![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#376
|
||||
|
||||
![]()
Kysymytä palstan sähkömiehille
![]() Kyseessä tavallinen vuonna 2000 valmistunut OKT, jossa 2-aikatariffi. Eli illalla kymmenen aikaan sähkötaulu (tai Fortumin verkko kaiketi ?) nappaa yösähkön päälle ja aamulla seitsemän aikaan se vastaavasti häviää käytöstä. Nomaalisti talon sähkötaulusta alkaa kuulumaan yösähkön kytkennän jälkeen sellainen vaimeahko hurina/surina, joka varmasti kuuluu asiaan. Mutta toisinaan sieltä kaapin kätköistä kuuluu koko yön melkoisen voimakas vastaava ääni. Joku sähkölaite sen äänen siellä tekee ja kysymys kuuluu, onko tuo voimakas ääni vaarallista ? Voiko sähkömies päiväsaikaan mitenkään selvittää, mikä äänen yöaikaan aiheuttaa ?
__________________
Tumpula Racing Team |
#377
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ilmiö ei yleensä ole vaarallinen ja on poistettavissa kontaktorin imuroinnilla tai vaihtamalla tuo kontaktori. Voit kokeilla tuota päiväsaikaan kääntämällä keskuksessa olevaa "varaava lämmitys" kytkintä "päivä" tai "jatkuva" asentoon. Jos tuo kauhiasti kiusaa, niin sähkömies paikalle uuden kontaktorin kanssa. Vanhojen imurointi ei aina auta. Kulut parisatkua.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#378
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tuossa on sellainen Enston tekemä ohjauspaneli, jossa lukee ESLY 1. Eli tollanen: Sitten on kauhea kasa sulakkeita ja tietty päävirtakytkin. Pitääkö toi Enston ESLY1-osa siis vaihtaa ? Vai onko tuon valkoisen pellin alla noita kontaktoreita ? Uskaltaako tuon pellin ottaa tuosta irti silloin kun päävirtakytkin on 0-asennossa ? Niin siis tuon Enston panelin noilla pikkuruisilla napeilla ohjataan lattialämmitysten ja vesivaraajan toimintaa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#379
|
|||
|
|||
![]()
miten lukitaan vakuutusyhtiön mielen mukaan kelkka, jossa ei ole virtalukkoa? eli nykäistään käyntiin. tappokatkaisija pois, maton reiästä ketjua penkin ja suksien kautta?
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#380
|
||||
|
||||
![]()
mun käsittääkseni niin ettei kelkkaa saa käyntiin rikkomatta mitään, tai siirrettyä rikkomatta mitään, mikäli käynnistys estetty muuten, kuin tappokatkaisialla, ni ei tartte lukita mihinkään kiinni
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#381
|
||||
|
||||
![]()
Joko jaksettas?
|
#382
|
|||
|
|||
![]()
Jos on rotaxin DESSillä niin se tutin poisottaminen pitäisi riittää. Muussa tapauksessa ketju vaikkapa läpi telaston ja puuhun kiinni.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#383
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Etit keskuksen sähkökuvat valmiiks ja kilautat sähkärin kylään ni saat hurinat hilljasemmiks..
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#384
|
|||
|
|||
![]()
lukitussa tallissa se kylläkin säilytetään. joten ajattelin vain varmistuksen kannalta laittaa telaston vaikka lukkoon, että ainaski ajamista hidastaa/ajoon lähtemistä hidastaa. eli ketju telastoon tai mattoon kiinni ja pari kierrosta penkin ylitse, luulisi ainankin vähän jarruttavan menoa. kun ei ole virtalukkoa. turhaan sitä kahvaa laittamaan lukkoon esim ohjaustankoon, kun ottaa kuomun pois niin saa nykästyä narusta käyntiin.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#385
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#386
|
||||
|
||||
![]()
maallikon mukaan yhtäkkiä enempi pärisemään ryhtynyt kontaktori saattaa lämmetäkin enempi, eli, tilaa yösähkömies / nainen paikalle kohtuu vikkelästi ... tuskin tunnin kiire on mutta kuitenkin todo listan kärkeen
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#387
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja juu, ne kontaktorit on sen valkosen pellin alla. Elä avaa jos et tiedä mitä teet. Mutta nopee operaatio sähkömiehelle. Välillä noi sulaa kiinni tai auki asentoon kun on pitkään ollut tarpeeksi roskaa/paskaa välissä. Sen haistaa sitten kyllä! ![]() ![]() ![]() |
#388
|
||||
|
||||
![]()
Mie oon tylysti räpsäyttänt päiväsähkön puolelle niin monta kertaa, et hiljenee pärinä.
Pitäshän se kontaktori uusia asap... Pitänt jo pari vuotta...
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#389
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kysymyksiä pukkaa ![]() ![]() ESLY1 ei sisällä noita hurisevia osia, siellä on elektroniikkaa ja pieniä releitä. Pellin jos irrottaa, niin on sähköä tyrkyllä enemmän kuin tarpeen. Tuota kantta availee sähköalan ammattilaiset. Tuosta ESLYstä löytyy se pieni kytkin, jolla saat testattua yöajan lämmitystä päivälläkin. Oisko se teksti tuossa pikkunappuloiden vieressä? Mitään et saa rikki vaikka noita pikkuisia nippuloita käänteletkin ja palautat takaisin. Mutta käännä vain yhtä kerrallaan ja palauta alkuperäiseen asentoon ennenkuin kokeilet seuraavaa. ![]() Edit: 3S1 on yö-päivävalinta. Ja sitten vielä dokumentti: http://products.ensto.com/documents/...07/esly1-3.pdf
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 01.03.2014 17:54 |
#390
|
|||
|
|||
![]()
Ja noita kontaktoreita saa myös hiljaisena mallina; nimittäin puolijohde-tekniikalla tehtyjä, toki oli huomattavasti kalliimpia, ja vaatii enemmän työtä vaihtamiseen (ainakin ennen eivät sopineet heittämällä, toki 20 vuodessa tilanne voi olla muuttunut) -> silloin keskuksesta ei kuulu mitään, kun kontaktori kytkee.
|
#391
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pari vuotta pitäny jo vaihtaa mutta ei ole jaksanu ![]() On onneksi sen takana ei ole kuin lämminvesivaraaja ja tallin lattialämpö. Joutavat olla pois päältä pitkiäkin aikoja. Viimeksi muokannut Mika_T : 01.03.2014 22:21 |
#392
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() lopulta se päävastuksen kontaktorikin alkoi pärisemään, niin pakko oli heti muutaman vuoden päästä ekasta pärinästä vaihtaa kaikki. Nää pärinät oli sellaisia jo, että kuului erillisestä sähköpääkeskuksesta sisälle. Varmaan ei olisi saanut itse tehdä, mutta eipä siinä kummoinen homma, kun pääkytkimestä tai sulakkeista tekee nuo jännitteettömäksi ja sitten ruuvaa johdot irti ja kiinni uusiin. Omassa tapauksessa taisi olla 24 johtoa. |
#393
|
||||
|
||||
![]()
Joskus aikanaan jostakin kuultua tai luettua, (vai olikohan TV:n Poliisit sarjasta)?
Poliisi ei saa virkapuku päällä ja virantoimituksessa tupakoida, julkisella paikalla tai yleensä ihmisten silmien alla, vaan jemmassa jossakin, esim. lapsille huonoa esimerkkiä? Tänään tuossa odottelin Bilteman aukeamista oven vieressä aamulla, ja paikallinen miliisipartio oli myös saapunut Sinisellä huvimajallaan ostoksille, ja haalarit päällä, niin siinä korsi paloi konstaapelilla mukavasti, kuin myös itsellä. Onkos säännöt muuttuneet, en viitsinyt kysyä suoraan, tiedä mitä olisivat vastanneet?
__________________
Olen postimerkkeilyä harrastava reipas seurakuntanuori, jonka mielestä päihteet ovat paholaisen työvälineitä ja seksi kuuluu ainoastaan avioliittoon. |
#394
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#395
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Olen postimerkkeilyä harrastava reipas seurakuntanuori, jonka mielestä päihteet ovat paholaisen työvälineitä ja seksi kuuluu ainoastaan avioliittoon. |
#396
|
||||
|
||||
![]()
Mistä saisi rivipumpun, jossa on ahdonalainen, vai mikä se näissä on? Siis ilmaiseksi tarviisi saada ja opiskelun takia. Toiminnallahan ei olisi mitään väliä, kun osiksi se nakkattaisiin kuitenkin. Ideana kun olis saada mahdollisimman isotappinen ja lyhyt iskuinen. Eli saada liikkumaan dieseliä kerralla ja paljon. Kai sitä joku voi hulluksi sanoa, kun vielä kerron että tarkoituksena olisi jättää pumpun oma runko ja tehdä siihen mahdollisesti uusi kansi ym muut sisus hilppeet.
![]() Edit ja niin tarviisi saada myös kaveri, joka suostuisi koneistamaan 13mm nestepään joka passaa Zexelin pumppuun. Minulta saa 3D mallit ja sitten voisi alkaa neuvottelemaan, mikä onnistuu ja mikä ei. (Parin koneistajan kanssa jo haasteltu)
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. Viimeksi muokannut Kala92 : 03.03.2014 19:44 |
#397
|
||||
|
||||
![]()
Saako tän suomen rekisteriin? http://www.nettiauto.com/nissan/patrol/6236188
|
#398
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
pohjantähdestä kävin hakemassa hieman halvemman vaihtoehdon, kolmisensataa kustantaa osakaskolla.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#399
|
|||
|
|||
![]()
Kuka jemmailee joutilasta pajeron syöttöpumppua satakunnan alueella? Jos tunnistit itsesi ja olet halukas kaupantekoon, ota yhteyttä välittömästi allekirjoittaneeseen!
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#400
|
|||
|
|||
![]()
Mitäs korjaamoa/pajaa suositellaan nykyään hj:n turbokoneen syöttöpumpun huoltoon ja piristykseen?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrol kysy/vastaa | jubet | Tekniikka & Jutustelu | 1806 | 24.10.2024 21:23 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2193 | 01.01.2014 17:02 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 1015 | 03.01.2013 18:46 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2358 | 31.08.2012 20:55 |
mitä tehä patrollille ku ei käänny?? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 21.03.2011 16:41 |