![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() syökö jännitteenalennin virtaa ilman kuormaa?semmosta vaa kyselemään läksin, kun ostin tommosen 40 A:n jännitteenalentimen ja missää ei manuaalis sanota viekö minkä verran virtaa ilman kuormaa? että saako jättää sen komuutin päälle yöx niin että soittimen herätevirta on vain päällä? meinaan vaan että soittimen säädöt/kello nollaantuu aina kun alentimen sammuttaa ja oon niin laiska etten viitti sitä aina rukata uudelleen kohilleen. kertokee miulle ko oon niin hölmöläine etten tiijä! Pelimies ei persettä pyyhi, pyyhkimet kuuluu autoon!
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se syö. Se syö vähintään saman verran kuin mitä se poppikone.
|
|
||||
|
||||
![]()
elikkäs joutuu sulkeen yöx aina vai?
Pelimies ei persettä pyyhi, pyyhkimet kuuluu autoon! |
|
||||
|
||||
![]()
jotain 50 mA söi minun alennin tyhjäkäynnillä. eli saman verran kuin ledi. ei auheuta toimenpiteitä jos auto ei seiso yli kuukautta
MÖHKÖ Patrol Boar Project BY: OPA |
|
||||
|
||||
![]()
selewä peli, että koneet vaan päälle, toivotaan vaan ettei voro vie sitä vahvistimena. eihä nuo pöllöt niistä eroo nää,ihmettelevät vaan kätkössään että mikä o ku ei poppi soi
|
|||
|
|||
![]()
Eikös tuo ole aika helppo mitatakin? Yleismittari A/DC-asentoon.
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't." |
|
||||
|
||||
![]()
ja sitte viel yksi kyzymys, missäs sen aparaatin ois hyvä olla? meinaan että minne itse ootta sen sijoittanu?
|
|||
|
|||
![]()
Ei niin väliä kunhan ei mihinkään konetilaan kastumaan ensimmäiseks. Sisään vaan. Toisaalta jos sulla on esim vahvistin mikä vie paljon virtaa ni lähelle sitä. Parempi pitkää siivua siirtää suurempaa jännitettä, ei tarvi niin paljoa kuparia ja/tai pienemmät häviöt.
************** Jussi ja Suzuki |
|
|||
|
|||
![]()
Itse olin kiinnostunut samasta aiheesta, mutten saanut juurikaan järkeviä vastauksia...
Ostin kanssa hetki sitten 40a jännitteenalentimen (sellasen halvan vastustyyppisen) hasoy:ltä. Kun tosta tyhjäkvirrasta ei tiennyt kukaan mitään, niin mittasin sen vievän 0.01A, vaikkei mitään laitetta ole kytketty siihen. Eihän se paljon mitään ole, mut jos tollasia on useita niin sitten sillä on jo merkitystä. Itse laitan katkaisijan kautta, jotta voi sammuttaa, jos auto seisoo pidempään, mutta muuten saa olla aina päällä. Ration herätevirta on neuvottu ottamaan suoraan toiselta akulta (niin pieni virta ei vaikuta akkujen epätasaiseen kulumiseen), jolloin jännitteenalentimen voi kytkeä pois päältä ja ration muisti ei silti tyhjene. Sulakkeeksi laitoin 40a ratiosulakkeen, joka tosin on kaapelin paksuuteen liian iso. Ko jännitteenalentimen liittimet vaan on tosi naurettavan heppoisia apiko-paskoja, joten ei siihen mitään paksua kaapelia edes voi kytkeä... :-( Ainakin hojossa on oikein hyvä paikka alentimelle apparin penkin alla parissakin paikassa. Itse tein sille oman telineen siihen oven puoleiseen reunaan, jotta sitä ei saa takamatkustajat potkittua rikki, mutta silti jäähtyy hyvin ja on lähellä ratiota. HJ 60 -82 |
|
||||
|
||||
![]()
juubajaaba, kiitoksia hyvistä vinkeistä ja eiko rokkikoneet huutamaan, kävi viel semmonen homma että valot oli sekasin aamulla(lisäpitkät palo samalla ko lyhyet ja niin edelleen), mutta olikin vain kosketushäikkä päässy hyppäämään konepellin alle, putsaili vähäsen liittimii ni alko skulaamaan. meinasin että ois alennin sotkenu jotenki mutta ei sitte ollukkaa. kaikkee sitä sattuu ko vanhax elelee.
|
||||
|
||||
![]()
mulla on tossa katkasija kupeessa ja tuulettimet myös, täytyy tossa ko kerkii ni laittaa varmaan se sinne apparin penkin alle jemmaan, oli se verran arvokas ettei huvittas sitä voroille antaa
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Jännitteenalennin | vepele | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 11.05.2008 14:36 |
O : jännitteenalennin 24 > 12 V | limppuHJ61 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 15.01.2007 21:03 |
Lämmöt kuormaa vetäessä? | dieselmoottori | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 23.07.2006 10:35 |
jännitteenalennin? | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 14.04.2006 10:56 | |
Pajerolla kunnon kuormaa. | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.01.2006 09:16 |