![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#801
|
||||
|
||||
|
Kai tollanen menee kaupaksi,Joku hassu kellä on rahaa niin ostaa sen takia että on vaan hirveän kivan värinen?
![]() Ja tohon samurain jakiksen laipat+toyotan kardaanit=ei suora sovitus. Mää olin kanssa siinä uskossa että menis ihan noin vain.Jossain täällä foorumilla se luki että käy ihan Bolt On... |
|
#802
|
||||
|
||||
|
Nyt ei oo tapahtunut mitään, seisonut tallista koskemattomana muutaman viikon ettei vain hajoa mitään.
![]() Eilen illalla kävin vähän pöristelemässä ja haaveilemassa että tulis kesäkelit! |
|
#803
|
||||
|
||||
|
Toyotassakin on vissiin jokunen eri kardaanin laippa. Hiluxissa ilmeisesti 8mm pultit ljssä 10mm a hjssa ilmeisesti 11mm jossain takatuuppareissa ihan kuin olisin nähny 6mm.
|
|
#804
|
||||
|
||||
|
Mitään ei nyt oikeestaan oo tapahtunut ku täs nyt on ollut vähän kaikenlaista.
![]() Siskolta sain joululahjaksi sen tekemät korin väriset villasukat. ![]() Arvuutellu että vaihtaisko polttoaineen takas bensaan vai vaihtaisko hukkiksen kelloon vähän tiukemman jousen että sais lisää vetoja koneeseen. Vai antasko olla semmoisenaan kun kerran toimii? |
|
#805
|
||||
|
||||
|
Suosittelen tätä.
Ainaki toistaiseks.![]() Ja komeet sukat.
|
|
#806
|
||||
|
||||
|
siun tuurillas, elä koske
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#807
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Ja koska tykkäät GULF-jutuista, niin tuolta löytyy kaikkee kivaa: http://www.uspartsperformance.fi/lifestyle/vaatteet |
|
#808
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() "Jaz is gone but I got the blues…" Jakkaroihin päälliset, kovin ovat selkärankaa hiveleviä nuo muovijakkarat ilman pehmusteita. Miten muistelisin että joskus aiemmin nämä Jazin päälliset ois tullu useammalla kuin kahdella nepparilla kiinni? (P.S kuvassa sormi vielä ehjä) Ja ettei vanhoissa päällisissä olisi ollut pehmusteita valmiina? Telttapatjasta tein kostoks lisää pehmustetta sinne alle, 30x85 cm. Neppari tuli ruuvattua kiinni ja homma valmis. Yhtä kiinnikettä piti "nopeasti vähän rälläköidä" ja ensiavun kautta kursimaan pikkurilli takas kasaan. ![]() |
|
#809
|
||||
|
||||
|
Hienosti kasattu pikkurilli! Mahtavaa jälkeä! Menikö ees muuta ku nahka?
|
|
#810
|
||||
|
||||
|
Tänään tuli käytyä ulkoiluttamassa Suikkelia, samalla tuli laskettua kulutus etanolilla joka on vaatimattomasti tollee "matka-ajossa" 26 L / 100 km
|
|
#811
|
||||
|
||||
|
Metsässä käyty eksymässä, jännä miten pimeä ja lumi pistää suuntavaiston ihan sekaisin. Piti kaks kertaa vinssatakin!
![]() |
|
#812
|
||||
|
||||
|
Siinä muutama hiippailu video jakiksen vakiovälityksillä ja 35" pyörillä.
Näköjään osuu kamera tuulilasiin mistä aiheutuu epämääräistä ääntä. Tietääpähän jatkossa asemoida kameran paremmin.http://youtu.be/-0c8ImEk2pY http://youtu.be/erLds2lFkf8 http://youtu.be/_bXfzan0QI0 http://youtu.be/1-tKp4u0EfM http://youtu.be/amTf6yDCRus Tuon metsässä olon ajan kun tottui noihin 6000 k led valoihin niin tien päällä ajovaloille vaihtaessa katottiin toisiamme apukuskin kanssa melko pitkään, miten hitossa ajovalot näyttää ihan keltaisilta?? Nopeesti ne silmät näköjään värilämpötilaan tottuu. Kesti ehkä 20 min ennenkuin ajovalot rupes taas näyttää normaaleilta. Viimeksi muokannut Repro : 27.01.2015 18:44 |
|
#813
|
||||
|
||||
|
Ravijoen safari kurvailtu, eikä mennyt kuin kytkinlevy+asetelma (vaikka vielä pitääkin), laatikosta hävis pakki ja turbo löystyi pakosarjasta ja kuuma pakokaasu poltti tulpanjohdon.
