|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#426
|
||||
|
||||
Onpa ihana! Onnea ja menestystä.
__________________
- En pidä teistä. |
#427
|
|||
|
|||
Lainaus:
Jos eivät ole ratkaisevasti paremmat, niin en uskaltaisi lähteä vähänkään raskaamman kärryn/reen kanssa kovinkaan kummoiseen alamäkeen, JOS moottorijarrutus ei toimi. Ainakin Majorissa jarruttaminen perustuu siihen, että mennään tarpeeksi pienellä vaihteella mäkeä alas; ja nimenomaan koko mäki. Jos (kun) pienemmälle vaihtamien epäonnistuu, niin aika äkkiä rumpujarrut alkoi lämpeämään, ja menettämään tehoaan. Monta Leskeä tullut Suomenmaahan siitä, että alamäkeen traktori on "valtaantunut" ja "pomppinut" pois tieltä. Tuossa omassa 820 Belaruksessa on kuivat levyjarrut, siitä huolimatta en uskaltaisi laskea isolla kuormalla isompia mäkiä jarruihin luottaen, vaan pienemmällä vaihteella muuttorijarrutuksella. Belaruksen jarrut kunnostettu, siis vaihdettu uudet levyt, (paisuvaiset oli uudenveroiset, uudet jäi hyllyyn) ja oikein säädettynä menee kuivalla asfaltilla suttiin. |
#428
|
||||
|
||||
Sama wanhankansanjuttuhan siihenkin pätee, se millä vaihteella mäki noustaan myös lasketaan..
Olen joskus ajanut takapotku-intternationalilla mikä ensin kiihdytettiin siihen alta 40 maksimiin, pukattiin ulosotto isolle ja vaihde vapaalle jolloin vetävä kärry tuuppasi sitä jotain kuuttakymppiä.. Arvioisin menon aikalailla yhtä pelottavaksi kuin pv suzukilla 80. |
#429
|
|||
|
|||
Kyllä tuo traktori kyyti on paljon pahempaa...
|
#430
|
|||
|
|||
Oiskohan peräti kaikissa multipowereissa märät monilevyjarrut.
Äkkiseltään muistelisin että ei kyllä jarrujen kans oo tarvinnu tapella 188:ssa.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#431
|
||||
|
||||
Mites noi lumiketjut oikeaoppisesti näissä vehkeissä kiristetään?
Oikea puoli on napakasti renkaan päällä, mutta vasen on aika löysän oloinen ja vaatisi ilmeisesti kirrausta. Pitääkö ens laskea paineita vai miten olis paras toimia? Jostain muistelen myös joskus kuulleeni, että ketjut pitäis olla pikkasen löysällä, että toimivat paremmin. Vai olenko nähnyt unta?
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#432
|
|||
|
|||
Samaa oon kuullu et vähän löysällä.
Kuulemma hajoo helpommin jos on kireät |
#433
|
||||
|
||||
Mummolan naapurin pappa opetti aikanaan, että ketjut pitää olla niin löysät kun vaan mahdollista. Pitää paremmin (?) ja lumi irtoo ketjuista.
__________________
Tumpula Racing Team |
#434
|
||||
|
||||
Vähän käytöstäkin se riippuu, jossain vähäisessä mökki/pihakäytössä se ja sama kunhan päällä pysyy..
Tiellä pitää olla pikku "pussi" mikä kilahtelee kilikati - kilikati - kilikati mutta jos metsässä ajetaan sais olla piukalla.. |
#435
|
||||
|
||||
Kun nyrkki menee poikittain sivuketjun ja renkaan väliin on aika hyvä.
|
#436
|
||||
|
||||
Tämmönen porkkana tuli meille viime kesänä, ajelin sen virroilta kotiin, vajaa viis tuntia... Olkalaakeri oli syönyt itselleen uusiks pesän, joten käytin akselin pois ja koneistuksessa, taas on pyörät suorassa...
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#437
|
|||
|
|||
Kiristys tapahtuu sivuketjuista, saman renkaan kummankin laidan ketjut yhtä kireälle, muuten ketju siirtyy renkaan keskilinjalta sivuun. Ei metsässä eikä pihallakaan saa olla liian kireällä, tuo "nyrkki väliin" sattaa olla "ihan melkein" käypä ohje. Ketjun pitää olla sen verran löysällä, että vauhdissa irtoaa renkaan pinnasta ja puhdistaa lumet ja jäät veks. Nimim just puolimetrisessä hangessa seikkailin pottopuusavotalla- ja vielä: nelikossa pidetään ketjut jokapyörässä - ellet halua pelleillä huonosti kulkevalla ja vielä huonommin ohjautuvalla
|
#438
|
||||
|
||||
Justiin olin "metällä" hakemassa painekyllästettyjä tukkeja.. Epäkurantisti ketjut vain takasissa ja vieläpä kireällä
Purkavat vanhaa linjaa tuossa yka-oulainen välillä niin oon nuita kelkkonu kotia parikymmentä, alkaa tulla katosta |
#439
|
||||
|
||||
Itellä Valtrassa liikenneketjut takana ja etusissa ruuvinastat hyvin pelittää. Käyttö lähinnä yksityistien aurausta. Vuodessa tulee puuta ajettua mettästä alle kymmenen kuormaa ja on siinäkin kevytketjut kestäneet katkeamatta. Pito ei tietenkään metsässä ole noilla paras mahdollinen.
