Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.02.2012, 10:51
fromroad fromroad ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.12.11
Sijainti: Sahalahti
Viestit: 12
Perusasetus

Hj61-88 Neliveto ongelma


Mortonki!
Ilmeni hojossa ,ettei neliveto mene päälle,kepistä/napista.
Valo syttyy kyllä kummastakin.
Olen lukenut foorumeita , että alipaineletkut tai kalvo voivat olla rikki , mutta olenko käsittänyt väärin vai syttyykö valokaan sitten enään.
Kaverin kanssa ajeltiin kohtalaisen syvässä lumessa ja kaikki mielestäni pelasi silloin , käytin myös perälukkoja enkä huomannut mitään mikä viitaisi rikkoutumiseen.
Ainoa mikä näin jälkikäteen ihmetyttää olivat jarrujen toiminta , kun ajeltiin jo auratulla tiellä.Jarrut oli kun ei olisi tehostusta ollenkaan ja eikös siinäkin tarvita alipainetta.Ovatko nelivedon kytkentä ja jarrutehostus saman alipaine järjestelmän piirissä vai.....?
Kyseinen vika löysi päivänvaloon , kun pari päivää myöhemmin menin vaimon kanssa ajattamaan nuorinta Suomenajokoiraamme ja jäimme kahden mäen väliin , kun en päässyt ylös kumpaakaan mäkeä pelkällä takavedolla.Jottei selostukseni olisi liian selvää , niin mainittakoon , että tällä toisella reissulla en näin jälkikäteen muista jarruissa mitään outoa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.02.2012, 11:08
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Valon ei kyllä pitäs syttyä jos neliveto ei ole päällä. samassa piirissä ovat neliveto menee aina alipaineella, kepistä voi valita vaan pikkupuolen/vapaan.
Kun keppi pikkupuolella ohjaa nelivedon alipaineella päälle. Olisiko sulla vikaa etuakselissa/kardaanissa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.02.2012, 11:59
fromroad fromroad ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.12.11
Sijainti: Sahalahti
Viestit: 12
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Valon ei kyllä pitäs syttyä jos neliveto ei ole päällä. samassa piirissä ovat neliveto menee aina alipaineella, kepistä voi valita vaan pikkupuolen/vapaan.
Kun keppi pikkupuolella ohjaa nelivedon alipaineella päälle. Olisiko sulla vikaa etuakselissa/kardaanissa?
Miten etuakselin/kardaanin viat olis paras paikallistaa?
Pitääkö olla käynnissä tai jotain?
Voiko olla mahdollista, että joku paikka vaan jäässä tai jumissa sen "lumikahlauksen" takia.Auto ollut nyt reilun vuorokauden lämpösessä tallissa.Melkein tekis mieli pyytää anteeksi näitä tyhmiä kysymyksiä.....mut ,kun en tiiä, niin en tiiä.....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.02.2012, 12:55
Gaadolf Gaadolf ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.08.10
Sijainti: savo,suomi
Viestit: 22
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fromroad Näytä viesti
Miten etuakselin/kardaanin viat olis paras paikallistaa?
Pitääkö olla käynnissä tai jotain?
Voiko olla mahdollista, että joku paikka vaan jäässä tai jumissa sen "lumikahlauksen" takia.Auto ollut nyt reilun vuorokauden lämpösessä tallissa.Melkein tekis mieli pyytää anteeksi näitä tyhmiä kysymyksiä.....mut ,kun en tiiä, niin en tiiä.....
jarrut kyllä kuolee/jäätyy lumiajonjälkeen, tai on tunnottomat, itellä samoja havaintoja, mutta aikansa kunajelee ni sulaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.02.2012, 13:19
Blis Blis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.01.09
Sijainti: Temmes
Viestit: 168
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fromroad Näytä viesti
Miten etuakselin/kardaanin viat olis paras paikallistaa?
Pitääkö olla käynnissä tai jotain?
Voiko olla mahdollista, että joku paikka vaan jäässä tai jumissa sen "lumikahlauksen" takia.Auto ollut nyt reilun vuorokauden lämpösessä tallissa.Melkein tekis mieli pyytää anteeksi näitä tyhmiä kysymyksiä.....mut ,kun en tiiä, niin en tiiä.....
neliveto päälle, sammutetaan auto ja vaihde silmään... sitten kömmit auton alle ja koitat pyöriikö etujordaani, jos pyörii niin ei ok... seuraavaksi vaihde pois päältä ja navat kiinni ja taas pyöritellään jordaania, mikäli pyörii niin napiksissa häikkää...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.02.2012, 14:06
fromroad fromroad ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.12.11
Sijainti: Sahalahti
Viestit: 12
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Blis Näytä viesti
neliveto päälle, sammutetaan auto ja vaihde silmään... sitten kömmit auton alle ja koitat pyöriikö etujordaani, jos pyörii niin ei ok... seuraavaksi vaihde pois päältä ja navat kiinni ja taas pyöritellään jordaania, mikäli pyörii niin napiksissa häikkää...
Eli laitoin auton käyntiin ja napista 4 veto päälle, auto sammuksiin ja vaihde silmään.
Pyöritettiin jordaanista, ei pyörinyt.
Vaihde vapaalle ja napalukot asentoon free, jordaani pyöri.
Koitin vielä vaihteen ollessa vapaalla napalukot asentoon lock, jordaani ei pyörinyt.
Onko nyt tämän perusteella todettava napalukkojen tulleen tiensä päähän?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.02.2012, 14:18
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fromroad Näytä viesti
Eli laitoin auton käyntiin ja napista 4 veto päälle, auto sammuksiin ja vaihde silmään.
Pyöritettiin jordaanista, ei pyörinyt.
Vaihde vapaalle ja napalukot asentoon free, jordaani pyöri.
Koitin vielä vaihteen ollessa vapaalla napalukot asentoon lock, jordaani ei pyörinyt.
Onko nyt tämän perusteella todettava napalukkojen tulleen tiensä päähän?
Tuon perusteella napalukot toimivat niinkuin pitääkin.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.02.2012, 14:35
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fromroad Näytä viesti
Eli laitoin auton käyntiin ja napista 4 veto päälle, auto sammuksiin ja vaihde silmään.
Pyöritettiin jordaanista, ei pyörinyt.
Vaihde vapaalle ja napalukot asentoon free, jordaani pyöri.
Koitin vielä vaihteen ollessa vapaalla napalukot asentoon lock, jordaani ei pyörinyt.
Onko nyt tämän perusteella todettava napalukkojen tulleen tiensä päähän?
Vaihde vapaalle ja napalukot asentoon free, jordaani pyöri (oliko yhä neliveto päällä) jos tässävaiheessa nelivedon valo palo on jakiksessa jotain häikkää.

