![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Pick-Up Sensor?Mikä on/mitä tekee ruiskutuspumpulla oleva "pick-up sensor"? Kyseessä on siis Toyotan 2L-T kone ja kyseinen kapistus on samassa liittimessä sammutussolenoidin kanssa. Yritän löytää erikoista ajoittaista käynnistys häikkää mikä paranee aina sillä että käyttää pumpulle menevän piuhan irti.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Villi veikkaus olisi, että kyseessä on mahdollisen kierroslukumittarin anturi.
Sen tiedän varsin varmaksi että ainakin HDJ-80:n koneessa (1HD-T jne) on kiekkamittarin anturi ruiskupumpussa, ja että tuo työn alla oleva 60:n starttikehän hampaita laskeva induktiivinen anturi (joka menee 75:n kytkinkoppaan joka menee 42:n alle ... ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sammutussolenoidilta lähtevä ylimääräinen piuha menee ennakon säätö mötikälle joka on nestepään alapuolella. "pick up" sensorilla pitäisi olla ihan oma töpseli jossain pumpun kyljessä.
Elämässä pitää olla luksusta, Hiluksusta! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
En kyllä huomannu siellä kun yhden kolmenapaisen liittimen johon tulee kolme piuhaa, yksi sammuttimeen ja kaksi jonnekin muualle. Pitääpä illalla palailla asiaan kun käyn mulkoilemassa ja katson vielä aussioppaasta mihin osiin tuo sensori liittyy.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
No eipä osunu silmään muita tökkeleitä kun tuo yksi. On se niin ahdas väli, että en voi kuitenkaan olla varma ettei siellä olisi.
No joka tapauksessa, mitä tuo pick-up sensor tekee? Korjausopas sanoo vaan että jos sen vastus ei ole 600-800 ohmia niin vaihda "plunger spring". Korjausopas ei kyllä puhu muista sähkösistä kikkareista kun noista fuel cut solenoidista ja pick-up sensorista. En usko että tuossa kyseisessä kapistuksessa mitään vikaa olisi, mutta yritän saada selkeämmän kuvan koko järjestelmän toiminnasta, jotta tuo mystinen vika selviäisi. Note! This message was posted anonymously! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Lipsahti nyybinä, minä se olin.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
joskus vanhenmiten ainakin bosh tyyppisissä diesel järjestelmissä siihen pysäytin solenoidin "mäntään" keräytyy solenoidin magneettisuudesta johtuen metallia.
silloin ei sammu avaimesta kun se metalli estää tätä solenoidin liikettä. niistä vika korjautuu kun putsaa metallit tän männän päästä. mutta pumppu rupee olee silloin ehtoo puolella kun siitä on sitä metallia irronnu... en tiedä onko kyseessä sama ilmiö mut näin ainakin käy noissa volkwaageneissa. bollocks to EUrope !!! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up | hena | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.02.2008 19:56 |
Jeep Cherokee 1990 ABS speed sensor | nisti | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 04.05.2006 21:51 |
"Pick up" HJ | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 08.05.2005 19:36 | |
O: 4x4 pick-up | O/M/V Muut | 0 | 09.12.2003 22:42 | |
MAT Sensor relocating kit | ZR1 | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 09.12.2003 13:31 |