Ei kellään olisi sopivasti 1.9 AAZ konetta ja siihen takavetoisen automaattilaatikkoa perään ylimääräisenä? |
|
#814
|
||||
|
||||
|
kysäse savon autotune, mikko putkonen.. veikkaan et naapurissa voi olla yks jos toinenkin VAG kone osina ja/tai kokonaisena. jos sie sitä vaggia käyt virittämään, niin samalta mieheltä löytyy järetön määrä neuvoja ja kikka3 millä 1.9 volkkari laulaa hirmusia woimasavuja
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#815
|
|||
|
|||
|
minä olen ollut erittäin tyytyväinen susukissani olevaan volvon vinokoneeseen ja laatikkoon. painaa varmasti enemmän kuin opelin kiuas tai tuommonen aasi vai mikä lie vag johdannainen, mutta yksinkertaisuudessaan lähes liikuttavan hieno. siitä saa tehiä suht helpolla ahtimen kanssa, osat lähes ilmaisia ja niitä on saatavilla paljon, tomaattiaskejakin tarpeineen saa ykköskympeillä. itsekkin olen välillä miettinyt että pitäisi joskus kokeilla tomaattilaatikkoa omaan tötteröön.
nakkaat saman moottorinohjauksen volvon mjoottoriin kun se on valmiina, ja joku puhallin sulla on niin sekin käy. sitten tovin askartelet tallissa ja sovitat romut sinne, sen jälkeen ajat ja unohdat tekniikkamurheet..... |
|
#816
|
|||
|
|||
|
volskin kone on ihan ok meillä tosin manuaali perässä mut, kyllä site melkeen kehtaa suositella.. susukin pannu huoneeseen menee aika kevyesti kumminkin meilläkin on laturi ja tehostaja kaikki omilla paikoillaan, ei tarvinnu alkaa siirteleen ku kone sopivasti kallellaan
|
|
#817
|
||||
|
||||
|
mie oon miettiny ihe kans vaginalaisuutta, kun oon nähny mitä ne tuosta 1,9l koneesta puskee pihalle rullilla.. joku 300hp/500Nm alkaa olla sellaset lukemat, et sillä jo kevyehkö, tai vaikka vähän raskaampiki kori liikkuu jo pirun liukkaasti.. ja ne tehokäyrät mitä kattoo, ei oo pelkkää ylävääntöö vaan pelottavinta on et nykyaiksella moottorinohjauksella saa tonnista vetämään ja parilla tontulla on jo sellaset woimat ulkona et huhhuh
mikko kiusas minuu ja näytti teholaput jostain helevetin polosta, ni vääntöö enemmän 1,4l pikkudieselisä, mitä patrollin 2,8l pannussa ni ei voimanlähe ainakaan enää raskas ois ja sitä ei ollu edes kiusattu viel paljoo..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#818
|
|||
|
|||
|
joo meillä ihan mekaaniset perus systeemit, penkissä ei oo vielä käyty mutta voisko olla joku 150-200hp kyllä se susukia liikuttaa kivasti.
|
|
#819
|
||||
|
||||
|
Minkä tomaatin meinasit saada mahtumaan etukardaanin kanssa?
Noi AW-71 tuntus olevan aika kestäviä ja vähillä sähköillä olevia ylivaihde lootia. Löytyy ainakin opel ohc ja cih koneiden perästä sekä tietty volvojen vinokoneiden takaa. Jos löytys pulttijaoille mittakuvaa tai koneet ja laatikot, mistä mitoittaa, niin ei tollanen välilaipan teko mikään paha homma ole. ![]() Mitoittaminen se aikaa vievin homma on.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
|
#820
|
||||
|
||||
|
Mulla suskassa bmw1,8+4hp22 automaatti. Todella hieno laite ajella kunhan jakolaatikon välitykset riittävän lyhyet. Kardaani mahtuu olemaan hienosti. Pakoputkikii tulee samaltapuolen kardaanin kans.
