![]()  | 
	    | 
		
			
  | 
	|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. | 
![]()  | 
	
	
  | 
| 
		 | 
	Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
| 
		 
			 
			#676  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Aika menny muissa hommissa kohta viikon verran mutta tänään ehdin kuitenkin käväseen tallissa ja tekasemaan 
		
		
		
			alumiinista telineen jarrunestesäiliölle. Nyt tarttee vain päättää laittaako mustat vai alumiiniset säiliöt, tekasta toinenkin teline ja asentaa nuo niiden Wilwoodin muovisten tilalle.  | 
| 
		 
			 
			#677  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Mites se tämä, eikö pytyt oo jo porauksen tarpeessa jos tarvii lähteä kairaamaan sylinterin päätä isommaks? Vai onko näissä niin reilut toleranssit?
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 
			 
			#678  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
  
		 | 
| 
		 
			 
			#679  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Ai niin, unohtunut tänne päivittää moottorirempan status: pulttasin kannen paikoilleen uudella tiivisteellä, pultit momenttiin, 
		
		
		
			öljypohja paikoilleen + kaikki muut irto-osat. Sitten öljyt ja nesteet sisään ja kokeileen starttia... Startti pyörähtää pari kertaa ja kannen välistä kuuluu pihinä   Ei sitten kansi pidäkkään...Kirrasin kokeeksi pultit tuplamomenttiin -> pihinä vähenee mutta ei lopu ![]() Ei muuta kuin uus kannentiiviste tilaamaan + pultit. Jossain vaiheessa pitää kansi purkaa taas pois ja käyttää koneistamolla tarkastuksessa ja tarvittaessa oikasussa. Onneks ei oo vielä tästä leimalle meno kiinni vaan löytyy vielä reippaasti muutakin keskeneräistä ![]() En vaan ymmärrä mitä tuolle kannelle tapahtu, ei se ennen irrotusta vuotanu...? Tänään sitten vihdoin ehdin tekaseen toisenkin kiinnikkeen jarrunestesäiliölle ja pääsin vaihtamaan muoviset romut alumiinisiin. Vähän näyttää että taidan siirtää rojektin 'valmis'-tähtäimen tuonne ens keväälle... Meinaa olla sen verran taas kaikkea muuta ettei vain yksinkertaisesti ehi mahottomasti tämän kimpussa pyörimään.  | 
| 
		 
			 
			#680  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Eikös tää ollu neloskone?? Nelosen kansitiivisteitä olis mulla hyllyssä... Sekä sivuvena- että sekavenakoneeseen...
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Killing time is not murder  | 
| 
		 
			 
			#681  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Ei oo ko suora kutonen, L6-226 Super Hurricane.
		 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 
			 
			#682  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Niinpäs olikin, en jaksanut lukea koko ketjua läpi... Sorry!! Anteeksi häiriö, jatkakaa hyvää projektia  
		
		
		
		
		
		
			   
		
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Killing time is not murder  | 
| 
		 
			 
			#683  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Tänään ehti vähän puuhastelemaan töitten jälkeen; fixasin yhtä jarruputkea hieman ja ilmasin jarrut. Nyt pitäs olla jarrut kunnossa. 
		
		
		
			Samoten ehdin alottelemaan lämpösuojaa pakarin ja nopeusmittarinvaijerin väliin. Ajatus oli että joskos tuo alumiinisuoja estäs vaijeria sulamasta kun pakari lämpenee. Vielä pitää vähän työstää detaileja ennen kuin tuon pulttaa paikoilleen mutta suurinpiirtein tommonen siitä tulis: Katotaan jos tuon sais huomenna loppuun.  | 
| 
		 
			 
			#684  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Flunssa vaivannu niin ei oo vittinyt rojektin kimpussa pörrätä mutta tänään piipahdin töitten jälkeen vähän puuhastelemassa. 
		
		
		
			Tekasin lämpösuojan loppuun ja pulttasin paikoilleen. Katotaan miten toimii. Samoten puuhastelin takavalojen johdotukset valmiiksi, nyt puuttus enää releet ja ohjaus kabiinista. Luulis noiden nyt näkyvän vanhuksen takana ![]() Huomenna pitäs olla paremmat kelit eli homma jatkuu...  | 
| 
		 
			 
			#685  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Heti aamusta tuli sitten jumpattua kansi taas pois ja äkkiseltään kantta ja lohkoa silmäillen ei noissa ainakaan 
		
		
		
			isompaa vikaa näy. Teräsviivottimella kantta mittailin ja näyttäs että siinä vois olla vähän kieroutta eli kansi lähtee käväsemään koneistamolla seuraavaks. Uus kannentiiviste ja pultit on jo Suomessa, eiköhän nuo ole mulla ens viikolla. Katotaan millon perse kestää käyttää tuo kansi pajalla. Jos sitä jatkas noiden valojen sähköjen parissa vielä tänään.  | 
| 
		 
			 
			#686  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
  | 
| 
		 
			 
			#687  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Näyttää kyllä melko karkealta tuo pinta.  
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Ei ole ihmekkään jos ei pidä. Paras olis ajaa molemmat pinnat nykyaikasilla vehkeillä lähes peilikiiltoon niin ei tarvisi miettiä että pitääkö se tiiviste välissä.  | 
| 
		 
			 
			#688  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Käytetään kansi suoristuksessa ja kasaan tuon uudella tiivisteellä + uusilla pulteilla ja liima tiivisteen molemmin puolin. 
		
