Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.01.2015, 03:30
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.423
Question

NP203 kysymys


Pitäisikö kaikissa laatikoissa olla kolme vaihetta nopea neliveto, nopea lukittu neliveto ja hidas lukittu neliveto?

Omasta ei löydy kuin ilmeisesti kaksi viimeisintä... Laatikko todennälösesti -74 Chevystä.

__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.01.2015, 11:34
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Ja on varmasti 203? Ettei 205..
Jos se NP203:n keskitasauspyörästö on jumissa tai jumitettu, niin sittenhän siinä ei kaikkia toimintoja ole.
Vai eikä valitsinvipu vaan liiku kaikkiin asentoihin?

Edittinä:
Aivopierujen siivoilua..
Eli ilmeisesti NP203 ja jumittava/väärään asentoon saatu/tms. valitsinvipu, kun ei löydy takavetoakaan(NP205)
Jos siitä olis tasauspyörästö jumissa, niin liikkuisihan se vipu kuitenkin kaikkiin asentoihin?! 4H-N-4Hlock-4Llock
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.

Viimeksi muokannut Gary Grand : 05.01.2015 11:59 Perustelu: Seliseliseli..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.01.2015, 15:43
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.423
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Ja on varmasti 203? Ettei 205..
Jos se NP203:n keskitasauspyörästö on jumissa tai jumitettu, niin sittenhän siinä ei kaikkia toimintoja ole.
Vai eikä valitsinvipu vaan liiku kaikkiin asentoihin?

Edittinä:
Aivopierujen siivoilua..
Eli ilmeisesti NP203 ja jumittava/väärään asentoon saatu/tms. valitsinvipu, kun ei löydy takavetoakaan(NP205)
Jos siitä olis tasauspyörästö jumissa, niin liikkuisihan se vipu kuitenkin kaikkiin asentoihin?! 4H-N-4Hlock-4Llock
Juu, jumissa ilmeisesti. Kevyt väkivalta ja wd40 autto tälläkertaa

Kyllä tuo luultavimmin on 203, etuakselissa ei ole napalukkoja...
Onko ulosotto kuinka harvinainen/yleinen varuste näissä?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.01.2015, 16:28
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

En tiedä PTO:n yleisyydestä, mutta mulla on 203 jossa k.o kapistus on kiinni.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.01.2015, 16:35
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.423
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
En tiedä PTO:n yleisyydestä, mutta mulla on 203 jossa k.o kapistus on kiinni.
Onks sulla käyttövaijeria sille?
Omassa ei ole, ja käyttövipuki on irrallaan

Edellinen omistaja vaan sano et se on ollu sillon aikanaan pakollinen varuste, mut ei oo koskaa ollu edes käyttömahollisuutta...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.01.2015, 11:37
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Omassa ramchargerissa on kyl 5-asentoa tossa kepissä (NP203).. Edestäpäin: LoLoc-Lo-N-Hi-HiLoc..
Ja ulosotto löytyy ja sille vaijeri sekä käyttövipu kojelaudassa, semmone punane iso vetonuppi missä tais lukee joko Pto tai Winch, en muista..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.01.2015, 13:04
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.423
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
Omassa ramchargerissa on kyl 5-asentoa tossa kepissä (NP203).. Edestäpäin: LoLoc-Lo-N-Hi-HiLoc..
Ja ulosotto löytyy ja sille vaijeri sekä käyttövipu kojelaudassa, semmone punane iso vetonuppi missä tais lukee joko Pto tai Winch, en muista..
Näitä on vissiin sit kuitenki erilaisia? Oma on samassa suunnassa LoLoc-N-HiLoc-Hi.
Tai en nyt 100% varma oo ku en oo oikee testannu montako pyörää missäki asennossa pyörii...

Ja tosiaan se ulosoton käyttö vipu on ihan vipu, ja sekä vivun ja ulosoton vaijerin lähtöpäässä on iso messinkitulppa.

