Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.05.2006, 10:47
-teemu -teemu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.03.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 166
Perusasetus

Lisää kylmää koneeseen


Tekniikan ja jutustelun puolella kun jo lämmiteltiin niin tämä kuuluu sitten tänne puolelle.

jos jo 1800 luvulla nesteytettiin ilmaa jäähdyttämällä sitä tarpeeksi niin tokihan suomalainen offari samanlaiset vehkeet rakentaa vanhoista kompuroista.

http://www.deutsches-museum.de/ausst...sik/e_luft.htm

Nyt meillä on kotona nestemäistä ilmaa ja besaa. Voidaan jättää imuventtili pois pelistä ja ruuiskuttaa ilma ja polttoaine molemmat halutussa määrin suoraan pyttyyn.

Ei tarvita snorkkeleita eikä ahtimia ja ilmatankista hukkaan kiehuvalla ilmalla voi sitten kuski ja appari hengitellä syvemmälläkin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.05.2006, 11:58
Flugfiske:n Avatar
Flugfiske Flugfiske ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 1.113
Perusasetus

Juu, tässä vaan täytyy muistaa, että Air Liquide = nestemäinen typpi. Eli siis typpeähän on ilmassa eniten ja se tuossa nesteytetään. Sitten kun ruuttaat sen bensiinin kera sinne palotilaan, niin aika vähän saat aikaan palamista...
Tokihan, typen happea sitovaa ominaisuutta on käytetty kaikenlaisessa toiminnassa hyväksi. Ajoneuvokäytössä esim Typpioksidin, eli ilokaasun lisääminen aikaansaa iloisia asioita, mutta tällöin on jo kyseessä ihan eri aine, kuin nestemäinen typpi (N2). Normalistihan ilmassa typpi on tuossa kaksiatomisessa muodossa (N2), mutta jos se pilkotaan, ja joukkoon lisätään aktiivista happea, muodostaa yksi typpiatomi sidoksen kahden happiatomin kanssa, jolloin saadaan sitä ilokaasua (NO2) ja tätä voidaan sitten käyttää hyödyksi autoillessa... ...tosin vain niin kauan kuin pullossa on tavaraa...
Kannattaa kuitenkin muistaa, että jos ei tiedä mitä on tekemässä, voi lopputulos olla aika räjähdysherkkä, esim. Nitroglyseriini, TNT eli TriNitroTolueeni etc. TNT:tähän on helppo tehdä itsekin, nitraamalla tolueenia, enempää en prosessista kerro...

_______________________________________
Täydellinen AMATÖÖRI
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.06.2006, 09:28
-teemu -teemu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.03.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 166
Perusasetus

Ai, no voi harmi.
Onko väistämätöntä että happi ja typpi erottuvat toisistaan jos ilmaa tolla menetelmällä nesteytetään?
Muistin, että olisin vuosia sitten törmännyt artikkeliin jossa kerrottin jonkun ruotsalaisen, Ericsson? nesteyttäneen tuolla tavoin ilmaa jo 1800 luvun alkupuoliskolla. Nyt en kyllä löytänyt kuin saman nimisen kaverin stirling moottorista juttua.

-Teemu


Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kylmää kyytiä HoJottimessa Tekniikka & Jutustelu 22 21.12.2007 16:01
Lisää kierroksia NC-50 hiivatin koneeseen Tarzan Tekniikka & Jutustelu 2 07.03.2007 12:22
Kylmää koneeseen -teemu Tekniikka & Jutustelu 22 31.05.2006 10:57
XP koneeseen w2k??? -MAKE- Software 8 01.01.2006 01:29
alavääntö LR TD5 koneeseen Tekniikka & Jutustelu 1 11.10.2005 06:51


Sivu luotu: 00:17 (GMT +2).