		
		
			Jos sitte ei pidä niin ei se auta kuin purkaa motti pois ja miettiä vaihtoehdot... Tänään sain sähköjä sen verran aikaseks että kaikki valot ja niiden merkkivalotkin toimii   Eli ainoat sähköt tässä vaiheessa mitkä puuttuu enää on ovien lukkojen ohjauksen sähköt.  | 
| 
		 
			 
			#689  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Onko sulla katkaisimien päissä ledit? Jos on niin mitkä katkaisimet ja mistä?
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 
			 
			#690  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 Ne on noita motonetin halpiskytkimiä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/48253...o12mm-punainen Vaikuttavat vähän hempuloilta, katotaan miten kestää käytössä.  | 
| 
		 
			 
			#691  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Ok. Katsoin, että ois ollut metallisia ledeillä, mutta olikin noita.
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 
			 
			#692  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Millanen visustin tuossa oli paikallaan? Melko hyvin normitiivisteet yleensä pitää,  paikoitellen uusissakin autoissa melko karkeaa työstöjälkeä tiivistepinnoissa ja hyvin pitävät.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	www.OFFROADOULU.com  | 
| 
		 
			 
			#693  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
  
		 | 
| 
		 
			 
			#694  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Tiiviste eli visuste.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy  | 
| 
		 
			 
			#695  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Tää on varmaan jotain Oulun alueen omaa slangia  
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
		
	
	![]() Ihan normi peltiTIIVISTE tuossa oli kun purin.  | 
| 
		 
			 
			#696  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Pääsi pitkästä aikaa jeepin kans metallihommiin kun päätin jatkaa  ensin kuskin penkin loppuun ja sitten kun se on  
		
		
		
			valmis pitää tekasta apparillekkin oma. Tuota penkkiä tuossa kun hitsailin kasaan tuli mietittyä samalla sen lopullista ulkoasua eikä oikein mikään vaihtoehto sillai tarttunut ylivoimasena visiona mieleen. Vaihtoehtoja kun pellit oikastu ja hiottu suurinpiirtein suoriks: - kiillottaa pellit ja saumat kiiltäväks -> lakka päälle - hioo saumat tasaseks, kiillottaa pellit ja saumat kiitäväks -> lakka päälle - hiekkapuhaltaa penkit ja joku ohut mattamaali päälle - hioo saumat tasaseks, hiekkapuhaltaa penkit ja joku ohut mattamaali päälle - joku muu vaihtoehto? Yks kaveri ehdotti jo kelta/viherpassivointia, tuo vois ollakkin ihan mielenkiintoinen vaihtoehto...  | 
| 
		 
			 
			#697  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
   No ei vaan jos haluat ne visusti yhteen, pitää väliin laittaa visuste.
		
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy  | 
| 
		 
			 
			#698  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Vai ei Marko oo visustimesta kuullu  
		
		
		
		
		
		
			![]() Oliko siinä peltitiiviste silloinkin kun ekan kerran purit? Tietääkseni niitä ei siihen aikaan käytetty ku ko. autoja tehtiin, yleensä on sellainen massametallihässäkkä. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	www.OFFROADOULU.com  | 
| 
		 
			 
			#699  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			No ei ole ihme jos ei pidä. Peltitiiviste vaatii kyllä varsin siloset pinnat että pitää. 
		
		
		
		
		
		
		
		
			Kuvan perusteella sanosin ettei tule pitämään millään jos ei koneista molempia pintoja. Mutta eipä kuvasta osaa varmaksi sanoa, pitäs päästä itte hipelöimään pintoja. ![]() Jollain helkkarin hyvällä kupariliimalla voi saada pitämään mutta en kyllä uskaltais kovin pitkälle lähteä. "VHT copper gasket cement" on ollut mersupiireissä hyvä liima kun ovat noita supereita tehneet, tuon maahantuonti vain on tainnut loppua. Viimeksi muokannut Mika_T : 29.08.2016 23:00  | 
| 
		 
			 
			#700  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Pinnapulttien lohkonpuoleisiin kierteisiin Permatex #2 
		
		
		
		
		
		
			Niistä nää Willyksen lättäpäät tykkää vettä vuotaa ![]() L-134 kannentiivisteessä on ainakin massa toisella puolella ja pelti toisella. Näistäkin löytyy kiinantekeleitä jossa peltiä molemmin puolin. Fel-Pro on nyt toiminut parhaiten. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	www.classicjeepparts.com  | 
![]()  | 
	
	
		
  | 
	
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
		
  | 
			 
			Samanlaisia viestiketjuja
		 | 
	||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 | Jeeper | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 07.09.2014 09:55 | 
| 1961 Willys FC-170 | Jeeper | Maasturiprojektit | 25 | 24.01.2014 15:05 | 
| Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 | Bajarider | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 13.01.2013 23:16 | 
| Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori | Jeeper | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 24.01.2012 15:52 | 
| Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti | Jeep-Antti | Maasturiprojektit | 8 | 29.10.2009 12:40 |