![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
![]() ![]() TTänään tuli laitettuu eteen korotukset ja perä olis tarkotus laittaa ylihuomenna. Olisko vinkkejä miten takapään iskarin pultin sais parhaiten pois ku katoin nopeeta niin aika veemäisessä paikassa näyttäis olla. |
#52
|
||||
|
||||
![]()
Jos tarkotat kuskinpuolen mutteria, niin otat tietty ne kaks pulttia irti iskarin molemmin puolin, jolloin se iskarin kiinnityslätkä tulee alas iskarin mukana.
|
#53
|
||||
|
||||
![]()
Noniin on taas päässy vähän unohtumaan päivittely että laitetaan ny muutama kuva että missä mallissa lj on oikein menossa.
![]() pistetään ny vähä hitsisaumaakin kuviin ku sattu onnistumaan. ![]() Ei tarvis ku nuo tapit hitsuutell pikolleen ja laitta yläpanta kanssa niin rupei olee redy. ![]() Tämän hetkinen tilanne ![]() Vähä tarraakin. ![]() Nyt se rupee näyttään vähän jo maasturilta. Enään olis tavoitteena saada: -passarit murikoille -tankin panssari -safaritelinen katolle asti ja siihen työvalot -takavinssin peti suunnitella (kaukainen haave) -korin koroitus (kaukainen haave) -sisustella vesivanerista lattia ja latikosto peräloossiin. ![]() -PALKKIHELMAT!!!!! Tehdyt asia: -öljyvuodot hoidettu -boostcontrolle paikoillaan -etupuskuri -takapuskuri -jako ja vaihelaatikon panssari -safaritelinen melkein valmis -etuvinssi paikoillaan ja testattu -renkaat hommattu -2" korotussarja vaikka laussa luki 75mm (kumpi lie pittee paikkaansa ![]() -kaikki kaaret hitsailtu ja massattu -kori käyty läpi |
#54
|
||||
|
||||
![]()
En tiiä menikö letkut oiken, ei oo vielä päässy testailemaan. sanokaa jos meni asennus pieleen.
![]() |
#55
|
||||
|
||||
![]()
melkoinen letkuhärdelli
![]()
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#56
|
||||
|
||||
![]()
Sanos muuta.
![]() |
#57
|
||||
|
||||
![]()
mihin tarvii tota mötikkää mihin tulee kolme letkua itelleni laitoin vaan tuon ruuvin hukkaportinletkun väliin ja toimii niinkuin pitää
__________________
---------------ETUVETO------------- JOKU VEIKKAUKSEN UUSI PELI VAI? |
#58
|
||||
|
||||
![]()
Kokeilin kuule samaa eikä mittee tapahtunu mittarin mukaan. saatto ehkä hiukan paremmin vääntää alhaalta mutta aika olemattomasti. (boosti oli ruvvattu kokonaan kiinni ettei ilmaa mee kellolle)
|
#59
|
||||
|
||||
![]()
No pelasko sitten yllä olevan kuvan asennuksella?
Jos ei niin sitten hukkaportinkello on varmasti liian löysä. |
#60
|
||||
|
||||
![]()
en ole ehtiny kokeilla. tarkoitus olis kokeilla alkuviikosta ku pitää ruveta värkkään takaloossin vesivanerista lootia. pystyykös sitä kelloo jotenkin kiristää vai onko sitten kalvo rikki?
|
#61
|
|||
|
|||
![]()
se on rajapaineventtiili
|
#62
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on testattu tolla letkuvirityksellä kulkua siten että boosti on täysin auki ja kiinni, niin molemmillakin kerroilla ahot ei noussu kuin siihen 0,4 bar. Taitaapi olla edessä paineilmalla kellon testaus että onko kalvossa sanomista. Jos se ei pidä meteliä ja toimii normaalisti niin mikä neuvoksi sitten?!
![]() Taitais olla turbon huolto ajankohtaista ku imupuoli aika öljyinen vai kuuluuko tämän ikäsien koneiden oireisiin? |
#63
|
||||
|
||||
![]()
Ei se ahda kuin sen verran mitä siellä on syöttöä. Ja pelkkä syötön ruuvaus ei autuaaksi tee, ahdonalaisen syötönsäädön karan uusiksi tekeminen antaa persdynolla jo kummasti enemmän potkua.
Hukkaportin letkun tukkiminen antaa varmasti lisää vääntöä mutta korkeammilla kierroksilla pakopesä käy pieneksi kun ei hukkaportinkaan kautta pakopesän tilavuuteen nähden ylimääräiset pakokaasut pääse mistään poistumaan. (=extra lämpöä, huono juttu) Oma mielipide on että alkuperäistä ahdinta on turha ruveta korjaamaan, samaan rahaan saa ihan oikeitakin ahtimia jolla käyttöalue on suurempi. Nämä siis vain omia käyttökohtaisia kokemuksia. |
#64
|
||||
|
||||
![]()
Kerron vielä konkreettisesti ton hukkaportin letkun kokonaan tukkimisen: Juokse 400m lenkki täysiä, seuraavaksi juokse sama lenkki täysiä niin että pidät nenästä sormilla kiinni, eipä ilma vaihdu enää samallalailla ja puutuu nopeammin.
Tai pakopuolen kyseessä ollessa sormien työntäminen perseeseenkin voi vaikuttaa kulkuun dramaattisesti. ![]() |
#65
|
||||
|
||||
![]()
No voehan perkule. minä kun luulin/ymmärsit että tuolla boostilla ois tosta föönistä saanu lisää potkua max 0,8 bar No täytynee ootella, että tili kohenee taas joskus jotta pääsis hankkimaan puhallinta mikä herää aikasemmin ja olis muutenkin pitempikestoisempi. Mistäs ja millaista turboo sitten kannattaisi ruveta miettiin ja se että sais het paikalleen ettei tarvis ruveta mitään välilaippoja metsästeleen?
Ainut mikä kokemus minulla on auton moottorin virittämisestä on 2 vag 1,9 td konetta toiseen tuli isompi puhallin laitettuu ja syöttöjä nostettua kaverin johosta ja toiseen switserin vnt ahin, cooleri, kara viilattu loppuun, isompi nestepää ja sen jälkeen alko sintterien meno. |
#66
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Duunaa se kara jos on jo ennestään tuttu toimenpide, jos sekään ei auta niin nosta syöttöjä. |
#67
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#68
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#69
|
||||
|
||||
![]()
Tokihan on olemassa myös mahdollisuus että hukkaportin aukosta johtaa mojova halkeama, eli kaasut pääsee virtaamaan hukkiksen ohi vaikka läppä olisi kiinni.
|
#70
|
||||
|
||||
![]()
voi helvetti että hämäläinen on sitten hidas. tänää tuli kateltuu etupään iskreita niin olin sitten laittanut kiirreisäni ne kumit samalle puolelle niinku yhessä kuvassa näkyy. Täytynee korjata virhe vai antaako olla tuollai
|
#71
|
||||
|
||||
![]()
Komia Lj sulla!
![]() ![]()
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi... ![]() |
#72
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksia kovasti arvostelustasi.
![]() |
#73
|
||||
|
||||
![]()
Tänään tuli väkerreltyy takatilaa jahtikautta odotellessa. vile tulee jonkin sortin päällinen tuohon vaneriin kun on vähän muuten liukas alusta kahelle kanakoiralle
![]() ![]() ![]() ![]() Vielä pitää kikostella päätypalat laatikoille. |
#74
|
||||
|
||||
![]()
taas kuulkaa te paremmin tietävät ja osaavat, olis taas vähä tarvetta avulle ja tiedolle. Tossa oltiin toissa päivänä kaverin kaa ajelemassa kangasmetsissä tojotalla ja pistin merkille kun ajelime helppoa mutta keikuttavaa polkua niin auto tuprutteli koko sen matkan sinertävää savua eli jostakin pääs öljyä palopesään. no tänään ku tarkistin öljyt niin tikun kärki kastu muutaman millin ja täten lisäsin reilun litran öjyä koneseen etttä öljy olisi taas ylärajassa. no siitä tuumin ku lotkoteltiin n. tunti tyhjäkäynnillä eteenpäin että turbon tiivisteet valskaa silloin kun ei ole kunnolla kieroksia. osuinko oikeeseen? No tään sitten auton pestyä ja oljyn lisäykden jälkeen kun lähti ajeleen isolle telle niin ajoittain kiihdytyksen jäkeen kun nosti jalan kaasulta niin pöläytti reulut mustat savut mitä ei ole ennen tehny. Johtuuko täämä vika kenties suuttimien huonosta kunnosta että avautuu ja sulkeutuu miten sattuu. Olisin todella kiitollinen jos saataisiin keskustelu/mmielipiteitä tästä diaknoosista. Kiitos taas etukäteen.
|
#75
|
||||
|
||||
![]()
Minkäsortin öljyä olette laittaneet tonne etumurikalle?!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
sj 410 keulille runvan 9500 nopea malli | korbimotors | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 04.10.2012 15:53 |
Vinssin paikka Lj:ssä? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.10.2006 16:08 |
12-HT bj40 keulille | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 11.06.2006 20:33 | |
Vinssi ja vinssin kopiot. vinkkejä vinssin ostoon! | Glutton | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.07.2005 12:49 |
kaikuluotain keulille? | Jörmelö | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.03.2005 18:35 |