message was posted anonymously! |
|
|||
|
|||
![]()
Usein itsekkin ajattelen aivan samaa, että miksei ihmiset osaa vastata viesteihin. Tulis paljon enemmän liikettä ja tieto leviäis ja harrastus edistyi. Kattokaa nyt ihmiset jenkkeihin niin näette vähän mallia. Pitää olla munaa jotta tulee kunnon soppa. Ei pidä pelätä ideoita vaan niitä pitää yrittää aina vain parantaa.
Teki sitten hyvää vuodattaa hieman..... mutta sitten asiaan. Olen itsekkin laittamassa mittarreita c3 a-pilariin ja toteutan sen samaan tapaan kuin tuunaajat tekee diskanteille. Kato gti-lehti viimeisin numero niin näet seikkaperäiset ohjeet! Kuulosti hyvältä mitä kerroit, itse meinasin vielä ahtimelle ahtopainemittaria. Onko kellään rakennettu remmiahdinta vetteen... sellaista turbonomaista ahdinta tarkoitan nytten! Olen kyllä tehnyt jo suunnitelmat ja intterkuulerista piirustukset, mutta aina uudet vinkit on hyväksi ennen kuin alan toteuttaa mahtavaa keksintöä. Ainoa huono puoli tässä on puristussuhteen jättäminen matalaksi ahtimen vuoksi... no se kannattaa... kulutuskin pitäis laskea... niin just! |
|
|||
|
|||
![]()
Usein itsekkin ajattelen aivan samaa, että miksei ihmiset osaa vastata viesteihin. Tulis paljon enemmän liikettä ja tieto leviäis ja harrastus edistyi. Kattokaa nyt ihmiset jenkkeihin niin näette vähän mallia. Pitää olla munaa jotta tulee kunnon soppa. Ei pidä pelätä ideoita vaan niitä pitää yrittää aina vain parantaa.
Teki sitten hyvää vuodattaa hieman..... mutta sitten asiaan. Olen itsekkin laittamassa mittarreita c3 a-pilariin ja toteutan sen samaan tapaan kuin tuunaajat tekee diskanteille. Kato gti-lehti viimeisin numero niin näet seikkaperäiset ohjeet! Kuulosti hyvältä mitä kerroit, itse meinasin vielä ahtimelle ahtopainemittaria. Onko kellään rakennettu remmiahdinta vetteen... sellaista turbonomaista ahdinta tarkoitan nytten! Olen kyllä tehnyt jo suunnitelmat ja intterkuulerista piirustukset, mutta aina uudet vinkit on hyväksi ennen kuin alan toteuttaa mahtavaa keksintöä. Ainoa huono puoli tässä on puristussuhteen jättäminen matalaksi ahtimen vuoksi... no se kannattaa... kulutuskin pitäis laskea... niin just! |
|
|||
|
|||
![]()
Ihmettelin vain miksi haluat 5" kierrosmittarin autoosi... jokainen tyylillään, mut en minä sitä tekis! Sotkee liikaa kojetaulua eikä isto mihinkään hyvin, niin että siittä olisi jotain hyötyä käytännössä! En tiedä!
|
|
|||
|
|||
![]()
Monster tachot ovat lisääntyneet useissa harraste- ja erikoisautoissa. Alkuperäinenhän tarkoitus monsterilla on näyttää moottorin kierrokset ja optimaalisen vaihtoalueen tavoitetun (vaihtovalo). Useissa autoissa kierroslukumittari ei ole erityisen tarkka tai suurikaan, mutta Corvetessa se on suurehko kuten urheiluautossa kuuluukin. Tarkkuus ei tietystikään vastaa uusia mm. AutoMeterin monstereita, mutta ennen kaikkea viritetyn Vetten kierrokset voivat mennä selvästi yli mittarin kierrosalalueen (miniram jne.). Vaihtovalolla on käyttöä kyllä automaatissakin manuaalissa vaihdoissa. Luulempa, että tärkein juttu on ulkonäkö ja atmosfääri ajattaessa. Mittareiden päälle monsteri ei mahdu ainakaan uusissa Vetteissä, koska tuulilasi kaartuu niin voimakkaasti. Monster tacho sopii C5een mainiosti esim. keskikonsoliin. Tyylikkyys ja high-techinen fiilis kasvaa roppakaupalla. Suosittelen. Olettekos huomanneet et useat Corvette-varaosa puljut ovat ruvenneet tarjoamaan juuri noita Monstereita. Jotkut ovat myös heittäneet esim. C3 mittariston helvettiin ja asentaneet uudet tilalle.
Harri, olet aika poikkeuksellinen harrastaja näissä piireissä. Asenne on todella ihailtava ja sallivuus on ihailtavaa. Jatka samaan tyyliin! Joulupukki Note! This message was posted anonymously! |
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on ollu toi Autometerin 5" sport-comp monster+vaihtovalo mittari autossani.Se oli rattiputken päällä,mutta otin sen pois kun vaihdoin MSD:n virranjakajan mek,kierros lähdöllä.Siis laitoin alkuperäsen mittarin toimii ja laitoin vaan MSD:n vaihtovalon rattiputken päälle.Nyt on paljon helpompi kömpiä autoon ku voi tiltillä nostaa ratin ylös.Kojetaulun päälle asensin asennuskupeilla autometerin pro-comp(Liguid filled)mekaaniset öljynpaine ja lämpömittarit.Mittarihan on helvetin hyvä ja valo myös,mutta ison koon vuoksi on syytä harkita sen paikka tarkkaan.
|
|||
|
|||
![]()
Olet oikeassa. Mittari on aivan huipputuote, mutta koko on niin suuri, että se kannattaa sijoittaa kauemmas, esim. pikkaisen sivuun. Tunnelma tosiaan kasvaa, vaikka käyttö ei olisi erityisen perusteltua sunnuntai-cruisailijalle.
|
|||
|
|||
![]()
Onko muuten kellään tietoa niistä uusista järjestelmistä joilla saadaan tuotua bensanpainemittari turvallisesti sisälle jollain vesiputken avulla??????
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Mittareita ja laippoja | Skippe_ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 12.01.2008 18:38 |
M: Mittareita, Motormeter | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 03.04.2007 08:21 | |
Mittareita | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 10.06.2003 11:46 |