Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #2351  
Vanha 06.06.2015, 11:35
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jarkotson Näytä viesti
No miten, jos laittaa tuommosen " aura / turbo " king cabin kytkinsarjan, minkälaista modausta vaatii vauhtipyörä? Tarviiko tämäkin tuon erilaisen kiinnitysjaon?
Tai tuon kytkinsarjan kaveriksi terranon vauhtipyörä?
Tuot ei muistissa oo, mutta td25/-7 vauhtipyörissä eri jako asetelmalle.

Eli vaatis kyselyt toimittajalle melkeen, tai sit osat ja mitailuun.
Vastaa lainaten
  #2352  
Vanha 06.06.2015, 15:23
Jarkotson Jarkotson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.05.15
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 42
Perusasetus

Joo pittääpä killauttaa tamgearsille, siellä näkyi olevan nuita kytkinpaketteja myynnissä.
Vastaa lainaten
  #2353  
Vanha 09.06.2015, 18:10
Jarkotson Jarkotson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.05.15
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 42
Perusasetus

Nyt tuli kytkin, 240mm ja d22 peräisin. passaako d22 vauhtipyörä tuohon td 25 koneen perrään / kytkinakselille heittämällä?
Ja kyseessä nimenomaan 61 kw tehoisen koneen kytkin

Viimeksi muokannut Jarkotson : 09.06.2015 18:13
Vastaa lainaten
  #2354  
Vanha 10.06.2015, 19:18
Jarkotson Jarkotson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.05.15
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 42
Perusasetus

Turbo asijaa tällä erää, turbo hilippeet hommattu, suurinpiirtein kaikki, turbo on vaan hajalla (peräisin saab 9000 joku garret) minkälaisia turboja ootte laitellu kingeihin?
Pakosarja on t3 laipalla, (td 27 koneesta)

Viimeksi muokannut Jarkotson : 10.06.2015 19:21
Vastaa lainaten
  #2355  
Vanha 11.06.2015, 09:07
anttihyv:n Avatar
anttihyv anttihyv ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Siilijärvi
Viestit: 84
Perusasetus

Minkähän nipan alta saa otettua öljyn paineen ahtimeen td25 moottorista.
Vastaa lainaten
  #2356  
Vanha 11.06.2015, 14:39
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja anttihyv Näytä viesti
Minkähän nipan alta saa otettua öljyn paineen ahtimeen td25 moottorista.
Öljynsuodatin jalast ainakin löytyy kuusiokolonen nippa, mist voi paineen ottaa ahtimelle... Omaan aikoinaan siit otettu.
Vastaa lainaten
  #2357  
Vanha 12.06.2015, 20:16
anttihyv:n Avatar
anttihyv anttihyv ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Siilijärvi
Viestit: 84
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Öljynsuodatin jalast ainakin löytyy kuusiokolonen nippa, mist voi paineen ottaa ahtimelle... Omaan aikoinaan siit otettu.
Kiitti jyrden. Katoin just kaverin uudemmasta nipponista, että siitähän se on otettu.
Vastaa lainaten
  #2358  
Vanha 12.06.2015, 20:41
Jarkotson Jarkotson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.05.15
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 42
Perusasetus

Ahas paikkahan se on tuo td kone ottaa pois tuolta konehuoneesta, öljypohja ottaa etuperään ja toiselta puolen siihen vetoakseliin, pittääkö se löysätä vaihdeloossi irti että saa sitä vähä taaemmas vai miten te ootte puljannu nuita irti?
Takaisinlaitto voi olla kans melekomoinen homma ku ei taho lähteä poiskaan
Vastaa lainaten
  #2359  
Vanha 13.06.2015, 11:18
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jarkotson Näytä viesti
Ahas paikkahan se on tuo td kone ottaa pois tuolta konehuoneesta, öljypohja ottaa etuperään ja toiselta puolen siihen vetoakseliin, pittääkö se löysätä vaihdeloossi irti että saa sitä vähä taaemmas vai miten te ootte puljannu nuita irti?
Takaisinlaitto voi olla kans melekomoinen homma ku ei taho lähteä poiskaan
Etuperän ku ottaa pois ni mahtuu tuö pohjakin irti... Ja sit sen takimmaisen tukipalkin irti ku käyttää, niin saa pohjan irti ja sit pohjan ku saa n. 8cm irti kohkost ni öljyn imuputki irti, niin saa koko pohjan pois paikoiltaan...
Vastaa lainaten
  #2360  
Vanha 14.06.2015, 14:13
Jarkotson Jarkotson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.05.15
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 42
Perusasetus

