![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]()
Juu laita vaan niin katsotaan.
Voisin vaikka leikkailla plasmalla sopivat muotopalat kun saadaan kuvat! |
#27
|
||||
|
||||
![]() Project CJ-7
Peltiosatilaus on saapunut. Paikallinen seppä teki vähän edukkaammin kuin ameriikasta tilattuna, tosin näissä on vähän enemmän hitsattavaa
![]() ![]() Korin takakulmapalat tilaan ihan "alkuperäiset" korjauspalat, mitkä varmaan pitää ensin lyödä kiinni ja mittoihinsa, ja siihen väliin sitten sovitella noita kylkifileitä.. Pitäis saada vaan aikaseksi korjailla rungosta kannakekorvat kuntoon, niin vois tota koria askarrella rungon päällä...
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC - |
#28
|
||||
|
||||
![]()
Hoplaa! Päivitellääs tätäkin kun kerran jotain on tapahtunut. Opiskelujen ja muiden säätetelyjen vuoksi on sitten vuosi vierähtänyt ilman suurempia tapahtumia. Kori talvehti lämpimässä tallissa kyljellään ja runko jatkoi ruostumistaan tallin takana...
Korin ja rungon kiinnityspaikat (kaiken kaikkiaan 12 kpl) oli kokolailla kaikki lahoja, sekä rungosta että korista. Alkukeväästä tuli korin puolelle hitsailtua ehjää noihin kiinnityspaikkoihin ja nyt kesähelteillä tuli paikkailtua rungon korviin uudet "reiät". Eli ei muuta kun koppa vinssillä ylös ja runkoa alle, ja sovittamaan niitä kiinni. Sen verran oli vanhat kiinnityspisteet mätiä, että vanhat 32mm reiät rungossa paisuneet että ei edes mittaamalla kaikkia uusia saanut kohdalleen... Täytyy asetella kori ensin linjaan tohon rungolle ja porailla sitten loput reiät kohdalleen. Tohon on hyvä taljalla laskea kori kohdalleen, ja samalla voi hahmotella tulevia korotuksia... ![]() Ainoa missä enää oli "yllätysmätää", oli rungon takapäät kun takapuskuri sai laikkatuomion... Heti huomenna romikselle hakemaan somipaa putkea rungon jakoksi että saa taas uuden puskurin ja sen myötä korin takimmaiset kiinnikkeet sovitettavaksi. Josko tää tästä taas piristyis tämäkin projekti... Seuraavaksi korin pohja rungon kanssa jiiriin, ja sitten vasta varsinaisten peltitöiden kimppuun. Korin pelleistä menee enemmän vaihtoon kuin mitä jää vanhaa, sen verran moneen kertaan on laitettu paikkaa paikan päälle, ja kittiä sen päälle, ajan mittaan...
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC - |
#29
|
||||
|
||||
![]()
hieno projekti! tsemppiä! itsellä oli myös vähintään yhtä mittava työmaa omassa.
siitä on jonkinverran juttua uusimmassa v8:sissa |
#30
|
||||
|
||||
![]()
Tänks. Täytyy selailla V8:a, siinä harvemmin Jeeppejä esiintyy... Tänään hain uudet etulokasuojat ja kassillisen uusia tuumapultteja korin pohjaan, samalla meni takakylkien pintapellit tilaukseen.
Täytyis toi kori linjata suunnilleen jiiriin tohon rungon päälle että saa tohon rungon takapäihin tehtyä uudet jatkot ja takapuskurin johonkin kiinni, kun ne takimmaiset korin kannakkeet on siinä puskurissa... Hieman haastavaa linjailla puskuria ilman koria kun rungosta puuttuu pätkät takaa. Netistä löytyy onneksi aika hyvin mittakuvia rungosta, mistä saa vähän osviittaa. Vaikka toi vanha runko on sinänsä suorassa, niin sitä tossa aikani mittailtua voi kyllä sanoa että on aikanaan tehtaan toleranssit ollut suhteellisen symbolisia... ![]() Tänään pulttikaupassa asioidessa nauratti ja vitutti yhtä aikaa kun käpistelin 5mm paksuja, n. 10x10cm kokoisia sinkittyjä korilevyjä, missä on keskellä valmis 32mm reikä, kun tuli itse kairattua rasiaporalla noi uudet korvat tohon runkoon 4mm pellistä... ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC - |
#31
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#32
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC - |
#33
|
||||
|
||||
![]() Project-7
Taas on muutama tunti virähtänyt tallissa, eli jotain pientä on saatu aikaiseksikin. Runko alkaa olla siinä kuosissa, että uskalsi vetää korin neljällä pultilla kiinni, ja se on jopa suhteellisen linjassa rungon kanssa. Tai niin linjassa mitä tosta perunan mallisesta korista nyt mitata pystyy...