|
|
#821
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Pakosarja ja imuilman esilämmitin vaihtui toisenlaisiin. Polttoaine vaihtui takaisin bensaan kunnes löytyy isommat n.750 cc suuttimet. Tasaisella kuormituksella lämmöt meinaa nousta välillä liiankin korkeiksi kunnes termari aukeaa joten porasin termariin 5 mm reiän jotta ohi pääsee vähän virtaamaan eikä tulisi niin suurta lämpöpiikkiä, toistaiseksi tuntuisi toimivan ja lämmöt pysyy alle satasessa koko ajan, vesipumppu ja flektit on nyt säädetty 90 asteeseen. |
|
#822
|
||||
|
||||
|
eikös sitä termaria pysty säätämään silleen että olisi auki koko ajan ja antaisi pumpun ja puhaltimien hoitaa lämmön säätely vai kuuluuko siihen kattilaan sellainen ns.kaksi piirinen termari ?
volvossa on orkkiksena sellainen joka ohjaa vedenkierron kahdella lautasella eri kanaviin.
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
|
#823
|
|||
|
|||
|
Mietin samaa kuin Kankku.
Onko kaikki lämpöanturit samassa paikassa? Itsellä auton oma pumppu käytössä mutta flektiä ohjaa moottorinohjainlaite lämpöanturitiedollaan, ohjaus tukee myös sähköistä pumppua mutta ei ole syyt sellaisen hankkimiseen ylittäneet kynnystä jossa on hinta ja todennäköisempi pumppurikko. Termostaatti mulla 82 asteinen, flektin kytkeytyminen 86 ja pois 83. Toimii erinomaisesti normiajossa, maksimikuormituksella jäähdytyskapasiteetti ei ihan riitä, joutuu jäähdyttelemään välillä. Ootko sellaista kokeillu että flektit käynnistyy suuremmassa lämmössä kuin pumppu? Perehtymättä sen kummemmin sähköisen pumpun suositeltuun käyttöön, korkeampi flektin kytketyminen tasannee vähän lämpötilanvaihtelujakin kun pumppu kerkeää kierrättää semilämmintä vettä syyläristä ennenkuin flektit alkaa jäähdyttää. Ooppelin varaosaohjelma tuntee kuumiin maihin 82 asteisen termarin numerolla 90443473, siltä varalta kerron jos oot etsiny, muttet löytäny
__________________
www.OFFROADOULU.com |
|
#824
|
||||
|
||||
|
Vesipumppu ja flektit säädetty nyt 85 asteeseen ja tuntuisi pitävän lämmöt moottoritienopeuksissa 95 asteessa. Pitää vielä kokeilla porata pari reikää Kankun ohjeistuksen mukaan. Saattoi olla mahdollisuus asettaa pumppu ja flektit eri lämpötiloille, pitänee tutustua vielä käyttöohjeeseen.
Viimeksi muokannut Repro : 25.10.2015 20:17 |
|
#825
|
||||
|
||||
|
Worrycrossissa tuli taas käytyä etsimässä heikot lenkit ja löytyihän niitä:
- ensimmäisen erän alussa hajosi vasen/etu ilmajousi ja loppukisa pauketeltiin pohjaanlyöntikumia vasten - kerran auto sammui eikä meinannut lähteä millään käyntiin - toisessa erässä katkesi laturin hihna ja käytiin make lj:n kanssa tekemässä sen verran nopea hihnojen asennus ettei siinä kerennyt edes kiintoavaimia käyttää - lopuksi rupesi kytkin luistamaan sen verran paljon ettei pystynyt ajamaan kuin pikkupuolen ykkösellä reippaalla kaasulla, positiivista että jäähdytysnesteen lämmöt pysyi tästäkin huolimatta ihan normaalina Bensaa kului ekassa erässä 5 litraa, eli se oli kohtuullinen verrattuna helmikuun Ravijoen safariin jossa 17 km matkalla kului melko tarkkaan 45 litraa etanolia. Yksi näkyvä vaurio tuli vinssipetiin, ilmeisesti samasta urasta johon JPK jäi jumiin, hitonmoinen pamaus ainakin kuului kun sillä uralla osui kiveen. Hardox antautui. Ihme ettei toisen lähdön alussa kolmen auton kylkikosketuksesta tullut mitään näkyviä vaurioita. ![]() Seuraavana päivityslistalla: - ne isommat suuttimet - pitävämpi tai edes oikein shimmattu kytkin - alusta kokonaan uusiksi jos meinaa lujempaa ajella - triggeripyörä 12 hampaiseksi |
![]() |
|
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |