Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #726  
Vanha 21.10.2014, 21:59
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

En uskonut että näin aikuisiällä tekisin tälläisen kysymyksen...

Mitä tuo porno on?
Vastaa lainaten
  #727  
Vanha 21.10.2014, 23:03
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.618
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
En uskonut että näin aikuisiällä tekisin tälläisen kysymyksen...

Mitä tuo porno on?
Värikuulia. Jos siis on kyse noiden laatikoiden sisällöstä...
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #728  
Vanha 22.10.2014, 07:42
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Nuo oli vielä Psycho Pornoa. Aika rajua menoa. Nimim. paikat mustelmilla.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #729  
Vanha 24.10.2014, 18:08
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Ei tuu nyt lasta eikä paskaa noista kytkin hommista!
Viikko aikaa...
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #730  
Vanha 24.10.2014, 18:51
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Nyt jos jollain ylimääräisenä 10.9 kovuusluokan matalakantaisia kuusiokolopultteja koossa M10x25 tai M10x20 ja 1.25 nousulla niin huutaa HEP!!
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #731  
Vanha 26.10.2014, 00:02
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Niin tosiaan, ei tullut mieleen että pultinkannoillekin pitäisi tilaa jättää kun vauhtipyörää sorvautin. Eihän sinne nyt levy enää mahdu.

Yhden illan pähkäilyn jälkeen jyrsin 5 mm upotukset.

Pulttien kannoistakin vielä molemmin puolin yhteensä 5 mm pois nii jäi pinta tasaiseksi.

Vaihdelaatikkoon sinne kuuluvat vihreät ATF öljyt.

Ja ensimmäinen neuvosto osa tässä autossa, kytkinnestesäiliö.

Paketti saatu tänään make-lj:n jeesillä paikalleen, sit ilmasin kytkimen ja sen jälkeen tuli jarrunesteet lattialle.
Työsylinterin mäntä tulee liikaa pihalle, mutta työsylkkää ei keskiputken takia voi viedä enää yhtään lähemmäs asetelmaa joten painelaakerin alle tarvitsee tehdä myös spacer.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #732  
Vanha 26.10.2014, 07:42
Otto Otto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Länsi-Siperia
Viestit: 168
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Vaihdelaatikkoon sinne kuuluvat vihreät ATF öljyt.
Oikeesti? VAG-konsernin tietynikäisissä autoissa käytetään tuota samaa nestettä ohjaus- ja jarrutehostamiseen ja alustan tasosäätöön, mutta ei kyllä (tietääkseni) yhdessäkään vaihdelaatikossa. Jossain vehkeissäkö käytetään siihenkin?
Vastaa lainaten
  #733  
Vanha 26.10.2014, 10:45
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Otto Näytä viesti
Oikeesti? VAG-konsernin tietynikäisissä autoissa käytetään tuota samaa nestettä ohjaus- ja jarrutehostamiseen ja alustan tasosäätöön, mutta ei kyllä (tietääkseni) yhdessäkään vaihdelaatikossa. Jossain vehkeissäkö käytetään siihenkin?
Näin öljysuositukset kertoivat.
Normi GL 4 rikkoo laatikon ilmeisestikin.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #734  
Vanha 26.10.2014, 10:51
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Otto Näytä viesti
Oikeesti? VAG-konsernin tietynikäisissä autoissa käytetään tuota samaa nestettä ohjaus- ja jarrutehostamiseen ja alustan tasosäätöön, mutta ei kyllä (tietääkseni) yhdessäkään vaihdelaatikossa. Jossain vehkeissäkö käytetään siihenkin?
Tuo on synteettistä. Ainakin meidän VAG kalustossa (audi 100, passat, golf) on mineraaliöljyt hydrauliikassa.
Vastaa lainaten
  #735  
Vanha 26.10.2014, 16:08
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Näin öljysuositukset kertoivat.
Normi GL 4 rikkoo laatikon ilmeisestikin.
En tiiä rikkooko normi laatikko öljyt sitä, siis esim joku 80w90, mut luultavasti siitä askista tulee ainakin tahmea käytöksinen. Toiset on sekoittanut normi laatikko öljyä ja atf öljyä keskenään ja käyttäneet sitä. Itse en ymmärrä tuollaista touhua, kun askiin saa Opelilta siihen laatikkoon tarkoitetut öljyt aivan edukkaasti. Se on punaista ja muistuttaa kyllä atf öljyä, mut kai siinä jotain eroa on, mene ja tiedä. Myydään litran purkeissa eli pari joutuu ottamaan, et saa askin täys (1,2L). Jossain parin kympin nurkilla makso viimeks tuo setti, kun jouduin vaihtaan kytkimen työsylinterin ja samalla vaihdoin öljyt.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #736  
Vanha 27.10.2014, 07:20
Otto Otto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Länsi-Siperia
Viestit: 168
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Tuo on synteettistä. Ainakin meidän VAG kalustossa (audi 100, passat, golf) on mineraaliöljyt hydrauliikassa.
Ei sillä synteettisyydellä vs. mineraali tunnu olevan niin paljon VAG-kaluston kanssa väliä, kunhan valmistajan speksi täyttyy. Vrt. esim. tämä.