Noniin, lähtihän se kone lopulta, kun irroitti etuperän taaemman kannattimen ja kardaanin.
Kytkinasetelmalle joutuu teettämään uudet pultinreijät (kyseessä d22 kytkin).
Ootteko laittanu turbon öljynpaluun johonkin valmiiseen paikkaan, vai hitsanneet ite öljypohjaan paikan?
Ja kun vaihtaa tuon kytkinkopan, niin saako sen irroitettua, kun se on tuolla paikoillaan, vai joutuuko vaihdelaatikon puottamaan pois?
Vastaa lainaten
  #2361  
Vanha 14.06.2015, 19:18
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jarkotson Näytä viesti
Noniin, lähtihän se kone lopulta, kun irroitti etuperän taaemman kannattimen ja kardaanin.
Kytkinasetelmalle joutuu teettämään uudet pultinreijät (kyseessä d22 kytkin).
Ootteko laittanu turbon öljynpaluun johonkin valmiiseen paikkaan, vai hitsanneet ite öljypohjaan paikan?
Ja kun vaihtaa tuon kytkinkopan, niin saako sen irroitettua, kun se on tuolla paikoillaan, vai joutuuko vaihdelaatikon puottamaan pois?
Mikäli moottori irti, niin helppo tehdä suoraan paluu öljypohjaan siihen syvennöksen yläreunaan.

Kytkin kopan saa vaihdettuu vaik viahteisto on auton alla... Itse vaihdoin ku tekniikkaa vaihdeltiin sd sarjasest td sarjaseksi taannoin... Ja samalla ku kopan vaihdat ni viahda siihen kytkin akslein juureen se stefakin, kun joudut sitä koppaa aukaseen et saat sen laakerin lukkorenkaan auki. Ja pistä shimmit talteen, kun ne tarvit takas laittaessa sit. Ja tuo stefahan on jotain 5€:a kaupassa, niin ei kannata säästää ku samalla sen vaihtaa ja pysyy varmast öljyt omas paikassa eikä kytkimellä.
Vastaa lainaten
  #2362  
Vanha 14.06.2015, 20:08
Jarkotson Jarkotson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.05.15
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 42
Perusasetus

Joo, sain kytkinkopan pultit auki, ja sen etuluukun otin pois ja sokat tietenkin, mutta siltikään ei kytkinkoppa liiku kuin muutaman sentin ulospäin, onkohan jossain jokin sokka vielä, vai mistähän kiikastaa?
Joo pittää vaihtaa samalla tuo stefa niin ei tartte sen takia purkaa heti kohta koko autoa taas
Vastaa lainaten
  #2363  
Vanha 14.06.2015, 20:18
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Taitaa ne vaihteen siirtäjän tangot hangotella vastaan... Ne vaan tulee siit kopan pääst läpi, ja ei oo lukituksia niissä.

En nyt muista et oliko molemmissa sitä lukkoregast, vai toisessa se ainoostaan ku en oo vähään aikaan aukonut ku ei oo tarvinut.... Laakerin koolihan voi aiheuttaa jumia myös... Oishan mulla tallissa yks missä pakki ja vitosvikkaa aukastuna, että vois tarkistaa mite tuo on...
Vastaa lainaten
  #2364  
Vanha 14.06.2015, 20:59
Jarkotson Jarkotson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.05.15
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 42
Perusasetus

Jos kehtaat niin sillähän se seleviäisi, ainakin sen mitä se muutaman sentin liikkuu niin liikkuu kytkinakseli mukana, sehän pitäis vissiin jäähä sinne paikoilleen, eikä lähteä kytkinkopan mukana?
Vastaa lainaten
  #2365  
Vanha 15.06.2015, 15:01
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Otettu se sivuakslein laakeri irti, kun yks kyseli kytkinakslia ja sitä vastin pyörää...

Mut siin pääakselin laakereissahan on kaks lukkorengasta itessään, ja se isompihan siit otetaan irti. Ei muistin mukaan perinteinen segeri vaan tasapäinen, ja sen ku saa pois ni akseli jää paikalleen ja kopan saa pois.
Vastaa lainaten
  #2366  
Vanha 15.06.2015, 20:29
Jarkotson Jarkotson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.05.15
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 42
Perusasetus

Otin eilen sillon molemmat soka irti muttei sen kummemmin lähtenyt, liekkö sitten vaan uutuuttaan jäykkä että pittää kopistaa.
Vastaa lainaten
  #2367  
Vanha 16.06.2015, 09:20
makev makev ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.06.15
Sijainti: Sodankylä,Suomi
Viestit: 1
Perusasetus

king cab tärisee


elikkä kulkine vm-90 kingcab. Liikkeelle lähtiessä tärisee on aivan sama onko 4 veto päällä vai ei. Kytkytin paketin vaihdoin kevät talvella joten en usko sen siitä johtuvan mistä nyt on kyse itse en nyt huomaa mistä alkaisin vikaa hakemaan
Vastaa lainaten
  #2368  
Vanha 16.06.2015, 15:11
Kurapersaus Kurapersaus ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 08.04.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 7
Perusasetus

