![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Nissanin 2.7td -91 ongelmatOstin tollasen koneen joka on seissyt monta vuotta. Siinä oli nostajat loppu ja laitoin ne uudet ja sainkin koneen käymään. Ensin ohuemmilla pesuöljyillä ja nyt laitoin delvacit koneeseen. Konetta lämmitellessä ja kierroksia annettaessa yhtäkkiä koneen ääni alkoi muuttua ja savua alkoi tulla aivan he%&&. Sammutus johto ei auttanut ja koneen kierrokset nousivat...Olin lähdössä jo tallista karkuun kun äkkäsin heittää rätin turbon ilmanottoon. Kone sammui ja öljyä tienoo täysi. Kun pistin koneen uudelleen käymään ilman turbon ja koneen välistä letkua molemmat toimivat ihan hyvin. Siis mitä ihmettä? Turboa tässä epäillään kovin...klappia ei tunnu akselissa joten oisko turbon öljynpaluu letku tukossa vai onko parempia arvauksia? Nyt toivotaan ettei kankiin sattunut. ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Saattaa olla ahtimen tiivisteet kovettuneet ja päästää öljyä läpi ja reilusti... Omassa Pajerossa huomaisinton ku paine puoli öljynen ja huohotinkaan ei oikeella paikallaan ollut. Nyt menossa tilalle MB 300:sen KKK...
Mikäli klappia ei oo, niin tosiaan ne tiivisteet kovatkin. Mikäli moottorissa öljyä vielä, niin ei vahinkoa oo tapahtunut. itellä menneinä vuosina TD25:sen huohotin jääty ja pukkas paineella mittatikusta öljyä pihalle n. 1,5litraa... Ja sammu itekseen, ja tapauksen jälestä ajettu useempia kymmeniä tuhansia kilsoja. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo vaikuttaa että öljyä palotilaan pääsee jostain niin se on alkaaa palamaan dieselin loputtua sylinterissä ja moottori pysyy käynnissä.
Kaveri kertoi tarinan kun ei saanut kerran öljyllä reilusti ylitäytettyä diesel moottoria sammumaan, muuta kuin juuri ilman oton tukkimalla. Oli ollut sen verran väljä kone että vuoti öljyt palotilaan, ja kytkin luistanut niin paljon että ei saanut vaihteella sammumaan. Syynä voi olla myös tuo ohut pesuöljynä käytetty öljy, jos koneessa on väljää. Jäykemmät voi pysyä sisällä hyvinkin. Tuon takia ei kannata juuri mitään hi-tech öljyjä vanhaan koneeseen laittaa, kuluvat vaan nopeampaan kun pääsevät vuotamaan mihin sattuu stefojen ja mäntien välistä. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Konehan on perustaltaan sama kuin 2.5td pickupin kone. Eli työntötankokone.
Turbon ja koneen välinen putki oli öljyssä joten silloin voisi kuvitella öljyn tulleen turbon suunnasta. Myös pakopuoli oli öljyinen mutta sehän voi tulla koneen läpi. Omituista on se että ahtimesta ei tullut öljyä yhtään enää seuraavalla käytöllä..oisko siellä voinut olla joku paskakokkare. Mikäköhän ahdin tollaisessa on ja eikö siellä ole pronssiliukulaakeri?Näytti olevan vesijäähdytettykkin. Turbon öljynpaluu oli täysin auki. Koneen päällä on huohotin joka menee ahtimen imupuolelle..pitääkin katsoa olisiko siellä öljyä.. Koneen kk-laakerit olivat ok yhtä naarmua lukuunottamatta. Eikä huohotustakaan mielestäni kovasti ole. Sain minä yhden 20barin painemittarin tappiin jokaisella sylinterillä ja viimesellä pamahti katon kautta kokonaan ![]() Kone tulee bemarin laatikon kautta pyörittämään härvelin hydraulipumppua niin ei tiedä mitä tekee jos tuon tekee uusiksi. Viimeksi muokannut Tomis1 : 18.02.2012 18:23 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Lisää tutkittu kun ei käynyt järkeen että lähes uuden tuntuinen ahdin työtäisi välillä öljyä noin pirusti.
Kun konetta kierrättää hetken niin huohottimesta alkaa tulla öljyä.Huohotin putki menee ahtimen imupuolelle... Ilmeisesti venakoppa täyttyy kokonaan...eli mitäs nyt? Onko pumpussa paineensäätöä=jumissa? Koneeseen laitettiin uudemman terranon koko nostaja kalusto akseleineen mutta nekun näyttivät ihan samanmoisilta. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
ootkos kokeillu ottaa sen huohottimen pois sieltä imupuolelta ja antannu sen huohottaa ulkoilmaan... jos ei se paljoo muuten huohota ni sillon on kannest öljynpaluukanava tukossa syysta tai toisesta... tosin se tuke voi olla myös lohkon puolella.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ:n ohjaustehostimen ongelmat | Kuuno | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 27.10.2008 17:25 |
Hj 61 kytkin ongelmat? | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.11.2007 15:52 | |
OZI:n ongelmat | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 21.02.2007 06:00 | |
verkko-ongelmat | Lars | Chit-Chat | 5 | 21.04.2005 23:33 |
ERILLAISET ONGELMAT | jeeppi-eki | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.08.2004 12:33 |