Etukartaania ei pysty pyörittämään auton alla muutakun napalukkojen ollessa auki ja nelivedon ollessa pois päältä saman aikaisesti. Ei vaikka vaihteet olisivat vapaalla.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.02.2012, 11:10
Blis Blis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.01.09
Sijainti: Temmes
Viestit: 168
Perusasetus

Samalla alipaineella ne kaikki toimii, ap-pumppu sökönä tai sitten vuotaa järjestelmän paineet jonnekkin... Tuon neliveto valon ei kyllä mielestäni pitäisi syttyä ennenkuin se kytkeytyy päälle?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.02.2012, 23:04
fromroad fromroad ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.12.11
Sijainti: Sahalahti
Viestit: 12
Perusasetus

http://imageshack.us/photo/my-images...228145033.jpg/
Tämmonen vika löyty hoojiista,mutta nyt taas "raapii" joka nurkka.
Kiitoksia vaan kaikille neuvoista.

Viimeksi muokannut fromroad : 29.02.2012 23:07
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.03.2012, 00:26
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Eli ajettu ihan huolella jakis kuivana...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.03.2012, 09:00
fromroad fromroad ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.12.11
Sijainti: Sahalahti
Viestit: 12
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Eli ajettu ihan huolella jakis kuivana...
Varmasti näin , öljynvaihdosta vierähti aikaa.Ihan kuiva ei ollut , kun poistaakin jouduin,mutta oliko tarpeeks.....
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.03.2012, 12:16
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Onkos siellä mitään mihin se kytkentä systeemi pääsee vastaamaan?? Vai vetääkö alipaine tuota kytkentähaarukkaa koko ajan sitä muhvia vasten? Jos niin se kyllä syö sitä rotanlailla vaikka olisi öljytkin kondiksessa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj61 hias neliveto ei pelaa normaalisti Karhu85 Tekniikka & Jutustelu 16 04.01.2013 12:17
HJ 60 neliveto ongelma puskajussi Tekniikka & Jutustelu 4 07.04.2008 20:35
Isuzu Trooperin kummallinen neliveto-ongelma Tekniikka & Jutustelu 9 20.03.2008 09:54
HJ61:sen neliveto ei kytkeydy pois. ugly_hj Chit-Chat 4 29.01.2006 22:41
neliveto-ongelma yhä HJ:ssa (ohi on) Cental73 Tekniikka & Jutustelu 6 04.10.2005 12:04


Sivu luotu: 01:58 (GMT +2).