Muistelen, että noista Febin nesteistä se "toinen" joka on mineraalikamaa ei sisällä sitä valmistajan maagista koodia G002000, mutta tuo synteettinen sisältää. Hyvin tuo synteettinen on itsellä toiminut ja pysynyt järjestelmässä sisällä niin nykyisessä kuin edellisessäkin konsernituotteessa, jossa erikseen säiliön kannessa speksattiin että "vain mineraaliöljyä".

Se ei ole minulle koskaan selvinnyt, mikä tiivistemateriaali ottaa itseensä tavan ATF:stä, mutta toimii tuon vihreän kullan kanssa vuodesta toiseen. Voisin kuvitella, että tuossa ooppelin laatikossa on myös kyse tiivisteiden kestosta, eikä niinkään öljyn fysikaalisista ominaisuuksista. Ainakin noissa VAG-konsernin korkeapaineisemmissa ohjausvaihteissa kyse on nimenomaan siitä. ATF:t sisään järjestelmään ja kohta vuotaa tiivisteet kuin seula, vaikka varsinaisessa toiminnallisuudessa ei ole mitään eroa ATF:n ja G002000:n välillä.
Vastaa lainaten
  #737  
Vanha 27.10.2014, 23:40
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Painelaakerin ja työsylkän väliin tuli vielä spacer, josta ei nyt satu olemaan kuvaa. Spacer siks ettei mäntä pääse tulemaan ulos sylinteristä nesteiden saattelemana.

Tänään kaverin kanssa niputettiin kasaan.

Kaasuvaijeri oli melkoisen tahmea liikkeissään, kesällä siihen tuli kaksi kaasuvaijeria ostettua ja se paikoillaan ollut tuli rasvattua synteettisellä vaseliinilla. Ilmeisesti kerännyt sen verran pölyä ja paskaa kuoren ja vaijerin väliin että tahmeus johtuu siitä (en enää rasvaa täst edes)
Uusi vaijeri paikoillen ja naps, kaasuläpän puoleinen nulli irtosi vaijerin päästä.
Onneksi oli varavaravaijeri vielä tallella ja askartelin sen paikoilleen niin pääsee lauantaina ajamaan kisaa jossei nyt mitään muuta vielä hajoa.
Kytkinpolkimen ja pääsylinterin välistä kiinnitystä piti vielä vahvistella kolmiopaloilla niin ei myötäile enää liikkeen mukaan.
Jos vaikka huomenna sais tulille ja pienelle koeajolle.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #738  
Vanha 28.10.2014, 23:33
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Koeajolenkki heitetty ja kytkin luistaa.
Tarttes varmaan shimmata asetelmaa kauemmas vauhtipyörästä, nyt se tuli 1mm tiukemmaks kuin alunperin. Ei uskoisi että vaikuttaa noin paljon?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #739  
Vanha 28.10.2014, 23:38
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Kuinka se voi luistaa jos on tiukemmalla?? Nyt ei taas ymmärrä jotain
Eikös noita aikoinaan juuri tiukattu rallipeleistä upottamalla asetelmaa lähemmäksi...
Vastaa lainaten
  #740  
Vanha 29.10.2014, 07:47
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Tuli vaan heti Mieleen *tirsk* että meneekö asetelman jouset jotenkin ylikulmaan nyt? Yks vaihtoehto että työsylkkä on tällä kertaa liian lähellä asetelmaa.
Ei muutaku paketti pois ni äkkiähän se selviää!
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #741  
Vanha 29.10.2014, 15:16
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus

Jos esim paksumpi levy (sintterit yleensä) niin on saanu shimmata asetelmaa ylemmäs, jos oikein tarkka käsi niin tuntee jo kun painelee pylväsporakoneen karalla paine asetelmaa, huomaa kun jousikuorma pehmenee mennessää tietyn rajan yli, parhaan puristusvoiman saa vaikka puntaria vasten painamalla selville ja shimmittää siihen korkoon kun paketti läjässä, tosin pieni kuluma vara huomioiden monilevy kytkimet ainakin tarkkoja shimmistä eikä tykkää jos painelaakeri liikkuu liikaa
Vastaa lainaten
  #742  
Vanha 29.10.2014, 22:57
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

0,1 mm tiukempi paineasetelma ois kuulemma jees. Pitää hakea huomenna lisää shimmilevyjä.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #743  
Vanha 31.10.2014, 10:09
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

HUOM! jos sorvaa vauhtipyörästä siivua pois tiukempi asetelma mielessä niin 0,1 mm on todellakin ihan maksimi mitä kannattaa pois ottaa.
Itse otin 1 mm ja sai laittaa 0,9 mm shimmiä väliin ennen kuin kytkinpoljin toimii niin kuin pitää.
0,9 mm shimmit vauhtipyörän ja asetelman välissä toi asetelman jousikäpäliä 4 mm ulospäin.

Ai niin ja onhan tää herättänyt jo kateutta kanssakulkijoissa, voi ristus sentään minä sanon.

"Paksu lompsa noilla off-road harrastajilla, kyllä huomaa ketkä oikeita harrastajia ja ketkä surkeita räpeltäjiä, ovatko edes laillisia vehkeitä nakkikiskalle ajeluun?"
-Etelä-Saimaan Estarit 31.10.2014
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #744  
Vanha 31.10.2014, 11:51
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti

Ai niin ja onhan tää herättänyt jo kateutta kanssakulkijoissa, voi ristus sentään minä sanon.

"Paksu lompsa noilla off-road harrastajilla, kyllä huomaa ketkä oikeita harrastajia ja ketkä surkeita räpeltäjiä, ovatko edes laillisia vehkeitä nakkikiskalle ajeluun?"
-Etelä-Saimaan Estarit 31.10.2014

Paksulompsa-Repro
Vastaa lainaten
  #745  
Vanha 01.11.2014, 13:10
nuti-90 nuti-90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.08
Sijainti: haukipudas
Viestit: 493
Perusasetus

tätä on mukava lueskella kun on semmosta "en minä kyllä tiedä toimiiko tämä" rakentelua ja monesti menee kantapään kautta. rispektii
Vastaa lainaten
  #746  
Vanha 04.11.2014, 08:40
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Siinähän sitä oppii!
Worrycrossi ajettu ja lähtöviivalla kytkinpaukun saattelemana hävis etuveto, asfalttisuoran jälkeen metsässä vain ihmettelin että luistaako se perkeleen kytkin taas kun kaasupolkinta painaessa vain kierrokset nousee, mutta tais sutia tällä kertaa takarenkaista.
Toisella kierroksella hävis sitten takavetokin.
Pienten kehityskeskusteluiden jälkeen koskien talliajan käytöstä laskin öljyt jakolaatikosta veks ja tuli vastaus Jenni Vartiaisen biisiin: Missä muruseni on?
Tyhjennysropun magneetissa.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #747  
Vanha 04.11.2014, 10:39
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Gazin lootaa seuraavaan erään?
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #748  
Vanha 04.11.2014, 11:06
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Taisin mainitakkin lätäkön reunalla että tallilta löytyy yksi irtonainen 66 jakolaatikko, joutaa kyllä malliksi jos haluat tutkia.
(paino 48.5kg muistiinpanojeni mukaan)

Ei uskalla myydä kun oma hajoaa sitten kuitenkin heti

Muoks: Tuossa yksi myynnissäkin: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=113712

Viimeksi muokannut -Jarkko- : 04.11.2014 11:10
Vastaa lainaten
  #749  
Vanha 04.11.2014, 12:39
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Äkkiseltään katsottuna etukardaanin lähtö väärällä puolella?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #750  
Vanha 04.11.2014, 13:48
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

69 ois oikeella puolel, muutenki hyvä luku
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48


Sivu luotu: 12:30 (GMT +2).