|
#440
|
||||
|
||||
Itellä on vaan jotkut roheemmat kuorkin nastat takana ja suolavettä renkaissa, yllättävän paljon tarjoaa pitoa noikin. Tarve vain pihan ja tiepätkän auraus, miettiny olisiko mitään apua ruuvattavista nastarivistä eturenkaisiin, takavedosta kyse. Ongelma siis ohjauksessa, kun on painavampaa lunta ja suora tie. Aurahan on kiinteesti heittämässä kaikki lumet vasemmalle, kättä pystyyn vaan ketä tän teki
|
#441
|
|||
|
|||
Ohjaukseen auttaisi varmaankin sopiva lisäpaino keulaan, mutta nastat vetämättömiin etupyöriin... Lierkö kukaan kokeillut?
|
#442
|
||||
|
||||
Fordson Power Major tuli syksyllä hommattua pikku projektina, eilen ajoin jo ajamalla tallista ulos.
Asiaan kuuluva patina saa jäädä pintaan. Kilpipeli, Vaikka umpiruosteinen rekisterikilpi ei erotu kuvasta... |
#443
|
||||
|
||||
Suohirviö on näillä lumilla toiminu nyt niin hyvin, että menin oikein ja ostin oikein genuiinin sisudieselin ilmansuodattimen, vanhasta kun sato lumi läpi. Ainoastaan kaikki sähköt on totaalisen hukassa mutta meilläpäin niin pienistä asioista ei murehdita ollenka kun kyseessä tämä laite
|
#444
|
|||
|
|||
Lainaus:
500? |
#445
|
||||
|
||||
|
#446
|
|||
|
|||
itellä ollu 500,700 ja 702
Näytti vaan toi lokari muisti kuvan mukaan 500:lta |
#447
|
||||
|
||||
Foordi
Trukkipiikit testissä, lumikauha ja takalana jäivät kesäteloille.
Allaolevista pikkukuvista klikkaamalla isommiksi näkee kun ton nostosilmukan tilalle voi vaihtaa vetokuulan, voi puomilla siirrellä autoja tarvittaessa. Ja noihin sopii vähän järeämmätkin nostoketjut. Piikkien leveyttä voi säätää, lukitukset oli vähän jumissa, mutta nyt toimii, eli voi vaikka siirtää ton nostosilmukkapiikin keskelle. EDIT: niin, toi ei ole vielä maximinostokorkeus, nousee vielä ylemmäs kuin kuvissa.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 30.04.2019 16:18 |
#448
|
||||
|
||||
Tuommoinen sieltä tänään trailerilta pihamaalle putosi perälevynsä kanssa. Kuljetuksineen ja laitteineen (perälevy ja ketjut) jäi hinnaltaan alle kolmen tonnin. Ensimmäiset vahaukset on tietysti tehty, pitää sipistellä lisää kunhan ehtii.
P1260268 by Aki Härkönen, on Flickr P1260269 by Aki Härkönen, on Flickr P1260270 by Aki Härkönen, on Flickr P1260271 by Aki Härkönen, on Flickr P1260272 by Aki Härkönen, on Flickr
__________________
Kunnes ruoste meidät erottaa... Datsun-Nissan Sunny 1.5 GL (2 x Sedan, vm. 1985 & 1986 + Coupé, vm. 1985) Nissan Sunny 1.3 L (HB, vm. 1987) Nissan Primera 2.0 GT (Sportdeck, vm. 1999) Datsun Patrol 3.3d (STW, vm. 1983) |
#449
|
||||
|
||||
Komia on!
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#450
|
|||
|
|||
On kopakan näkönen kuusvitonen. Nyt otat ja tarkastat ihan ensimmäisenä takanapojen planeettapyörästöjen öljyt kun näkyy toinen puoli vähän mähivän vanteelle. Tuossa kuusvitosessa on vielä heikommat kahdella pikkurattaalla olevat planeetat mitä uudemmissa satasarjalaisissa ja noihin vanhan mallin planeettoihin alkaa osat olla suomesta todella hakusessa.
Nii ja kato tuupista Kuutamosonaatin parhaat palat Viimeksi muokannut Julle vaan : 28.06.2019 23:03 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Huutonet Topic | psychobilly | Linkit | 15 | 03.03.2016 22:38 |
(jää)ralli topic | VonLeka | Chit-Chat | 17 | 09.10.2008 20:05 |
Flippikeula topic | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 03.12.2007 21:37 |
Uusi topic | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 02.12.2003 22:20 |