![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Mikä kaasari ZIL-131:een?Terve, Tarkoitus olisi saada ZIListä taloudellisempi. Kuulemma joku on asentanut omaansa Carter AFB 600CFM -kaasarin. Jos sattuu palstaa lukemaan niin kokemuksia olisi kiva kuulla. Ajattelin itse kokeilla Edelbrock 600CFM:ää. Tosin, ottaen huomioon Zilttonin alhaiset max kierrokset ja 368 CID-moottorikoon, siihen riittäisi laskukaavan mukaan 350CFM. kaikki vinkit tervetulleita! Kiitos, t.Zilttonman Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Niin kun zilissä on 6 litran kone niin kyllä se 600cfm kokoinen kaasutin on ihan hyvä. Mietin vain että mahtaako tuosta tulla kuitenkaan tuolla kaasarilla taloudellisempi kun minusta perus vika tai ominaisuus on se että tuo 150hv on liian vähän 6.2 tonnin omamassalle joten zilttonilla joutuu melko paljon ajamaan kaasupohjassa joten kakkua vaan menee paljon kun joutuu ajamaan läpätselällään. Ainakin tälläinen ajotietokoneella oleva ruisku kikkareen tietokoneen kulutus lukema nousee 99 litraan kun survooo kaasuphjassa menemään.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo, yleensähän tuonkokoisessa koneessa on joku 600:nen, mutta kili kiertää maksimissaan vaan 3200, joten sinne pitäisi riittää paljon pienempikin kaasari. Laskukaavan mukaan 290cfm tai alle, joten oliskohan esim. Holley 350cfm 2-kurkkuinen riittävä? Vaikka kyllä silläkin varmasti kakkua saa kulumaan jos kokoajan luukut selällään joutuu ajamaan.
Tuolla laskuri: http://www.carburetion.com/after.htm Edited by - Zilttonman on 09/09/2005 09:24:41 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jälkiasennus kaasarin kohokammion paikka kannattaa pähkäillä jo ennen asennusta, seoksen olisi hyvä rikastua keulan noustua ylöspäin. Mites jos tonne heittäisi pari 80-100 heppaisen auton Weberiä, niin niiden jälkeen voisi vaikka vähän rukata kierroslukurajoitinta. Zilin kaasarin suunnittelijan mottona on ollut, että moottorin pitää saada kaikissa ajotilanteissa riittävästi polttoainetta. Liika polttoaine vähentää tehoja vain vähän, joten sitä on ollut myöskin ollut aina liikaakin, sillä liian vähä polttoaine maksimikuormalla on vaarallinen. 1 l/km taitaa olla kulutus optimitilanteessa matka-ajossa 70 km/h marssivauhdilla. 110 kW pitäisi tulla vähemmälläkin toimeen ja tuolla marssivauhdilla ei edes käytetä niitä kaikkia 110 kW. kirjoitettu armeijamuistojen pohjalta, joten pienet varaukset j.h Note! This message was posted anonymously! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tuskin on huomioitu lainkaan eli saisi sitten jyrkimmät nousut tyystin unohtaa. "Zilin insinöörit" ovat tehneet loistavasti kaikissa tilanteissa toimivan kaasarin kun kulutuksesta ei ole tarvinnut välittää. Ei kyllä yski jyrkemmissäkään mäissä.
Ohjekirjassa mainitaan luku 45l/100km maantieajossa, mutta yleensähän nuo ohjearvot ovat melko optimistisia. Tuo parin pikku-weberin asennus ei varmaan olisi hassumpi idea, mutta kun on peukalo keskellä kämmentä niin lienee helpinta ruuvata kiinni yksi alkuperäsikaasarin kanssa suht samankokoinen 2-kurkkuinen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mikä sytytys ja kaasari chevyn 350b | tiku83 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 09.03.2008 05:56 |
O: FJ:n kaasari | panzer | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 28.02.2008 21:38 |
Kaasari SJ 413 | viistokeula | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.03.2007 12:05 |
Kaasari tulvii mikä avuksi? | chief | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.04.2006 22:11 |
Mikä kone ja kaasari kyseessä??? | bj75 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 28.02.2006 19:29 |