D21 4WD kinkun etulaakeri pitäs kiristää jos sillä sais välyksen pois. Jos ei kiristämällä parane niin sitte vaihtoon. Olisko aloittelijalle antaa ohjeita toimenpiteen suorittamiseen kiitos.
Vastaa lainaten
  #2369  
Vanha 23.06.2015, 16:23
karibori:n Avatar
karibori karibori ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.09.13
Sijainti: alajärvi
Viestit: 23
Perusasetus

TD25 kytkinkoppa


Olis ny hakusessa TD25 sopiva kytkinkoppa ja startti. Tuossa ois pari takavetosta td koneista tiedossa joten mahtaakohan tuo koppa käydä takavedosta nelikkoon vai onko täysin erilainen laatikko?

Ja jos jollain on jäänyt ko osia ylimääräseks niin suapi tarjota. E-P:n alueelta mieluusti.
__________________
Hitsasin lahnan kalapuikolla kiveen
Vastaa lainaten
  #2370  
Vanha 23.06.2015, 17:04
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja karibori Näytä viesti
Olis ny hakusessa TD25 sopiva kytkinkoppa ja startti. Tuossa ois pari takavetosta td koneista tiedossa joten mahtaakohan tuo koppa käydä takavedosta nelikkoon vai onko täysin erilainen laatikko?

Ja jos jollain on jäänyt ko osia ylimääräseks niin suapi tarjota. E-P:n alueelta mieluusti.
Käyp suoraan... Loppu pää erillaista.
Saat toki takavetosest muutakin osaa, jos tarvii ja saa kohtuu hinnalla. Itsellä mennyt vajaavetosest tekniikkaa nelikkoon, kunhan on pohjaa ja öljynimuputkee viahtanut toiseen (Td sarjasisssa siis)...
Vastaa lainaten
  #2371  
Vanha 23.06.2015, 21:25
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.074
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja makev Näytä viesti
elikkä kulkine vm-90 kingcab. Liikkeelle lähtiessä tärisee on aivan sama onko 4 veto päällä vai ei. Kytkytin paketin vaihdoin kevät talvella joten en usko sen siitä johtuvan mistä nyt on kyse itse en nyt huomaa mistä alkaisin vikaa hakemaan
Mulla sama vaiva.. vastailkeehan kinkukaappi miehet mistä tuo johtuu..?
Vastaa lainaten
  #2372  
Vanha 24.06.2015, 14:49
walle81 walle81 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.12.10
Sijainti: kalajoki
Viestit: 49
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kellukka Näytä viesti
Mulla sama vaiva.. vastailkeehan kinkukaappi miehet mistä tuo johtuu..?
Kardaanin ristikot?onko ehjät?
Vastaa lainaten
  #2373  
Vanha 24.06.2015, 20:03
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.074
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja walle81 Näytä viesti
Kardaanin ristikot?onko ehjät?
Pitääpä tutkailla nuo. kiitos vastauksesta.
Vastaa lainaten
  #2374  
Vanha 25.06.2015, 17:14
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kellukka Näytä viesti
Mulla sama vaiva.. vastailkeehan kinkukaappi miehet mistä tuo johtuu..?
Mainitut ristikot... Sit katelkaa samalla kardaanin tukikumin kunto... Sit varalt se vaihteiston tukikumikin myös. Molempia kumejahna saa tarvikkeenakin, jos osaa kattoo... Ja mulla yks uus tukikumikin hyllyssä kartaanille.
Vastaa lainaten
  #2375  
Vanha 28.06.2015, 18:06
Jarkotson Jarkotson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.05.15
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 42
Perusasetus

Ei sitä saanu tuota keleen kytkinkoppaa irti .
Nyt on mennyt sille mallille että kun tarpeeksi rynkyttänyt ja tehnyt vaikka mitä, niin siellä on jotakin lähtenyt irti, ja vaihdekeppi ei liiku sivulle, ja eteen / taaksekkin sen verran vaan, mitä se kytkinkoppa liikkuu irti siitä vaihteistosta, eli kun liikuttaa vaihdekeppiä, liikkuu se kytkinkoppa.
E: eli siis vaihteita ei enää löydy, ja kytkinakseli ei pyöri.
E2 : Lähti ! siinä oli vika, että kun siinä kytkinkopan ja vaihteiston välissä on se "laippa" niin se aluksi halusi lähteä takasaumasta, pitikin lähteä etusaumasta !

Viimeksi muokannut Jarkotson : 28.06.2015 19:48
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 18:21 (GMT +2).