Molemmat takaiskarin korvat oli sen verran lahot että piti tehä uudet. Piti se viimeinenkin korin korva tehdä rungosta uusiksi tohon keulan poikittaispalkkiin. Eli kaikki 9 reikää rungossa (ja 2 uudessa takapuskurissa) on nyt tehty uusiks.. Runko oli muilta osin melko eheä, pari pientä lappua vasempaan palkkiin tonne takarenkaan kohdille piti laittaa. Ja innoissani uusia etulokasuojia hahmottamaan kiinni. Muuten hyvät, mutta toi etuiskarin yläpäälle tehty aukko ei osu ihan kohilleen noissa uusissa lokareissa. No, laikalla lisää tilaa... Ja muutenkin lokasuojien työn jälki hivelee silmää. Tämä on siis ulkopinnan pelti... ![]() Mutta olis noi keulan pellit (ja kori muutenkin) voineet huonomminkin tohon istua, ottaen huomioon että kaikki korin ja rungon väliset kiinnikkeet on tehty runkoon uudestaan, ja koriinkin joutuu niitä vielä neljä tekemään. Nyt vielä takapuskuri koriin kiinni että pääsee tekemään uudet runkoputket mitkä ulottuis sinne puskuriin asti...
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC - Viimeksi muokannut Renegade : 19.08.2014 16:13 |
#34
|
||||
|
||||
![]()
Jotain pientä... Vihdoin saanut aikaiseksi raahattua itseni talliin. Muutama viikko sitten tuli takakaarien ulkopeltien korjauspalat, pari kuukautta myöhässä tosin. Ja eilen kävin paikalliselle pläkkärille viemässä mitat noista sisälokasuojista.
Mutta ensin vanhat ruosteet pois! Ja tuon takapuskurin kiinnitys tuli nyt ratkaistua neljällä pätkällä kulmarautaa ja kahdeksalla pultilla, kun en viitsinyt sitä noihin runkoaisoihin hitsatakaan... Luulis pysyvän. Ja onhan noissa enemmän pelivaraa, vaikka vetäis samoihin pultteihin jotain vetokoukkuja tai rengasrautoja kiinni... Vähän huono kuva, mutta siis kulmaraudat kiinni runkoaisojen päähän molemmille puolille, ja niistä pulteilla puskuri kiinni. Ja mutterit hitsaamalla taakse. Ja sama takaa: Yhdet rungonkorvatkin oli vaiheessa. Niihin löyty helppo apu pulttikaupasta. Iso korilevy n. 33mm reiällä, sopi tuo korikumi suoraan siihen. Kyllä se siitä hahmottuu! Jos joku onnistuu löytämään noita korin ulko(tai ylipäätään mitään)mittoja niin otetaan vastaan. Vanha oli hitsailtu aikojen saatossa lukemattomilla korjauspalikoilla niin vinkkeliin, ettei edes tullut mieleen ottaa siitä mittoja.
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC - |
#35
|
||||
|
||||
![]() Mittoja
Jeep
kerro vaan mitä mittoja hamuat mulla tossa kasassa oleva versio moisesta! :O Voin yrittää mittailla! |
#36
|
||||
|
||||
![]()
No hep!
Mun pitäis toi koko korin takapää askarrella uusiks, takakulmat ja toi kylkipelti (takakulmasta ovenkarmin takaponttiin asti) löytyy, sisälokasuojat taitetaan ihan 1,5 mm pellistä. Mutta ainakin tarttis tietää toi korin oikea leveys. Se lienee sama takana kuin tosta tuulilasinkin kohdalla. Eli jos otan korin leveusmitan oven alasaranan kohdalta pellistä, niin onko se sama kuin koko auton takaosassa...? Tässä versiossa toi oven alasaranan kohta on koko lailla ainoa osa kyljestä mitä ei ole vasaroitu, hitsailtu tai kittailtu. Ja toinen mikä askarruttaa on se, että millä mä saan ton takalokasuojan yläreunan oikeaan korkoon ja suoraan linjaan... Takaluukun avulla saan jonkunlaisen koron noille takakulmille, mutta siitä eteenpäin ne lokasuojan yläreuna pitäis saada suoraan linjaan... Eli jos ottaa takalaidan päällipinnasta (siis siitä pontista minkä päälle katto tulee) linjan putkella tai langalla eteenpäin, niin mihin kohtaan oven etukarmia tuo linja korkeussuunnassa osuu?
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC - Viimeksi muokannut Renegade : 23.02.2015 16:31 |
#37
|
||||
|
||||
![]()
Etukarmista en tiedä mutta heität oven "paikoilleen" niin korkeus selviää, eikös oven takareunassa ole pokkaus sillä kohtaa?
|
#38
|
||||
|
||||
![]()
Joo ilman muuta kasaan ovien kanssa. Tää on vaan niin käsittämättömällä tavalla aikoinaan moukaroitu ja hitsattu kasaan, kun on korjailtu kylkiä ja lattioita, että noita oviakaan ei ihan helpolla saa linjaan, varsinkaan noiden kuluneiden saranoiden kanssa... Tarkoitus olis vähän saada vertaismittoja samanlaisesta ehjästä korista, jos vaikka sais sentin sisään "oikeisiin" mittoihin.
EDIT: Ja helpottais myös sisälokasuojan mitat, auton sisältä mitattuna. Eli takalattian pinnasta lokasuojan ylä/sisäkulmaan, ja edelleen siitä kulmasta lokasuojan ulkopellin sisäpintaan. Noin mitattuna sisälokasuojan korkeus lienee jotain 300mm ja leveys ehkä 290mm...?
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC - Viimeksi muokannut Renegade : 23.02.2015 21:47 |