Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.09.2005, 13:43
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mikä kaasari ZIL-131:een?


Terve,

Tarkoitus olisi saada ZIListä taloudellisempi. Kuulemma joku on asentanut omaansa Carter AFB 600CFM -kaasarin. Jos sattuu palstaa lukemaan niin kokemuksia olisi kiva kuulla. Ajattelin itse kokeilla Edelbrock 600CFM:ää. Tosin, ottaen huomioon Zilttonin alhaiset max kierrokset ja 368 CID-moottorikoon, siihen riittäisi laskukaavan mukaan 350CFM. kaikki vinkit tervetulleita!

Kiitos,
t.Zilttonman

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.09.2005, 19:19
AJK AJK ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 139
Perusasetus

Niin kun zilissä on 6 litran kone niin kyllä se 600cfm kokoinen kaasutin on ihan hyvä. Mietin vain että mahtaako tuosta tulla kuitenkaan tuolla kaasarilla taloudellisempi kun minusta perus vika tai ominaisuus on se että tuo 150hv on liian vähän 6.2 tonnin omamassalle joten zilttonilla joutuu melko paljon ajamaan kaasupohjassa joten kakkua vaan menee paljon kun joutuu ajamaan läpätselällään. Ainakin tälläinen ajotietokoneella oleva ruisku kikkareen tietokoneen kulutus lukema nousee 99 litraan kun survooo kaasuphjassa menemään.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.09.2005, 08:21
Zilttonman Zilttonman ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 2
Perusasetus

Joo, yleensähän tuonkokoisessa koneessa on joku 600:nen, mutta kili kiertää maksimissaan vaan 3200, joten sinne pitäisi riittää paljon pienempikin kaasari. Laskukaavan mukaan 290cfm tai alle, joten oliskohan esim. Holley 350cfm 2-kurkkuinen riittävä? Vaikka kyllä silläkin varmasti kakkua saa kulumaan jos kokoajan luukut selällään joutuu ajamaan.
Tuolla laskuri:
http://www.carburetion.com/after.htm



Edited by - Zilttonman on 09/09/2005 09:24:41
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.09.2005, 21:29
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Joo, yleensähän tuonkokoisessa koneessa on joku 600:nen, mutta kili kiertää maksimissaan vaan 3200, joten sinne pitäisi riittää paljon pienempikin kaasari. Laskukaavan mukaan 290cfm tai alle, joten oliskohan esim. Holley 350cfm 2-kurkkuinen riittävä? Vaikka kyllä silläkin varmasti kakkua saa kulumaan jos kokoajan luukut selällään joutuu ajamaan.
Mites tollasessa tavallisessa kaasarissa on huomioita maasto käyttö ja kallistelut tai miten ne ovat huomioita Zilin kaasuttimessa?

Jälkiasennus kaasarin kohokammion paikka kannattaa pähkäillä jo ennen asennusta, seoksen olisi hyvä rikastua keulan noustua ylöspäin.

Mites jos tonne heittäisi pari 80-100 heppaisen auton Weberiä, niin niiden jälkeen voisi vaikka vähän rukata kierroslukurajoitinta.

Zilin kaasarin suunnittelijan mottona on ollut, että moottorin pitää saada kaikissa ajotilanteissa riittävästi polttoainetta. Liika polttoaine vähentää tehoja vain vähän, joten sitä on ollut myöskin ollut aina liikaakin, sillä liian vähä polttoaine maksimikuormalla on vaarallinen.

1 l/km taitaa olla kulutus optimitilanteessa matka-ajossa 70 km/h marssivauhdilla. 110 kW pitäisi tulla vähemmälläkin toimeen ja tuolla marssivauhdilla ei edes käytetä niitä kaikkia 110 kW. kirjoitettu armeijamuistojen pohjalta, joten pienet varaukset

j.h

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.09.2005, 08:15
Zilttonman Zilttonman ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 2
Perusasetus

Tuskin on huomioitu lainkaan eli saisi sitten jyrkimmät nousut tyystin unohtaa. "Zilin insinöörit" ovat tehneet loistavasti kaikissa tilanteissa toimivan kaasarin kun kulutuksesta ei ole tarvinnut välittää. Ei kyllä yski jyrkemmissäkään mäissä.

Ohjekirjassa mainitaan luku 45l/100km maantieajossa, mutta yleensähän nuo ohjearvot ovat melko optimistisia. Tuo parin pikku-weberin asennus ei varmaan olisi hassumpi idea, mutta kun on peukalo keskellä kämmentä niin lienee helpinta ruuvata kiinni yksi alkuperäsikaasarin kanssa suht samankokoinen 2-kurkkuinen.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mikä sytytys ja kaasari chevyn 350b tiku83 Tekniikka & Jutustelu 3 09.03.2008 05:56
O: FJ:n kaasari panzer O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 28.02.2008 21:38
Kaasari SJ 413 viistokeula O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.03.2007 12:05
Kaasari tulvii mikä avuksi? chief Tekniikka & Jutustelu 2 23.04.2006 22:11
Mikä kone ja kaasari kyseessä??? bj75 Tekniikka & Jutustelu 14 28.02.2006 19:29


Sivu luotu: 05:38 (GMT +2).