Onko näihin saanu alunperin mekaanista vinssiä tai vastaavaa niinkuin Toyotalla?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.01.2015, 15:52
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Onks sulla käyttövaijeria sille?
Omassa ei ole, ja käyttövipuki on irrallaan

Edellinen omistaja vaan sano et se on ollu sillon aikanaan pakollinen varuste, mut ei oo koskaa ollu edes käyttömahollisuutta...
Ei ole mitään käyttölaitetta, pelkkä murikka jakiksen kupeessa.

Aikanaanhan maastoautot oli verovapaita jos oli varustettu ulosotolla, mutta sen ei tarvinnut toimia. Jeepeissäkin oli sellaisia virityksiä millä ei ollut mahdollisuuttakaan toimia.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.01.2015, 16:56
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Näitä on vissiin sit kuitenki erilaisia? Oma on samassa suunnassa LoLoc-N-HiLoc-Hi.
Tai en nyt 100% varma oo ku en oo oikee testannu montako pyörää missäki asennossa pyörii...

Ja tosiaan se ulosoton käyttö vipu on ihan vipu, ja sekä vivun ja ulosoton vaijerin lähtöpäässä on iso messinkitulppa.

Onko näihin saanu alunperin mekaanista vinssiä tai vastaavaa niinkuin Toyotalla?
Kyllä kaikissa 203:ssa on viisi asentoa, jopa sellaisessa missä on part-time kit.

Ramsey on tehnyt mekaanista vinssiä, mikä on 70-luvulla ollut mahdollisesti optiona. Hytikkapumppu on toinen mitä on pyöritelty.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.01.2015, 19:12
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.423
Perusasetus

Jaa, eli oliski hi-loc ku keppi on ihan takana... Mikäs on paras tapa selvittää se et niin varmasti on?
Tuntuu vaa et liikkuis vähän keveemmin ku toisiks taaimmalla...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.01.2015, 21:09
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Jaa, eli oliski hi-loc ku keppi on ihan takana... Mikäs on paras tapa selvittää se et niin varmasti on?
Tuntuu vaa et liikkuis vähän keveemmin ku toisiks taaimmalla...
lockki päällä molemmat kardaanilähdöt on "yhtäpuuta"
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.01.2015, 23:42
teme01 teme01 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.12.11
Sijainti: salo, finland
Viestit: 35
Perusasetus

Saako kysyä tähän väliin, että:
Missä jakolaatikossa ois lisäksi vielä pelkän takavedon asento ???
F foordiin sellaista vähän suunnitellut..
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 22.01.2015, 23:53
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

NP205, NP208, NP241 muunmuassa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.01.2015, 00:02
teme01 teme01 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.12.11
Sijainti: salo, finland
Viestit: 35
Perusasetus

mutta onko näissä tasauspyörästöä?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 23.01.2015, 00:06
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Ei ole. Äkkiseltään ei muita tule mieleen missä on takaveto ja tasauspyörästö, kuin Jeepeissä ja H1/H2 Hummereissa käytetty NP242.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 23.01.2015, 07:15
teme01 teme01 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.12.11
Sijainti: salo, finland
Viestit: 35
Perusasetus

saiko tässä myös lukkoon tuon tasauspyörästön? entä jos etukardaani lähtö on eri puolella ku fordissa ni pystyykö ton asentamaan "kallelleen" jotta lähtis toiselta puolelta??
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 23.01.2015, 11:23
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.518
Perusasetus

Saa lukkoon tasasupyörästön. Ja ne lukkoasennot on kepin liikeradan päädyissä. Eli keskellä vapaa, siitä eteen on hidas ja taakse nopee alue. Ja sit kun keppiä änkyröi lisää niin sieltä ääriasennoista löytyy sitten lukko asennot.

Ja ne alkuperäiset kepakot on aika epätarkkoja ainakin tälleen n.40v ikäisinä, joten toiminta voi olla hieman epämääräistä. Mä yritin lootaremontin yhteydessä saada pelaamaan orkkis kepakon, mutta lopulta luovutin ja tein sen kahdella eri kepillä, toinen valitsee alueen ja toinen käyttää vain tasauspyörästön lukkoa. Suosittelen jos meinaa offailla yhtään enempiä.

Foordiin kannattais laittaa vaikka foordissa alunperin ollut 203 niin lähtö on valmiiks oikealla puolella, eli siis vasemmalla. Letukan lootissa se on oikealla oikealla puolella, joka on siis foordiin väärä puoli.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 23.01.2015, 20:07
teme01 teme01 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.12.11
Sijainti: salo, finland
Viestit: 35
Perusasetus

aivan, alkaa selvitä tämäkin homma. Siitä 203sesta ei vaan löydy sitä takaveto asentoa. Olis ihan hyvä kesällä....
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 23.01.2015, 20:16
teme01 teme01 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.12.11
Sijainti: salo, finland
Viestit: 35
Perusasetus

eikö tuossa linkissäsi veijo-esso näytetä että se etulähtö ois juuri vasemmalla? offtopic.... On muuten just paita päällä mis lukee Veijo esso. ☺
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 23.01.2015, 23:33
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.518
Perusasetus

linkki? no paita kuulostaa joka tapauksessa hienolta!
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 23.01.2015, 23:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja teme01 Näytä viesti
aivan, alkaa selvitä tämäkin homma. Siitä 203sesta ei vaan löydy sitä takaveto asentoa. Olis ihan hyvä kesällä....
Ei siitä takavedosta sinänsä ole mitään muuta "hyötyä" kuin se, että voi polttaa kumia jos siltä tuntuu. Avoimella keskitasauspyörästöllä ei mitään varsinaisesti menetä verrattuna takavetoon. Toki jos napalukot ropeltaa auki niin säästyy ehkä litra bensaa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja teme01 Näytä viesti
eikö tuossa linkissäsi veijo-esso näytetä että se etulähtö ois juuri vasemmalla? offtopic.... On muuten just paita päällä mis lukee Veijo esso. ☺
Sikäli mikäli minä muistan oikein, niin jäykkäakseli- Chevyissä on kaikissa murikka oikealla.

Tuo linkki ylempänä on 242- jakolaatikkoon, ja ne kaikki on käsittääkseni vasemman puolen lähdöllä. Off-topikkina: humvee:kin alunperin on AM Generalin suunnittelema, ja ko. putiikki taas oli siihen aikaan samaa lafkaa Jeepin kanssa - ja Jeep taasen on käyttänyt kuskin puolen murikkaa jo pienen ikuisuuden. Siksi muuten humveessä ja noissa siivili- hummereissa on aikalailla Jeepin keulakin.. siitä aikanaan käytiin oikeutta USA:ssa kun hummerin oikeudet meni GM:lle, ja Jeep taas omistaa keulan ilmeen
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 23.01.2015 23:59
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 24.01.2015, 00:11
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.518
Perusasetus

Onks tolle murikan "kätisyydelle" ikinä löytyny mitään tekniikkapuolen teoriaselvitystä, kun luulis ettei sillä oo mitään väliä ja standardoimalla se jommalle kummalle puolelle ois perä ja laatikkofirmoilla ollu paljon helpompaa..

Takavedon hyöty vois olla kuraspoorissa ihan mieletön jos on sopiva kaveri takana...!
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 24.01.2015, 00:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Alunperin joskus vuonna kirves- ja miekka on rakennettu auto, ja todettu jossain vaiheessa että jaahah, tänne se murikka ja kardaani mahtuu nelivetomallissa Jäänyt siitä sitten elämään ko. merkin uudempiinkin malleihin?

Sen verran ahtaita tiloja monessa autossa näkee moottorin/ pakoputken/ etukardaanin sovitusten kanssa, että ei silläkään tunnu olevan mitään merkitystä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 24.01.2015, 15:46
teme01 teme01 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.12.11
Sijainti: salo, finland
Viestit: 35
Perusasetus

eiku tossa heikin viestissä se linkki onkin
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Np203:n kardaanilähtöön laippa yoken tilalle 32 poorinen -Captain- O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 29.05.2019 15:41
Myyty jakoloota np203 Pauli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 15 21.10.2011 11:03
Huuto NP203 ulosotto alk50e KooPee O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.09.2011 10:06
2 keppinen np203? S-V Tekniikka & Jutustelu 3 20.08.2007 22:41
trackloc ja np203? trail76 Tekniikka & Jutustelu 0 03.05.2005 17:42


Sivu luotu: 19:30 (GMT +2).