![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#3576
|
||||
|
||||
![]()
Nonii, tuli sillei puolhuolimattomasti / salakavalasti tolanen volvon B200F kone pihalle
![]() Kävi sellanen villi ajatus että pistäs sen tuonne SJ413 nokalle, höystettynä jollain tomaatilla (AW71?)..... Mitäs kokemuksia porukalla on Volvon tekniikan ujuttamisesta suitsaan? ....pitkän ajan projekti... ei kannata odottaa henkeä pidätellen... voi muuttua siniseksi.. ![]() |
#3577
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3578
|
||||
|
||||
![]()
...enemmänkin laiskuudesta....
![]() Joo, se välikardaani on takuuvarmasit lyhennettävien joukossa. E: lähinnä askarruttaa se tomaatti, se taitaa olla aika pitkä.. Viimeksi muokannut zuitsisti : 30.05.2024 21:42 |
#3579
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Muistelisin että aw on lyhkäsempi kun tuo jatcon tekele (71cm) sillä joutuu siirtämään jakaria taaksepäin ja lyhentämään takakardaania jotta saadaan liuku pidettyä suhteellisen vakiona, eteen vastaavasti joko pidentää tai heittää spaceria, ne taitaakin olla koko komplexin vaikeimmat.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3580
|
|||
|
|||
![]()
Rupeaa sj413 vuosikatsastus läheneen, talvella tuli laitettua swiftin g13bb moottori jolla ajeltu muutama tuhat km. Hyvin vetää entiseen verrattuna
![]() Mistä tarvittavat laput muutoskatsastukseen? Yhdeltä konttorilta kyselin niin meinasivat ettei muuta tarvi ku mistä näkee että on mallisarjan tehokkain tuo 413. |
#3581
|
|||
|
|||
![]()
"Ollaan hiljaa saadaan susi".
Ketään ei kiinnosta eikä kukaan huomaa mitään, koskaan, sen kun katsastat sen normaalisti. |
#3582
|
|||
|
|||
![]()
Kaks kertaa oon tuon katsastanut eikä konepeltiä oo avattu kummallakaan kerralla
![]() ![]() |
#3583
|
|||
|
|||
![]()
Pitäs alustaa päivitellä sjstä, onko tästä kokemuksia:
https://www.4x4parts.fi/fi/jousisarj...000062707.html Puolet halvempi ku ironman tai ome. Ei tuu rankkaa offroadia ajettua ![]() |
#3584
|
|||
|
|||
![]()
Mie laitoin joku vuosi sitten jimnyyn raptorin sarjan. Sehän on kierrejousilla tosin.
On se siellä kestänyt, paitsi iskarien suojakumit ei kestäneet pyhätöntä viikkoa. |
#3585
|
|||
|
|||
![]() grand vitaran pyöränlaakerin momentti
Grand Vitara -00, etupyörän laakeri vaihto edessä, mikä on etupyörän laakerin momentt
|
#3586
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#3587
|
||||
|
||||
![]()
Mä taas olen kolunnut vakio korkusilla raptorin pakoilla 7v ja ei viellä edes viiksekkäiksi ole menneet, 3" sarjasta kaverilla hävis puolessa vuodessa parituumaa seisoessa, osalla on menny norriakin vinoksi/poikki noista 3" sarjoista
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3588
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Edessä onkin sitte ongelmat eri, norrat ei kestä normaalia ajoa. Toki täytyy sanoa, että ovat notkeita painella prässillä takasin. Laatu tuotteet on helposti korjattavia, siitä tunnistaa. ![]() Tehtiin semmonen kokeilu eteen, että lehtien sidelenkit kempinpulteilla kiinnitettiin ympyräksi, nehän oli aina auki sillain offipalstamaisesti ja latit törrötti sitte jokasuuntaan. Apunorran häntään tehtiin liukuva lisäsidontalenkki sinne ihan päänorran juureen, sinne mistä se aina nurjahtaa. Vähä (5L) tynnyrijoustot kaiketi kärsi, yhtään alustaa kisaamisen jälkeen tutkimatta, sanosin että on hyvä ja kestävä ![]() |
#3589
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Esim tällainen -> https://www.jimnybits.com/grand-vita...HbuSLSEqJnFchV |
#3590
|
|||
|
|||
![]()
Eipä ole tullut ajateltuakaan, että Jimnystä olisi pelkästään takavetoinen versio, mutta Suomessakin näyttää olevan yksi myynnissä ja Wikipedia kertoo
"Third generation (1998)" "The 2WD option is only available as a five-speed manual". Tähän vuodenaikaan pääasiallinen kohderyhmä Suomessa ei ehkä ole ensimmäistä talviautoaan hankkivat. ![]() |
#3591
|
|||
|
|||
![]() VIN-koodi
Onkohan Jimnyssä (SN413V-3) vuodelta 2003 stanssattuna VIN-koodia jonnekin päin koria? Jos on, niin minne? Yksi olis tuulilasin alla ja toinen konehuoneessa tyyppikilvessä, mutta onko niitä jossain muuallakin?
|
#3592
|
|||
|
|||
![]()
^Se on heikosti stanssattu oik. takatukivarteen, lokarinaukosta pääsee sitä hakemaan.
__________________
kalusto: Jimny 2004 G13bb cabrio |
#3593
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Runkoaisassa se kyllä on oikean takarenkaan etupuolella rungon ulkopinnassa |
#3594
|
|||
|
|||
![]()
^Joo, varmaan tuli väärä termi, siinä rautapalkissa joka näkyy oik. lokariaukosta.
__________________
kalusto: Jimny 2004 G13bb cabrio |
#3595
|
|||
|
|||
![]()
Grand Vitara vm-00, 2,0l bensa, J20. Etuperä on kaput ja tarvis hommata siihen verestä osaa, passaako dieselin etuperä tuohon mun bensavehkeeseen?
|
#3596
|
|||
|
|||
![]()
Todennäköisesti ei, koska diesel malliin on hyvin haastava löytää lukkoja akseleihin. Mut bensa malliin löytyy enemmän. Eli varmaan on eri välitykset.
|
#3597
|
|||
|
|||
![]()
Mitenhän grand vitarassa 2.0hdi menee tuo moniurahihna,katkes piru hihna ja nut en löydä mistään miten tuon pitäs tuolla kiemurrella että tulis suurinpiirtein kaikki 7 rullaa peliin mukaan..
|
#3598
|
|||
|
|||
![]()
googleen
grand vitara 2.0hdi belt diagram |
#3599
|
|||
|
|||
![]()
Löytyy 6 rullalle vaikka kuinka mutta ei 7 rullan kuvaa. Mutta yllättäen löyty käyttöohjekirjasta kaikki variaatiot. Kannattaa näköjään joskus lukee käyttöohjeet.
|
![]() |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 10 (0 jäsentä and 10 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |