![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#176
|
|||
|
|||
![]()
puhaltimen johdot (hieman mallista riippuen) on ohjainyksiköllä liitin D5 punainen = puoliteho,,,D1 musta=täysteho, puhallin on maadoitettu samaan kuin hehkutulppa,
jos se puhallin on rikki, korjaaminen (ainakin uusilla osilla) on aika kallista,,,ja aika vanhahan tuo lämmitin jo on,,mutta mittaile se puhallin, voihan siellä olla vaikka hiilet jumissa tms, |
#177
|
|||
|
|||
![]()
No mites mistäs saisi halvimmalla uuden eberin tällähetkellä kun ei tuosta vanhasta tule eläjää, nyt on uusi höyrystimen verkko ja uusi hehku joka kesti yhden lämmityksen kun palo lanka poikki.
Niin ja pystyytös tuota vanhan eberin viikko kelloa käyttämään näissä uudemmissa malleissa??
__________________
Arvaamattoman Synkkämielinen Antiikkikauppias M.O.C Mikkelin Offroad Club ry |
#178
|
||||
|
||||
![]()
Onko sen pakko olla Eberi? Saksasta tilasin vuosi sitten velipojan Volvoon uuden Webasto Evo 5+:n kellolla ja perusasennussarjalla 650€+20€ postit. Itelle myös yhen aiemmin tilannu ja yks kaveri myös. Yksityinen jannu mikä näitä myy, saat sähköpostin privalla jos tykkäät kysyä. Puhuu englantia.
|
#179
|
|||
|
|||
![]()
Pystyy, kello antaa vain ohjauksen yhteen piuhaan.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#180
|
|||
|
|||
![]()
No juu laita vaan Matti sen osote niin kysäsen ei sen mikään pakko oo olla eberi.
Vaikka eikös noita ihan perus paketteja saa jo tuohon hintaan suomestakin, vai puuttuukos niistä jotain olennaista?? Pystyykös tuolla vanhalla kellolla kattelee vikakoodeja näistä uudemmista??
__________________
Arvaamattoman Synkkämielinen Antiikkikauppias M.O.C Mikkelin Offroad Club ry |
#181
|
|||
|
|||
![]()
modulikellolla pystyy,, eli kellolle menee sini/valkoinen johto
|
#182
|
|||
|
|||
![]()
Kokeilin tuota vanhaa HL32 taas sepitellä. Hehkutulpan uusin ja sen kangas verkon (liekkö punanen puoli lämpimään päin) tai mikä liekkään kun entinen oli mennyt ihan mustaksi ja palaneen näköinen.Ei vaan suostu lähtemään tulille. Puhaltimen puolen liittimistä yritin mittailla jännitteitä mutta ei oikein tullut järkeviä jännitteitä 4,5v? Puhaltimenkin kokeilin 12v suoraan liittimiin ruskea - ja musta + pyöri oikeinpäin. Mutta kun mittaa webaston puoli päästä mihin ruskeat yhdistyy puhaltimella yhdyslenkillä niin siihen tulee vain se 4,5v. Sytytin laite näytti vähän arveluttavalta.
|
#183
|
|||
|
|||
![]()
niin sieltä ohjaimeltahan menee itse lämmittimelle kaksi virta johtoa puhaltimelle,,täysteho ja "puoli"teho,, olisitkohan mitannut sen vastuksen läpi? se vastus on siellä lämmittimen kotelon sisällä, pitäisi sen 4,5Voltillakin pyöriä jotenkin.
|
#184
|
|||
|
|||
![]()
Joo eli kokeilin mitata sieltä, puhaltimen puoli päästä ja "äly"boksilta musta ja punainen ainakaan nyt ei tullut jännitettä (polttoainepumppu ja hehku irti). Kiinnostas tietää onko tuo laitetun kuvan osa ihan ok kunnossa? Näyttäisi kuin olisi palanut poikki. Kuuluuko tämän olla hehkun ympärillä vai kiinnittyä hehkun kylkeen? Ei kehtais polttaa uutta hehkua ja tuota suodatinkangasta. Se 4,5v on mitattu ruskeitten väliltä puhaltimen kannen liittimistä. Siitähän lähtee sitten musta täysi teho jossa myös vihreä piuha kiinni ja punainen toisesta liittimestä joka menee jonkun vastuksen kautta puoli teho vihreään. Miten on noissa tuo liekkivahti voiko tehdä tuon? Nyt kumminkin sai taas savua putkesta. voiko ohittaa väliaikaisesti?
Viimeksi muokannut Mika P : 22.07.2013 22:07 |
#185
|
|||
|
|||
![]()
tuo kuvan osa liittyy polttoaineen höyrystymiseen, polttoaine pumpataan tuota putkea pitkin siihen huopaan mikä tuosta kuvasta puuttuu, ulkokehällä on tiiviste, ei tuohon metalli osaan suurta vikaa voi tulla,,,kunhan putki on auki
|
#186
|
|||
|
|||
![]()
No niin tänään painittu taas vähän webaston kanssa lisää. Yhdessä kontaktorissa oli hieman kosketushäikkää, kun ei lähtenyt puhallin mukaan. No siinä sitten testailemaan, no ensimmäisenä unohtu pumpun letku tietysti laittaa kiinni. Siitäpä se sitten lähti pienen alkusavutuksen jälkeen pyörimään puhalti lämmintä ja savutuskin loppui ja kohta loppui myös lämmin puhallus. Kokeilin myöhemmin uudestaan vaan ei pumppu eikä hehkutus lähtenyt päälle ja uudesta hehkusta lanka poikki melkein puolen välin paikkeilta. Mikähän taas mättää kohta loppuu ideat? Epäilen tuota metalli lirpuketta, mistä laitoin kuvan osuuko hehkun runkoon ja mikä tuon tarkoitus edes on?
|
#187
|
||||
|
||||
![]()
Ootko tutkinut miltä näyttää ohjainkortti?
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#188
|
|||
|
|||
![]()
ei saa osua hehkun lankaan, tarkoitus siirtää lämpöä sinne huopaan , toi sinun laite on ilmeisesti diesel malli, bensa lämmittimessä tuota lippaa ei ole, ne huovat on myös erilaiset, onhan hehkutulppa oikea? 12V--24V?
|
#189
|
|||
|
|||
![]()
osat on haettu paikallisesta fixukselta josta myös saanut neuvoja. Entinen tulppa oli ainakin 24v sen numerolla uusittiin ja huopa myös. Huovasta ei ollut varmaa kumminpäin, laitoin punasen puolen palopesän puolelle. Ja mallihan on diesel
Posted via Mobile Device |
#190
|
|||
|
|||
![]()
Jeppistä jee työ voitto webasto lähti pelittää. Otin ne metalli lirpukkeet kokonaan pois ja sain takuuseen uuden hehkun tilalle. Nyt on vielä polttoaineen syötön kanssa vähän vielä ongelmia webasto on hj-61:sen takatilassa ja polttoaineen syöttö on otettu tankin vierestä menevältä paluu putkelta mutta ei jaksa nostaa polttoainetta sieltä vaan tyhjentää paluuputken eli toimii vain auton käydessä. Olisiko ideoita tähän systeemiin? Laittaako joku takaisku venttiili vai jaksaako siltikään nostaa? Polttoaineputket molemmathan menevät tässä tankin pohjalle. Meno puolella saattaa ilmaa ruveta kone ottamaan? Miten ootte muut laitelleet webaston polttoaine syöttöjä 61:siin?
|
#191
|
|||
|
|||
![]()
laita oma imuputki tankkiin, tai paluupuolelle välisäiliö mistä lämmitin ottaa aineen, T-haarat ei aina oikein toimi, ei tarvitse isoa ilmakuplaa sinne putkeen kun lämmitin sammuu. älä laita mitään takaiskuja, asenna se pumppu noin30asteen kulmaan siten että ulostulo on ylempänä,
|
#192
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
p.s jos tyhjentää paluuputken, niin olisiko jossain vuoto? ei olisi ensimmäinen lahonut polttoaineputki cruiserissa... |
#193
|
|||
|
|||
![]() Webaston purkaminen?
Onko kukaan purkanut vanhempaa Webasto ThermoTop T (bensa, ~1995vm)? Mun värkki on muuten toimiva mutta vuotaa vettä ja ajattelin kurkata saako tiivarit vaihdettua. No hyvä, mutta kun ei saa edes osiksi. SÄhköt kyllä lähti pois, mutta polttoaineen ja ilman syötöstä vastaava blokki ei lähde irti keskiosasta (jossa poltin) vaan keskellä noiden blokkien välissä on putki joka kanittaa. Arvatenkin tuo putki on polttoaineet syöttö polttimeen mutta mites nämä nyt siis irtoaa ehjänä toisistaan?
Ja tsori että kaappasin topikkia - ajattelin että kerätään kaikki tieto tähän yhteen ketjuun. T/Pekka |
#194
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#195
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuo manuska löytyy mutta koska saksan opinnoista on 30v ja käyttö on ollut vähäistä ei tekstin kaikki hienoudet aukea ihan heti .... ja kuvat tuossa manuskassa ovat, hmmm, ei niin havainnollisia. T/P |
#196
|
|||
|
|||
![]()
Jep - näin se meni eli höyrystin keskiosasta pois (ruuvi kuusiokannalla höyrystimen päällä) ja sitten lähti pois.
Kiitokset Matille vinkistä. T/P |
#197
|
||||
|
||||
![]()
nyt kaipaisi apuja eberin ongelmiin.ei pysty autoo pitkin telakalla seisottaa niin tietoa siitä et mitä tilaan lämppäriin ja saisi kattilan nopsaan tienpäälle.
eli eberin 5kw diesel lämppäri kyseessä.lähtee lämmittämään ihan suhteellisen ok pienellä teholla ja kun on hetken lämmittänyt ja alkaa olla aika pistää täydet tehot niin alkaa röpeltämään ja vaikuttaa ikäänkuin puskisi tulet pihalle ja sit sammuu ja luonnollisesti savut on melkoiset.toisella ýrityksellä yleensä jää lämpiämään.oireet oli jo viimetalvena ja tuntuu et mitä kylmempää niin sitä herkemmin temppuilee. uusittua on paloilmapuhallin ja hehku viimetalvena.oma veikkaus on se sihti/höyrystin,mikä lie.ikää ja tunteja laitteella on mut mielellään kokeilisi vielä antaa tekohengitystä.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#198
|
|||
|
|||
![]()
Vaihda se höyrystin ja jos ongelma jatkuu niin sitten tutkimaan polttoaineen tuloa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#199
|
||||
|
||||
![]() onko kukaan nähnyt tälläsen kellon käyttöohjetta missään? |
#200
|
|||
|
|||
![]()
On, mulla voi olla jossain. On muuten sitte paskin kello mitä on olemassa...
![]()
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Eberi & Webasto osia. | Zamppa | O/M/V Muut | 33 | 10.03.2012 11:39 |
"M"eberi webasto ardic | sähköarska | O/M/V Muut | 39 | 24.02.2011 17:11 |
Eberi/Webasto puhelinohjaus? | Numppa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.11.2008 21:49 |
O: Webasto tai Eberi | Td5 | O/M/V Muut | 2 | 01.12.2005 21:15 |
O: webasto/eberi bensapumppu | O/M/V Muut | 4 | 10.10.2005 11:08 |